Saptamana care tocmai a trecut am avut de inlocuit un motor de Passat 1.8 90 CP care era pe injectie multipunct dar era distrus setul motor si chiulasa sparta,cu un motor similar dar pe carburatie si ulterior l.am modificat pe carburator de Dacia.
In pozele de mai jos se poate vede cat ulei exista in galeria de admisie datorita faptului ca scapa compresia in baie si apoi simplitatea motorului in partea superioara la trecerea de la injectie la carburatie.
Se mai poate observa si lungimea axului de la electromotor deoarece majoritatea electromotoarelor VW/Audi nu au capac,centrarea axului fiind facuta in oala cutiei de viteze,acolo avand prima bucsa si restul pe electromotor.
Ce ar mai fi de precizat,ar fi faptul ca aceste motoare se duc lejer cu viteza a 2 a la 90 km/h si va spun din proprie experienta,deoarece cu ceva ani in urma an detinul un asemenea motor.
In cele ce urmeaza va voi face un scurt istoric al acestui autoturism si sper ca cineva sa nu ma acuze ca ma laud,intrucat exista poze si detalii complete,vreau doar sa va avertizez de posibile ateliere din Bucuresti,de care eventual sa va feriti,dar bineinteles ca nu este obligatoriu,deoarece tot timpul exista pareri pro si contra si fiecare e liber sa face ce crede.
Am mai mentionat si alta data ca majoritatea masinilor reparate de mine sunt din capitalala si povestea decurge cam asa:
Am fost sunat de acest client de pe forumul de la VW si mi.a spus ca a reparat motorul la atelierul unui prieten de.al lui dar cu toate acestea merge foarte prost si curge si uleiul din el,fara a se simti nici o modificare.Am stabilit de comun acord sa vina la mine si cand ne.am intalnit am vazut cu mirare reclama care o avea facuta pe luneta si l.am intrebat daca nu cumva face misto de mine si are atelier de reparatii auto dar vrea sa ma puna la incercare,dar el a raspuns ca prietenul lui care ia reparat masina,la rugat sa.l lase sa.si faca reclama pe masina lui,culmea tupeului.
Am introdus masina in atelier si in primele secunde am observat ca garnitura motorului este veche si in motor nu sa umblat,iar cand am dat racordul de la filtrul de aer jos m.am ingrozit cat ulei putea sa aiba acolo.Ce sa mai zic,ambele radiatoare de la racire si AC atarnau pe jos si erau legate cu sarme,instalatia electrica facuta praf si in portbagaj 3/4 bidoane de 6 l cu apa deoarece motorul fierbea in draci.
Am mai avut prin diferite topicuri discutii despre montarea carburatoarelor de Dacia cu mare succes,cu toate ca multi se vaieta ca nu merge bine dar conteaza foarte mult cum e montat.
Am confectionat o flansa metalica care trebuie sa aiba intre 6/10 mm grosime pentru a nu se deforma,care la exterior are conformatia galeriei de VW si la centru are practicata o gaura cu diametrul de 32 mm,deoarece atat are difuzorul carburatorului de Dacia.Garniturile de etansare eu le confectionez din cutiile curelelor de distributie, (se observa in poze)care detin un carton de buna calitate care inainte de montare se ung cu un strat subtire de vaselina nu cu silastic.Este de mare importanta sa se monteze obligatoriu "pata calda",adica flansa de incalzire de sub carburator,chiar daca galeria de admisie este prevazuta cu preincalzire din fabricatie,deoarece pe timp mai racoros se formeaza zapada in carburator si motorul se opreste.
Ca performante sau neperformante

,ar fi urmatoarele:
-motor 1800 cm3,consum extern 7.5/8l % cu servodirectie si AC,
-viteza,pana la 147 km/h,demareaza excelent apoi isi ia viteza mai in timp,
-calculul este facut pe un jiclor de atac de 155,
-ca inconveniente ar fi faptul ca trebuie montat cablu de soclu obligatoriu.