-

Huffy - Membru al Asociaţiei ClubFord
- Mesaje: 4692
- Membru din: 07 Iun 2005, 19:51
- Localitate: Bucuresti
- Maşina: Ford
Help/Troubleshooting
Frana de motor - dezbatere
Moderator: Huffy
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.
de Maximilian » 19 Mai 2007, 02:30
-

Maximilian - Petrol Head
- Mesaje: 1938
- Membru din: 03 Apr 2006, 23:04
- Localitate: Bucharest
- Maşina: Ford Granada mk II 2,3 V6 GL 1982
de verga_Cip » 19 Mai 2007, 10:23
$1 scrie:$2sta cu frana de motor o stiu de la Dacie. In loc sa roteasca motorul rotile, rotesc rotile motorul si nu mai este absolut nici un consum.
ABERATI!!!
Asa cum spunea Aannyy, atat timp cat ai aprindere in piston, ai consum!!!!! Ce-aveti!!??!?!
Cat despre ce spui tu Max, nu sunt de acord deloc. Ecu controleaza injectia si da, in mare, turatia. In frana, rotile INFRANEAZA motorul, controlul turatiei facandu-se invers: roata ii transmite o turatie motorului, se "conformeaza" in corelatie (mai mult obligat) cu ECU.
Nu a zis nimeni ca nu e benefic sa pui frana de motor, insa, consum 0...mie mi se pare UTOPIC.
Fa parte din grupul CLUBFORD Bacau
http://forum.clubford.ro/viewtopic.php?f=15&t=1285
Ex: Ford Focus turnier 1.8 TDCi 85 kW 2003
-

verga_Cip - 1nsane Member
- Mesaje: 12705
- Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
- Localitate: Bacau
- Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005
de Officer » 19 Mai 2007, 10:57
utopic ar fi sa mergem numai in frana de motor...sa pleci de pe loc cu frana de motor..sa mergi pe autostrada cu 200 in frana de motor...etc...glumesc..nu o lua personal...
-

Officer - Elodia
- Mesaje: 5942
- Membru din: 21 Mai 2006, 14:38
- Localitate: Ilfov
- Maşina: Nu mai am ford :(
de ciocrosu » 19 Mai 2007, 11:01
$1 scrie:$2$1 scrie:$2sta cu frana de motor o stiu de la Dacie. In loc sa roteasca motorul rotile, rotesc rotile motorul si nu mai este absolut nici un consum.
ABERATI!!!
Asa cum spunea Aannyy, atat timp cat ai aprindere in piston, ai consum!!!!! Ce-aveti!!??!?!
UTOPIC.
Si sti tu sigur ca ai aprindere in piston
Daca se taie alimentarea nu poate ajunge combustibil in cilindru.
La chestia cu UTOPIA...... n-o fi 0 o fi 0.01 dar mai conteaza ?
La dacia cu carburator e aberatie, are diuza de relanti prin care trage non stop benzina.
Parera mea
-

ciocrosu - Member
- Mesaje: 469
- Membru din: 23 Noi 2006, 20:38
- Localitate: Sf. Gheorghe
de valifocus » 20 Mai 2007, 09:45
-

valifocus - Ford Freak
- Mesaje: 224
- Membru din: 22 Mar 2007, 12:27
- Localitate: Constanta
- Maşina: Focus 1.6 100CP
de verga_Cip » 20 Mai 2007, 10:26
Acum, daca exista o opinie documentata, eu sunt pregatit sa o accept si sa recunosc ca mai am de invatat.
Tre sa recunosc ca omul are felul lui de a intoace lucrurile pe toate fetele, iar pentru mine faptul ca motorul merge inseamna ca intr-adevarconsuma ceva.
Fa parte din grupul CLUBFORD Bacau
http://forum.clubford.ro/viewtopic.php?f=15&t=1285
Ex: Ford Focus turnier 1.8 TDCi 85 kW 2003
-

