Discutii libere/forum

Lucrari de infrastructura, autostrazi, evolutia lucrarilor

ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !

Moderator: Automatistul

Lucrari de infrastructura, autostrazi, evolutia lucrarilor

Mesajde toxicristi » 06 Dec 2009, 12:00

Deschid acest topic pentru a dezbate marile proiecte de infrastructura ale Romaniei dar si pentru a urmari evolutia celor in constructie.

Din ce stiu, unele dintre proiectele in derulare in acest moment sunt:
  • A3, Autostrada Transilvania, Tronsonul 3C Bors - Suplacu de Barcau : 64km
  • A3, Autostrada Transilvania, din Tronsonul 2B, Turda - Campia Turzii : 12km
  • A3, Autostrada Bucuresti - Ploiesti : 62km

Ultimele 2 cred ca vor fi finalizate in urmatorii 1-2ani, iar prima in 2-4 ani, in functie de bugetul alocat. Oricum, este clar ca intreaga Autostrada Transilvania nu va putea fi gata in 2014.

Probabil sunt si altele, nu stiu care mai e stadiul pe Cernavoda - Constanta, sau pe diverse ocolitori ale oraselor mari (Cluj, Timisoara, Ploiesti, Sibiu, etc), pe care le puteti prezenta si putem dezbate evolutia acestora.

Ar fi interesant de urmarit evolutia lucrarilor, cu poze : de exemplu in Barcanesti, la sud de Ploiesti, stiu ca se construieste un pasaj peste DN1 pentru viitoarea autostrada, iar pe Autostrada Transilvania, e posibil ca cei 9-12km de la Turda la Campia Turzii sa fie vizibili din drumul national. Interesant ar fi si evolutia si stadiul lucrarilor la viaductul de la suplacu de barcau, pe 3C, cel mai lung de acest fel din sud-estul europei, al doilea ca lungime din UE, dar nu cred ca e vizibil din niciun drum national.

Singura rugaminte este sa nu politizati topicul, in caz contrar mesajul va fi sters iar autorul, sanctionat. Concluziile si le trage fiecare in parte, daca este cazul.
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Re: Lucrari de infrastructura, autostrazi, evolutia lucrarilor

Mesajde Darth-Claudiu » 06 Dec 2009, 12:12

Banatenii: s-a inceput cumva lucrul la autostrada Timisoara-Arad?
FF1, 1.8 Zetec Ghia, Mazda 2 TE.
Regret nothing. Fear less.
Socialismul e carja capitalismului.
Buy Romanian! Save your job!
Avatar utilizator
Darth-Claudiu
1nsane Member
 
Mesaje: 1019
Membru din: 23 Iun 2007, 06:31
Localitate: Bucuresti
Maşina: FF1, 2002, berlina, ghia, argintie, Zetec 1.8l, 115CP

Re: Lucrari de infrastructura, autostrazi, evolutia lucrarilor

Mesajde isotech_ro » 06 Dec 2009, 12:35

ceva ceva din tronsonul Surplacu de Barcau - Bors a incepus sa se vada si pe GoogleMaps http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=47.2 ... 9&t=h&z=14

referitor la Cernavoda - Constanta stiam ca licitaia era finalizata, insa se pare ca procedura a fost contestata (nu stiu amanunte)
Avatar utilizator
isotech_ro
1nsane Member
 
Mesaje: 2296
Membru din: 04 Mai 2008, 08:59
Localitate: Galati
Maşina: Ford S-max Titanium 2.0TDCI Powershift
VIN: WF0JXXWPCJGE25511

Re: Lucrari de infrastructura, autostrazi, evolutia lucrarilor

Mesajde DanielArdelian2 » 06 Dec 2009, 14:06

@Darth-Claudiu: din cate stiu eu, nu.
De vreo 10 - 15 ani insa se tot "lucreza" la centura Timisoarei, care am inteles ca ar trebui sa fie parte din acea autostrada. Dar rezultate inca nu se vad, decat vreo 5 piloni de beton undeva pe camp la iesirea din Timisoara catre Aeroport.

