Care e mai buna? Comparatii intre diverse modele/marci de autoturisme.
Răspunde

Re: Calitate vest vs est

02 Mar 2010, 15:38

Ambreiaje sau alternatoare picate in 10 m sau 30.000km sunt chestii de garantie care se intampla si la Logan sau la Dacia in general. Deci fac parte (atat la Ford cat si la Dacia) din marja de masini cu probleme si nu sunt reprezentative cand evaluezi fiabilitatea unei masini sau daca le iei in calcul le iei si de la Dacia si de la Ford ca sa ai niste valroi cat decat obiective. Ca tu urmaresti forumul Ford si esti la curent cu problemele mai curente ce apar la acestea nu inseamna ca la Dacia nu exista asemenea probleme.

tudoralex ...raspund eu ... ambreiajul Focusului pentru Romania nu este diferit de cel facut pentru alta tara, cum nu sunt nici farurile, nici bateriile .... nici .. nici

Re: Calitate vest vs est

02 Mar 2010, 15:38

$1 scrie:$2a daca sunt identice si la fel atunci e clar de ce pica mai repede la noi decat la ei: avem alte conditii de exploatare.


Pai si atunci ar trebui sa le faca mai bune special pt romanica? Ca noi avem drumuri vai de mama noastra si trafic infernal? =))

Re: Calitate vest vs est

02 Mar 2010, 15:46

Pai daca nu sunt diferite am rezolvat problema calitate est vs est : myth busted :D/
Ultima oară modificat de tudoralex pe 02 Mar 2010, 15:50, modificat 1 dată în total.

Re: Calitate vest vs est

02 Mar 2010, 15:48

@adyamg implantator cunosc cum face renault. Aceeasi componenta are mai multe coduri finis posibile, unul corespunde calitatii I, altul II, s.a.m.d. Nu stiu exact cum le manareste Ford, dar iti spun sigur ca ceva pute, crezi sau nu crezi.

Re: Calitate vest vs est

02 Mar 2010, 15:54

Voi nu sesizati ca afara in topurile de fiabilitate ford sta bine, iar in romanicanland e pe la coada??? Asta pute sau nu vedeti padurea din cauza copacilor!!!

Re: Calitate vest vs est

02 Mar 2010, 16:05

$1 scrie:$2Nu stiu exact cum le manareste Ford, dar iti spun sigur ca ceva pute, crezi sau nu crezi.

La Ford, producţia din fabrici este gestionată de doi roboţi FKW078564-0 şi FKW078564-1. "0" gestionează producţia pentru EU15, "1" pentru EM (Emerging Markets). Softul la "1" este astfel reglat încât să reducă costurile de producţie - timpi reduşi la sudură, la galvanizare, la vopsitorie, subansable care nu au trecut testul la "0". Până şi roboţii care efectuează operaţiunile în fabrică pentru "1" sunt de generaţie veche şi softul lor e plin de buguri pe care nu le mai repară nimeni.

Re: Calitate vest vs est

02 Mar 2010, 16:09

Pai s-au facut topuri de fiabilitate la noi?Eu nu am auzit de asa ceva dar niste informatii noi nu strica niciodata. In al doilea rand inainte de a deveni posesor de Focus am intrebat si eu in stanga si in dreapta de fiabilitate si majoritatea mi-au recomandat Focusul ca fiind o masina reusita fara mari probleme spre deosebire de 407 si de Megane de care toata lumea mi-a zis sa fug sau de marcile frantuzesti - scumpe la intretinere.
Eu nu sunt inginer asa ca intreb: robotii astia doi sunt pe aceeasi linie de productie, sunt montati in serie, in paralel sau cum? In plus diferitele operatiuni eu stiam ca se fac in sectii diferite: caroseria, vopsitoria, montajul
Ultima oară modificat de tudoralex pe 02 Mar 2010, 16:15, modificat 1 dată în total.

Re: Calitate vest vs est

02 Mar 2010, 16:14

Da zaboss, banuiam eu ca asa e, dar nu aveam datele despre roboti. De la bun inceput am suspectat diferentele pentru ca stiam sigur ca alti constructori o practica la greu (de la colegi care lucrau pe la diversi dealeri) si mi se parea ciudat sa nu faca si ciumafaii astia la fel. In plus de la diversi mecanici am aflat acelasi lucru.

