ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
30 Apr 2010, 18:38
Maine am treaba la cumparaturi, ies cu masina (de dimineata). Cu motorul am sa ies pe seara! Nu sunt genul asta de om care sa fug ca treci tu sau altul prin Bacau, ca nu-s nebun...sau mai stii!?
Asa ca poti trece linistit, putin probabil sa ne intersectam. Iar daca ne intersectam ai sa ma recunosti usor, pentru ca nu fug dintr-o oglinda in alta, toba mea nu prea se aude iar eu am RCA, ITP, sunt imbracat bine si cu protectii...si..SUNT ROSU!
30 Apr 2010, 20:03
Am o intrebare pentru cei care se pricep la motociclete. Cat curent trebuie sa scoata un alternator, maxim. Am dus motocicleta la reparat ca mi s-a sulfatat bateria in 2 luni, si mecanicul a zis ca releul este ok, si ca alternatorul e defect ca incarca pe la 160 V la blana. Am cumparat alt releu original de Suzuki Sv, si surpriza tot pe acolo incarca. Mecanicul asta zice ca nu ar trebui sa incarce peste 50 V.
Problema e ca acum am 2 alternatoare care incarca la fel, si nu stiu daca ambele sunt bune sau stricate:(
M-am saturat de mecanicii lu' Peste.
30 Apr 2010, 20:52
120V?? 50V?!? Ce sunt astea frate?!
Alternatorul scoate ca la masina: maxim 15.8 V, pe releu intre 14.2 si 15.2V.
La SV-ul de 650 demarorul fura cam 50 A la pornire, deci ar trebui ca alternatorul sa aibe maxim 60A. Cel putin la Bandit cam atat e.
03 Mai 2010, 10:21
Am reusit sa ies prima data anul asta la un drum in afara orasului, doar 170 km de toti. Un Bacau-Slanic Moldova si retur, insa prin Comanesti. Drumul a fost ok. Nu au fost incidente ... am sa pun poze mai pe seara.
- Fişiere ataşate
-

Ultima oară modificat de
verga_Cip pe 03 Mai 2010, 19:59, modificat 1 dată în total.
Motiv: poza
05 Mai 2010, 09:09
nu stiu cum e la suzy sv, dar stiu ca alternatoarele pot da un voltaj mare. nu stiu nici cum e la viroguta mea, dar la simsonache i-am pus un magnetou de voshod cu care, direct la iesire, am aprins un bec normal ce merge la 220v. nu s-a aprins in toata splendoarea lui dar s-a aprins destul de puternic.
e treaba releului de incarcare sa stabilizeze un curent de incarcare de ~13v. deasemenea curentul alternativ dat de alternatoare sau magnetouri trebuie redresat la curent continuu. doar dinamurile dau curent continuu. poate ca problema ta se gaseste la nivelul acesta. releul de incarcare stabilizeaza curentul la valoarea corecta dar nu reuseste sa il redreseze si asta distruge bateria... poti verifica destul de simplu: unui micrometru cat de cat bun, daca ii dai sa masoare curent alternativ de la o sursa de curent continuu, reactioneaza. daca il pui sa masoare curent continuu de la o sursa alternativa, nu reactioneaza. deci atentie la incarcare - setat micrometrul doar pe curent continuu.
incarcarea nu se masoara la alternator ci la releul de incarcare - la bornele bateriei. daca acolo ai valori mai mari de 14v, releul e de vina. testul se face doar cu farul aprins.
pe de alta parte, si acumulatorul poate fi de vina chiar daca e nou...
bafta!
12 Mai 2010, 12:33
@ octa : ai incurcat curentul cu tensiunea si voltmetru, ampermetru cu micrometru dar te iertam ....
Despre tensiunea de incarcare eu stiu ca trebuie sa fie 14.1-14.2 si cu farul aprins si cu el stins .
@vergacip : asa tarziu ai scos motorul sau acum ai facut o iesire mai calumea ?
Sambata pe 15 mai se face campanie antiaccidente la Piatra Neamt ... daca vreti sa veniti ... sunteti bineveniti.
12 Mai 2010, 14:33
cand am zis curent m-am referit la curent electric... n-am facut nici o referire la intensitate (amperaj) cu doar la tensiune (voltaj). stiu ca deseori intensitatea curentului electric e numita simplu 'curent electric' dar cred ca impropriu. in consecinta cred ca atunci cand masori voltajul poti spune ca masori curentul (electric). tensiunea este una din caracteristicile lui.
cu micrometrul am facut-o de salata. voiam sa zic multimetru... ptiu!
poate nu stiu eu bine dar multimetrul este un aparat de masura care poate fi setat si pt. masurarea trensiunii - voltajului (separat pt. curent alternativ sau continuu). deci poate fi considerat voltmetru. la acest aspect ma refeream. sau incurc si multimetrul cu altceva? am un moment de deruta... am si eu doua aparate de acest fel dar sunt in pivnita si mi-e lene sa ma duc sa vad ce scrie pe ele.
la oricare din motoarele mele, atunci cand aprind farul tensiunea de incarcare scade. la simson de la 13V la 12,5V si la yamaha de la 14,8V la 14,2V (la peste 1200 rot./min.). mai am un moped honda hero dar n-are acumulator si n-am fost niciodata curios cum sta treaba cu electrica lui.
ziceam ca e important a se masura tensiunea atunci cand e farul aprins deoarece, ca motociclisti, suntem obligati sa rulam doar cu luminile in functiune. eu unul nu fac rabat niciodata de la aceasta regula.
hai noroc!
12 Mai 2010, 17:06
Partea cea mai frumoasa cu cascadori e la 12.00
12 Mai 2010, 20:40
Partea cea mai si cea mai nasoala e vremea! Daca e frumoasa, cred ca am sa trag o fuga!
PS: campania este aceeasi cu cea de anul trecut, care s-a facut tot la inceputul sezonului, nu?
12 Mai 2010, 21:42
bun. vad ca sunt corectat si rascorectat...
in afara de faza cu micrometru-multimetru (da... mi s-au incalcit circumvolutiunile in cap, impletit limba in gura si innodat dej'tele pe tastatura - nu stiu de unde a iesit asa) am mai gresit cu ceva in enunturile mele?
sunt dispus sa invat si sunt foarte deschis criticilor.
sosea uscata!
14 Mai 2010, 08:37
nu consuma motocicleta mult mai putin ca masina (atat timp cat n-o tii numai in suturi) sau situatia e atat de grava ?
14 Mai 2010, 08:48
Un motor consuma si pana la 10L/100km daca eu nu ma insel