verga_Cip - 1nsane Member
- Mesaje: 12705
- Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
- Localitate: Bacau
- Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005
de leontet » 20 Mai 2007, 10:29
Ca sa va lamuriti PRACTIC, faceti urmatorul test simplu: alegeti un drum in panta de cca 500m, fara trafic. Urcati in varful dealului si pozitionati masina pt coborare. CU MOTORUL PORNIT si evident cu masina bagata in viteza, dati drumul la frana de mana si observati cum se comporta. Viteza de deplasare va creste pana la un punct (in functie de inclinatia pantei), dupa care se stabilizeaza. Reveniti in varful dealului si repetati experimentul CU MOTORUL OPRIT (dar cu contactul electric pus, pt a evita blocarea volanului - atentie, servofrana NU functioneaza in conditiile date!!!). Veti constata ca viteza masinii creste relativ constant pana la terminarea coborarii. Diferenta de acceleratie intre cele doua situatii este frana de motor, iar energia necesara provine din arderea unei cantitati (foarte mici, e drept) de combustibil.
Sau, altfel spus: in timpul deplasarii obisnuite, energia dezvoltata de motor este utilizata pt rotirea arborelui cotit in sensul lui normal de deplasare; in timpul franei de motor, energia mentionata e necesara pt a se opune cresterii vitezei de rotatie a arborelui cotit - altfel frana de motor nici nu ar exista!
In legatura cu consumul 0 indicat de CDB la inceputul franarii de motor: in primele secunde, returul combustibilului este mai mare decat turul, deci din punctul de vedere al CDB consumul este chiar negativ (el nu poate afisa asa ceva, asa ca pe ecran apare 0). Sper ca nu se va intelege din explicatia asta ca daca mergem in frana de motor ne vom trezi cu mai mult combustibil in rezervor decat dupa alimentare!
- leontet
- Gold Member
- Mesaje: 642
- Membru din: 30 Dec 2006, 23:45
- Localitate: Constanta, CT
- Maşina: Ford Fiesta 2006, 1.4TDCi, 68HP, Comfort
de valifocus » 20 Mai 2007, 10:48
Consider ca totusi efectul de franare este dat de faptul ca se pierde o parte din energie pentru ca roata sa invarta motorul
Oricum punctul de vedere al lui leontet este bine argumentat, ca de altfel majoritatea post-urilor sale.
-

valifocus - Ford Freak
- Mesaje: 224
- Membru din: 22 Mar 2007, 12:27
- Localitate: Constanta
- Maşina: Focus 1.6 100CP
de toxicristi » 20 Mai 2007, 11:09
Cat despre panta, pot spune ca va mentine viteza constanta datorita echilibrului. Echilibru intre componenta G paralelea cu suprafata, forta de frecare la roti, forta de inertie a masinii, forta de frecare a tuturor angrenajelor masinii si forta de franare(comprimarea aerului din cilindri). Pentru trepte diferite vom avea echilibru la viteze diferite, in functie de declivitatea.
Franarea s-ar putea produce prin efectul de pompa. Daca ai o pompa de mana (masina/bicileta) si incerci sa bagi aer in ceva foarte foarte umflat, intampini destul de mare rezistenta. Imagineaza-ti ca ai umfla ceva ce nu se poate deforma....forta de rezistenta ar fi foarte mare, cu mana nu ai putea sa comprimi tot aerul din pompa. Logica asta poate fi aplicata si in cilindru/piston in timpul franei de motor.
EU NU SPUN CA NU SE FACE INJECTIE CAT TIMP MASINA E IN FRANA DE MOTOR! Imi dau doar cu pararea
-

toxicristi - Membru al Asociaţiei ClubFord
- Mesaje: 7689
- Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
- Localitate: Bucuresti / Brasov
- Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon
de Officer » 20 Mai 2007, 12:55
v-ati lamurit? se reduce sau nu?
-

Officer - Elodia
- Mesaje: 5942
- Membru din: 21 Mai 2006, 14:38
- Localitate: Ilfov
- Maşina: Nu mai am ford :(
de leontet » 20 Mai 2007, 14:38
- leontet
- Gold Member
- Mesaje: 642
- Membru din: 30 Dec 2006, 23:45
- Localitate: Constanta, CT
- Maşina: Ford Fiesta 2006, 1.4TDCi, 68HP, Comfort
de ciocrosu » 20 Mai 2007, 18:59
$1 scrie:$2Sau, altfel spus: in timpul deplasarii obisnuite, energia dezvoltata de motor este utilizata pt rotirea arborelui cotit in sensul lui normal de deplasare; in timpul franei de motor, energia mentionata e necesara pt a se opune cresterii vitezei de rotatie a arborelui cotit - altfel frana de motor nici nu ar exista!
toxicristi are perfecta dreptate si ti-a explicat stintific.
acu varianta mea:
conform teoriei tale daca accelerez motorul si iau contactul, se taie alimentarea, atunci motorul continua sa se rotesca mult si bine nu
iti dai seama ca gresesti nu ???
-

