de Alex_82 » 01 Iun 2010, 17:20
K&N este o companie renumita in domeniul filtrelor de aer aftermarket.
Ideea este sa-ti iei original si nu vreo prastie din targ.
Dupa mine mine nu exista filtru bun sau prost, doar mai restrictiv(OEM Ford) sau mai permisiv(aplicatiile aftermarket).
Varianta originala este gandita pentru o suprafiltrare in ideea protejarii motorului de particulele de praf superfine care pot intra in camera de ardere(cilindru) si pot afecta viata motorului.
Variantele aftermarket ofera un debit marit de aer care vine la schimb cu o filtrare mai redusa, acuma sa nu-ti inchipui ca intra orice in motor.Pe tema asta s-au facut sute de teste comparative etc.Rezultatul este intodeauna acelasi filtrul stock din hartie filtreaza cel mai bine.
Pe mine unul personal nu ma intereseaza sa ma tina motorul 100k pt. ca poate la anul il schimb sau ii modific internele(pistoane, biele,etc).
Daca vei cauta pe net dezbateri pe tema filtrari vei observa ca parerile vor fii intotdeauna pro sau contra in proportii egale.
Cauta pe aplicatii pt. motorul tau, documenteaza-te si vb. dupa.
Ex de producatori aftermarket:K&N, Simota, Powertec, Green Filters, Raid HP, Pipercross, etc
Inca o chestie care am obs. pe propria piele:daca vrei sa scoti mai multa putere dintr-un benzinar aspirat trebuie sa fii pregatit sa investesti ceva cascaval, pe care nu il vei mai recupera la vanzarea masinii.
Ford Fiesta ST-Superchips custom remap Cosworth camshaft kit Milltek race exhaust Code:Red cold air intake Pumaspeed large bore 60mm TB Eibach springs Magnecor 8mm ignition leads Powerflex engine mounts Sparco strut brace Roose ancillary and coolant hose kits EBC USR slotted brake discs Goodridge braided brake lines Ferodo DS2500 brake pads Speedline Turini 16"+Pirelli Nero 205/45/R16W summer OZ Michelangelo 8 diamond cut 15"+Goodyear UltraGrip 195/50/R15H winter