Drumul Timisoara-Arad este 95 % drum cu o singura banda pe sens, cam 5% cu doua benzi pe sens. Este complet depasit de trafic si parcurgerea lui la o ora de varf este o adevarata aventura. In general, de fiecare data cand l-am parcurs, eram in coloana de cel putin 30 de vehicule, multe TIR-uri. Viteza medie este de vreo 50 Km/h. Ma rog, asta a fost cam acum 3 luni, dar de atunci ma indoiesc sa se fi schimbat ceva.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Lucrari de infrastructura, autostrazi, evolutia lucrarilor

Mesajde Darth-Claudiu » 06 Dec 2009, 14:26

Pana la urma, exista cineva aici pe forum, capabil sa ne explice cap-coada etapele realizarii unui proiect de infrastructura rutiera? Cu punctarea pertinenta a greselilor existente in sistem si cu evitarea pe cat posibil a aspectelor politice care desigur ca au si ele influenta lor desi aceste lucruri ar trebui sa mearga pe principii profesionale si obiective nationale/regionale bine stabilite.
Intreb si eu pentru ca observ ca simplu cetatean destule lucruri pe care nu le inteleg dar nu vreau sa deschid eu subiectul pentru ca nu am expertiza in infrastructura rutiera. Am un oarecare nivel de expertiza in dezvoltare de noi afaceri pe zona de retail si asta implica si investitiile in amenajarea magazinelor si gestiunea proiectelor doar ca astea se fac dupa regulile afacerilor din mediul privat, au o anvergura infinit mai redusa si evident lucrurile se simplifica mult. Anumite principii, desigur ca ar trebui sa fie universal valabile dar cu siguranta sunt si aspecte specifice de care nu am cunostinta.
FF1, 1.8 Zetec Ghia, Mazda 2 TE.
Regret nothing. Fear less.
Socialismul e carja capitalismului.
Buy Romanian! Save your job!
Avatar utilizator
Darth-Claudiu
1nsane Member
 
Mesaje: 1019
Membru din: 23 Iun 2007, 06:31
Localitate: Bucuresti
Maşina: FF1, 2002, berlina, ghia, argintie, Zetec 1.8l, 115CP

Re: Lucrari de infrastructura, autostrazi, evolutia lucrarilor

Mesajde toxicristi » 06 Dec 2009, 15:40

Ar trebui discutat cam pe fiecare proiect in parte, deoarece evolutia lucrarilor depinde de multe variabile. Proiectul poate sa fie bugetat de stat, prin imprumut sau prin concesiune, iar contractele nu sunt standard, fiecare proiect fiind diferit.

Din ce stiu, pasii in linii mari spre care se tinde sunt urmatorii : se vrea lucrarea -> se face un studiu de fezabilitate, pentru a se vedea cat costa si daca se justifica -> daca sunt bani, pe baza lui se face o licitatie -> firmele vin cu oferte valorice si solutii tehnice, cea mai buna (nu neaparat cel mai mic pret, ci pe baza unui punctaj stabilit de la inceput, un criteriu fiind si perioada de desfasurare a lucrarilor) castiga -> firma ce castiga se ocupa si de proiectare si de executie (pentru ca proiectul este creat doar in aceasta faza, pot sa apara variatii de pret fata de studiu de fezabilitate, dar proiectul trebuie avizat de beneficiar). Dupa faza asta, statul trebuie sa se ocupe de exproprieri si autorizatie de constructie, executantul are si el niste obligatii, dupa ce se fac o parte din astea, se da ordinul de incepere a lucrarilor, data de la care curge perioada de finalizare. Plata, de obicei, se face esalonat (adica nu totul la inceput), si de aici pot sa apara intarzieri daca nu se fac platile la timp sau daca nu sunt bani.

De exemplu, despre centura timisoarei : http://www.adevarul.ro/locale/timisoara ... 84031.html si http://www.opiniatimisoarei.ro/articles ... oara_.html (de obicei presa locala are articole ceva mai de calitate ca presa nationala). Pe scurt, din ce am inteles, lucrarea a fost atribuita in 2002 prin licitatie, dar o scapare din contract a dus la situatia de a astepta intreaga perioada de executie, pana in 2006, pentru a indeparta constructorul si a face loc altuia, in locul unei esalonari a lucrarilor (adica daca in primul an de la semnarea ordinului de incepere a lucrarilor, nu faci atat, te-ai dus). Nici urmatorul constructor nu a fost foarte stralucit, si se pare ca din mai 2009 lucrarile au fost preluate in totalitate de o firma din Brasov.
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Re: Lucrari de infrastructura, autostrazi, evolutia lucrarilor

Mesajde toxicristi » 06 Dec 2009, 20:00

$1 scrie:$2eva ceva din tronsonul Surplacu de Barcau - Bors a incepus sa se vada si pe GoogleMaps http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=47.2 ... 9&t=h&z=14
Din pacate, unele fotografii de pe google maps nu au mai fost actualizate de mai bine de 2 ani, la sud de Gilau se si vede cum se termina brusc autostrada.

