ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
13 Apr 2007, 08:20
Aseara, pe la 12:00, nu prea aveam ce face si am bagat vreo 100km pe autostrada, mergand in cate un regim de viteza, pentru a vedea ce consumuri are.
Dupa ce atingeam un anumit palier, resetam CBD si mergeam constant intre 5-10km minim, pentru a se stabiliza indicatiile. Toate informatiile privesc treapta a V-a de viteza, singur in masina, AC oprit.
Mentionez ca abia am terminat rodajul (masina are 1600km).
Ce am observat:
Viteza Rot/min Consum CBD
80 ------ 1800 ------ 3.5(!)
90 ------ 2000 ------ 4.0
110 ----- 2500 ------ 5.5
130 ----- 3000 ------ 6.5
150 ----- 3200 ------ 8.0
180 ----- 3800 ----- 14.0(!)
Viteza maxima a fost 180km/h, in treapta a V-a. Poate in a IV-a ar fi prins mai mult, dar nu am vrut sa o turez excesiv.
Pana in 160 urca chiar repejor.
13 Apr 2007, 08:49
Nu ai terminat rodajul decat cel oficial . Mai ai ceva la el pana se aseaza de tot.
Daca ma uit dupa cifrele alea rezulta ca am facut super-afacere cu benzinarul.
Si totusi dieselistii raporteaza de obicei consumuri mai mici decat acelea.
Mare diferenta intre 150 si 180.
13 Apr 2007, 08:55
Asta sper si eu, sa mai scada.
Am inteles ca spre 3000km se stabilizeaza consumul.
13 Apr 2007, 08:57
In afara orasului la viteze de 160-170 consuma 10 L de gaz AKA 5,4 L benzina
In oras condus neeconomic(ca nu se poate altfel

) consuma 13 L de gaz AKA 7.02 L de benzina
Intr-adevar, performantele sunt reduse la un motor de 1.8(bun), dar sa nu uitam ca e 4x4.
Pe benzina treaba sta asa: 11 L in oras si 8,5 afara, daca se merge frumos, 90 - 100 km/h
13 Apr 2007, 08:59
$1 scrie:$2sta sper si eu, sa mai scada.
Am inteles ca spre 3000km se stabilizeaza consumul.
Chiar si peste... La mine parca spre 4-5000 am sesizat clar diferente.
13 Apr 2007, 09:26
$1 scrie:$2u ai terminat rodajul decat cel oficial . Mai ai ceva la el pana se aseaza de tot.
Daca ma uit dupa cifrele alea rezulta ca am facut super-afacere cu benzinarul.
Si totusi dieselistii raporteaza de obicei consumuri mai mici decat acelea.
Mare diferenta intre 150 si 180.
Hai sa-ti zic:
Eu la ultimul consum pe care l-am afisat si de la care a inceput discutia era de 5,5 in 350 Km. Daca impartim autostrada cu sosea ce observam: ca 150 km sunt pe autostrada si 200 sosea.
La o viteza de 130 Km/h autostrada si 100 in rest ajungi tot la o medie de 5,5 l/100 KM.
Gresesc cu ceva?
13 Apr 2007, 10:25
Io nu inteleg ce vrei sa demonstrezi
Am facut comparatii punctuale la viteze constante , cu scorurile lui.
Altfel, la viteze medii intervin si alti factori in comparatie, cum ar fi cate camioane ai avut de depasit pe traseu...
13 Apr 2007, 20:17
[quote="Cornel001"]In ultimele zile indicativul de pe bord arata cam asa :
vm 21->22km/h
consum 12->11.1[/quote]
Cornele eu ti-am mai spus o data... sperii viitorii posesori de Focus2 1.6 16 V ...( e o gluma ) .
Am recitit tot topicul insa mi se pare ciudat consumul tau exagerat..
Un alt membru avand 1.6VCT 116CP are un consum mult mai mic ca si cel prezentat de tine. Normal nu prea ar trebui sa fie asa.Si el ar trebui sa aiba un consum identic sau chiar cu ceva mai mare decat al tau...
