ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
Răspunde

05 Ian 2007, 14:46

Si in oras ce facem? La semafor, la stop? :D Sa nu-mi zici ca tre sa stau cu picioru' pe acceleratie..ca ma duc sa-mi vand masina.. in targ! :p
Eu la masina anterioara, iarna cand imi era lene sa dau jos gheata de pe geamuri stateam si 10 min sa asptept sa cada. Si acum masina are aproape 3 ani, 55k km si motorul merge ok - nu mananc ulei, nu s-a skimbat consumul. Cred ca atat timp cat nu abuzezi, ca si regula generala ma refer, motoarele sunt destul de fiabile - totusi nu sunt pahare de cristal! Sunt proiectate sa mearga mult si bine.

numai bine!

05 Ian 2007, 14:57

:icon_lol: Pai tu la 55k vrei sa simtoi ceva?
Simtim noi astia care avem 2 - 300k abia aici incepe sa se vada uzura unui motor sau cat de bine a fost ingrijit si oricum sunt nult mai multi factori care contribuie la uzura motorului si cred ca asta cu relantiul este ultimul la care sa ne gandim.

07 Ian 2007, 20:25

Cred ca daca nu ar trebui sa stai prea mult cand pornesti dimineata ar scrie undeva in cartea tehnica (sau daca ar trebui sa astepti o perioada de timp pana pleci..).
Wxemplu urmatoarea situatie: Este ger afara, parbrizul inghetat. Ai optiunea parbriz cu degivrare electrica si care functioneaza DOAR cu motorul pornit si dureaza aprox 3 min sa se dezghete geamul. deci esti obligat sa stai aprox 3 min cu motorul pornit intr-o dimineata geroasa... personal cred ca e mai bine sa astepti putin (1-2 min ) dupa prima pornire si apoi sa intri in trafic

07 Ian 2007, 20:51

Pe langa faptul ca tot scriu oamenii prin diverse manuale ca e bine sa pleci de pe loc dupa ce pornesti motorul cat mai repede, mai este si faptul ca motorul diesel se incalzeste in mers, nu stand pe loc. Este indicat sa pleci de pe loc cat mai repede in zilele geroase pentru ca astfel se incalzesc toate componentele uniform, in caz contrar (stand pe loc) se incalzeste numai motorul aparand diferente foarte mari de temperatura. Multa bafta!

07 Ian 2007, 21:23

Eu cred ca am intins discutia asta mai mult decat e cazul. Producatorii RECOMANDA sa pleci imediat ce porneste motorul pentru ca astfel scad sansele de uzura la rece. Nu zice nimeni ca tine masina cu 10 ani mai mult daca faci asta, dar e mai bine. La fel cum e bine sa nu urci la 5000 de RPM cand e motorul rece, sa ocolesti gropile, sa speli masina periodic ca sa-i protejezi vopseaua etc. Si asta e.

22 Apr 2007, 00:23

$1 scrie:$2aximilian la masinile vechi e alta treaba. Acolo trebuie sa astepti pana ce motorul merge regulat, apoi sa pleci. Am citit in manual la Lada 1200. Mai ales ca intotdeauna cand e frig merge prost imediat ce i-ai dat drumul. Motoarele noi merg regulat imediat ce le-ai pornit.
Regula cu plecatul imediat se refera la noile motoare diesel. La noile benzinare nu stiu.
Cam ciudata documentatia din care te-ai inspirat,parerea mea ,astea noi e mult mai proaste din toate punctele de vedere.Nu agreez ideea plecarii imediat de pe loc si nici lasarea prea mult la mersul in gol nici la motorina ,nici la benzina.Lasati textele citite in limbi straine chiar in cartile tehnice sint multe aberatii care nu au nici o explicatie pur stiintifica ci doar recomanda.V-ar pica bine recomandarea mea :evitati pe cit posibil Bucurestiul , acolo e numai hoti?Adica daca e scris in engleza nu inseamna ca-i chiar asa,doar se exagereaza.Ceva ma face sa cred virgula ca si constructorii de orice masinarie sint nitel mai snobi ca noi posesorii si platitorii de produse.Sa fim mai moderati in afirmatii chiar daca avem cartea masinii in fata.Io nici nu stiam acum 30 de ani cind am avut de-aface cu un maybach(oare cum s-o fi scriind corect?}cit de celebru va fi iar azi fugeam de el ca de ciuma si avea caluti cred ca mult mai multi ca si ai lui Jiji Becali.Iata de ce nu ma cred expert:totul e desertaciune

22 Apr 2007, 10:30

Da, e ceva sa nu ii mai crezi nici pe cei care au construit masina :)

Si hotii..nu cred ca sunt sub 50 :lol:

22 Apr 2007, 10:35

Teoria ca teoria dar practica ne omoara.
La masina din semnatura m-a surprins faptul ca in iarna cand lasam sa mearga motorul pe loc m-am incadrat in 10% dupa ce a dat caldura adica 2-3 grade dimineata, sa nu uitam locatia, am inceput sa plec de pe loc dupa 20-30 secunde si surpriza :shock: 12% ! deci am trecut la veche ideletnicire cu asteptatul pe loc.
Nu stiu cate grade are motorul dar acul urca foarte repede la jumatate unde ramane tot timpul.
Am avut o astra de 2L diesel dar minim 1 minut tot o lasam sa mearga pe loc cu toate ca puteam s-o las si 3 ore ca tot nu ajungea la temperatura dar in mers dupa 2-3 km. avea deja temperatura optima.