Pe wikipedia sunt cativa dintre pasii ce au fost urmati in cazul autostrazii Transilvania, in ordine cronologica.
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Re: Lucrari de infrastructura, autostrazi, evolutia lucrarilor

Mesajde toxicristi » 07 Dec 2009, 10:30

Documentarul de pe Discovery Chanel (emisiunea Industrial Junkie) despre Autostrada Transilavnia :





Si niste filmulete oficiale ale constructorului:

Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Re: Lucrari de infrastructura, autostrazi, evolutia lucrarilor

Mesajde Nic_Bv » 07 Dec 2009, 10:43

Tot pe A3 ar mai trebui mentionat si tronsonul Comarnic-Brasov, a carui concesionare urmeaza sa fie semnata in viitorul apropiat. Cel putin asta ar fi mersul normal al lucrurilor, insa cum in Romania totul este posibil, asteptam date concrete.
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: Lucrari de infrastructura, autostrazi, evolutia lucrarilor

Mesajde toxicristi » 07 Dec 2009, 11:25

Se pare ca cei care au castigat licitatia de finantare si executie cam trag de timp http://www.capital.ro/articol/autostrad ... 28132.html
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Re: Lucrari de infrastructura, autostrazi, evolutia lucrarilor

Mesajde Darth-Claudiu » 07 Dec 2009, 20:17

Deci, daca e sa o luam pe rand, observ ca inca nu s-a lucrat suficient din partea statului la urmatoarele capitole:

1) Finantarea (cea mai mare problema) - Din perspectiva privatului mi se pare total aiurea sa te apuci de o lucrarea fara sa ai banii necesari. Pentru asta ai nevoie de un studiu de fezabilitate realist care sa ia in considerare mai multe scenarii si de o sursa de finantare "batuta-n cuie" (culmea, cred ca daca iei un credit extern in conditii bine definite, si-l derulezi ca la carte, e mai ieftin decat sa te bazezi pe bugetul de stat, incert si volatil pentru ca intarzierile in acest domeniu sunt cu siguranta mult mai costisitoare). In domeniul constructiilor daca ai bani, ai telecomanda, nu ai bani, ai TV dar telecomanda e la altii.

2) Pamantul - Legea si procedurile in domeniul exproprierilor mi se par mult prea slabe. Prea mult timp pierdut (timpul costa) si prea multa energie cheltuita. Aici eu as merge pe o abordare de genu' "intai tragi si apoi pui intrebari" (stiu ca ma vor injura unii la faza asta). Iarasi, principiul e acelasi: timpul inseamna bani. Statul oricum trebuie sa plateasca dar cand se pierd si timpul si banii, parca as prefera ca macar timpul sa nu se piarda.

3) Procedurile de licitatie - Consuma timp, lasa loc la multe interpretari, lucrurile trebuie sa fie clare si evident profesionistii stiu ce au de facut. Amatorii, sa lucreze in subantrepriza daca nu pot mai mult dar sa se taie timpii cu licitatiile. Daca esti mic, nu inseamna ca nu poti fi profesionist. Doar ca-ti asumi o plapuma ceva mai mica. Asta e un exemplu celebru: http://www.ziare.com/actual/dezvaluiri/ ... l-4-870485
Bine, astia de la Search cu siguranta au ei si pacate ca pe google e plin de articole despre licitatiile/ contestatiile lor.

4) Contractul - Asta cred ca ar trebui sa fie standard; atat pentru o autostrada cat si pentru un drum de sat. Cu drepturi si obligatii clare. Schimbi doar obiectul detaliat al contractului si anexele (studii de fezabilitate, termene, defalcarea proiectului pe etape, etc). Probabil unii vor spune ca nu se poate. Eu as spune ca e imperios necesar sa se poata.

