ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
Răspunde

Re: Tips&tricks in conducerea masinii

01 Dec 2009, 01:18

Salutari. S-a dovedit faptul ca cea mai eficace franare esta acea in care nu se blocheaza rotile si recomandabil ar fi o combinatie de frinare,frana de serviciu si frana de motor mai ales cand suprafata de rulare e acoperita cu zapada sau rulezi pe un drum de tara,asta daca situatia nu-ti impune o franare brusca.Chestia cu tinutul masinii in rampa din ambreiaj,se poate face,dar se uzeaza mai mult ambreiajul.Cu stima

Re: Tips&tricks in conducerea masinii

01 Dec 2009, 12:30

$1 scrie:$2quot;In real world conditions even an alert, skilled driver without ABS would find it difficult, even through the use of techniques like threshold braking, to match or improve on the performance of a typical driver with a modern ABS-equipped vehicle."

Re: Tips&tricks in conducerea masinii

01 Dec 2009, 16:03

@ndc1962 omule ai inventat roata, pardon ABS-ul

Re: Tips&tricks in conducerea masinii

01 Dec 2009, 16:36

teo_g abia ai venit pe forum si ai si inceput cu rautatile gratuite?
ai ceva de spus constructiv, spune.
fiecare isi exprima opinia in functie de ceea ce stie la momentul respectiv, daca ai contra-argumente poti sa le expui in alta maniera.

Re: Tips&tricks in conducerea masinii

01 Dec 2009, 17:10

Salutari Teo. N-am inventat nimic nici macar bunul simt , a fost inventat inainte de a exista automobilul.acestea sunt niste pareri si nu vreau sa para sfaturi pentru ca fiecare e liber sa-si conduca masina cum crede ca e mai bine.Acum iti dau un sfat: taci si asculta( citeste) aici pe forum e sfatul "batrinilor". Sa nu te gindesti ca acest "batrini" au o toti o virsta inaintata sunt "batrini" la 20,30 de ani pe care eu la 47 de ani ii ascult pentu ca au ceva vechime cu acesta minunata si nabadaioasa masina ce se numeste FORD. Cu stima

Re: Tips&tricks in conducerea masinii

10 Dec 2009, 19:12

Am fost ieri la un training de condus masina (organizat de firma) in care am avut ocazia sa-mi exersez instinctele in momente naspa la volan: derapaje fata sau spate, frane etc. Mi-a fost o mila de saraca mea sagetutza de nu va pot spune. Cum mai caraia ea la frane sau cand se rupea aderenta...
Cea mai tare a fost proba de redresare dintr-un derapaj pe spate: pe o suprafata cu aderenta scazuta cand simti ca iti pleaca spatele trebuie sa iei repede piciorul de pe acceleratie si sa tragi de volan pentru a contracara miscarea spatelui masinii (adica daca spatele iti pleaca in dreapta tragi repede de volan tot in dreapta pentru a incerca sa mentii masina pe traiectorie si a evita rasucirea).
ESP-ul este un ajutor incredibil pentru un sofer average (cum ma dau eu). La 42 km/h (ca mai mult nu am avut curaj) am reusit sa redresez destul de rapid masina, fara sa depasesc marcajul. Fara ESP la 35 km/h am reusit o intoarcere de 270 de grade depasind cu mult marcajul in care trebuia sa raman.

Re: Tips&tricks in conducerea masinii

10 Dec 2009, 21:25

:( mor ca nu mi-am ales masina cu esp
ai idee la cam cat s-a ridicat cursul de persoana?

Re: Tips&tricks in conducerea masinii

10 Dec 2009, 21:57

Tind să cred că nu era în rromânia acest curs.

Re: Tips&tricks in conducerea masinii

11 Dec 2009, 00:21

Probabil ca nu, dar se mai fac si pe la noi (la Buzau, Ductilul mai organiza asa ceva, dar ei fac parte dintr-un super grup)... Oricum mi se pare f folositor un astfel de curs.

Re: Tips&tricks in conducerea masinii

11 Dec 2009, 09:46

exista si in romania curs dar pe la 1000 de euro de persoana. 3 zile parca.
e o suma cam mare pentru mine, si de asta am intrebat, poate acolo sunt alte preturi.
sau... contra-cost ne da lectii ( ca a invatat deja ) B-)

Re: Tips&tricks in conducerea masinii

11 Dec 2009, 11:58

Habar nu am cat a costat ca deh, daca firma plateste nici nu am avut curaj sa intreb. Cu datul lectiilor...abia am reusit sa nu ma fac de ras pe acolo asa ca nu ma simt deloc in pozitia de a da lectii.
Alta chestie (din partea teoretica de data asta): cauciucul are performantele cele mai bune daca e pus sa faca doar o singura actiune - accelerare, frana, directie (chestie de fizica). Deci e de evitat pe cat se poate combinarea acestor actiuni in acelasi timp - de obicei frana plus directie.
Frana: cand ABS-ul intra in functiune pedala zvacneste sub picior. Instinctiv, tendinta e sa slabesti (sau macar sa nu apesi "full force") pe pedala pentru ca nu te astepti ca pedala sa reactioneze. In momentul in care detectezi pericolul si vrei sa opresti masina apasarea pe pedala de frana trebuie facuta cu toata forta din primul moment pana cand masina se opreste. Maximum de forta, ignorand zvacniturile pedalei, din primul moment pana cand masina se opreste.