ciocrosu - Member
- Mesaje: 469
- Membru din: 23 Noi 2006, 20:38
- Localitate: Sf. Gheorghe
de toxicristi » 20 Mai 2007, 20:09
Aici vorbim de o seama de principii, de care or fi tinut cont producatorii cand au conceput ECU.
Este o diferenta intre ce i se pare fiecaruia logic si cum este setat "creierul" masinii.
De asta zic ca nu pot fi sigur daca am dreptate sau nu. Oricum, exista diferenta mare intre frana de motor (la care vehiolul are deja energie cinetica, chiar destul de mare) si plecarea de pe loc. Dar, fiind in panta destul de abrupta, se poate sa functioneze modul tau de testare (nu recomand datorita lipsei posibilitatii de franare, in afara de cea de serviciu). Eventual in linie dreapta, de la o anumita viteza, nu prea mare, sa opresti motorul in mers si sa masori distanta de franare. Nici aceasta tehnica nu e recomandata, din aceleasi principii ca mai sus, pe langa acestea adaugandu-se si uzarea turbinei.
-

toxicristi - Membru al Asociaţiei ClubFord
- Mesaje: 7689
- Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
- Localitate: Bucuresti / Brasov
- Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon
de leontet » 20 Mai 2007, 23:11
$1 scrie:$2$1 scrie:$2Sau, altfel spus: in timpul deplasarii obisnuite, energia dezvoltata de motor este utilizata pt rotirea arborelui cotit in sensul lui normal de deplasare; in timpul franei de motor, energia mentionata e necesara pt a se opune cresterii vitezei de rotatie a arborelui cotit - altfel frana de motor nici nu ar exista!
toxicristi are perfecta dreptate si ti-a explicat stintific.
acu varianta mea:
conform teoriei tale daca accelerez motorul si iau contactul, se taie alimentarea, atunci motorul continua sa se rotesca mult si bine nu, daca nu are frana fara combustibil
![]()
iti dai seama ca gresesti nu ???
Nu gresesc (mai niciodata, dar asta-i alta poveste
Exemplul tau ar putea veni cumva in completarea celor scrise de mine: daca masina dispune doar de energia cinetica initiala, evident ca se va opri la scurt timp dupa taierea alimentarii, datorita fortelor de frecare ale motorului/transmisiei/trenului de rulare, si bineinteles si datorita suctiunii din cilindrii nealimentati (energia initiala existenta este consumata rapid pt infrangerea acestor forte). Dar nu asta este frana de motor utilizabila in trafic - in asemenea situatii masina se opreste in cateva secunde si cu asta basta.
Frana de motor presupune deplasarea controlata (dpdv al vitezei) a vehiculului, nu neaparat oprirea lui. In conditii reale, motorul nu trebuie lasat neaparat sa tinda la turatia de relanti pt a avea frana de motor (adica nu e musai sa iei piciorul de pe acceleratie), este suficient sa tinda spre o turatie mai mica celei corespunzatoare vitezei de deplasare a vehiculului si treptei in care se afla cutia de viteze. Adica poti merge in frana de motor (evident, la vale) kilometri intregi cu 60-70-80km/h (cu cat vrei si cat permite drumul). Daca opresti alimentarea si lasi masina "sa curga", o panta suficienta va determina cresterea progresiva a vitezei de deplasare (vom avea accelerare pozitiva). Asta este exact concluzia la care a ajus toxicristi ("Aceasta explozie ar avea ca scop stabilizarea vehciului la o viteza constanta [...]"). Asta ESTE frana de motor!
Ca o masina se opreste din miscare in absenta unei forte care sa-i asigure continuarea deplasarii este evident, altfel ajungem iar la discutii despre perpetuum mobile. Dar ea se va opri chiar daca nu are motor (forte de frecare exista oricum) - mai tarziu, dar totusi se va opri. Asta ca exemplu extrem care sa demonstreze ca in astfel de cazuri nu vorbim despre "frana de motor".
Oricum, ideea fundamentala este ca in timpul franei de motor cilindrii functioneaza (nu stiu, e posibil sa existe si motoare la care se taie complet alimentarea unei parti din cilindri, dar in niciun caz a tuturor!), sunt deci alimentati si se produce explozia combustibilului, DECI se consuma ceva-ceva. Tot ce am scris are o singura concluzie: nu putem pretinde ca o masina in frana de motor nu consuma deloc combustibil!
- leontet
- Gold Member
- Mesaje: 642
- Membru din: 30 Dec 2006, 23:45
- Localitate: Constanta, CT
- Maşina: Ford Fiesta 2006, 1.4TDCi, 68HP, Comfort
de toxicristi » 20 Mai 2007, 23:47
$1 scrie:$2aca opresti alimentarea si lasi masina "sa curga", o panta suficienta va determina cresterea progresiva a vitezei de deplasare (vom avea accelerare pozitiva).
Pe aceeasi panta suficient de abrupta, exact asta se va intampla si in timpul franei de motor (motorul se va tura). Ba chiar, daca exista explozie , masina va accelera mai repede la vale in timpul franei de motor decat in cazul in care ar fi complet nealimentat.
Trebuie sa aflam cat de repede se produce franarea. Nu cred ca va fi spectaculos, inconfortabil sau lipsit de sentimentul de siguranta. Ma astept sa fie pe aproape ca frana de motor (daca nu taie complet alimentarea) sau exact ca frana de motor (daca taie complet alimentarea).$1 scrie:$2vident ca se va opri la scurt timp dupa taierea alimentarii, datorita fortelor de frecare ale motorului/transmisiei/trenului de rulare, si bineinteles si datorita suctiunii din cilindrii nealimentati (energia initiala existenta este consumata rapid pt infrangerea acestor forte)
Cand ziceam "viteza constanta" ma gandeam la o suprafata orizontala.
Din nou, nu pretind ca am dreptate. Vin doar cu argumente pro si contra.
-