5) Managementul proiectului din partea beneficiarului - Daca pierzi timp, atunci sa-l pierzi facand treaba ca la carte. Sa faci un studiu de fezabilitate cum trebuie, sa gasesti o sursa de finantare corespunzatoare (suficienta, stabila si disponibila pe toata durata proiectului), sa te asiguri ca esti proprietar pe pamantul unde urmeaza sa dezvolti proiectul, sa faci niste licitatii corecte si transparente, sa faci n contract beton care sa te protejeze pe tine ca beneficiar profesionist si de buna credinta (mi se pare firesc sa platesti penalizari daca te sucesti, daca nu platesti, daca nu colaborezi cu antreprenorul si-l tii din treaba, etc) si sa-l urmaresti pe antreprenor permanent, cu contractul in mana si banii in cont, gata sa plece oricand s-a constatat ca ce trebuia efectuat s-a efectuat cum s-a proiectat (si acceptat) si la timp. Nu se intampla treaba la timp sau cum s-a proiectat (cantitate, calitate, etc), cineva trebuie sa plateasca (penalizari, lucrari pe cheltuiala proprie, etc).

Domeniul constructiilor nu mi se pare chiar atat de usor pe cat ar crede unii, mai ales proiectele astea mari care inghit sute de milioane de euro sau chiar miliarde. Ori faci treaba ca la carte si te pricepi, ori stai acasa ca pierzi bani. Daca iti pierzi banii proprii, castigi experienta :D . Daca pierzi banii contribuabililor e o problema care ne priveste pe toti pana la urma. Fara nicio aluzie spre politica pentru ca situatia a fost aceiasi indiferent de culoarea politica a celor care s-au aflat la conducere, indiferent de nivel (local, judetean, national).
Am spus mai sus ca nu ma pricep la infrastructura. Orice comentariu pertinent si argumentat e binevenit. Preferabil din partea oamenilor care umbla cu bocanci de santier in portbagaj si vesta reflectorizanta.

LE: Le-am mai spatiat putin ca nu se intelegea mare lucru :D . Scuze pentru eventualele greseli. Scriu repede, de fel dar mai si gresesc. Toate subpunctele tratate, pot fi dezvoltate dar si asa mi se pare ca am scris prea mult si poate prea putini au rabdarea necesara sa citeasca.
FF1, 1.8 Zetec Ghia, Mazda 2 TE.
Regret nothing. Fear less.
Socialismul e carja capitalismului.
Buy Romanian! Save your job!
Avatar utilizator
Darth-Claudiu
1nsane Member
 
Mesaje: 1019
Membru din: 23 Iun 2007, 06:31
Localitate: Bucuresti
Maşina: FF1, 2002, berlina, ghia, argintie, Zetec 1.8l, 115CP

Re: Lucrari de infrastructura, autostrazi, evolutia lucrarilor

Mesajde toxicristi » 08 Dec 2009, 19:48

Cred ca ai cuprins destul de bine probleme sistemului. Finantarea este cea mai mare problema, iar bugetul Romaniei nu permite intretinerea unui program amplu de autostrazi. Nici finantarea prin imprumut si nici prin proiectele construite prin concesiune nu sunt 100% sigure (centura Timisoarei a avut, o perioada, finantarea nesigura, cu toate ca era asigurata de japonezi, iar grupul ce a castigat licitatia pentru Comarrnic-Brasov trage de timp, invocand criza financiara).

Exproprierile se fac si ele partajat, in functie de tronsoanele prioritare. Probabil cele mai mari intarzieri se produc de procesele initiate de proprietari, nemultumiti fiind de pretul primit.

Procedurile de licitatie consuma timp, dar macar mai au o urma de legimitate fata de incredintarea directa - in cazul unor abuzuri, se pot depune contestatii.

La noi au mai fost intarzieri ale lucrarilor cauzate de zone protejate declarate astfel dupa obtinerea avizului, sau de situri arheologice.

Pe forum nu cred ca avem ingineri din domeniu, cu toate ca domeniul de discutie de aici este unul mai larg, specialistii fiind instruiti mai mult pe latura tehnica (elaborarea de solutii, proiecte si realizarea acestora), si mai putin pe project management, cam deloc in zona exproprierilor, care tine de domeniul juridic.