. Un scuter amarat consuma intre 2 si 4 L, iti dai seama ca o motocicleta de +250cmc nu are cum sa consume putin

.
14 Mai 2010, 09:34
viroaga mea (2V, 535 cmc, 44 cp, 195 kg) consuma urban 6-7 l/100 km... merg si moale si mai tafnos. motorul are cuplu bun la turatii mici si medii deci o supraturez rar. mentionez am tobele goale (ceea ce mareste consumul) si ca mai adaug propriile 108 kg si din cand in cand, cele ~57 ale sotiei. am inteles ca cei mai subtirei scot un consum sub 6 urban... pe acest tip de motor.
situ ca motoarele mai turate si mai puternice au un consum ceva mai mare dar nu cu mult - tot la un mers cat de cat normal. in schimb, cei ce au dyojeturi au consumuri imense...
14 Mai 2010, 09:41
Cand e vorba de consumuri, un motor fura cam de 2x mai mult ca o masina, cu cilindree comparative.
Banditul fura intre 4.5 si 6.5 % in functie de mers. Daca ii dau, ia si 8.
Pentru ca:
1. 4 cilindri cu cate un carburator pe fiecare cilindru;
2. turatia de drum al unui motor e in general minim 4000 rpm, in functie de tipologia motorului (in V, in Linie, 2 in V, 4 in V, 4L, 3L, etc) turatia poate creste sau scade. Cuplul maxim la banditul de 600 este la 9000 rpm!
Asadar...ca ma intreba si toxicristi de consum ... e normal sa fure.
PS: 600 cc .... 5 % (o medie de bun simt)
Cornel, ai 1.6 100 cai, da?
adica 600 x 2.5 = 1600 cc
adica 5 x 2.5 = 12.5 %.
Asta e consum de bun simt! Tu trebuie sa tragi rau de masina sa ajunga pe la 14, eu daca trag de motor ia 16 %

(la aceeasi cilindree)
14 Mai 2010, 10:17
eu am acum chiar 12.5 media pe bord, urban + ceva semi-urban (periferie). Bine, ca o mare parte din drumuri au fost scurte, nu apuca sa se incalzeasca bine motorul. Insa, mai mult de atat discutia plecase de la "o iesire mai ca lumea", adica la drum lung, unde consumul ar trebui sa fie mai scazut, nu stiu in ce masura se aplica si la moto, mie de ex imi scade destul de mult fata de oras, o medie de 7.5 cu masina mai incarcata si drum nu mereu lejer. Ma gandeam ca un moto ar trebui sa ia vreo 4 la drum lung sau asa ceva...
14 Mai 2010, 11:35
Nu ia atat...drumul de Predeal de anul trecut a fost cel mai economic de pana acum, 4.55% metoda plin-plin. La intoarcere am venit pe ploaie, am scos cu un litru in plus

.
Spre deosebire de masini, unde constanta de consumul, la drum lung la moto TURATIA da consumul. Si cum multi abia asteapta s-o calce, iti dai seama ce consumuri scot