Ca se mai intampla ca piesele de la un furnizor indoielnic sa ajunga si pe masini facute pentru "lumea civilizata" si sa se faca recall este cat se poate de adevarat, se intampla si la firme mai mari, dar pe ansamblu sunt diferente sensibile de calitate.

In fond asa se explica diferentele de pret si nu numai la ford ci si la alte marci. Practic masinile care se comercializeaza la noi cu 15-20 k iepuroi, in germanicutenland sunt 20-25 k iepuroi.

Re: Calitate vest vs est

02 Mar 2010, 16:18

Faptul ca Renault e sub Ford in Romania asta nu inseamna ca Ford e tare sus. La modelele pe benzina in adevar numarul de probleme este mult mult mai mic. Se vede si din posturi, iar benzinare sunt destule rivalizeaza ca procent cu dieselarele (a fost acum vreo luna un sondaj pe forum).

PS. Aia de la renault sunt cei mai mari ciumafai.

Re: Calitate vest vs est

02 Mar 2010, 16:21

$1 scrie:$2Eu nu sunt inginer asa ca intreb: robotii astia doi sunt pe aceeasi linie de productie, sunt montati in serie, in paralel sau cum?

Sunt montaţi în serie paralelă =)) =))

$1 scrie:$2upă ani şi ani în care am intrat în polemici cu privire la diferenţele de calitate între noi şi ei, am ajuns la concluzia că astfel de discuţii nu merită. Cei care sunt convinşi de superioritatea maşinilor din Germania nu vor accepta vreun argument logic, fiindcă ei doar doresc să-şi valideze decizia de a cumpăra un second-hand din Germania. Ideea că au cumpărat un second-hand îi macină atât de mult încât nu ascultă nici un argument logic. Plus frustrarea că "trăim într-o ţară de căcat" şi tot ce e românesc "pute".

Re: Calitate vest vs est

02 Mar 2010, 16:36

@zaboss vad ca m-ai lucrat cu informatii false despre robotii de pe creierul tau. Stii ceva, nu imi mai bat capul cu topicul asta, cine vrea sa ia teapa in romania nu are decat sa isi ia. Mai am si alte treburi decat sa luminez pe toti ciumafaii.

Re: Calitate vest vs est

02 Mar 2010, 17:00

$1 scrie:$2zaboss vad ca m-ai lucrat cu informatii false despre robotii de pe creierul tau. Stii ceva, nu imi mai bat capul cu topicul asta, cine vrea sa ia teapa in romania nu are decat sa isi ia. Mai am si alte treburi decat sa luminez pe toti ciumafaii.

Hm, oare dacă punea R2-D2 şi C3PO îţi pica fisa mai repede?

E fascinant cât de repede cred oamenii orice aberaţie care le confirmă propriile credinţe.

Re: Calitate vest vs est

02 Mar 2010, 17:04

Si la fel de fascinant este cum unii dupa ce iau o teapa mai vor din nou. Dupa cum am mai spus nu ma mai intereseaza topicul asta. Imi pare rau ca am pierdut timpul cu toate prostiile.

Re: Calitate vest vs est

02 Mar 2010, 17:04

$1 scrie:$2upă ani şi ani în care am intrat în polemici cu privire la diferenţele de calitate între noi şi ei, am ajuns la concluzia că astfel de discuţii nu merită. Cei care sunt convinşi de superioritatea maşinilor din Germania nu vor accepta vreun argument logic, fiindcă ei doar doresc să-şi valideze decizia de a cumpăra un second-hand din Germania. Ideea că au cumpărat un second-hand îi macină atât de mult încât nu ascultă nici un argument logic. Plus frustrarea că "trăim într-o ţară de căcat" şi tot ce e românesc "pute".

eu am cumparat masinuta noua din romanicaland si sunt "frustat" de faptul ca am dat o gramajoara de bani pe ea si are destule minusuri,comparativ cu modele ale unor producatori mai de mana a 2a.poate una din cauze ar fi ca e facuta in spania,cu toate ca e hatchback.nu mai intru in polemici,caci fiecare isi mentine opinia,si e dreptul fiecaruia la una,fie ca ne place sau nu.
in alta ordine de idei,am o cunostinta in germanicaland care a lucrat la mercedes si acum lucreaza la o fabrica de cutii de viteze,in principal ptr. merc,dar care face si ptr. hyundai(cutii automate).din povestirile lui,pe care nu am nici un motiv sa nu le cred,am inteles ca se acorda o "atentie" mai redusa la cutiile facute ptr. hyundai(cred ca ptr. i30 sunt).