Re: Tips&tricks in conducerea masinii

11 Dec 2009, 12:14

la mine nu zvacneste pedala, dar face zgomot.
deci nu se apasa de 2 ori pedala de frana, ci o data si ferm, pana la oprirea masinii.

Re: Tips&tricks in conducerea masinii

11 Dec 2009, 12:21

nici la mine nu prea zvacneste in schimb zgomotul e mare

Re: Tips&tricks in conducerea masinii

11 Dec 2009, 12:51

si asta ar implica o problema la abs? :-/ (cu riscul sa radeti de mine)

Re: Tips&tricks in conducerea masinii

11 Dec 2009, 12:59

Nu e nici o problemă. Probabil că atunci când tremură pedala de frână, tremuri și tu și astfel efectul de tremurare se anulează reciproc și rămâne doar .... sunetul.

Re: Tips&tricks in conducerea masinii

11 Dec 2009, 13:42

OK, poate "zvacnitura" e cam mult spus, mai degraba tremura pedala si se aude un zgomot ciudat.
Alta chestie - psihologica de data asta - care mi s-a parut chiar un pic amuzanta a fost: in momente critice - s-a rupt aderenta si te indrepti spre copac - incearca sa te uiti in directia in care vrei sa indrepti masina nu in directia in care se duce masina. La inceput mi s-a parut ciudat: pai cum te ajuta chestia asta cand tu vezi clar ca te indrepti spre copac ca doar nu esti vre-un Jedi sa influentezi traiectoria masinii cu puterea gandului.
Explicatia ar fii ca atat timp cat fixezi copacul cu privirea esti destul de paralizat de frica si cu siguranta o sa lovesti copacul. Daca reusesti in momentele alea sa te uiti pe langa copac se pare ca ii dai o sansa buna creierului tau sa dea comanda mainilor sa tragi de volan sau sa faci ceva prin care sa eviti impactul.
Sigur, asta e o chestie de instincte, prezenta de spirit etc. si e foarte greu de pus in practica (ca sa nu zic de exersat).

Re: Tips&tricks in conducerea masinii

11 Dec 2009, 14:16

dumnezeule, si ai facut experienta asta cu copacul cu masina proprie ? :-O
cred ca mi se inmuiau picioarele , nu pentru mine, cat pentru masinuta.

Re: Tips&tricks in conducerea masinii

11 Dec 2009, 15:35

Nu!!! Copacul a fost inlocuit de un jet de apa care iesea din asfalt cand nu te asteptai si trebuia sa faci ceva sa eviti "impactul". Pot sa zic doar ca, datorita indemanarii mele, masinuta era muuult mai curata la sfarsitul trainingului :D

Re: Tips&tricks in conducerea masinii

11 Dec 2009, 15:54

Stiu si eu o firma in Bucuresti care trimite agentii de vanzari la astfel de cursuri de defensive driving. Tot focusuri au si ei :)

Re: Tips&tricks in conducerea masinii

16 Dec 2009, 12:37

Eu nu am reusit sa urc azi noapte ( deja inghetase pe jos si era lustruit de alte masini) rampa de acces din parcarea de la serviciu care e ce-i drept cam abrupta si lunga, cu toate ca am cauciucuri de iarna; intra in functiune TCS-ul la greu si limita turatia motorului dar la 1,5m de buza rampei nu mai puteam face nimic; am dezactivat TCS/ESP-ul si evident a fost mult mai rau in sensul ca simteam miros de cauciucuri si turatie spre rosu asa ca am renuntat si am aplicat metoda "geto-dacica" de urcare a rampei inghetate: CU SPATELE! in 5 secunde eram sus si masina nu numai ca nu a patinat deloc dar chiar simteam ca accelereza usor in reverse!

Re: Tips&tricks in conducerea masinii

16 Dec 2009, 13:04

Concluzia!! Tractiunea spate face toti banii :)) ... Sau masina cu volan in portbagaj 8-|

Re: Tips&tricks in conducerea masinii

16 Dec 2009, 13:13

Nu chiar - importanta era si greutatea motorului pe tractiunea "spate"; cred ca o masina cu tractiunea spate dar cu motor fata (asa cum sint mai toate cele cu tractiune spate) nu ar fi putut urca...

Re: Tips&tricks in conducerea masinii

16 Dec 2009, 13:24

Patania asta imi aduce aminte de vremea cand mercedes cobra era in voga. O cunostinta care avea asa ceva punea iarna 1 sac de ciment in porbagaj si il plimba toata iarna.

Re: Tips&tricks in conducerea masinii

17 Dec 2009, 21:50

Eu zic ca din cauza cauciucurilor de iarna care au modelul (model in "V")facut pentru o franare mult mai eficienta decat tractiunea.
Adica ar fi obtinut acelas efect daca inversa rotile din fata intre ele. :D ........dar daca voi vreti asa ca e de la tractiunea pe spate..... e ca voi. ;)
Răspunde