. Stiu miare (1000 cc) care scot in afara consumuri de 9...10 si spun ca e super bun
28 Mai 2010, 08:56
Centrul Bacaului va fi interzis ATV-urilor, motocicletelor, motoretelor si mopedelor
# Claudiu Tanasescu - 28 Mai 2010 - 73 citiri
Posesorii de ATV-uri, motociclete, motorete, scutere nu vor mai avea acces in zona centrala a municipiului Bacau. Executivul Primariei Bacau a decis sa interzica circulatia acestora din data de 31 mai. “Aceasta este decizia Executivului Primariei Bacau, iar ea va intra in vigoare din data de 31 mai. S-a luat aceasta hotarire la solicitarea cetatenilor din zona, deranjati de zgomotul motoarelor, dar si pentru fluidizarea traficului rutier”, a declarat Ionut Tomescu, purtator de cuvint la Primaria Bacau. Scuterele, ATV-urile sau motoretele nu vor mai putea circul astfel de la statuia lui Stefan cel Mare pina la Casa de Asigurari de Sanatate (Policlinica Veche, n.r.). (Claudiu TANASESCU)
sursa
http://www.ziaruldebacau.ro/ziarul/2010 ... delor.htmlAsta e de la criza si cei 25/15 % scadere a veniturilor salariatilor/pensionarilor ...
28 Mai 2010, 09:08
Aha, deci in loc ca tocmai pe alea sa le lasi ca sunt mai mici (nu ma refer la ATV care ar trebui interzise pe strazi), pe alea le-au interzis? Ca sa fluidizeze traficul cica

.
28 Mai 2010, 09:39
Foarte probabil cu zgomotul au dreptate, dar cu fluidizarea mi-e greu sa inteleg ratiunea...
28 Mai 2010, 10:05
Doamne ce cretini. O sa se gaseasca cineva sa atace aceasta decizie a CL. E discriminatorie. Atat timp cat ai politie si RAR care sa poata masura decibelii cu aparatura omologata nu au de ce sa emita o astfel de flatulatie... Ei ii baga pe toti in aceeasi oala... plus ca se ingradeste un drept fundamental... Daca incep sa se intreca si aia cu masinii cu tobe sparte ce or sa faca? O sa scoata si masinile inafara legii?
28 Mai 2010, 10:13
Lasa ca imi scot toba si merg pe strazile din spatele acestei strazi centrale. Iau o portavoce si strig dupa ce trag vreo 30 de ture .. Eh, acum e mai cald (ca in bancul cu: Inchide geamul ca e frig afara!!)
28 Mai 2010, 10:19
Sefu'!
Matale tineti cu ursu'!
Recunoasteti ca motocicletele/scuterele fac mult mai mult zgomot decat o masina (vorbim de conditii normale de intretinere si exploatare).
Ce sa faca cu aparatura, sa certifice datele producatorului?
Pana la urma, fiind o hotarare locala... asta este. O masura similara a fost si scoaterea roller-ilor din parcuri, si nu am auzit sa fie dat cineva in judecata.
28 Mai 2010, 10:28
Ursu? E vorba cumva de Viorel Ursu?

Nu-s eu atat de cretin incat sa pedepsesc 1000 oameni care locuiesc pe acea strada pentru o mana de cretini care au votat aiurea in CL. Insa merita cate o vizita cu un kil de vopsea pe usa la masina, niste poxipol in incuietorile de la masini, spuma poliuretanica in teava de esapament, etc. Asta pentru ca trebuie s-o recunosti, exista o repulsie tacita fata de motociclisti. Insa ce pacat ca pentru prostia unora trebuie pedepsiti toti ... daca i-as pedepsi si eu pe toti, m-as transforma in PDL-ist.

S'apoi mai e vorba aia romaneasca, sa nu te pui cu ursu...pardon, prostu'
28 Mai 2010, 10:29
Sint si eu de acord ca se ingradeste un drept fundamental si ca e discriminatoriu dar sa nu uitam ca centrul Londrei e deschis traficului contra unei sume (nu neaparat modice!) si toate orasele mari din Germania permit accesul mai "adinc" in centru cu cit ai norma de poluare mai mare, de aia se inghesuie nemtii la modificat de catalizatoare si stau cu bulina verde in parbriz - toate astea ptr a limita poluarea; in cazul nostru poluarea e (cel putin) fonica si poate deranja pe membrii comunitatii care fac reclamatii.
Pe mine personal ma deranjeaza enorm in Bucuresti zgomotul mocicletelor si al scuterelor dar cred ca totusi politia si rar-ul ar trebui sa retina muuuulte taloane (nu mai zic de carnete!).
@verga-Cip: daca ajungem la gesturi extreme sa stii ca am eu un coleg care nu arunca uleiul dupa schimb, daca intelegi unde bat.... Era evident o gluma, asa dupa cum am luat-o si pe a ta!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.