Noutăţi din lumea automobilistică
28 Mai 2010, 18:55
Tocmai am auzit stirea, sunt foarte incantat pentru ca urmeaza sa fac si eu cat de curand revizia de 30.000 de km la un ford focus 2 1.8tdci si m-am ingrozit la ce preturi erau afisate la ford in bacau cel putin
stirea aici
http://stirileprotv.ro/stiri/social/mas ... dente.htmlam mai postat intr-un topic, dar zic ca merita topic separat, sa se raspandeasca vestea cat mai repede
30 Mai 2010, 11:34
nu te bucura prea repede ca pana o sa intre chestia asta in vigoare si la noi o sa treaca ani... va exista o perioada de tranzitie de minim 3 ani
02 Iun 2010, 12:42
pai in stire se spune ca legea a intrat in vigoare de la 1 iunie.de ce o perioada de tranzitie de 3 ani?
02 Iun 2010, 12:43
ca asa e in romania totul e intarziat de birocratie si incompetenta.
02 Iun 2010, 13:10
In Europa...
Nu se gandeste nimeni ca trebuie facute contracte, scoliti oameni, etc???
02 Iun 2010, 14:06
$1 scrie:$2quot;Constructorul nu poate sa-ti spuna - nu mai esti in garantie pentru ca ti-ai reparat masina intr-un service independent", a declarat Amelia Torres, PR Directia Concurenta, Comisia Europeana.
Poate ca nu va putea sa-ti spuna, dar poate sa-ti bage bete-n roate la greu. Poate sa iti refuze despagubirea unor elemente aflate in garantie pe motvul unei "intretineri si servisari necorespunzatoare", ceea ce nu putea sa spuna daca masina a fost dusa doar la reprezentanta.
02 Iun 2010, 14:16
au fost oameni destui si la reprezentanta, zicea cineva acum cateva saptamani ca i-au zis de la reprezentanta ca a lovit masina si ca a reparat-o in alta parte si ca ii scot masina din garantie ca nu a facut la ei reparatia, si omu nu lovise masina (zice el)... asa ca de javrele de la reprezentante sa saturat toata lumea, am 3 vito la munca si cat au fost in garantie le-am dus la reprezentanta cu n probleme nu au rezolvat nici una din ele, au iesit masinile din garantie si imediat au constata ca sunt defecte casetele ca nu sunt capse la aibaguri ca sunt duse catalizatoarele etc nu mai vreau sa imi amintesc...toate astea le-am reclamat din timpul garantiei. dar ei nu le constatau si prin urmare nu schimbau nimic in garantie.
cred ca am deviat un pic
13 Iun 2010, 13:36
Un lucru bun!Sa intre in vigoare cat mai repede.
20 Iun 2010, 12:45
Bun ... si nu prea! Sa vezi cand o sa constati ca mecanicii de la DACIA, spre exemplu, fac scoala pe masina ta. Parca ii vad langa Focusul meu, scarpinandu-se in cap si minunandu-se de amplasamentul filtrului de polen... Si acesta este cel mai banal exemplu. Uneori nici cei scoliti, de la reprezentante, nu sunt foarte siguri pe ei. Sunt ferm convins ca cel putin pentru moment, pana mai cerne sita, cel mai indicat lucru este sa mergi tot la o reprezentanta...
20 Iun 2010, 21:05
Tocmai aia e ideea ..... ca mergi la un service unde mecanici nu se scarpina in cap. Si daca tu vrei poti sa mergi in continuare la reprezentanta.
20 Iun 2010, 21:20
Eu cred ca la independenti ai sanse mai mari sa gasesti pe cineva pasionat (ca doar asa se poate invata cu adevarat cam orice meserie) decat la dealeri. O revizie cam poate sa faca oricine urmand niste instructiuni, fara cunostine sau experienta in mecanica.
21 Iun 2010, 10:16
Sunt de acord cu tine! Dar o problema a independentilor, in general, este ca nu au chiar toate autorizatiile si nu respecta intotdeauna totalitatea agreement-urilor impuse de R.A.R., atelierele lor nefiind dotate intotdeauna conform normelor... si nu spun ca ar lucra neaparat "la negru" dar ceva "gri" este pe acolo. Conform directivei U.E. acestia ies din schema

. Raman in discutie service-urile multi-brand, gen Augsburg, Bosch Car Service (sa zicem) care au tarife la manopera asemanatoare reprezentantelor sau reprezentantele altor marci auto care au preturi rezonabile. Dar... spre exemplu, la auzul stirii in cauza, mai ales ca urma sa fac revizia de 2 ani, am dat fuga la noi in Calarasi, la inginerul sef de service de la "Condorul"- reprezentanta DACIA, o cunostinta de-a mea, unde am luat in discutie posibilitatea de a face revizia la ei si nu m-a incurajat, exprimandu-se cam asa:" Pai... sa vina la noi unu care a facut revizia la un sevice care nu are legatura cu DACIA-RENAULT... si sa spuna ca are o defectiune si ca vrea garantie... ii cer facturi, devize, expertize si paraexpertize de se duce invartindu-se

. Sfatul meu e sa te duci sa faci revizia tot la reprezentanta!" Deci asta este mentalitatea de (fara sa supar pe cineva) roman... De aceea am scris si in postul anterior, sita trebuie sa cearna si din pacate mai dureaza...
25 Iun 2010, 16:50
Iata ce am primit in urma cu 2 zile:
"Venim cu zambetul pe buze sa va dam vesti bune!
