Help/Troubleshooting

geometrie

Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Moderator: Huffy

Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.

geometrie

Mesajde Smiley » 16 Iul 2010, 13:08

Cei ce se pricep la geometria masinii, valorile din poza atasata sunt ok? Cei de la service au zis ca da, se incadreaza in parametri.
Fişiere ataşate
geometrie.jpg
Focus C-Max Ghia 2.0 TDCI
Imagine
Smiley
 
Mesaje: 5457
Membru din: 04 Mar 2005, 21:30
Localitate: Bucuresti

Re: geometrie

Mesajde verga_Cip » 16 Iul 2010, 16:02

Smiley, pare ok! Parca se mai putea umbla un pic la trenul dreapta, in sensul ca se mai putea reduce acel 0.6 la fata si 2.6 spate...dar...in mare e chiar bine! 0.01 inseamna ca masina trage un pic dreapta!
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: geometrie

Mesajde Smiley » 17 Iul 2010, 06:12

multam :)
da, daca las volanul liber si eu am senzatia ca trage un picut dreapta, dar foarte putin

verificarea a fost facuta dupa schimbarea jantei lovita la brasov. janta originala a fost indreptata si am mers cu ea vreo cateva sute de km, timp in care anvelopa s-a tocit rau de tot pe exterior. am schimabt ambele anvelope pe fata + janta de pe fata-dreapta.
Focus C-Max Ghia 2.0 TDCI
Imagine
Smiley
 
Mesaje: 5457
Membru din: 04 Mar 2005, 21:30
Localitate: Bucuresti

Re: geometrie

Mesajde verga_Cip » 17 Iul 2010, 10:15

Deci...la lovitura s-a schimbat unghiul de cadere sau, si mai grav, si unghiul de atac (fuga). Ee le-am avut pe ambele duse acum 2 ani, in 5000 de km am facut un cauciuc praf. Partea cea mai simpatica e ca pe o jumatate de cauciuc, parea ca e ca noua, iar pe cealalta jumatate era aproape pingea. Desi eu aplec ochiul catre orice zgomot sau lucru care merge anormal, cauciucul mi-a scapat total.

Revenind, dupa ce ai facut geometria poti pune si janta indreptata, eu unul nu cred ca e din janta!

De fapt daca ai stat langa baieti la geometrie, ei ar fi trebuit sa iti spuna ce au modificat ...
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: geometrie

Mesajde addrian » 17 Iul 2010, 13:12

se cunoaste la unghiul de fuga pe dreapta fata ca a fost lovita (pe stg are valoarea normala), dar asta nu duce la uzura cauciucurilor. convergenta trebuia sa o aduca la aceasi valoare stg-dr (0.7 pe fata si 2.6 pe spate), probabil de asta simti ca trage putin dreapta. pe spate unghiul de cadere e cam mare, fata de valoarea normala -1.34. toate sunt in limite.
2005 Форд Фокус хетчбэк 1.6 Дизель 16-клапанный Рядный 4
Avatar utilizator
addrian
1nsane Member
 
Mesaje: 1198
Membru din: 07 Apr 2006, 12:42
Localitate: Iasi

Re: geometrie

Mesajde Smiley » 17 Iul 2010, 19:35

$1 scrie:$2........Partea cea mai simpatica e ca pe o jumatate de cauciuc, parea ca e ca noua, iar pe cealalta jumatate era aproape pingea. ......

ceva de genul asta era si la mine, doar pe anvelopa fata-dreapta. cand am dat cu ea in groapa anvelopa arata ok, dupa ce am indreptat janta si am mai mers cateva sute de km (in jur de 3-400) jumatate de anvelopa era aproape neteda, jumatatea cealalata era ok

janta lovita au pastrat-o cei de la casco (initial au zis ca mi-o lasa mie, d'asta am si reparat-o, dar apoi s-au razgandit). m-am ales cu o janta noua (cu tot cu anvelopa noua). la anvelopele cele noi m-am uitat eu dupa ~100 km, nu pare sa se uzeze ceva anormal.

n-am stat langa cei ce au facut geometria, dupa mi-au spus doar ca au reglat cate ceva pe acolo (geometria a fost platita de casco, in ideea ca poate s-a mai stricat ceva pe acolo si trebuie inlocuit, dar n-a fost cazul).

