$1 scrie:$2e poate da culpa comuna daca demonstrezi politiei ca omul a franat in ultimul moment. de fapt franarea fara motiv este pedepstia de lege, iar faptul ca s-a trezit ca trebuie sa faca la stg/drp nu e un motiv Acum, faptul ca si cel din spate te-a lovit cam sustine ideea unei franari bruste, insa din pacate pt tine sustine si ipoteza colegilor referitoare la distanta fata de cel din fata!
In orice caz, trebuie vazut cat costa reparatiile, daca airbagurile sunt sarite...exista sanse de paguba totala!
Nu se poate da culpa comuna, ca nu se poate dovedi franarea fara motiv, decat din declaratii. Singura cale ar fi POATE sa spui ca tu ai pastrat distanat de franare, dar cel din spate te-a proiectat in cel din fata.
$1 scrie:$2a fiu sincer, am vazut Logan lovit mai tare si care arata mai bine decat a mea cu cele 5 stele importante la NCAP.
Asta este unul din cele mai mari dezavantaje ale noilor masuri de siguranta : la accidente mici si medii, se deformeaza mult si este costisitoare reparatia.
Nu cred ca reparatia pe fata o sa ajunga la 7000 de euro sa fie dauna totala... Dar nici nu cred ca va fi afectata dinamica masinii.
@Equalizer clasificarea NCAP se refera la SIGURANTA PASAGERILOR si SIGURANTA PARTICIPANTILOR IN TRAFIC in urma producerii unui accident. Producatorii de autovehicule, in faza de proiectare, iau in calcul ca habitaclul sa fie cit mai rigid si cu deformatii cit mai mici, iar restul de elemente de caroserie (compartiment motor, potbagaj) sa fie cit mai deformabile astfel incit sa poata absorbii energia impactului eu, din cite am inteles, nu ai suferit leziuni prea mari in urma accidentului, ceeace conduce spre concluzia ca masina si-a indeplinit menirea in a proteja pasagerii din habitaclu
Nu, nu am suferit leziuni pentru ca impactul a fost cu un autovehicul ce statea pe loc si la impact aveam viteza mica. Spuneam si mai devreme ca ma bucur ca am reusit sa franez cat am franat, ca altfel nu stiu ce iesea.
$1 scrie:$2unt foarte curios cum arata partea de sub portbagaj a celui cu Passatul. Am vazut un accident inte o Solenza si o Octavia 1 in care partea din fata a Solenzei era praf bara spate a Octaviei n-avea nici o zgarietura (fara nici o exagerare) in schimb era indoita partea metalica de sub portbagaj ( cel cu Solenza a intrat practic sub Octavia). In plus in urma impactului cel cu Octavia a fost impins cativa metri buni pe cand cel cu Solenza s-a oprit. despre caroserii cu deformare controlata: http://en.wikipedia.org/wiki/Crumple_zone
N-am mai apucat sa vorbesc cu copchilul, ca eram si eu curios ce daune are. Ala de m-a lovit din spate mi-a spus clar ca are doar bara infundata. Copilul nu raspunde la telefon, poate crede ca vreau sa-l bat, ca in seara aia l-am atentionat ca n-a semnalizat din timp si ca a franat ca un disperat.
Incerc sa ma gandesc si la partile bune ale acestui accident. M-a facut sa realizez ca devenisem cam intolerant in trafic cu cei care greseau. Cei pe care ii evitam ca faceau manevre bezmetice, ii claxonam si le dadeam flash-uri cat ii aveam in fata. Tin minte si ca saptamana trecuta am tinut mortis sa-i atrag atentia unui politist care dirija un semafor, ca a reusit sa produca o coloana de un kilometru. Cred ca de la urarile lui de bine mi s-a tras.
Am vorbit si cu copilul. Ii inlocuieste spoilerul si la porbagaj e indoit un pic dar se indreapta. Deci e clar: Fiesta e praf daca a iesit atat de sifonata comparativ cu celelalte doua masini implicate. Tot masina germana e baza!
Eu ziceam de masinile germane, nu de Ford, ca m-am lamurit cum sta treaba cu Fordurile.