Re: Calitate vest vs est

02 Mar 2010, 17:20

$1 scrie:$2adyamg implantator cunosc cum face renault. Aceeasi componenta are mai multe coduri finis posibile, unul corespunde calitatii I, altul II, s.a.m.d. Nu stiu exact cum le manareste Ford, dar iti spun sigur ca ceva pute, crezi sau nu crezi.


Intamplator avem un coleg ce lucreaza la Dacia Pitesti .... iti promit ca o sa ii cer o parere ... si faza tare, desi are Focus mk1 i-a picat si lui alternatorul.

Cred ca zaboss face bascalie cu robotii aia :D

Cu cutiile de viteza .... la mine acilea se fac roti dintate pentru cutiile [entru Mercedes si in curand se aude ca ar putea face intreaga cutie. NU EXISTA ROTI DINTATE DE CATEGORII DIFERITE ... ce nu se incadreaza in tolerante este returnat si se repeta productia.
Legat de mercedes si Hyundai .... pei mercedesu e 50.000 de euro iar Hyundaiu e 15.000 ... nu ti se pare normal ca, cutiile de Mertan sa fie mai riguros facute?

Re: Calitate vest vs est

03 Mar 2010, 07:57

pai sunt facute mai riguros pt ca asa cere mercedes. hyundai are un standard de calitate mai coborat.
eu am fost la lugoj la o fabrica de componente auto si spuneau (acum un an si aproape jumatate) ca vor incepe sa produca ceva pt audi si ca sunt super stresati de cerintele acestora si ca s-au saturat de vizitele lor neanuntate sa vada cum e in fabrica si daca se respecta normele si procedurile samd.

vizitele lor chiar erau neanuntate si se trezeau cu gasca la usa, nu cum face base sau cum a facut tatuca iliescu.

Re: Calitate vest vs est

04 Mar 2010, 21:13

zaboos, ai fost tare la faza cu robotii, m-am spart de ras.

Re: Calitate vest vs est

04 Mar 2010, 22:09

Eu am auzit ca de fapt robotul cu 1 era si cam betiv si intarzia la program; nu m-ar mira sa-l dea afara...

Re: Calitate vest vs est

04 Mar 2010, 23:01

Parerea mea este ca masinile cedeaza aici mai repede ca urmare a drumurilor.
Nu vad de ce s-ar obosii sa faca mai putina economie la cele facute pentru piata lor(interesul lor este maximizare profitului pe orice piata) sau de ce s-ar abate de la norme pt piata noastra ca pe urma sa aiba veniri la garantie, unde ajunge sa ii coste mai mult decat daca fac buna piesa sau ansamblul din capul locului.

Re: Calitate vest vs est

05 Mar 2010, 13:17

Subscriu la postul de mai sus :)

In plus, am lucrat doi ani la Porsche Romania si nimeni nu si-a pus vreodata problema ca masinile pentru Romania ar fi altfel ca cele pentru Germania sau Franta... de la ultimul mecanic pana la brand manager.

Re: Calitate vest vs est

11 Mar 2010, 15:50

Eu sunt convins ca masinile destinate pietei germane, spaniole, franceze, austriece, scandinave.....sunt mai bine finisate si de mai buna "calitate" decat cele destinate pitei romanest, bulgare samd.
Fiecare crede ce vrea, eu m-am convins. Si da, se folosesc componente de calitate mai scazuta, pe aceleasi linii de asamblare cum zicea cineva anterior.
\Replica cu " ai idee cate componente..." da am. Tu crezi ca se schimba suruburile???? sau ansamblele. Da-ti cu parera.
Numai bine si fara suparare.

Re: Calitate vest vs est

11 Mar 2010, 20:29

$1 scrie:$2..
\Replica cu " ai idee cate componente..." da am. Tu crezi ca se schimba suruburile???? sau ansamblele. Da-ti cu parera.

Poate ne explici cate repere exista la o masina, daca tot te pricepi... Si pe urma te faci ca inmultesti macar cu 2 (o piata vest si una est), si faci depozite, si organizezi transporturi, si asiguri separarea lor in productie, pentru ca altfel ori te costa masina din est ca cea din vest (si pierzi bani), ori vine cel din vest cu plangeri (si pierzi bani :D ).

