Discutii libere/forum

Cuplu si putere

ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !

Moderator: Automatistul

Cuplu si putere

Mesajde leontet » 29 Apr 2007, 22:06

Am gasit intamplator un articol pe care-l consider excelent pt neprofesionisti, referitor la cuplul si puterea motorului. Foloseste unitati imperiale (picioare, uncii), deci nu cred ca formulele sunt direct aplicabile in sistemul metric, dar cum principiile sunt aceleasi iar explicatiile date sunt splendide, eu zic ca merita parcurs:

http://vettenet.org/torquehp.html
FORD Fiesta 1.4TDCi Comfort, 2006, Moondust Silver
VIN: WF0HXXWPJH6B31312 _____ Imagine
leontet
Gold Member
 
Mesaje: 642
Membru din: 30 Dec 2006, 23:45
Localitate: Constanta, CT
Maşina: Ford Fiesta 2006, 1.4TDCi, 68HP, Comfort

Mesajde valifocus » 30 Apr 2007, 10:02

Foarte tare!
Felicitari pentru postarea acestei adrese. Eu ma cert cu finul meu care are un focus tddi de 90 de cai care stie una si buna: ca focusul lui trage mai bine ca al meu si ca a mea e lenesa si bla, bla, bla...
Acum ma pot folosi de asta sa-i dau in cap ca sa ma lase in pace!
FOCUS hatch 1.6 16v dec. 2000, zetec-s, motor tip FYDA
Avatar utilizator
valifocus
Ford Freak
 
Mesaje: 224
Membru din: 22 Mar 2007, 12:27
Localitate: Constanta
Maşina: Focus 1.6 100CP

Mesajde VladG » 30 Apr 2007, 10:38

Da foarte bun articolul, iar exemplele date fac toti banii :)
Acum mi-e si mie foarte clara diferenta intre cuplu si putere. 8)
Avatar utilizator
VladG
Incepator
 
Mesaje: 95
Membru din: 07 Sep 2006, 14:03
Localitate: Bucuresti

Mesajde Dan » 30 Apr 2007, 10:55

da. foarte interesant.... si se facu lumina :idea:
:D
2003 Fiesta 1.4 TDCi 68CP Imagine
Avatar utilizator
Dan
Ford Freak
 
Mesaje: 152
Membru din: 20 Sep 2006, 13:31
Localitate: Bucuresti

Mesajde shadow » 30 Apr 2007, 12:40

Oricum cuplul diesel ramane de baza pentru ca la benzina tre sa urci in ture ca sa simti puterea, pe cand la diesel se simte imediat.
Avatar utilizator
shadow
Gold Member
 
Mesaje: 988
Membru din: 25 Mai 2006, 14:17
Localitate: Bucuresti

Mesajde Maximilian » 30 Apr 2007, 13:05

Pei da, urci in ture sau retrogradezi si esti in ture. Doar nu ne-o fi lene sa conducem. :wink:

Dupa parerea mea dieselul e bun pentru consum, daca nu m-as uita la consum, intre diesel de 130 de cai si benzina de 130 de cai(chit ca e benzinarul un pic mai lent) as alege benzinarul. Nu stiu de ce, nu ma injurati...dar imi pare "mai masina".
Avatar utilizator
Maximilian
Petrol Head
 
Mesaje: 1938
Membru din: 03 Apr 2006, 23:04
Localitate: Bucharest
Maşina: Ford Granada mk II 2,3 V6 GL 1982

Mesajde OctavianC » 30 Apr 2007, 13:23

de gustibus non discutandum.......eu iarasi raman fan diesel......nimic nu se compara cu un diesel de generatie noua cu 500nm cuplu si 220CP..........(ma refeream la motorul de 3000cc de la BMW)
Volvo S60 2.4 D5 Gold