@alexandrusavu Ceilalti si-au rupt gatul? As fi vrut ca masina sa se comporta cam la fel ca vechiturile cu care am avut accident, nu sa se imprastie pe toata soseaua la cel mai mic impact. Pai daca eu circul cu 90 la ora si am impact frontal cu un VW, Audi, sau Opel care circula tot cu 90 la ora e clar ca aia au sanse mari sa scape si eu n-am nici cea mai mica sansa sa ramana ceva din mine daca la accidentul asta s-a dezmembrat tot ce avea sub capota. Practic, daca tot ansamblul de sub capota e din plastic, rezulta ca la impact, masina cu care ma lovesc intampina rezistenta minima pana sa ajunga la mine. Practic, nimic nu sta intre mine si cel cu care ma lovesc decat o gramada de mase plastice, un bord si un volan.
MaÅŸina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey
Re: Accidente Fiesta 7
11 Noi 2010, 19:06
$1 scrie:$2.. Pai daca eu circul cu 90 la ora si am impact frontal cu un VW, Audi, sau Opel care circula tot cu 90 la ora e clar ca aia au sanse mari sa scape si eu n-am nici cea mai mica sansa sa ramana ceva din mine ...
1) La vitezele astea accidentul este similar unei ciocniri la 180 km/h cu un zid... crezi ca mai conteaza daca e masina facuta de neamt sau american??? 2) Ia in calcul si diferenta de greutate, care pe scurt se traduce in energie. Exagerand putin, e ca si cum ai lovi o bila de plastilina de una de otel. O masina grea te protejeaza mai bine (dar in general masinile grele sunt mai scumpe si din alta clasa).
orice ati zice, io îi înteleg dezamagirea si probabil m-as fi simtit la fel vazând ca maşina s-a facut praf la 50 km/h dupa ce am dat 14000 euro pe ea si dupa atatea reparatii sigur îi va ramane undeva acolo o umbră de îndoială că maşina va mai fi cum a fost...
MaÅŸina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey
Re: Accidente Fiesta 7
11 Noi 2010, 19:26
Sincer vorbind, v-a lasat vreodata Fiesta impresia de "tanc"??? In general masinile de oras sunt facute mai mici, cu motoare pe masura si protectie ca pentru vitezele la care este gandita sa fie folosita. Pai comparam sistemele de siguranta de pe Fiesta cu cele de pe un Passat/Mondeo etc?
nu te supara dar cati ani ai? crezi ca este mai important fierul(adica masina)decat faptul ca tu ai scapat neatins?eu zic sa te mai gandesti si sa-i multumesti masinutei ca a avut grija de tine. daca se intampla ceva cu tine si nu mai puteai fi reparat?atunci tot asa: ca masina nu era buna si nu te-a aparat de lovitura. ca final:bine ca nu ai patit nimic ca bani de masini ai tot timpul sa-i faci.SANATATEA e mai presus de toate!!!
$1 scrie:$2u te supara dar cati ani ai? crezi ca este mai important fierul(adica masina)decat faptul ca tu ai scapat neatins?eu zic sa te mai gandesti si sa-i multumesti masinutei ca a avut grija de tine. daca se intampla ceva cu tine si nu mai puteai fi reparat?atunci tot asa: ca masina nu era buna si nu te-a aparat de lovitura. ca final:bine ca nu ai patit nimic ca bani de masini ai tot timpul sa-i faci.SANATATEA e mai presus de toate!!!
pe cine întrebi de vârstă ? e clar că fierul e mai puţin important, dar de la o tamponare (totuşi) banală la 50 kmh cu o maşină oprită şi până la faptul că ai făcut maşina zob e o oarecare diferenţă până la urmă chiar dacă erai intr-un Matiz sau Spark nu cred că avariile erau mult mai mari în condiţiile date...
depinde totul de km la bord, starea masinii (buna,medie satisfacatoare).daca zici ca e din 2009, media km pe un an e de 15000.unde ai casco?la ce firma?am intalnit cazul cand la un auto cu 2 evenimente diferite, s-a deschis pe casco un dosar si a intrat in dauna totala
$1 scrie:$21) La vitezele astea accidentul este similar unei ciocniri la 180 km/h cu un zid... crezi ca mai conteaza daca e masina facuta de neamt sau american???
nu-i asa, vitezele nu se aduna. daca masinile au aproximativ aceasi greutate, va fi ca o ciocnire la 90km/h de un zid.
