de VIPER » 31 Aug 2009, 18:49
Raspunsul vine cu intarziere aici, chiar daca am avut discutia pe alte canale de comunicare. Se va vedea o "inviorare" a masinii inca de pe la 1500-1600rpm in cazul motorizarii in discutie. Graficele de pe site sunt un fel de medie a tuturor testelor efectuate pe masini de acel model, resoftate de Superchips.
Ar fi interesant de citit si articolul atasat.
As mai avea niste completari, cu toate ca multe intrebari care se pun de obicei le-am pus deja , cu raspunsurile aferente. Sa luam in discutie cazul consumului care POATE sa scada:
- se dau 2 masini. Aceeasi masa, motoare de cilindree identica, unul cu 130Cp si 330Nm si unul cu 165Cp si 380Nm. Puterile maxime sunt atinse cam la aceeasi turatie, cuplul maxim la prima incepe pe la 1900, la a 2-a pe la 1500. Care credeti ca va consuma mai putin la un stil normal de condus? Cea care depune mai putin efort sa se puna in miscare. Ba mai mult, mentine un cuplu mare pe o plaja mai larga de turatie a motorului. Am subliniat la un stil normal de condus pentru ca nu se poate sa fie si consum redus, si "talpa la fund". Se pot inregistra si scaderi ale consumului in conditii normale de mers si de condus. Exista pe de alta parte si resoftarea ECO, care ofera cresteri mai mici ale puterii si cuplului si se pune accent pe optimizarea consumului.
De ce nu face asta producatorul? Tocmai pentru a oferi o gama mai larga de motoare si pentru a acoperi o gama mai larga de clienti. De ce Intel sau AMD nu fac doar procesoare overclockate? Pentru a acoperi aceeasi gama larga de clienti. Asta nu inseamna ca procesoarele lor nu se pot overclocka, unele mai putin, altele mai mult (si, desigur, unele deloc, ca si la masini).
De ce e mai buna o resoftare decat un piggy-box? Pai sa vedem, ce face acea cutie magica? Pacaleste niste senzori pentru a transmite catre ECU date eronate in ideea ca ECU sa "gestioneze" altfel masina. E un fel de trisare, treaba interesanta e ca unele masini mai destepte se "prind" de aceasta trisare si ECU intra in limp mode. Un moment un pic neplacut... Prin resoftare, ECU primeste un "sistem de operare" modificat integral pentru masina in discutie (folosesc termeni din IT care poate sunt mai apropiati tuturor, chiar daca "sistem de operare" in cazul de fata este prea mult). Invata de la zero sa faca ceea ce trebuie sa faca, cu rezultate modificate, fara a exista probleme de compatibilitate soft.
Lumea se intreaba de posibile probleme, dar se uita si la pret. Ieftin si bun inca nu s-a inventat. Softul firmelor consacrate costa mai mult. De ce? Pentru ca exista niste oameni, multi, care fac teste, multe. Si o fac de ani de zile, cu rezultate adevarate pe plan mondial. Si asta costa.
- Fişiere ataşate
-

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Focus Mk3.5 1.5TDCi 120CP PowerShift 2017