DEAD Ford Focus TDCI 2001
Avatar utilizator
OctavianC
1nsane Member
 
Mesaje: 1653
Membru din: 21 Apr 2006, 18:38
Localitate: Oradea

Mesajde Maximilian » 30 Apr 2007, 13:55

Cam asa ceva, oricum, nu as face mofturi nici la un diesel! :D
Avatar utilizator
Maximilian
Petrol Head
 
Mesaje: 1938
Membru din: 03 Apr 2006, 23:04
Localitate: Bucharest
Maşina: Ford Granada mk II 2,3 V6 GL 1982

Mesajde dtipuit » 30 Apr 2007, 14:18

De acord,dieselul e ok .Imi place si nu as mai schimba un diesel cu un benzinar.
Focus III SW 2.0 TDCi 163 CP powershift
Avatar utilizator
dtipuit
Gold Member
 
Mesaje: 642
Membru din: 09 Ian 2006, 04:01
Localitate: Italy
Maşina: Ford Focus 2011 SW Titanium 2.0 TDCI 163 CV Powershift

Mesajde ddexter » 30 Apr 2007, 15:15

Scurt si la obiect
Imagine
Mondeo 2002 TDDI 115,6 CP :))
Avatar utilizator
ddexter
1nsane Member
 
Mesaje: 1436
Membru din: 09 Mar 2006, 17:35
Localitate: Baia Mare
Maşina: Ford, Mondeo, 2002, TDDI 1998cm3, 85 kw, 16"

Mesajde Ecstaz » 30 Apr 2007, 15:55

$1 scrie:$2upa parerea mea dieselul e bun pentru consum, daca nu m-as uita la consum, intre diesel de 130 de cai si benzina de 130 de cai(chit ca e benzinarul un pic mai lent) as alege benzinarul. Nu stiu de ce, nu ma injurati...dar imi pare "mai masina".

:?:
Benzinarul mai lent? Glumesti? Eu am 125 de cai si crede-ma ca nu e nicidecum lent. Sunt de acord ca dieselul trage de la 1.500 de ture, dar la 4.000 gafaie. Crede-ma ca la benzina plaja de turatie fiind mai mare masina e mult mai sprintena. Eu duc masina pana in 6.000 de ture fara probleme. Merge ca uns motorul si trage de rupe. Cel putin in a 3-a dau fum la multe. Gandeste-te numai ca e un motor aspirat. Daca s-ar pune un compresor :idea: ar mai ramane putini rivali.
Cat despre consum...ce sa zic. Nu stiu daca la motorina scade sub 9,5 in Buc asta de kkt. Mie unul imi ia 11 si lucrez la Unirea. Numai ca sa ies din intersectia mare de acolo imi ia vreo 10 minute zilnic. Asa ca ma declar super multumit de consum. Sa nu aduc aminte de ce probleme apar la dieseluri din cauza combustibilului de rahat de la noi. Benzinarul meu nu e deloc pretentios. Asa ca...nu as lua un diesel decat cu motor mic, cai putini si sa fie exclusiv pt oras, iar masina obligatoriu noua si cu garantie. Nu e vina producatorului, dar la noi nu merita.
My ride: Ford Mondeo 2003 1.8L 125HP (gas)

Sa aveti o zi FORDmidabila.
Avatar utilizator
Ecstaz
Gold Member
 
Mesaje: 721
Membru din: 08 Mai 2006, 16:14
Localitate: Somewhere in Bucharest

Mesajde OctavianC » 30 Apr 2007, 16:15

ecstaz ce ar fi daca ar duce dieselul 7000 ture la un cuplu de 500 nm????? nu ar mai sta nici un benzinar sau nici macar unu propulsat de NOS langa el. Iarasi intra chestia cu cuplul si RPM.
Volvo S60 2.4 D5 Gold

DEAD Ford Focus TDCI 2001
Avatar utilizator
OctavianC
1nsane Member
 
Mesaje: 1653
Membru din: 21 Apr 2006, 18:38
Localitate: Oradea

Mesajde muzica9 » 30 Apr 2007, 16:49

he, he... un benzinar turbo ar fi ideal. are cuplu de pe la 1600 rpm.
Avatar utilizator
muzica9
1nsane Member
 