toxicristi - Membru al Asociaţiei ClubFord
- Mesaje: 7689
- Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
- Localitate: Bucuresti / Brasov
- Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon
de Mihai L » 21 Mai 2007, 06:27
Parerea mea.
-

Mihai L - Membru al Asociaţiei ClubFord
- Mesaje: 10794
- Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
- Localitate: Bucuresti
- Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey
de robokid » 21 Mai 2007, 15:45
Timpul de injectie minim e de vreo 3-4 ms. Daca ii prea scurt ca sa se vada, un condensator de o valoare potrivita in paralel cu ansamblul (si poate ceva dioda)....
Audi A4 2.5tdi, multitronic, break
...si un Cosworth mic de tot...
-

robokid - Gold Member
- Mesaje: 529
- Membru din: 14 Sep 2005, 17:55
- Localitate: Timisoara
- Maşina: Ford Sierra '89, 2.0i, 88kW, GLS
de Mihai L » 23 Mai 2007, 09:58
Ieri am fost la revizie, dupa schimbarea filtrelor mi s-a parut ca merge mai bine. Am resetat consumul/km/viteza medie si pe drum la un moment dat am folosit frana de motor. Fiind resetat consumul foarte recent, se vede imediat o schimbare in consum.
Spre surpriza mea a scazut bine de tot; cred ca se apropie ca valori de macar un sfert/jumatate din cat ia la o pornire. Recunosc, nu am fost "educat" sa folosesc frana de motor decat la coborare sau pe gheata/zapada, dar se pare ca merita.
Saptamana viitoare cred ca voi alimenta din nou cu motorina si atunci sper ca voi putea face un test mai serios, va tin la curent cu rezultatele.
-

Mihai L - Membru al Asociaţiei ClubFord
- Mesaje: 10794
- Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
- Localitate: Bucuresti
- Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey
de verga_Cip » 31 Mai 2007, 18:52
problema e ca sunt cu telefonul si nu se vad foarte bine. mai mult, se deschid doar cu quicktime.... anyway, in weekend am sa le fac cu aparatul foto...
DECI...
rulat in forja si apasat frana dupa ce in prealabil am ridicat piciorul de pe acceleratie:(cateva secunde .. cam 1-2 secunde)
consumul scade sub 1 l % apoi daca apasa pedala de frana (fara a decupla viteza) atunci scade pana aproape de 0 .. chiar e un moment in care arata 0, dar acel moment e cand eu deja am mai putin de 1400 rpm, deci... periculos de subturat.
rulat in forja si apasat frana imediat dupa ce am ridicat piciorul de pe acceleratie:
consumul SCADE MAI GREU CA IN PRIMA VARIANTA!! si se apropie de valoarea de 0, fara a mai atinge 0!
Dupa ce am sa postez filmuletzele, probabil ca vor fi mai edificatoare explicatiile.
NU INCERC NICI SA INFIRM SI NICI SA CONFIRM. E doar un test!
Fa parte din grupul CLUBFORD Bacau
http://forum.clubford.ro/viewtopic.php?f=15&t=1285
Ex: Ford Focus turnier 1.8 TDCi 85 kW 2003
-

verga_Cip - 1nsane Member
- Mesaje: 12705
- Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
- Localitate: Bacau
- Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005
Înapoi la Help/Troubleshooting
Cine este conectat
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 16 vizitatori
Cine este conectat
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 16 vizitatori