In al doilea rand diferenta de 1km/h la VM da o asemenea diferenta de 0.9L la benzina ??? Ceva nu e clar pe aici.
Oricum si eu iti voi urmari evolutia in continuare ptr ca tot ma gandesc sa cumpar un Focus2 1.6 16V SH pe la 25-30000km din germania, dar ( ma repet) ma cam sperie consumul.
Spre binele tau si al altora sper sa mai scada ceva.
15 Apr 2007, 09:45
genius
Din pacate nu Cornel001 sperie lumea cu motorul pe benzina, daca citesti tot ce scrie in acest topic despre consumuri tragi urmatoarea concluzie (sper sa nu gresesc ):
Fordurile pe benzina consuma aproape de 2 ori mai mult fata de cele diesel!!
Propun sa facem urmatoarea miscare ,sa trecem consumul mediu pe distanta de 1000 km. de la plin la plin si sa trecem procentajul urban si extraurban sa vedem in realitate cat ne costa , cat mai aproape de realitate, combustibilul pe 1000 km.
Cred ca vom putea trage o concluzie mai buna fata de costurile de intretinere reale benzina diesel (la combustibili ).
15 Apr 2007, 10:02
Am impresia ca este vorba de niste procente; daca la diesel se duce de la 6l (producator) la 8l, la benzina se duce de la 7-8 la 10-11.
In aceste conditii se pare ca va fi amortizat mai repede decat se crede un motor diesel...
16 Apr 2007, 08:30
Motoarele pe benzina de la Ford consuma mult in oras, asta e sigur.
La serviciu la sotia mea s-au luat cateva Fiesta. In rodaj, in Bucuresti consuma 11-13l/100km. Si va garantez ca nu sunt ST
Ce-i drept nici cu dieselul meu nu ma prea laud la consumul in oras: 7.5% la VM 12km/h.
16 Apr 2007, 09:06
Acu' sincer vorbind, nu este Bucurestiul oras de teste...
16 Apr 2007, 09:12
Sincer nesincer nu scrie in carte tehnica " consum x % exclus Bucuresti ".
iar cel mare vanzator de Ford din tara este in Bucuresti nu ??
16 Apr 2007, 09:16
Cartea tehnica este pentru masina in general, indiferent ca se vinde in DE/UK/FR sau RO.
Si in Bucuresti conteaza foarte mult zonele pe care trebuie sa le parcurgi; de multe ori drumul cel mai scurt iti consuma cel mai mult timp (in special daca traversezi centrul, etc).
16 Apr 2007, 09:35
Vlad tu ce motor ai mai precis si cati km ai la bord ?
7.5% e prea bine pt 12km/h.
PS eu circul pe la periferia bucurestiului, vm > 20km/h. Nici asta nu e bun de teste ?
16 Apr 2007, 09:57
$1 scrie:$2lad tu ce motor ai mai precis si cati km ai la bord ?
7.5% e prea bine pt 12km/h.
PS eu circul pe la periferia bucurestiului, vm > 20km/h. Nici asta nu e bun de teste ?
Confirm parerea lui Cornel, consumul nu e rau la asa o viteza si in special la orasul asta.
Referitor la vm>20km/h, ne poti spune mai mult despre cum o obtii? Daca insisti foarte tare sa cresti vm poti creste la fel de bine si consumul, dar daca ma gandesc bine cred ca ai luat asta in calcul. Nimic nou de la Ford, vreun soft imbunatatit?
16 Apr 2007, 10:14
Acuma stiu ca producatorul da un consum de x% pentru masina lui dar.... daca incepi sa vinzi un autoturism cu un consum urban de 8 si el consuma 12 ce parere vor avea cei ce au achizitionat auto respectiv ?? ( este vorba totusi de o diferenta de 50% care mi se pare enorma daca nu strigatoare la cer ).
Interesant este ca consumul extraurban este corect ( am scos 6.9 % pe o distanta de 250 km. si am mers si tare si aproape numai serpentine Sf. Ghe.- M. Ciuc - Odorhei si retur )
16 Apr 2007, 10:18
$1 scrie:$2cuma stiu ca producatorul da un consum de x% pentru masina lui dar.... daca incepi sa vinzi un autoturism cu un consum urban de 8 si el consuma 12 ce parere vor avea cei ce au achizitionat auto respectiv ?? ( este vorba totusi de o diferenta de 50% care mi se pare enorma daca nu strigatoare la cer ).