Ajutor: daca nu ma insel, la o masina vorbim de cca 10-20.000 repere... asta ca sa ai un numar de pornire.

Re: Calitate vest vs est

11 Mar 2010, 21:23

V-as spune ca am o informatie din interiorul unei companii de masini, dar oricum nu va intereseaza, fiecare are prejudecatile lui si gata! Spor!

Re: Calitate vest vs est

11 Mar 2010, 23:12

nu e NICI O DIFERENTA!!!!a mea e adusa din spania,si cloncane volanta la fel ca una din romania
in plus am facut comparatie cu una identica si nu am am observat nimic diferit

Re: Calitate vest vs est

14 Mar 2010, 22:22

Iar daca se strica, tot producatorul trebuie sa acopere si garantia, asa ca nu are niciun sens sa faca asa ceva.

Re: Calitate vest vs est

24 Mar 2010, 09:17

viewtopic.php?p=678132#p678132
:D

Re: Calitate vest vs est

25 Mar 2010, 00:50

Completare: in cele care nu sunt suficient de proaste se mai da cu ciocanul... =))

Re: Calitate vest vs est

25 Mar 2010, 09:34

$1 scrie:$2a nu e asa!
Astea pt Romania sunt facute pe vapor undeva prin Marea Chinei de est. Sunt apoi cumparate de Ford Europa fara factura si vandute DOAR pe piata de est. Din astea pt piata de est, se sorteaza cele mai proaste si sunt trimise in Romania.
Te-ai lamurit acuma?



PS. In plus ca bonus se mai si urineaza in vopsea ca de aia se plang unii de exfolieri.

Re: Calitate vest vs est

01 Apr 2010, 22:14

am citit acest topic si eu nu pot sa inteleg de ce anumiti membri sunt luati la bataie de joc de catre persoanele care ar trebui sa fie exemple pe acest forum.Cineva isi exprima punctul de vedere si apoi vine Mihai L si multi altii si isi bat joc de el,asta doar pentru ca a indraznit sa isi spuna punctul de vedere.Ce e aici fratilor?o gasca de comunisti.Mihai L daca ai tu ''date mai exacte'' despre felul in care se fac masinile,spune-le.Vin-o tu cu date exacte si spulbera mitul.Daca nu ai aceste date ai atata dreptate cat si ceilalti colegi si incearca sa fii mai serios si sa gandesti mai bine ce scrii.

Re: Calitate vest vs est

01 Apr 2010, 22:26

Pai in momentul in care nu ai habar de ceea ce inseamna o linie automata de productie si spui povesti... de ce sa te miri ca te mai ia lumea la misto? Ca pana la urma nici ei nu au venit cu dovezi, nu? :D
Fa socoteala ca fiecare producator se "uita" si in spate, ce rata de caderi si unde anume se petrec.

Avand in vedere ca masina se vinde cu garantie, tu ai vinde una proasta la care sa-i schimbi macar 2 ani piese multe in garantie, sa pierzi alti potentiali clienti care afla de probleme, sa platesti manopera si sa dai alte piese pentru inlocuire? Sincer, eu nu vad aici niciun castig, poate ma convingi si spulberi aceste calcule.
Nu uita sa iei in calcul urmatoarele: la cate repere intra intr-o masina, ce inseamna sa faci o dubla aprovizionare (cu piese si la calitatea a doua), managementul produselor finite (ca e jale daca ajunge un lot din asta in vest :D ), depozite, bani bagati in doua randuri de piese (chiar daca cele de calitatea a doua sunt mai ieftine, nu sunt gratis). Sa nu uitam ce inseamna si oprirea productiei pentru inlocuirea pieselor/subansamblelor, si tot asa.
Ce zici, e mai simplu sa sustii ca cele din vest sunt mai bune si ca ceilalti copii sunt rai si rad de tine, nu? =)) =)) =))

LE: Ca sa fi bine inteles: Nu neg ca se poate intampla mai des ca o masina ceva mai slaba din punct de veder calitativ sa ajunga in est, dar exclud intentia fabricarii unui produs prost din start doar ca este pentru alta piata. Si nu uitati ca preturile din vest sunt sensibil mai mari (sunt alte obligatii acolo legate de securitate, echipare, noxe, etc...)
Răspunde