25 Apr 2007, 19:48

$1 scrie:$2m avut pana acum mai putin de o luna un Opel Astra cu motorizare Diesel. In cartea masinii scria clar "intotdeauna porniti imediat masina dupa pornirea motorului, nu il lasati sa mearga la relanti". In manualul de reparatii Opel problema era detaliata si nu avea nimic de-a face cu economia de combustibil, ci cu ungerea motorului. Se pare ca la turatia de relanti ungerea nu este tocmai optima, aspect care afecteaza in special motoarele Diesel cu turbina. Aceasta, plus temperatura redusa a motorului la pornire, plus lipsa uleiului de pe suprafetele in contact (s-a scurs in perioada de oprire), determina aparent o uzura semnificativ mai intensa a partilor in miscare si cu precadere a lagarelor turbinei. Presupun ca aceleasi principii se aplica si la motoarele Ford...

La relanti nu era prea bine sa lasi motorul sa mearga la Raba, Saviem Aro , ca erau pompele proaste si lubrifiantul la fel, dar la o masina cat de cat noua , nuuuuuuuu !

25 Apr 2007, 22:46

Justifica (daca poti)...

Acolo vorbeam de un Opel Astra Classic fabricat 2001, cu motor de 2000cmc Diesel turbo cu intercooler. Si PRODUCATORUL era cel ce dadea explicatia indicatiei in discutie, asa cum am expus-o eu. Deci afirmatia "la masini noi, nu" pare a fi sustinuta de nimic altceva decat de o opinie personala care vine in conflict cu cea a unei echipe care se ocupa cu CONCEPTIA si FABRICATIA de autovehicule. Cred ca nu generez niciun fel de nemultumire daca am tendinta a apleca urechea la cei din urma...
Ultima oară modificat de leontet pe 25 Apr 2007, 22:57, modificat de 2 ori în total.

25 Apr 2007, 22:49

$1 scrie:$2 La relanti nu era prea bine sa lasi motorul sa mearga la Raba, Saviem Aro , ca erau pompele proaste si lubrifiantul la fel, dar la o masina cat de cat noua , nuuuuuuuu !


deci la diesel e recomndat sa nu mearga la relanti... eu cind vad ca e stop la 800 m in fata o mai scot din viteza si merg pe liber. sa inteleg ca nu e bine??!! deh gest reflex ramas de pe vremea cind am facut scoala auto! :)

25 Apr 2007, 23:34

Ei, acuma si tu!!! E vorba de principii aici, fii sigur ca n-o sa ti se strice motorul in 6 luni daca stai mai mult timp la relanti. Si de fapt mai sus era vorba relanti-ul de dupa pornirea motorului dupa o stationare prelungita (de exemplu, dimineata, dupa ce masina a fost garata toata noaptea). Ca intri in relanti inaintea semaforului nu se pune! :) Oricum, la orice masina (nu numai la Diesel) situatiile care implica mersul indelungat la relanti (drumuri in orase foarte aglomerate, activitate de mesagerie urbana, catering, livrare de marfuri, taximetrie, etc) se considera "conditii grele de exploatare", care implica revizii mai dese, schimbarea mai frecventa a consumabilelor, etc...

no ofense!

26 Apr 2007, 17:05

am justificat la motoarele de raba saviem aro ( vechiturile ) pompele +" lubrefiantii aia buni "din armata
niciodata nu poti sa compari toate astea cu ce avem in prezent !

26 Apr 2007, 19:57

Pentru a doua (si ultima) oara: indicatiile referitoare la pornirea motorului citate de mine mai sus se refera la un motor 2.0 turbo-Diesel intercooled fabricat in 2001 de Opel. Deci nici Raba, nici Aro, nici Saviem. Opel, 2001! Ceea ce practic desfiinteaza afirmatia "la motoarele noi nu e cazul". Atunci cand am cerut o argumentatie, m-am referit evident la ALTE argumente decat calitatea proasta a lubrifiantilor si pompelor de ulei, care la fel de evident nu se pot pune in discutie in cazul relatat (BTW, uleiul recomandat era din clasa sinteticelor, 5W30 - nu prea cred ca intra la "calitate proasta").