A mai faost cineva pe Transilvania? Am auzit de la un coleg ca s-a simtit ca in vest. Din pacate, la noi, un astfel de obiectiv trebuie pazit permanent, am si auzit de un incident ca niste indivizi au inceput sa fure din gardurile de protectie. In cazul asta, si jurnalistii exagereaza, nu vad ditamai lucrarea ca le-a intrat o oaie in ochi, sau prezinta alte incidente care sunt perfect scuzabile pentru primele zile de la deschiderea drumului. De exemplu, numai la astia 42 de km s-a excavat un volum de pamant ce ar putea sa umple Casa Poporului de 3 ori.
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Re: Lucrari de infrastructura, autostrazi, evolutia lucrarilor

Mesajde Darth-Claudiu » 08 Dec 2009, 21:23

@Toxicristi
Antreprenorul meu a "testat" cei 42 km de la Cluj cu 220 km/h si a zis ca e foarte ok :D .
Sa fie intr-un ceas bun si sa creasca precum Greuceanu.

Finantarea, principala problema.
Nu cred ca asta e problema. Asta e simptomul. Problemele adevarate cred ca sunt in celelalte zone descrise de mine (si cu siguranta mai sunt si altele). De fapt e vorba de principii (dupa cum spuneam eu pe un alt topic). Principiile statului sunt slab definite, volatile si de contestat.
Daca se rezolva restul problemelor, cu siguranta vor aparea si banutii.
Romania s-a dovedit campioana la proba "pierderea timpului". Cu asemenea "recomandari" este greu de crezut ca avem credibilitatea necesara atragerii de bani seriosi pentru proiecte mari.
Cand intru pe terenul constructiilor, tin garda sus pana la final cand e vorba de bani si timp. Banii si timpul sunt niste variabile care te pedepsesc imediat in constructii daca nu stii ce ai de facut.
Orice ministru al transporturilor cred ca trebuie sa uite de bugetul de stat in ce priveste dezvoltarea, pe termen mediu. E clar ca nu sunt bani, e clar ca nu e deloc eficient sa te apuci de constructii fara bani. Dar ca sa atraga banii din alte surse trebuie sa ofere un cadru mult mai eficient in domeniu.
Din acest punct de vedere, cred ca cel mai realist este sa nu ne asteptam la rezultate semnificative in urmatorii 3-5 ani.
FF1, 1.8 Zetec Ghia, Mazda 2 TE.
Regret nothing. Fear less.
Socialismul e carja capitalismului.
Buy Romanian! Save your job!
Avatar utilizator
Darth-Claudiu
1nsane Member
 
Mesaje: 1019
Membru din: 23 Iun 2007, 06:31
Localitate: Bucuresti
Maşina: FF1, 2002, berlina, ghia, argintie, Zetec 1.8l, 115CP

Re: Lucrari de infrastructura, autostrazi, evolutia lucrarilor

Mesajde link2 » 08 Dec 2009, 21:56

$1 scrie:$2Toxicristi
Antreprenorul meu a "testat" cei 42 km de la Cluj cu 220 km/h si a zis ca e foarte ok :D .
Sa fie intr-un ceas bun si sa creasca precum Greuceanu.

Vin si eu cu un mic amanunt. Cei 42 de km sunt defapt 35 km. S-a dat in folosinta doar tronsonul Gilau - Turda iar 42 km sunt de la Gilau pana la Campia Turzii, pe restul de 7 km nu se circula dar am inteles ca lucrarile ar fi destul de avansate. Ma mir ca presa nu a sesizat amanuntul asta, si observ ca toti vorbesc in continuare de 42 ;) Oricum ar fi pt cine tranziteaza zona este un castig de cel putin o ora
Avatar utilizator
link2
1nsane Member
 
Mesaje: 1463
Membru din: 07 Ian 2008, 14:36
Localitate: Cluj
Maşina: focus2 hb sport, 1.6 tdci

Re: Lucrari de infrastructura, autostrazi, evolutia lucrarilor

Mesajde toxicristi » 08 Dec 2009, 22:05

Campia Turzii - Gilau este tronsonul 2B de 53 de km, din care s-au dat 42 de km dintre Turda si Gilau (+/- 1km). ;)
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Re: Lucrari de infrastructura, autostrazi, evolutia lucrarilor

