Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Reguli forum

Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.
Răspunde

Iese fum de la motor si s-a aprins bec baterie din bord

08 Noi 2009, 20:17

Salut,

azi mi-am propus sa fac un mic drum de 5 km pana la un supermarket si de cand am plecat de acasa motorul a inceput sa scoata un sunet diferit fata de cel normal de zi cu zi, era un fel de suierat dar nu era foarte pronuntat. La intoarece de la supermarket s-a aprins becul de pe bord cu BATERIA si dupa 1-2 min a inceput sa iasa un fel de fum alb de la motor (nu e fum de ulei ars, nu mirosea a ars).Am oprit imediat pe dreapta sa vad ce are si fumul iesea de undeva din stanga motorului (din zona unde se afla acele curele).incepuse sa iasa fum si pe la gurile de ventilatie din masina. am verificat nivelul lichidlui de racire si uleiului si sunt ok. sub masina nu a curs nimic in ultimele 3-4 ore de cand am lasat masina oprita in parcare dupa acest incident.

ce legatura poate avea acel fum alb cu bateria? a mai patit cineva ceva asemanator? ar trebui sa merg cu masina la un service dar nu stiu daca e recomandat sa o pornesc.

cum ar trebui sa procedez?

masina : FF 2-2005, 2.0 TDCI, 136 CP, 80.000 km

Re: Iese fum de la motor si s-a aprins bec baterie din bord

08 Noi 2009, 20:41

Sa blocat una din fuliile accesoriilor si presupun ca ar fi vorba de alternator.

Ca sa poti reporni motorul,trebuie neaparat sa demontezi cureaua de la accesorii.

Re: Iese fum de la motor si s-a aprins bec baterie din bord

10 Noi 2009, 11:30

OK, daca dai cureaua jos inafara de mers pe baterie ce altceva mai e afectat? se poate merge cu masina fara curea pana la service? Btw cum se da cureaua jos?
Si banuiesc ca trebuie schimbat rulmentul de la alternator/rotor, a mai facut cineva asta ? Pt mine e prima oara cand aud ca se poate bloca alternatorul.

Re: Iese fum de la motor si s-a aprins bec baterie din bord

10 Noi 2009, 13:37

Salut,
Vezi ca daca dai jos cureaua de la accesorii nu vor mai functiona nici pompa de apa, pompa de servo, si ce alte accesorii mai sint antrenate de cureaua respectiva. Problema e ca fara pompa de apa nu vei prea putea circula cu masina pentru ca risti sa-ti fiarba motorul. Asa ca, mai bine repari sau inlocuiesti alternatorul, inlocuiesti cureaua si abia dupa asta folosesti masina...

Bafta...

Re: Iese fum de la motor si s-a aprins bec baterie din bord

10 Noi 2009, 18:35

ai avut dreptate Bibanu. am dus masina la service, pe platforma, si au facut urmatoarea constatare:
de schimbat :
- alternator
- baterie
- curea accesorii
- furtun retur injectoare ca pierdea motorina ( ei au zis ca de la asta se poate sa fi fost fumul alb).

preturile m-au cam speriat:
- alternator 1200 RON
- baterie 800 RON
- curea accesorii 120 RON
- furtun retur injectoare 190 RON

Manopera :
- alternator 150 RON
- baterie 90 RON
- furtun retur injectoare 300-350 RON.

TOTAL : 2900 RON

Credeti ca as putea gasi piesel mai ieftine in alta parte? ca altfel sunt ruinat...

Re: Iese fum de la motor si s-a aprins bec baterie din bord

10 Noi 2009, 18:42

te-ai dus la ford? daca da, de ce? masina doar nu mai este in garantie. 800 lei pt o baterie este aberant. nu sunt sigur ca este ruinata complet. poate merge reincarcata.

alternatorul si el se poate repara. depinde ce a patit.

Re: Iese fum de la motor si s-a aprins bec baterie din bord

10 Noi 2009, 18:59

da, m-am dus la colina.
pai alternatorul au spus ca incarca 11 V (nu stiu cat de adevarat e) si ca ei nu pot sa il repate( ca nu au kit).
bateria ma gandesc si eu ca o pot gasi mai ieftin. bateria actuala se poate resuscita, dar nu se stie cat ma mai tine.
marea buba ca si pret e alternatorul.

nu stiu cum sa precedez.

Re: Iese fum de la motor si s-a aprins bec baterie din bord

10 Noi 2009, 19:03

se schimba diodele si se repara. mai bine mai dai 150 pe platforma si o duci in alta parte!