Interesant este ca consumul extraurban este corect ( am scos 6.9 % pe o distanta de 250 km. si am mers si tare si aproape numai serpentine Sf. Ghe.- M. Ciuc - Odorhei si retur )
Daca te uiti la metodele standard de stabilire a consumului vei observa ca nu prea coincid cu traficul din Bucuresti. Nici un producator nu face consumul mediu urban socotind ca prinzi de 10 ori un semafor si iti ia 1-2 ore ca sa faci 10km...
16 Apr 2007, 11:12
Totusi cum iti explici ca :
-unii dieselisti nu trec de 1l (1.5l in conditii chiar nasoale ca ale lui vlad) in "conditiile din bucuresti" in plus fata de carte - am impresia ca cei cu motorul de 90, astept sa-mi confirme vlad ce motor are si el.
-altii cu motor de 1.6/110 sau 1.8 merg si pe la 10-10.5
-benzinarele urca la 12km/h pe la 13-14 (deci 5 l in plus fata de carte!!)
-totusi unii benzinari iau mai putin decat altii in conditii cel putin la fel de "grele".
Ce consum mediu urban e ala care permite asa mari diferente de abateri in realitate ? Nu e ceva putred in danemarca (pardon la CE)?
Pe subiectul asemanator de pe sectiunea focus, s-a discutat ceva asemanator, si s-a dat exemplu rezultate de pe forumul reno, unde , de la o diferenta de ... 50% in carte , se ajungea real la 100%, tot asa la diesel varia f putin; asta daca nu toti de acolo erau pescari. E sau nu e ceva putred cu consumul ala al producatorului, indiferent de conditii ? Sau poate tocmai asta e , conditiile sunt mult prea departe de realitate. Sa nu-mi bag ceva in mama lor de cretini ?
16 Apr 2007, 11:28
@Cornel:
1) Si eu am impresia ca motorul de 1.6/90 CP consuma mai putin (si nu stiu daca cel de 1.6/109CP s-a bagat pe Fusion...)
2) Si la mine consumul se ridica spre 8-9l/100, dar recunosc ca am drumuri scurte (si aglomerate); in conditiile in care am mers mai mult si am resetat kilometrajul am vazut catre 6.6l/100 in aceleasi conditii, ba chiar mai grele. Eu zic ca de aici provin diferentele mari intre carte si realitate la diesel
3) La benzinare poate sa se cunoasca mai tare capacitatea motorului de a se adapta la conducator; daca alta masina cu aceeasi versiune de soft papa mai putin probabil asta este. Ai incercat sa le trimiti o hartie oficiala celor de la Ford legata de consum?
16 Apr 2007, 12:02
$1 scrie:$2otusi cum iti explici ca :
-unii dieselisti nu trec de 1l (1.5l in conditii chiar nasoale ca ale lui vlad) in "conditiile din bucuresti" in plus fata de carte - am impresia ca cei cu motorul de 90, astept sa-mi confirme vlad ce motor are si el.
.............
Cornel, unul din avantajele motorului diesel este cuplul mare la turatii scazute. Avantajul asta iese in evidenta la mersul prin oras, mai ales printr-un oras cum este Bucurestiul, unde viteza medie de deplasare este mica si prin urmare se folosesc in principal turatii mici (nu ai unde sa ajungi la 3-4000 rpm, ca deja esti la urmatorul semafor).
Din cauza asta, dieselul scoate de obicei in oras consum apropriat de cel declarat de producator.
16 Apr 2007, 12:16
In aceasi idee motoarele mai mari pe benzina consuma relativ putin comparativ cu cele mici

.Ma rog asta in general vorbind.
16 Apr 2007, 12:20
Sau altfel spus, consumul nu este direct proportional cu capacitatea...
Asta e valabila la toate motoarele.
