$1 scrie:$2
$1 scrie:$2si inca o precizare, intr-un buget de pana la 30.000, cunoscatorii cumpara MPS
Am avut ocazia sa conduc o Mazda 3 MPS ... MZR DISI turbo de 2,3 litri e demential! Dar clientii de Mazda sunt mult mai meticulosi decat cei de Ford....si asta o zic Directorii de vanzari de la Mazda Romania ...!
Oricum ST ramane pot zice prima iubire sport a multor de aici!
Ca un on-off topic plus spam pe topicul lui zap.
Asta cu ce spun directorii de vânzări de la Mazda România e fix pix, acei oameni sunt niște imbecili în adevăratul sens al cuvântului, nu comentez ce și cum că mă apucă dracii. Dealerii sunt toți o apă și-un pământ, service-urile la fel, trăim în motherfucking România.
Mașina ți-o alegi făcând jdemii de test drives și văzând care-ți place. Restul e vax albina, rahat cu perje. Evident rahat = chestia aia dulce cu originile prin Turcia

Lăsând astea la o parte, ST 2008 n-are LSD, ceea ce cam sux. Ford o dă în bărci.
Escort RS Cosworth avea și diferențial, și turbo, și tracțiune integrală. Best one so far, nu se mai fac mașini de genul acela și e păcat.
Focus 1 RS avea diferențial (unul prost și încăpățânat, dar era acolo), turbo și tracțiune față.
Focus ST mk1 n-are diferențial, are turbo și tracțiune față.
Focus ST mk2 idem.
Focus 3 RS este o necunoscută simpatică momentan, dar la modul în care Ford scoate părțile bune, o să aibă un motor aspirat în 4 cilindri + 3 hamsteri care supravechează tracțiunea pe o roată.
Focus ST 2008 ar fi trebuit să "învețe" din greșelile făcute la ST mk1. Adică problematica pusului puterii pe asfalt, este inadmisibil ca și cu launch control să-ți patineze roțile ca la balamuc => intră ESPul și ți-a murit la intrare

Plus diferențialul, care este un "must" pe orice mașină cu valențe și pretenții oarecum sportive.
În rest, este o mașină bună, bine închegată, cu o stabilitate excelentă. Din ce a mai spus zap prin alte părți, pe curbe se comportă minunat. Puncte în plus, problema este că puteau fi mai multe.
Și asta pentru că în prețul unui ST mk1 plus 3000-4000 EU îți puteai lua un Mitsu Evo IX, care excelează la transmiterea puterii din motor în asfalt. Chestia e că aia o bagi în service din 800 în 800 de metri (citat din Top Gear

), ceea ce iar nu e prea bine.
Sperăm într-o surpriză plăcută cu noul RS - reintroducerea tracțiunii integrale.
Mă alătur colegului adispan în solicitările de a menține un oarece on-topic, haideți să lăsăm MPSul la Mazda, Evo-ul la Mitsu și să discutăm despre Ford