Mesaje: 3817
Membru din: 11 Dec 2006, 10:18
Localitate: Bucuresti
Maşina: FULL FARA PIELE

Mesajde shadow » 30 Apr 2007, 17:41

ma cam indoiesc
Avatar utilizator
shadow
Gold Member
 
Mesaje: 988
Membru din: 25 Mai 2006, 14:17
Localitate: Bucuresti

Mesajde valifocus » 30 Apr 2007, 18:53

$1 scrie:$2e, he... un benzinar turbo ar fi ideal. are cuplu de pe la 1600 rpm.


Eu unul am ramas uimit de noul motor de la VW de 1,4 TSI si 170 CP (mai aveam putin si ma transformam in fan VW); nu mai dormeam noaptea cu gandul la el pana acum vreo doua saptamani cand mi-a aratat un prieten un site (nu-l mai stiu, din pacate) din germania din care reiesea ca deja au inceput sa apara probleme de fiabilitate :twisted: ; sa-l vedem si pe ala de la fiat de 1,4 si 150 CP :evil: .
Si ca o consolare pentru cei cu motoare aspirate: motoarele turbo au viata mai scurta! (cu toate astea si eu visez tot la o benzina turbo)
FOCUS hatch 1.6 16v dec. 2000, zetec-s, motor tip FYDA
Avatar utilizator
valifocus
Ford Freak
 
Mesaje: 224
Membru din: 22 Mar 2007, 12:27
Localitate: Constanta
Maşina: Focus 1.6 100CP

Mesajde dra » 30 Apr 2007, 19:30

broasca testoasa ajunge intotdeauna la destinatie
Avatar utilizator
dra
Gold Member
 
Mesaje: 856
Membru din: 11 Apr 2007, 08:57
Localitate: bv
Maşina: S max 2013, 2.0l, 138 hp, aproape nou la 186000km

mai cautati si voi fratilor

Mesajde dra » 30 Apr 2007, 19:40

diesel-ul o ia pe coaja de la benzinar ! cu tot cu , cuplul lui! la putere echivalenta sau pe aproape!
http://forum.softpedia.com/index.php?showtopic=167391
dar broasca testoasa castiga intotdeauna ! mai incet si mai sigur!
http://www.masini.ro/forum/viewtopic.ph ... sc&start=0
broasca testoasa ajunge intotdeauna la destinatie
Avatar utilizator
dra
Gold Member
 
Mesaje: 856
Membru din: 11 Apr 2007, 08:57
Localitate: bv
Maşina: S max 2013, 2.0l, 138 hp, aproape nou la 186000km

Mesajde dra » 30 Apr 2007, 19:56

$1 scrie:$2e gustibus non discutandum.......eu iarasi raman fan diesel......nimic nu se compara cu un diesel de generatie noua cu 500nm cuplu si 220CP..........(ma refeream la motorul de 3000cc de la BMW)

ai tupeu sa te pui cu un benzinar de 3000cc de la BMW?
broasca testoasa ajunge intotdeauna la destinatie
Avatar utilizator
dra
Gold Member
 
Mesaje: 856
Membru din: 11 Apr 2007, 08:57
Localitate: bv
Maşina: S max 2013, 2.0l, 138 hp, aproape nou la 186000km

Mesajde Cornel001 » 01 Mai 2007, 16:53

Am vazut si eu 2 filmulete cu TSI-ul (indicatoarele de pe bord) si m-a bagat in boala :D , intr-unul din ele se ducea destul de repede de le 30 la 190 km/h intr-o singura treapta ! (a3-a) , ce diesel poate asta ?
Imagine
Mandru cetatean al republicii bananiere romania.
Silvio Berlusconi: Nu am nimic impotriva homosexualilor. Cu cat sunt mai multi in jurul meu, cu atat e concurenta mai mica.
Avatar utilizator
Cornel001
Membru Belit
 
