Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Reguli forum

Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.
Răspunde

Vibratie in volan si pedala la franare

03 Ian 2010, 22:48

De ceva timp, treptat, mi-a aparut o vibratie enervanta care se manifesta asa:
- la viteze moderate si franari usoare volanul vibreaza putin (nu violent). La franari mai puternice nu prea mai simt vibratia in volan.
- la viteze mici, gen oprire la stop, daca franez lin, simt cum franarea este "in valuri" si simt o oarecare miscare usoara si in pedala de frana.

Eu am mai mers cu un Focus cu discurile ovalizate (asa sustine proprietarul) si acolo la franari puternice vibra foarte rau volanul. La mine e cel mult o vibratie usoara, ca aceea produsa de niste roti usor dezechilibrate la mers normal.

Astfel am mai multe intrebari:
1. Ce alte posibile cauze sunt inafara de discuri ovalizate?
2. Se pot ovaliza discurile in 60.000 km de mers frumos, in majoritate pe autostrada?
3. Daca discurile totusi sunt ovalizate, care sunt posibilele cauze?
4. Vibratia a devenit evidenta odata cu schimbarea placutelor de frana pentru prima oara, la aproximativ 56.000 km. Credeti ca exista vreo legatura intre cele doua evenimente?

Re: Vibratie in volan si pedala la franare

03 Ian 2010, 23:20

daca ai avea discurile ovalizate ti-ar juca masina de fata ,vibratia este de la placute sau/si discurile de franare prea uzate!

Re: Vibratie in volan si pedala la franare

03 Ian 2010, 23:39

Discurile sigur nu sunt prea uzate, muchia de pe circumferinta discului are maxim 2-3 mm.

Re: Vibratie in volan si pedala la franare

04 Ian 2010, 00:39

dar placutele?daca discul de frana este uzat(adik are buza) si ai pus placute de frana noi pe discul uzat de aici se naste si problema ta!

Re: Vibratie in volan si pedala la franare

04 Ian 2010, 02:54

Uzura de 2-3 milimetri e destul de mica insa nu foarte mica. Uzura maxima parca e in jur de 4-5 mm functie de disc evident.

1.Alta cauze cred ca pot fi de la furtune imbatrinite sau infundate sau probleme cu pompa de frina. Insa mai curind de la discuri ovalizate. Merita verificate rotile, eventual o fa-le o rotatie si/sau echilibrare si vezi daca se manifesta la fel.
2.Sigur ca se pot ovaliza si de la mers pe autostrada, in special din cauza ca pe autostrada se merge mai repede decit in rest, drept care si frecarea este mai mare in cazul unei frine.
3.Depinde cit de violent frinezi. Din cite stiu se pot ovaliza si de la o singura frina violenta sau racire brusca (gen trecut prin balta dupa ce in prealabil ai frinat zdravan). Din cite stiu, si ABS-ul "ajuta" la ovalizare din plin chiar.
4.Placutele noi sunt mai mari decit cele vechi si ating mai usor, plus ca cele vechi erau uzate uniform cu discurile, astea noi nu. Foarte probabil sa se "remedieze" de la sine dupa ceva kilometri pe masura ce se mai consuma placutele noi.

Re: Vibratie in volan si pedala la franare

05 Ian 2010, 21:07

discuri ovalizate
am patit si eu cu niste discuri noi noute care mau tinut apx 7000 de km ( 3000 dus intors grecia si autostrada + ploaie :) ) si la sosire surprize vibratii in volan la franare dar la 90 km, iar dupa ce le-am trimis inapoi pe garantie si nu au vrut sa le schimbe spunand ca nu e defect de fabricare am fost si le-am luat la strung astfel incat m-au tinut dupa apx 500 km dupa care aveam vibratii usoare in volan la franare si masina oprea in valuri era extrem de enervant, dc franam tare nu se mai sintea ca opreste in valuri astfel incat am procedat la achizitionarea altor discuri dar de aceasta data deaci de pe forum second si pot spune ca franeaza exceptional fara vibratii si uniform nu in valuri
bafta

Re: Vibratie in volan si pedala la franare

12 Ian 2010, 00:54

Revin cu detalii noi: masina a stationat o saptamana (fix in perioada cu zapada). Astazi am vrut sa plec cu ea, dar mi-a fost foarte greu sa plec de pe loc pentru ca sabotii de pe spate erau blocati (masina a fost lasata cu frana de mana trasa cam 5 trepte). Am reusit destul de greu sa ii deblochez, iar dupa ce am plecat volanul si pedala de frana vibrau foarte violent la orice frana. Dupa ce am mers aproximativ 15 Km prin oras (Bucuresti), vibratia s-a ameliorat pana la nivelul anterior, adica vibratii relativ usoare. Nu mi-e foarte clar cum sabotii pot produce vibratii in volan si daca mai este asa sigura concluzia ca vibratiile provin de la discurile de pe fata.