Re: Iese fum de la motor si s-a aprins bec baterie din bord

10 Noi 2009, 19:18

am luat in considerare si varianta sa o duc cu platforma in alta parte.
am mai cerut o oferta de la alt service si atept maine dim imi da raspunsul.
nu stiu daca se mai poate repara alternatorul. nu ma pricep.

Re: Iese fum de la motor si s-a aprins bec baterie din bord

10 Noi 2009, 19:42

Cu siguranta trebuie sa gasesti preturi mai mici pentru ce zici acolo.

Re: Iese fum de la motor si s-a aprins bec baterie din bord

10 Noi 2009, 21:27

$1 scrie:$2de schimbat :
- alternator
- baterie
- curea accesorii
- furtun retur injectoare ca pierdea motorina ( ei au zis ca de la asta se poate sa fi fost fumul alb).

preturile m-au cam speriat:
- alternator 1200 RON
- baterie 800 RON
- curea accesorii 120 RON
- furtun retur injectoare 190 RON

Manopera :
- alternator 150 RON
- baterie 90 RON
- furtun retur injectoare 300-350 RON.

TOTAL : 2900 RON

jecmaneala

eu cred ca nu pica simultan si alternatorul, si cureau de accesorii, si bateria (daca ar fi cazut o stanca pe capoata as mai fi crezut, dar asa?) - e umflata toata povestea de sare in ochi

Re: Iese fum de la motor si s-a aprins bec baterie din bord

10 Noi 2009, 21:38

temir, bateria a cazut si ca e cam veche zic eu ( are 4 ani). eu nu imi explic cum s-a blocat alternatorul. si nu stiu daca si unde se poate repara.

Re: Iese fum de la motor si s-a aprins bec baterie din bord

11 Noi 2009, 00:19

Voi traiti in patria hotilor acolo in Bucurestiul ala. :-??

80 ron de scimbat bateria? ~X(
150 ron schimbat alternator? ~X(
etc.

Deci:

Alternatorul sa blocat datorita rulmentilor,de ce nu pot schimba rulmentii si trebuie sa.l arunc sa iau altul?

Dar avand in vedere ca manopera inlocuitul este de 150 ron,chiar ca nu ma duce mintea de ce s.ar complica sa mai umble in el,la banii astia.

Cureaua de la accesorii este explicabil de ce trebuie schimbata,datorita faptului ca vilbrochenul a tras in continuare si alternatorul fiind blocat a iesit fum din ea si poate ceda oricand.

Daca ai de gand sa cumperi alternator si baterie sa ma anunti ca vin eu la Bucuresti sa le iau eu pe acelea vechi.

800 ron acumulator?

Eu am o masina diesel in 5 pistoane si segmentii costa 270 ron,70 ron garnitura de chiulasa si ma duc si mai dau 350 ron si cumpar si o baterie de 90 A si ma aleg cu motor reparat si acumulator nou de iarna.

Cum dracu face CRIZA asta ca nu prea intra pe toate portile.

Re: Iese fum de la motor si s-a aprins bec baterie din bord

11 Noi 2009, 19:02

$1 scrie:$2um dracu face CRIZA asta ca nu prea intra pe toate portile.


nu?
dar "iti intra" prin toate orificiile pe care i le pui la dispozitie

prin urmare: schimbi cureaua si rulmentii de la alternator, ca bateria poate sa o mai duca un an sau doi sau trei (poti s-o pui, cate schimbi rulmentii si umbli dupa curea, pe redresor; daca tine, o tii, daca nu tine, macar te folosesti de ea cat sa mergi pana la magazinul de unde o iei pe cea noua, ca e grea; si tot trebuie s-o dai la schimb pe cea veche)

Re: Iese fum de la motor si s-a aprins bec baterie din bord

12 Noi 2009, 18:54

La orice service ford in cazul unei defectiuni la alternator acesta se schimba cu totul, indiferent ca e defect releul, carbunii, rulment, punte diode etc. Cureaua de accesorii la ford este facuta sa fie intinsa o singura data la montare. Niciodata nu se monteaza o curea de accesorii de 2 ori pentru ca nu mai e sigura. Bateria le poti zice sa nu o schimbe. Oricum pretul de 90 de ron pt manopera la un schimb de baterie e aberant.


Nu stiu cum se scoate alternatorul la motorul tau dar la mine, la 1.8 benzina, iti pot spune ca e destul de mult de munca - se scoate cureaua de accesorii, se deplaseaza vasul de expansiune si cel cu lichid de servodirectie, se scoate pompa de purjare a combustibilului (cred ca asa ii zice), se scot turul si returul din rampa injectoarelor, se desface tamponul motorului din stanga, se deplaseaza motorul spre fata masinii si abia apoi ai acces la alternator.