Mesajde mircea76 » 14 Dec 2009, 17:52

Salutari tuturor, in acest sfarsit de saptamana am fost la Baia Mare si am trecut pe la intrarea de la Turda a autostrazii Turda-Gilau. Am atasat ceva poze sa vedeti cum arata momentan intrarea. Din pacate nu am mers pe autostrada din cauza ca nu stiu ce drumuri am spre Baia Mare dupa ce ies de pe autostrada la Gilau, adica daca sunt bune sau nu. Am fost si cu fetita mea care are un an si cinci luni si nu vroiam sa o port pe drumuri rele. Nu stiu daca sunt rele dar nu vroiam sa ma risc. Drumuri bune va urez!
Fişiere ataşate
Copy of Autostrada (32).jpg
Copy of Autostrada (33).jpg
Copy of Autostrada (34).jpg
https://www.artadictdecor.ro/
Avatar utilizator
mircea76
Gold Member
 
Mesaje: 518
Membru din: 09 Apr 2007, 13:14
Localitate: Alba Iulia
Maşina: Focus2001 WF0AXXGCDA1U67817, Ranger 2,5 2008

Re: Lucrari de infrastructura, autostrazi, evolutia lucrarilor

Mesajde DanielArdelian2 » 14 Dec 2009, 22:52

Lucrarile la autostrada Deva - Orastie trebuiau sa inceapa in 2007 si sa se termine 2010. Pana anul acesta nu s-a batut nici macar un cui din tot acest proiect insa licitatia a fost anulata si va trebui refacuta.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Lucrari de infrastructura, autostrazi, evolutia lucrarilor

Mesajde toxicristi » 15 Dec 2009, 21:51

Cica s-a renuntat la contractul de finantare-executie al autostrazii Comarnic - Brasov . http://www.adevarul.ro/locale/brasov/Br ... 83012.html
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Re: Lucrari de infrastructura, autostrazi, evolutia lucrarilor

Mesajde toxicristi » 16 Dec 2009, 23:20

Lucrarile la Timisoara - Lugoj s-au incheiat : http://www.agenda.ro/news/news/25886/be ... lugoj.html
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Re: Lucrari de infrastructura, autostrazi, evolutia lucrarilor

Mesajde DanielArdelian2 » 16 Dec 2009, 23:56

Drumul respectiv, de aproximativ 60 Km, este tot in lucrari din 1999, nu din 2002. Tin minte cu exactitate pentru ca atunci am inceput sa-l frecventez mai des (veneam la scoala in Timisoara). Intr-o vreme se promitea ca se va face cu doua benzi pe sens.
Anumite portiuni la care lucrarile sunt recent incheiate deja sunt deteriorate. In principiu este vorba de portiuni care trec prin localitati (sate) si sunt frecventate de diverse utilaje agricole.
Am amintiri destul de neplacute, ultima data cand am trecut pe acolo, acum vreo 3 luni, mi-am indoit toate 4 jantele la trecerea peste "imbinarea" dintre doua portiuni de asfalt intre care era o diferenta de nivel de peste 5cm, in timp ce depaseam un TIR (deci aveam si ceva viteza).
Ma bucur macar ca s-au desfiintat (sper) semafoarele si portiunile pe care se circula alternativ pe o singura banda din cauza lucrarilor incepute de greci si abandonate.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Lucrari de infrastructura, autostrazi, evolutia lucrarilor

Mesajde toxicristi » 17 Dec 2009, 00:53

Recent incheiate de greci sau de astia care au venit anu trecut?
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Re: Lucrari de infrastructura, autostrazi, evolutia lucrarilor

Mesajde Nic_Bv » 17 Dec 2009, 11:04

Am observat diferente majore intre coridorul 4 paneuropean definit de unece.org:
Imagine
si cel definit de guvernantii nostri:
Imagine

Oare de ce?
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: Lucrari de infrastructura, autostrazi, evolutia lucrarilor

Mesajde DanielArdelian2 » 17 Dec 2009, 11:37

$1 scrie:$2ecent incheiate de greci sau de astia care au venit anu trecut?