Deocamdata n-am timp sa ajung in service cu ea, dar n-as vrea sa ma duc acolo, sa primesc o concluzie superficiala pe banii mei, iar problema sa ramana nerezolvata.

Re: Vibratie in volan si pedala la franare

12 Ian 2010, 07:13

1.discuri ovalizate
2.placute uzate inegal
3.cauciuc(uri) deformate
4.siguranta care tine placutele

cam asta ar trebui sa verifici si sigur se rezolva

Re: Vibratie in volan si pedala la franare

12 Ian 2010, 08:14

Bun, dar tot nu mi-e clar episodul intamplat ieri, cand dupa ce am avut sabotii blocati serios, la orice frana vibra totul violent, iar dupa ceva km parcursi vibratia s-a ameliorat de la sine.

Re: Vibratie in volan si pedala la franare

12 Ian 2010, 14:18

e posibil sa ai una din cauzele spuse de mine mai sus, pe roata-rotile din spate;frana tine si pe partea din spate :)

Re: Vibratie in volan si pedala la franare

12 Ian 2010, 15:57

Pe spate am tamburi, deci 1,2,4 ar fi cam greu sa fie. Nu vad cum problema la tamburi (spate) afecteaza vibratiile din volan, ca la pedala inteleg.

Re: Vibratie in volan si pedala la franare

14 Ian 2010, 14:39

$1 scrie:$2e spate am tamburi, deci 1,2,4 ar fi cam greu sa fie. Nu vad cum problema la tamburi (spate) afecteaza vibratiile din volan, ca la pedala inteleg.


Acum eu nu inteleg ce vrei sa spui tu
de ce 1, 2 ,4 ar fi cam greu, cine a zis ceva de tamburi si sabotii de pe spate
ovibc zicea la 1.discuri ovalizate
2.placute uzate inegal
3.cauciuc(uri) deformate
4.siguranta care tine placutele
si asta pentru puntea fata , pe spate sunt unele cu sabot si tambur altele cu disc si placuta
de la sabotii de pe spate nu ai nici o sansa sa iti vibreze volanul
volanul la franare vibreaza numai de la probleme puntea fata cum ar fi cele enumerate de ovibc.
dc nu te pricepi si iti este greu ca sa desfaci si sa verifici cele enumerate mai sus dute la un service care pe banii tai vor fi mai mult decat fericiti sa iti spuna ca ai discurile ovalizate
bafta

Re: Vibratie in volan si pedala la franare

14 Ian 2010, 14:56

Sunt o fire foarte tehnica, doar ca nu ma apuc sa demontez lucrurile pe care nu stiu sa le remontez la fel de bine. M-as duce fara probleme la un service, dar asta presupune o zi petrecuta la service, timp pe care deocamdata nu il am la dispozitie.

Eu tot insist pe ideea cu tamburii pentru ca imediat dupa ce am deblocat tamburii (masina a mers cu rotile spate blocate vreo 1-2 metri) am avut vibratii puternice in volan si pedala la franare. Manifestarea asta s-a diminuat o data ce am parcurs mai multi km - si implicit mai multe frane - de unde presupun ca locul unde s-au sudat sabotii pe tamburi s-a format o suprafata neuniforma care provoca vibratiile.

N-as vrea sa trec prea usor peste ideea cu tamburii pentru ca eu consider ca a fost mai mult decat o coincidenta faptul ca vibratiile au aparut odata cu blocarea sabotilor dupa stationare si au disparut treptat odata cu uzarea urmei lasate de stationarea indelungata.

Re: Vibratie in volan si pedala la franare

14 Ian 2010, 18:58

de la tamburi cum ti-am mai spus nu iti apare vibratie in volan si in pedala slaba sansa
vezi ce ai scris in primul tau post inainte de a ingheta sabotul pe tambur.da jos roata si desfa tamburul nu cred ca vei gasi ceva pe acolo inafara de murdarie.
dc la franare simti vibratie in pedala de frana, in volana si masina nu opreste uniform la viteza mai mica iti spun ca de vina sunt discurile .
se poate ca sa fi fost chiar o simpla coincidenta si te citez ,,faptul ca vibratiile au aparut odata cu blocarea sabotilor dupa stationare si au disparut treptat odata cu uzarea urmei lasate de stationarea indelungata''.la o stationare poate chiar si o zi discurile ruginesc mai ales dc mai sta si o saptamana, pe spate la saboti ma gandesc ca dc inainte de a parca masina si sa stationeze ai umblat si dat de multa apa si carosabil ud iar in aceasi noapte sa inghete pe marginile sabotului cat la capete si pe intreaga suprafata unde a ingheta sa se fi format o simpla bordura de gheata sa spun asa care pana ce a dipsrut puteai sa simti ca spatele nu franeaza cum trebuie dar nu cred ca si vibratii. ei daca pe spate aveai discuri atunci problema se schimba , dar cum ai spus si tu ai tambur.
bafta
Răspunde