@addrian : cand spui "lovita", te referi la masina (in general) sau la roata? masina am luat-o sh acum ~3 ani si de la inceput am avut senzatia ca trage un pic de tot dreapta, dar n-am gasit nici o urma de accident serios. roata dreapta, in schimb, am lovit-o recent, in drum spre intalnirea nationala de la brasov.
Focus C-Max Ghia 2.0 TDCI
Imagine
Smiley
 
Mesaje: 5457
Membru din: 04 Mar 2005, 21:30
Localitate: Bucuresti

Re: geometrie

Mesajde adyamg » 17 Iul 2010, 20:38

Valorile sunt normale aparent .. trebuie stiut ce tip de suspensie are masina dar avand in vedere motorizarea cred ca are sport.
Unghiul de fuga atat in dreapta cat si in stanga se incadreaza in normal, diferenta(mica oricum) apare probabil din cauza ca mecanicu nu e perfectionist si a lasat-o asa, oricum nu cred ca e o problema. Apoi daca e sa o luam dupa unghiu de fuga mai mic in dreapta .... cred ca masina ar trebui sa traga stanga, insa acest lucru este influentat de mai multi factori inclusiv inclinatia drumului.
Asemenea pe spate unghiul de cadere merge pana la -2.59 la suspensia sport si masina fabricata pana in 07/2005
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: geometrie

Mesajde addrian » 17 Iul 2010, 23:24

lovita...adica dat intr-o groapa cu ea. dar diferenta poate fi si de la faptul ca nu e reglata convergenta la fel pe stanga si pe dreapta.
adyamg, unghiul de fuga (de inclinare longitudinala a pivotului) si cadere nu se regleaza la focus. cand este reglata convergenta acestea se modifica foarte putin si mecanicul nu are ce sa le faca. unghiul de fuga nu are treaba cu trasul intr-o parte.
2005 Форд Фокус хетчбэк 1.6 Дизель 16-клапанный Рядный 4
Avatar utilizator
addrian
1nsane Member
 
Mesaje: 1198
Membru din: 07 Apr 2006, 12:42
Localitate: Iasi

Re: geometrie

Mesajde adyamg » 18 Iul 2010, 09:24

:) e adevarat ca am confundat convergenta cu unghiul de fuga .. greseala mea, dar tot cred ca masina nu are probleme, daca regla convergenta perfect pe ambele parti foarte probabil "venea" si restul perfect(nici acum nu cred ca e problema).
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: geometrie

Mesajde verga_Cip » 18 Iul 2010, 12:31

Si din rotirea bratului (brat directie) ce se modifica? :D La mine acolo au umblat si spuneau ca acest brat nu are o modalitate de rotire, adica nu poti sa il rotesti cu cheia, trebuie flex si chiar si cu flexul, e al dracului de greu.

PS: aparent, din brat se modifica unghiul de cadere, insa intreb ca sa fiu sigur.

Pe spate se poate modifica unghiul de fuga, din ce am inteles de la mecanic, din suruburile de prindere a bratelor spate ... contraziceti-ma daca gresesc :)
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: geometrie

Mesajde addrian » 18 Iul 2010, 13:13

adyamg, masina nu are probleme, totusi mecanicul putea fi mai neamt si sa le regleze la fel :D

brat directie, adica bieleta de directie. se modifica paralelismul sau convergenta (cum vrei sa-i zici) si se roteste cu un mox (cleste pentru tevi; flexul e asta -> http://www.nicetools.ro/products_pictures/9557HN.jpg ).
pe spate se regleaza tot convergenta si nu exista unghi de fuga.
2005 Форд Фокус хетчбэк 1.6 Дизель 16-клапанный Рядный 4
Avatar utilizator
addrian
1nsane Member
 
Mesaje: 1198
Membru din: 07 Apr 2006, 12:42
Localitate: Iasi

Re: geometrie

Mesajde verga_Cip » 18 Iul 2010, 13:31

mox nu flex, corect :D m-am gandit bine, am scris gresit :(
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: geometrie

Mesajde adyamg » 18 Iul 2010, 14:55

La Focus intradevar se regleaza numai convergenta, acel TOE. Daca la aducerea masinii intre valorile normale ale convergentei nu se obtin si celelalte unghiuri corecte, atunci este problema. Unghiuri corecte se pot obtine chiar si la masini cu mici probleme la sasiu dar tine si de indemanarea mecanicului si de cat de tare e strambata masina.
Apropo, Ciprian nu stiu de ce au zis mecanici aia ca se regleaza greu din bieletele de directie pentru ca nu e tocmai asa. Am schimbat o bieleta de directie pe fata si le-am reglat temporrar numarand cate spire intra in capul de bara. A iesit binisor, in sensul ca nu a consumat cauciucuri si nu trege in vreo parte dar volanul e cateva grade spre stanga
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: geometrie

Mesajde verga_Cip » 19 Iul 2010, 11:48

Pai ..la mine era dereglat ca la Smiley, doar dreapta si aveau ambele dereglase: cadere si convergenta. Si unul din reglaje a fost bratul, care trebuia rasucit sa ajunga la unghi. Si dai la MOX :))
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005


Înapoi la Help/Troubleshooting

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: vdodu şi 14 vizitatori

cron

Cine este conectat

În total sunt 15 utilizatori conectaţi :: 1 înregistrat, 0 invizibili şi 14 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: vdodu şi 14 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login