@Nic
Calitatea e altceva (Luca de ex). Fiecare doarme dupa cum isi asterne...
Orice forma de protectie e mai buna decat deloc, atunci cand esti sarac

. Poate investitorul ala austriac se bucura ca-i merge afacerea la noi si peste 3 ani vine cu inca 3 austrieci si fac o partie noua de schi...
@Zaboss
Crezi tu ca dezvoltarea unei distributii proprii e usoara si eficienta? Si in aia bagi multi bani, rotesti oamenii ca pe ciorapi si necesita multa energie. Poate da rezultate in cazul producatorilor a caror piata de desfacere e limitata geografic si bine definita. In cazul celor care tintesc la un teritoriu mai mare (pentru ca si-au facut prin Sapard de ex capacitati mari de productie, cat de cat eficiente), nu cred ca isi permit prea multe firme romanesti sa tina asa ceva (poate cativa din zona bauturilor dar la salam, lactate, biscuti, etc cred ca e foarte greu). Din punctul asta de vedere as zice ca e mai bine sa lucrezi cu un distribuitor serios (s-a triat serios si lumea distribuitorilor in ultimii 5 ani) pe care sa-l sustii cu un plan de marketing bine definit.
Pe de alta parte, daca as putea sa-mi desfac 20% din productie printr-un canal propriu, cred ca procentul deja suna altfel. Nu zice nimeni sa renunti la marile retele dar trebuie sa ai posibilitatea infima de a supravietui in cazul in care nu mai faci fata presiunii impuse de acestea.
Apropo, afara, in supermarketuri / hypermarketuri rar vezi la raionul de lactate (de ex) produse apartinand unor branduri locale, 90% din raion contine doar varietati ale marilor branduri internationale. La noi, procentul brandurilor locale e inca satisfacator.
Oricum, ma bucur ca ai realizat ca dezvoltarea unui canal propriu e costisitoare si poate apreciezi mai mult efortul depus de cei care si-au facut pana in prezent 10-15 pravalii proprii. Nu cred ca le-au facut de prosti. Cu siguranta daca la pravaliile alea ar trage 15-20 de asociati (din domenii diferite), ar merge mai bine si d-asta spun ca asocierea e cheia. Cred ca ar fi o discutie interesanta cu un director/patron destept pe tema asta, mai ales unul care are deja si canal propriu de distributie. Cu siguranta ar putea spune multe lucruri noi, necunoscute sau la care nu ne-am gandit, cu avantaje si dezavantaje. Profitul, foarte rar e indestulator

si criza asta le arata multora ca pana si pierderea cat mai mica e o performanta

.
FF1, 1.8 Zetec Ghia, Mazda 2 TE.
Regret nothing. Fear less.
Socialismul e carja capitalismului.
Buy Romanian! Save your job!