26 Apr 2007, 20:10

$1 scrie:$2m avut pana acum mai putin de o luna un Opel Astra cu motorizare Diesel. In cartea masinii scria clar "intotdeauna porniti imediat masina dupa pornirea motorului, nu il lasati sa mearga la relanti". In manualul de reparatii Opel problema era detaliata si nu avea nimic de-a face cu economia de combustibil, ci cu ungerea motorului. Se pare ca la turatia de relanti ungerea nu este tocmai optima, aspect care afecteaza in special motoarele Diesel cu turbina. Aceasta, plus temperatura redusa a motorului la pornire, plus lipsa uleiului de pe suprafetele in contact (s-a scurs in perioada de oprire), determina aparent o uzura semnificativ mai intensa a partilor in miscare si cu precadere a lagarelor turbinei. Presupun ca aceleasi principii se aplica si la motoarele Ford...

eu nu am inteles porniti imediat dupa pornirea motorului ? poate demarati imediat ....!
cu chestia cu turatiile mici , la relanti si turbina ?
eu stiu ca turbina intra in functiune dea-bea pe la 2500rot/min in nici un caz la 900rot/min(sunt si exceptii vezi mot tunate)
iar cu ungerea tre sa te mai doc referitor la coeficientul de curgere, viscozitate... daca un lubrifiant i-si pierde proprietatea asta schimbal , nu mai "porniti imediat masina dupa pornirea motorului"
nu vreau sa mimez inteligenta dar daca nu me-am contrazice nu ar mai avea rost forumul!
respect pt veterani!

26 Apr 2007, 22:42

Turbina la motorul Opel Y20DTH, ca si la Duratorq-ul de pe Fiesta 1.4, functioneaza in permanenta. De fapt, la majoritatea motoarelor turbina se invarteste atata timp cat motorul functioneaza (inclusiv la 900rpm). Deci prin"intra" si "iese" nu se intelege nicidecum "porneste", respectiv "se opreste". Am detaliat aspectele astea intr-un alt post, daca chiar esti interesat poti da un search si vei gasi.

Obiectia referitoare la "a porni" sau "a demara" e ridicola, am prezentat o traducere aproximativa si rapida din limba engleza. Pe langa faptul ca ideea este suficient de clara, aspectul este total irelevant.

Coeficientul de curgere si vascozitatea sunt parametri cu o foarte buna stabilitate vreme foarte indelungata la uleiurile sintetice (din care motorul dat drept exemplu folosea). Nu trebuie sa se modifice ca fenomenele descrise in explicatia data anterior sa aiba loc. Cred ca sarcina documentarii iti revine.

Contradictiile sunt utile si deci binevenite atat timp cat au un caracter si implicit o finalitate constructiva. Diametral opus, enuntarea unor opinii personale eronate si nesustinute drept afirmatii cert valide nu poate avea decat efecte inverse. Nu am pretentia ca as fi detinatorul adevarului absolut, drept care nici macar nu mi-am insusit explicatia data de cei de la Opel. Dar pt a retine/corecta anumite idei/cunostinte am nevoie de explicatii rationale, nu de pareri.

Asa ca propunerea mea ar fi sa abandonam acest dialog al surzilor, este lipsit de orice utilitate atat individuala cat si colectiva - iar acesta este totusi un forum public!

27 Apr 2007, 08:28

Poate din cauza poluari fonice se recomanda sa pleci imediat de pe loc. :lol: :lol: :lol:

27 Apr 2007, 09:16

Eu plecam destul de repede, dar azi de dimineata am stat sa pornesc GPS-ul, iGO, sa setez traseul (cca 4-5 min cred).
Masina s-a comportat mult mai bine ulterior.

27 Apr 2007, 16:43

[quote="leontet"]Turbina la motorul Opel Y20DTH, ca si la Duratorq-ul de pe Fiesta 1.4, functioneaza in permanenta. De fapt, la majoritatea motoarelor turbina se invarteste atata timp cat motorul functioneaza (inclusiv la 900rpm).

eu stiu ca turbina intra in functiune dea-bea pe la 2500rot/min in nici un caz la 900rot/min(sunt si exceptii vezi mot tunate) scuze am uitat sa spun de motorul opel.... sau altele fabricate dupa 2000
ai dreptate in toate privintele
dar acu chiar nu am timp sa tin lectii online!
daca totusi doresti sa te documentezi i-ti recomand cursul prof.dr.ing. Gheorghe Alexandru Radu de la catedra de autovehicule si motoare din cadrul univ transilvania din bv, "combustibili , lubrifianti si materiale speciale pt automobile.
bafta, pace si prietenie.

27 Apr 2007, 17:55

Turbina merge tot timpul. Simplu fapt ca nu trage pana la o anumita turatie e legat de presiunea gazelor
Răspunde