Astia care au venit anul trecut.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Lucrari de infrastructura, autostrazi, evolutia lucrarilor

Mesajde toxicristi » 22 Dec 2009, 00:45

Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Re: Lucrari de infrastructura, autostrazi, evolutia lucrarilor

Mesajde Nic_Bv » 23 Dec 2009, 23:57

Banii prevăzuţi prin bugetul anului viitor pentru Ministerul Transporturilor vor ajunge doar pentru 20 de kilometri de autostradă, a afirmat ministrul de resort, Radu Berceanu.

Orice comentariu mi se pare inutil.
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: Lucrari de infrastructura, autostrazi, evolutia lucrarilor

Mesajde toxicristi » 25 Dec 2009, 13:18

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2ecent incheiate de greci sau de astia care au venit anu trecut?

Astia care au venit anul trecut.

Stii cumva cam pe unde erau (intre ce localitati, etc)? Erau cumva la un pasaj CF?
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Re: Lucrari de infrastructura, autostrazi, evolutia lucrarilor

Mesajde DanielArdelian2 » 25 Dec 2009, 13:31

Daca imi amintesc bine, in interiorul localitatii Recas.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Lucrari de infrastructura, autostrazi, evolutia lucrarilor

Mesajde adicristea » 25 Dec 2009, 16:39

$1 scrie:$2anii prevăzuţi prin bugetul anului viitor pentru Ministerul Transporturilor vor ajunge doar pentru 20 de kilometri de autostradă, a afirmat ministrul de resort, Radu Berceanu.

Orice comentariu mi se pare inutil.


Dar stim cu totii ca acei bani nu vor fi suficienti in final pentru 20km ci pt 5, hai maxim 10.
\\\ Cumpara "romaneste"! Salveaza-ti slujba! ///
Nu fi zmeu, s-ar putea sa zbori!
Nemulţumirile oamenilor nu vin din ceea ce li se întâmplă, ci din diferenţa dintre ceea ce li se întâmplă şi aşteptările lor. ™Ciugu®
Imagine
Avatar utilizator
adicristea
 
Mesaje: 6108
Membru din: 18 Ian 2008, 13:01
Localitate: Reading, UK
Maşina: Citroen C4 Picasso 1.6 eHDI
VIN: 00000000000000000

Re: Lucrari de infrastructura, autostrazi, evolutia lucrarilor

Mesajde zaboss » 25 Dec 2009, 18:17

Poate mai fac iar pariu cu Mircea Badea şi mai avem vreo 20 de km =))
Light travel faster than sound, that's why some people seem brighter until you hear them speak.
Avatar utilizator
zaboss
Gold Member
 
Mesaje: 964
Membru din: 14 Apr 2006, 00:21
Localitate: http eror 404: zaboss not found
Maşina: Waiting
VIN: rosusecrecesimult

Re: Lucrari de infrastructura, autostrazi, evolutia lucrarilor

Mesajde Darth-Claudiu » 27 Dec 2009, 11:48

$1 scrie:$2anii prevăzuţi prin bugetul anului viitor pentru Ministerul Transporturilor vor ajunge doar pentru 20 de kilometri de autostradă, a afirmat ministrul de resort, Radu Berceanu.

Ca de obicei, nu ne putem increde in astfel de declaratii pentru ca banii pentru km noi de autostrada=investitii.
Pe criza asta, sa mai faci si investitii (chiar si 20 km) nu mi se pare ceva rau, cu conditia ca restul bugetului sa fie indestulator pentru: intretinerea infrastructurii existente (sunt convins ca la primavara dupa ce se ispraveste cu zapada, multe drumuri vor trebui plombate, carpite), continuarea proiectelor mai mici dar cu importanta locala (o centura pe ici pe colo, diverse poduri, drumuri judetene, etc) si achitarea datoriilor catre constructori :-" (asta-i cu schepsis :-" ).
FF1, 1.8 Zetec Ghia, Mazda 2 TE.
Regret nothing. Fear less.
Socialismul e carja capitalismului.
Buy Romanian! Save your job!
Avatar utilizator
Darth-Claudiu
1nsane Member
 
Mesaje: 1019
Membru din: 23 Iun 2007, 06:31
Localitate: Bucuresti
Maşina: FF1, 2002, berlina, ghia, argintie, Zetec 1.8l, 115CP

Următorul

Înapoi la Discutii libere/forum

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori

cron

Cine este conectat

În total sunt 5 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 5 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login