Pretul alternatorului este suspect de mic ceea ce inseamna ca e aftermarket. Unul original e minim 2300-2500 RON.

Re: Iese fum de la motor si s-a aprins bec baterie din bord

12 Noi 2009, 22:32

Un alternator de Mondeo diesel e ~1200 lei nou pe Visteon, deci original.
Pentru piese vezi la firmele ce vand piese aici pe Forum si alege varianta cea mai ieftina pt. tine.
Pt. piese de alternator iti dau eu link-urile catre posturile in care am mentionat firme ce se ocupa cu piese de alternatoare.
http://www.nimbauto.ro/
http://www.ludwig-aes.ro/
http://www.pieseautoelectrice.cifnet.ro ... ag=contact
Bafta !

Re: Iese fum de la motor si s-a aprins bec baterie din bord

13 Noi 2009, 10:08

1200 RON e probabil daca il iei de la firmele care vand aici dar in service baga adaos la piese la greu. Un alternator pentru focusul meu - original (denso, cred) e 2300 RON aici pe forum iar la ford la service e in jur de 3000 RON.

Re: Iese fum de la motor si s-a aprins bec baterie din bord

13 Noi 2009, 16:02

Evident ca la firmele ce vand aici pe forum.
2300 lei mi se pare exagerat, parca nu-mi vine a crede ca e asa de scump...e placat tot cu platina? :))

Re: Iese fum de la motor si s-a aprins bec baterie din bord

13 Noi 2009, 16:31

Asta e oferta de la cel mai cunoscut furnizor de piese de pe forum. Pe original e 2300 RON iar aftermarket e 950 RON dar cu garantie 6 luni. Eu am reusit sa gasesc in alta parte tot aftermarket cu 970 RON dar cu garantie 12 luni.

Re: Iese fum de la motor si s-a aprins bec baterie din bord

16 Noi 2009, 21:46

Scump oricum :(.

Re: Iese fum de la motor si s-a aprins bec baterie din bord

21 Noi 2009, 18:17

salut, tin sa va spun ca am rezolvat problema masinii cu doar 350RON (reparare alternator + manopera).
am fost cu masina la un mecanic recomandat de fratimiu, care am vazut ca e destul de priceput, si l-am rugat sa imi dea jos alternatorul, ceea ce a durat cam 30-45 min, dupa care am fost cu alternatorul la un nene care le repara undeva in crangasi si a descoperit ca o dioda era impuscata. asa ca mi-a schimbat grupul de diode. dupa aceea am fugit repede cu alternatorul reparat la mecanic sa-l monteze. am lasat cureaua de accesorii existenta , toate magazinele fiind inchise pe la ora 13 sambata. mecanicul a zis ca e inca buna cureaua. problema cu alternatorul nu era ca s-a blocat ci acea dioda arsa. deci el incarca dar doar 9,3 Ah si de accea s-a aprins becul de baterie ca nu o mai incarca.

preturi :
grup diode = 200RON + montaj diode 50RON
demontaj/montaj alternator = 100RON

bateria urmeaza sa o schimb dupa sarbatori cred, asta daca nu ma lasa pana atunci. acum merge fiind tinuta vreo 2 zile pe redresor.

numa bine.

Re: Iese fum de la motor si s-a aprins bec baterie din bord

21 Noi 2009, 19:04

$1 scrie:$2motorul a inceput sa scoata un sunet diferit fata de cel normal de zi cu zi, era un fel de suierat dar nu era foarte pronuntat. La intoarece de la supermarket s-a aprins becul de pe bord cu BATERIA si dupa 1-2 min a inceput sa iasa un fel de fum alb de la motor (nu e fum de ulei ars, nu mirosea a ars).Am oprit imediat pe dreapta sa vad ce are si fumul iesea de undeva din stanga motorului (din zona unde se afla acele curele).incepuse sa iasa fum si pe la gurile de ventilatie din masina. am verificat nivelul lichidlui de racire si uleiului si sunt ok. sub masina nu a curs nimic in ultimele 3-4 ore de cand am lasat masina oprita in parcare dupa acest incident.

ce legatura poate avea acel fum alb cu bateria?

adica fumul alb era de la dioda cu pricina? si fluieratul tot de acolo?


curios


oricum ar fi, partea buna este ca nu ai ajuns la:
$1 scrie:$2OTAL : 2900 RON

nu?
Răspunde