Discutii libere/forum

Traducere - Boost Control Valve

ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !

Moderator: Automatistul

Traducere - Boost Control Valve

Mesajde eNorel » 14 Iun 2010, 18:14

Ma poate ajuta cineva cu o traducere in romana pt 'Boost Control Valve' ?
Fişiere ataşate
boost control valve.jpg
Avatar utilizator
eNorel
Incepator
 
Mesaje: 20
Membru din: 08 Feb 2010, 16:02
Localitate: Brasov
Maşina: Focus RS Mk2 2.5L

Re: Traducere - Boost Control Valve

Mesajde Jerdea » 14 Iun 2010, 23:59

Valva control presiune banuiesc ca i-ar spune in cazul de fata. "Boost" nu prea are traducere in limba romana.
-Ford Mondeo Mk4 2008 Trend
-Dacia Logan Van 1.6
Avatar utilizator
Jerdea
Member
 
Mesaje: 391
Membru din: 03 Sep 2008, 22:17
Localitate: Bucuresti - Drumul Taberei
Maşina: Ford Mondeo 2.0 TDCI 140 cp

Re: Traducere - Boost Control Valve

Mesajde DanielArdelian2 » 15 Iun 2010, 22:45

Boost = "supraalimentare" in cazul de fata
Boost control valve = valva de control a presiunii de supraalimentare.

In general asta este valva care comanda geometria turbinei, actionata cu vacuum, astfel incat sa se obtina o anumita presiune de supra-alimentare in galeria de admisie.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Traducere - Boost Control Valve

Mesajde zvony » 15 Iun 2010, 23:39

La ST se gaseste ca "Solenoid turbo control". Daca ai nevoie, am eu una de proba pe acasa.
If in doubt... flat out! (Colin McRae)
'10 Ford Kuga '05 Ford Focus '01 Ford Focus
'06 Ford Focus ST
'89 Ford Escort RSturbo
'93 Ford Explorer Eddie Bauer (link)
'16 Ford Edge Sport
Avatar utilizator
zvony
 
Mesaje: 3917
Membru din: 18 Oct 2006, 19:07
Localitate: Pitesti
Maşina: Ford Focus Mk2 ST
VIN: WF05XXGCD56B06673

Re: Traducere - Boost Control Valve

Mesajde Jerdea » 17 Iun 2010, 18:44

Ca tot suntem la capitolul "boost", overboost cu ce se mananca ? Am cautat intr-o zi de mi-au iesit clickurile din mouse.
-Ford Mondeo Mk4 2008 Trend
-Dacia Logan Van 1.6
Avatar utilizator
Jerdea
Member
 
Mesaje: 391
Membru din: 03 Sep 2008, 22:17
Localitate: Bucuresti - Drumul Taberei
Maşina: Ford Mondeo 2.0 TDCI 140 cp

Re: Traducere - Boost Control Valve

Mesajde zvony » 17 Iun 2010, 18:52

O presiune mai mare generata de turbina pentru o perioada scurta de timp. Exemplu: merg constant si incep sa-i dau vigoare, presiunea ajunge la 0.8 pentru cateva secunde (putine) pentru ca apoi sa scada si sa se stabilizeze la 0.6 desi nu am luat piciorul din acceleratie.
If in doubt... flat out! (Colin McRae)
'10 Ford Kuga '05 Ford Focus '01 Ford Focus
'06 Ford Focus ST
'89 Ford Escort RSturbo
'93 Ford Explorer Eddie Bauer (link)
'16 Ford Edge Sport
Avatar utilizator
zvony
 
Mesaje: 3917
Membru din: 18 Oct 2006, 19:07
Localitate: Pitesti
Maşina: Ford Focus Mk2 ST
VIN: WF05XXGCD56B06673

Re: Traducere - Boost Control Valve

Mesajde eNorel » 20 Iun 2010, 00:09

Multumesc de raspunsuri. As vrea sa inlocuiesc valva respectiva, cred ca am niste simptome comune cu mai multe RS-uri carora le-au disparut problemele in urma inlocuirii respectivei valve. (Nu genereaza coduri de eroare, nu se aprind martori etc.)
Avatar utilizator
eNorel
Incepator
 
Mesaje: 20
Membru din: 08 Feb 2010, 16:02
Localitate: Brasov
Maşina: Focus RS Mk2 2.5L

Re: Traducere - Boost Control Valve

Mesajde marius_tsr » 23 Iun 2010, 10:58

La motoarele Cosworth N5/YB se numeste valva AMAL, si are rolul de protectie la suprapresiune in turbina. Are trei porturi: compresor turbina (intrare), filtru de aer (iesire), actuator wastegate (iesire). Cind presiunea generata de turbina e sub valoarea maxima, aerul ce vine dinspre compresor o traverseaza si se duce in filtul de aer. Cind presiunea atinge vaoarea maxima (0.9 bar in cazul de fata), aerul va merge catre actuator, care va actiona tija de la wastegate, deci vor fi mai putine gaze de esapament care vor invirti turbina, deci ii va scadea viteza si implicit presiunea generata.

http://www.cosworth.hu/?p=22
Avatar utilizator
marius_tsr
1nsane Member
 
Mesaje: 1132
Membru din: 11 Feb 2009, 09:44
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Sierra RS Cosworth 4x4, 1990, N5D/YBJ, 220CP


Înapoi la Discutii libere/forum

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 8 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 8 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 8 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 8 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login