Conform Regulamentului 330/2010 ce a intrat in vigoare din 1 iunie 2010, B&S Motors, in calitate de reparator independent, poate executa lucrari de reparatie si intretinere fara a va afecta dreptul la garantie. Experienta dobandita de-a lungul celor 9 ani in aceasta industrie ne confera cunostiintele necesare operarii folosind numai piese de origine.
Totodata, am aflat ca ati vrea sa stati linistiti acasa sau la serviciu, in timp ce oamenii dumneavoasta de incredere, echipa B&S Motors, se ocupa de revizia masinii.
Daca sunteti din Bucuresti noi va preluam masina si v-o aducem inapoi gratuit si in siguranta, ca si cadou pentru fidelitatea dumneavoastra. Mai mult decat atat venim cu un tarif exceptional pentru ora de manopera de numai 80 RON+TVA. Si pentru a va asigura confortul in intregime, va trimitem factura pe e-mail sau fax, iar dumneavostra o puteti plati prin internet banking, cash sau prin O.P in timp ce noi lucram la masina.
Asadar dumneavoastra va ganditi la calea cea mai usoara, si noi va asteptam tot la numerele de telefon 021-266.50.00 sau 021-266.50.01 cat si la adresele de e-mail service@bsmotors.ro sau tunari@bsmotors.ro pentru programari.
Cu caldura si o strangere ferma de mana,
Echipa B&S Motors" Deci cei isteti au inceput sa miste lucrurile!... Bravo lor!
26 Iun 2010, 19:06
Comunicat pe tema publicarii de catre Comisia Europeana a Regulamentului 461/2010 referitor la regulile de concurenta din domeniul autovehiculelor.
In urma publicarii acestui act normativ, diverse institutii mass-media din Romania au anuntat stirea conform careia, incepand cu 01 iunie 2010, in virtutea prevederilor acestui Regulament, dealerii de autovehicule nu vor mai putea sa ii oblige pe proprietari sa isi duca autoturismele aflate in garantie doar in anumite ateliere auto, autorizate de catre producator.
Din acest motiv dorim sa facem cateva referiri asupra acestui subiect, astfel:
Apreciem ca noul act normativ urmareste delimitarea mai clara a anumitor aspecte si prevederi existente deja in legislatia comunitara din domeniul distributiei de autovehicule, piese de schimb si servicii post-vanzare si nu aduce modificari radicale in aceasta directie.
In ceea ce priveste distributia autovehiculelor noi, Regulamentul 461/2010 nu face altceva decat sa prelungeasca valabilitatea prevederilor Regulamentului 1400/2002 (expirat la 31 mai acest an) pana in anul 2013 cand distributia autovehiculelor noi va intra sub incidenta regulamentului general 330/2010.
Una din modificarile (la care se face probabil referire in stirea de mai sus) prevazute de Regulamentul 461/2010 si de Orientarile suplimentare ale CE, face referire la eventuala situatie in care garantia producatorului fata de cumparator este conditionata de obligatia ca utilizatorul final sa efectueze lucrarile de reparatii si intretinere ce NU sunt acoperite de garantie, numai in cadrul retelelor de reparatii autorizate. Dar, in continuare, producatorii sunt indreptatiti sa solicite ca reparatiile acoperite de garantie – si platite de catre producator – sa fie realizate in cadrul retelei de reparatori autorizati.
Cu alte cuvinte, dreptul la garantia asupra vehiculului se va pastra si in cazul in care se executa lucrari de reparatie si intretinere in afara retelei de reparatori autorizati cu conditia ca aceste lucrari si reparatii (inclusiv piesele de schimb aferente) sa NU fi fost prevazute ca fiind acoperite de garantie, atata vreme cat au fost respectate indicatiile producatorului privind calitatea pieselor de schimb si a materialelor utilizate, precum si metodologia de lucru.
Prin urmare, consideram ca este necesar ca persoanele care detin un autoturism aflat in perioada de garantie sa se informeze la distribuitorul de la care a achizitionat automobilul, sau la orice alt reprezentant al producatorului inainte de a intreprinde orice interventie asupra automobilului propriu.
Recomandarea noastra este sa se recurga in continuare la serviciile reparatorilor autorizati de catre producatori, membri ai retelelor autorizate de reparatori si care, in momentul de fata, sunt singurii abilitati de catre producator sa efectueze lucrari de reparatie si intretinere conform standardelor acestuia (inclusiv personal de specialitate instruit), autoturismele moderne fiind caracterizate, in plus si de o complexitate mai mare pe fondul avansului tehnologic rapid.
In incheiere, dar nu in ultimul rand, ne exprimam increderea ca membri APIA au facut mereu toate demersurile necesare si le vor face si in continuare, pentru respectarea legislatiei de concurenta.
sursa: APIA
28 Iun 2010, 01:41
In forma prezentata mai sus, 461 da intradevar dreptul posesorilor de masini aflate in garantie sa schimbe filtrele si uleiul in orice service.
24 Sep 2010, 09:43
$1 scrie:$2..In ceea ce priveste distributia autovehiculelor noi, Regulamentul 461/2010 nu face altceva decat sa prelungeasca valabilitatea prevederilor Regulamentului 1400/2002 (expirat la 31 mai acest an) pana in anul 2013 cand distributia autovehiculelor noi va intra sub incidenta regulamentului general 330/2010...
sursa: APIA
Cam jegosi si lab.gii de la APIA. E normal, ca doar ei sunt producatorii sau reprezinta producatorii. In 330/2010 eu nu am vazut nimic de 2013 ci doar la Articolul 9 zice ceva de 31 mai 2011.
Iata si 330/2010 mai jos:
Si iata si 461/2010:
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.