de octa » 23 Ian 2010, 20:28
chaser, cred ca daca masina (focus) nu ar fi avut un sistem de dozare a fortei de franare intre punti, nu ar fi primit nici o omologare pe terra... trecand de la escort la focus si la punte spate cu suspensie independenta multilink, era probabil prea complicat ca ford sa mai puna sistemul clasic, mecanic. mai ales avandu-l la indemana pe cel electronic. ar fi trebuit facut e o gramada de alte legaturi ('linkuri') intre suspensiile separate si caroserie, ceea ce ducea la un surplus de bare, bucse, etc. banuiesc ca trecerea la ebd a fost mai convenabila financiar pt. ford.
ca dispozitiv, ebd nu se afla ca sistemul vechi, cel mecanic, pe langa puntea spate. acolo se afla, poate (!), doar un senzor. diferenta de presiune in sistemul de frana intre punti e data electronic direct din zona pompei de frana si a modulului abs.
sistemul mecanic pur si simplu limiteaza presiunea in furtunele franelor spate in functie de cat de mult se ridica caroseria fata de puntea spate. in timp real. nu exista nici o legatura de pozitionare fata de tamburi. dupa cum am spus, pana si dacia 1300, inca de la lansare (pe la mijlocul anilor '70) avea acest sistem. spun de dacia fiindca toti o stim si avem o idee de ceea ce inseamna o masina din acea generatie. toate aveau.
in consecinta chiar nu are importanta ce fel de frane sunt pe spate: cu discuri sau cu tamburi. pana la reperele astea sistemul de frana nu difera de la o masina la alta. focusul are ebd. oricare.
hai noroc!
ford focus turnier ghia 1,6 16v duratec ti-vct 2005 GPLford focus turnier ghia exclusive 1,8 16v zetec 2002 GPLawo simson 425s super custom - 'lucille' - 1961
yamaha virago xv535 custom low rider - 1993
>>>
REGULAMENT FORUM