16 Apr 2007, 15:28
$1 scrie:$2otusi cum iti explici ca :
-unii dieselisti nu trec de 1l (1.5l in conditii chiar nasoale ca ale lui vlad) in "conditiile din bucuresti" in plus fata de carte - am impresia ca cei cu motorul de 90, astept sa-mi confirme vlad ce motor are si el.
Motorul e 1.6TDCI, de 90 CP.
Masina are 1800km, dar trebuie sa-mi cer scuze ptr o mica dezinformare. Viteza medie la care e raportat consumul de 7.5 e de
16km/h si nu 12km/h cum am zis mai sus.
Inca ceva interesant, in primii 2-300km, in conditii asemanatoare de trafic, mi-a dat un consum mediu de 9.3%, de ma speriase. A fost sigur vorba de Rodaj si de faptul ca nu mai condusesem diesel, si desi teoretic stiam ca tre' sa schimb la turatii mai mici, tot ca la benzinare schimbam.
16 Apr 2007, 16:19
Am avut motorul de 1.6 TDCI 90 cp pe fostul meu Focus II. Faceam naveta Bucuresti-Ploiesti zilnic, consumul mediu era de 5.5-5.7 l/100km in functie de aglomeratie. trebuie precizat ca nu mergeam decat in partea de nord a Bucurestiului (baneasa si pipera) iar pe DN1 nu exageram cu viteza 110-130 km/h in functie de trafic si de radare.
Acum sunt posesorul unui Mondeo 2.5 V6 170 cp din 2001. precizez consumuri: in Ploiesti consum maxim 12.1 cu AC pornit pe cald si erau -10 grade , fara AC 11.7 - 11.8 l.
La 150 km/h cu pilotul automat si cu AC pornit pe distanta de 150 km mediu a consumat 10.5 l. Un drum pana la Istanbul 1500 km cu toate varietatile de trafic (urban rural autostrada serpentine drumuri cu gropi) in care am tras destul de tare de masina consumul a fost de 9 l/100 km.
Toate consumurile sunt medii ptr. ca nu am consum instantaneu.ar fi dejamagitor ptr. unii ca atunci cand schimbi viteza la 4500 ture consumul instantaneu sa urce la 25-30 l probabil.
20 Apr 2007, 15:38
mi-a luat si 9% in buc in zilele aerisite de weekend. In timpul saptamanii variaza intre 10 si 11%.
23 Apr 2007, 11:06
Am reusit sa fac un consum mediu. Am asteptat sa fac 680 Km in urmatoarele conditii: 350 extraurban si restul urban.
Pe autostrada Buc-Cta 140 km/h, in rest 100-110, in oras cum se poate

, viteza medie indicata de CDB 27 km/h. Consum indicat CDB 6,3%. Mentionez ca ~30% din Km au fost facuti cu AC pornit. Motorina Rompetrol si Petrom.
Km pe bord 2996.
Super OK. Parerea mea.
02 Mai 2007, 11:47
Am fost la Alecsutzu in weekendul trecut; consumul la dus a fost 4.9l/100km (cca 480km), cu ce am mai mers pe acolo cu cardul de forduri si intoarcere am ajuns la 5.1 l/100km (la intoarcere am ajuns si la 180km/h si in general am mers ceva mai repede catre Bucuresti)
Autonomia a crescut la cca 910km
Folosind GPS-ul am vazut si abaterea: la 80-100 era cam de 4km, la 160 catre 8km (mai mult pe afisaj ca in realitate).
02 Mai 2007, 11:53
Si cu ce viteza ai mers in general? Eu pe autostrada cu tempomatul fixat la 150 si de cateva ori 160, 170 am ajuns cu un consum de 6,5 Bucuresti-Constanta. Astazi am ajuns din Cta cu un consum de 5,5 dar cu viteza de 120 si 130 ca nu ma grabeam.
02 Mai 2007, 12:35
De sambata dimineata si pana marti dupa-masa cand m-am intors in Buc am facut in jur de 1350 km prin tara.(Cheia, Brasov,Bacau,Iasi,Tg Neamt,Durau,Borsec,Bicaz,Piatra Neamt,Iasi, Bucuresti) comp de bord arata o medie de 5,8
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.