Mesaje: 6779
Membru din: 16 Aug 2005, 16:40
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus2 sedan 1.6 100 28.12.2005
VIN: dealadecotnarisec

Mesajde shadow » 01 Mai 2007, 17:11

Scrie undeva ca trebuie sa te duci de la 30 la 190 intr-o singura treapta? Ce daca diesel-ul se duce in 3? Conteaza cine trece mai repede linia de sosire.
Avatar utilizator
shadow
Gold Member
 
Mesaje: 988
Membru din: 25 Mai 2006, 14:17
Localitate: Bucuresti

Mesajde shadow » 01 Mai 2007, 17:12

Si oricum astea sunt basme. Noi folosim masinile pentru scopuri "domestice", nu pentru curse. Si in afara pistei tot diesel-ul ruleaza.
Avatar utilizator
shadow
Gold Member
 
Mesaje: 988
Membru din: 25 Mai 2006, 14:17
Localitate: Bucuresti

Mesajde Cornel001 » 01 Mai 2007, 17:14

Pai asta e , ca pana schimba dieselu 3 trepte, tsi-ul a trecut linia de sosire :D

Si pt ca tot te-ai bagat in seama :)
"Oricum cuplul diesel ramane de baza pentru ca la benzina tre sa urci in ture ca sa simti puterea, pe cand la diesel se simte imediat." de turbo lag ai auzit ?

Totusi as prefera un diesel la 200+ CP depinde si de diferenta de pret...
Imagine
Mandru cetatean al republicii bananiere romania.
Silvio Berlusconi: Nu am nimic impotriva homosexualilor. Cu cat sunt mai multi in jurul meu, cu atat e concurenta mai mica.
Avatar utilizator
Cornel001
Membru Belit
 
Mesaje: 6779
Membru din: 16 Aug 2005, 16:40
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus2 sedan 1.6 100 28.12.2005
VIN: dealadecotnarisec

Mesajde muzica9 » 01 Mai 2007, 17:42

$1 scrie:$2a cam indoiesc


dc te indoiesti? nu ai vazut ca pina si motorul de 2,5 L de pe focus ST are cuplu de 320nm de la 1600 rpm pina la 4000 rpm.
Avatar utilizator
muzica9
1nsane Member
 
Mesaje: 3817
Membru din: 11 Dec 2006, 10:18
Localitate: Bucuresti
Maşina: FULL FARA PIELE

Mesajde onu_ionut » 01 Mai 2007, 18:54

eu nu stiu de ce sunt atatea discutii e clar ca dieselul nu e facut pt turati mari daca dai mai mult in el e pa la revedere nu e ca benzinaru
mondeo 97 2000 16v
Avatar utilizator
onu_ionut
Ford Freak
 
Mesaje: 209
Membru din: 25 Mar 2007, 18:38
Localitate: constanta

Mesajde shadow » 01 Mai 2007, 20:08

Ca sa ma clarific, pentru uz zilnic consider mai potrivit diesel-ul,iar pentru performanta si sport otto-ul. Insa nu prea vad loc de performanta si sport in Romania, decat cu pretul de a te pune in pericol pe tine si pe ceilalti. Ce faci cu 200 de cai? Un motor echilibrat cu 90 de cai te scoate din orice situatie. Sa mergi cu 160 pe DN1 sau cu 200 pe A2 mi se pare inconstienta, nesimtire si indiferenta fata de ceilalti. Deci in continuare tin cu diesel.
Avatar utilizator
shadow
Gold Member
 
Mesaje: 988
Membru din: 25 Mai 2006, 14:17
Localitate: Bucuresti

Mesajde Officer » 02 Mai 2007, 09:47

linkul cu deosebirea intre cuplu si putere e tare...

