NU LUATI cu motorul td de 1,6 !!! motorul TD de 1,6 e proiectat in parteneriat cu peugeot, adica un big fail, un mare @$%^&%#.
orice motor diesel de 1,8 ford e extraordinar de fiabil, bazat pe tehniologii proiectate si ras-studiate mai vechi, tddi endura de 75 CP si cel de 90 CP, cel de 109 si 115 CP pe modelul american vechi de vreo 10-15 ani, toate studiate si imbunatatite pentru o fiabilitate de peste 250.000 km (cam asta trebuie sa fie media de viata a unui atutoturism geman).
am un ford focus wagon, adica break, 2004, cu motorul vechi endura tddi de 75 CP, are deja 206.000 km. ca idee break asta e cel mai greu din seria focus, cu 1788 kg gol, cu totul, cu mine si carburant in ea, trage vreo 1900-2000kg si mai mult. si trage decent. si la 206.000 km nu am schimbat nimic la el, doar uleiul plus filtrul de ulei cand imi aduc aminte (
am avut ocazia sa-l schimb in gemania si l-am tinut 30.000 km, nu m-a lasat inima sa-l schimb cu jegurile din romania).
ca defectiuni, imi face impresia o mica bataie de tacheti la pistonul 2 si eventual cam prea uzati segmetii dupa gustul meu tot la pistonul 2, si binenteles uzata un pic turbina (imediat explic cum sta treaba cu turbinele astea). si atat, nu i-am schimbat inca lant plus curea de distributie, nici injectoare, nici pompe de injectie, absolut nimic. si merge perfect. si o sa mai mearga inca perfect vreo 50.000-100.000 km daca ii schimb uleiul plus filtrul (intodeauna ambele) la 10.000 km in romanica si la 15.000km sau mai mult in germania-beligia-franta-etc.
chestia cu turbina:
turbinele sunt cu plaetii de comprimat aerul in admisie cu pas variabil, adica paletii variaza ca inclinatie in functie de turatia ei la 2200 de rpm fiind inchise la maxim pentru introducerea cantitatii de aer maxim posibil.
turbinele au un singur ax dintrun otel extraordinar de dur, ax pe care se afla o paleta mica de vreo 5-10 cm pe evacuare si paletele variabile de admisie de vreo 20-30cm, ax pus DIRECT in carcasa de aluminiu a turbinei, fara nimic, lagare, bucse sau rulmenti. normal ca se uzeaza. mai scuturati si voi calamina de pe ea, adica stati cu ea in trapta a 2a sau a 3a la 2500-3000 rpm vreo 20-30 secunde, daca tot o "ticaiti" treptele 1-4 prin oras la relanti, pana in 2000 rpm. oricum despre turbina am sa postez separat, dar faptul ca o e "forjata" scurt din cand in cand, cam 1 data pe luna, sa se scuture calamina de pe paleta mica, o mic fum de calamina depus o descentreaza si normal ca se rupe axul, doar functioneaza la 1000-2000 rpm. am sa mai vorbesc bespre turbina la rubrica dedicata lor.
NU VA LUATI TD de 1,6 ! chiar daca otelul e german, adica de buna calitate (si nu e german, e olandez sau spaniol), tehnologia e frantuzeasca, adica proasta.