Vad ca topicul s-a transformat in ceva gen diesel vs benzina...nu pot sa zic decat ca masinile adevarate sunt benzinare si au tractiune spate :) De ce nu face si lamborghini sau ferari motoare diesel daca sunt asa performante? :)

Nu m-ar incanta decat consumul...dar diferenta de pret+pozele cu niste volante de diesel de pe aici+topicurile nesfarsite despre injectoarele cazute m-au convins...ca sa nu mai spun de tacanit-ul ala care ma scoate din pepeni :)

Am mers cu mai multe diesel-uri si intr-adevar trag bine (inclusiv Logan dci care mi s-a parut ca trage mult mai bine decat 1.4mpi) insa la benzina am o plaja mult mai mare de turatii in care pot sa ma desfasor si am o satisfactie mai mare la condus.

Asa cum bine spunea cineva...gusturile nu se discuta...fiecare isi ia dupa cum ii place, dupa nevoi, bugete si alte alea, insa eu unul o sa raman pe benzina.
Obsedat de ordine si disciplina.
Avatar utilizator
Officer
Elodia
 
Mesaje: 5942
Membru din: 21 Mai 2006, 14:38
Localitate: Ilfov
Maşina: Nu mai am ford :(

Mesajde ddexter » 02 Mai 2007, 09:51

Ce ziceti de victoria de la Le Mans a unui diesel?
Imagine
Mondeo 2002 TDDI 115,6 CP :))
Avatar utilizator
ddexter
1nsane Member
 
Mesaje: 1436
Membru din: 09 Mar 2006, 17:35
Localitate: Baia Mare
Maşina: Ford, Mondeo, 2002, TDDI 1998cm3, 85 kw, 16"

Mesajde ciocrosu » 02 Mai 2007, 10:18

$1 scrie:$2inkul cu deosebirea intre cuplu si putere e tare...

Vad ca topicul s-a transformat in ceva gen diesel vs benzina...nu pot sa zic decat ca masinile adevarate sunt benzinare si au tractiune spate :) De ce nu face si lamborghini sau ferari motoare diesel daca sunt asa performante? :)




Crezi ca cine are 200-300 mii de euro pentru o masina il mai intereseaza consumul ??? sau l-ar incanta tzacanitul unui diesel ???? :roll: :roll:
Din umilele mele cunostinte motoarele diesel au devenit populare datorita consumului redus si fiabilitate, folosite in special pentru transport.
Avatar utilizator
ciocrosu
Member
 
Mesaje: 469
Membru din: 23 Noi 2006, 20:38
Localitate: Sf. Gheorghe

Mesajde OctavianC » 02 Mai 2007, 10:27

singuru sport in care poate in graba nu o sa vedem un diesel este F1, dar in rest precum zicea ddexter, la LaMans audi a dat clasa la toti cu modelul R10.
Volvo S60 2.4 D5 Gold

DEAD Ford Focus TDCI 2001
Avatar utilizator
OctavianC
1nsane Member
 
Mesaje: 1653
Membru din: 21 Apr 2006, 18:38
Localitate: Oradea

Mesajde Cornel001 » 02 Mai 2007, 10:44

Am auzit ca , la Le Mans , cu dieselul au putut sa fenteze niste regulamente facute pe principiul benzinei.

Intrebare pt focusari (model nou) diselelisti, in doua grupe : 1.6 90 si 1.6 109/1.8/115:
Ce turatie aveti la 50km/h in tr. a 4-a ?
Imagine
Mandru cetatean al republicii bananiere romania.
Silvio Berlusconi: Nu am nimic impotriva homosexualilor. Cu cat sunt mai multi in jurul meu, cu atat e concurenta mai mica.
Avatar utilizator
Cornel001
Membru Belit
 
Mesaje: 6779
Membru din: 16 Aug 2005, 16:40
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus2 sedan 1.6 100 28.12.2005
VIN: dealadecotnarisec

Următorul

Înapoi la Discutii libere/forum

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 7 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 7 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 7 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 7 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login