Hai sa fim seriosi... Pagubele mai mari decat "normal" la tamponari mici sunt pretul platit sa iti salveze viata in accidente grave. Diferenta dintre o masina prea rigida si una prea subreda e ca in cea prea rigida, soferul pare viu.
$1 scrie:$2u te supara dar cati ani ai? crezi ca este mai important fierul(adica masina)decat faptul ca tu ai scapat neatins?eu zic sa te mai gandesti si sa-i multumesti masinutei ca a avut grija de tine. daca se intampla ceva cu tine si nu mai puteai fi reparat?atunci tot asa: ca masina nu era buna si nu te-a aparat de lovitura. ca final:bine ca nu ai patit nimic ca bani de masini ai tot timpul sa-i faci.SANATATEA e mai presus de toate!!!
Tocmai chestia asta o tot repetam aici: daca la viteza asta mica, la lovirea unei masini care stationa, masina s-a facut bucatele, ce pretentii sa am de la ea sa-mi salveze viata la un accident mai serios?
Si da, Alen, nu stiu daca masina va mai fi aceeasi.
@adypetre Masina are un pic peste 16.000 km. Din aprilie anul trecut.
MaÅŸina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey
Re: Accidente Fiesta 7
12 Noi 2010, 14:29
$1 scrie:$2
$1 scrie:$21) La vitezele astea accidentul este similar unei ciocniri la 180 km/h cu un zid... crezi ca mai conteaza daca e masina facuta de neamt sau american???
nu-i asa, vitezele nu se aduna. daca masinile au aproximativ aceasi greutate, va fi ca o ciocnire la 90km/h de un zid.
OK, cu conditia ca zidul sa fie in miscare cu 90km/h...
Altfel, pentru tine pare a fi acelasi rezultat, indiferent daca fiecare masina are 90km/h sau una din ele sta...
MaÅŸina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey
Re: Accidente Fiesta 7
12 Noi 2010, 15:11
Se pare ca ai dreptate. Presupun motivul: energia degajata de impact se disipa simetric prin ambele masini.
Dar in cazul nostru, daca presupunem ca Fiesta se loveste frontal de un Passat/Mondeo si fiecare merg cu 90km/h, cu siguranta Fiesta se va deforma sensibil mai mult.
Oricum, din ce stiu, protectia este gandita pentru viteze rezonabile (50-60km/h); la mai mult deja fortele de impact omoara pasagerii (cum spunea un coleg: viteza nu omoara, oprirea brusca da).
@Alen:nu la tine ma refeream cand am pus intrebarea,era pt colegul nostru Equalizer.eu sunt convins ca-l doare sufletul de banii dati pe masina si mai ales ca se alege praful de ei la un accident asa minor dupa cum spune el cu toate ca m-as mira sa fi avut doar 50 km/h.ca sa produci asemenea pagube la viteza asta inseamna ca trebuia sa mearga aproape lipit de cel din fata si sa nu aiba timp sa reactioneze deloc la franarea acestuia.sau a avut o viteza mult mai mare si dupa ce a observat franarea celui din fata,a franat si el si la lovirea masinii acul kilometrajului sa se fi oprit la 50km.Mi se pare ciudat la pagubele pe care le are masina. @Equalizer:masinuta ta sigur nu va mai fi aceeasi plus ca accidentul tau va cantari mult la revanzarea ei.trebuia sa faci tot posibilul sa o scoti dauna totala.
Mașina se poate repara și o să fie ca nouă iar despre cei care se miră de efectele accidentului la viteza asta înseamnă că au trăit într-o grotă în ultimii 10 ani și nu au observat inovațiile în materiale ușoare folosite la fabricarea mașinilor și inovațiile din securitate activă/pasivă.
Orice mașină după 2007 cu 5 stele cel puțin s-ar fi comportant aproximativ la fel cu fiesta din subiect.
Dacă voi credeți că Octavia care are doar 4 stele la ncap e mai sigură decât fiesta cu 5 atunci cumpărați vag .
$1 scrie:$2așina se poate repara și o să fie ca nouă iar despre cei care se miră de efectele accidentului la viteza asta înseamnă că au trăit într-o grotă în ultimii 10 ani și nu au observat inovațiile în materiale ușoare folosite la fabricarea mașinilor și inovațiile din securitate activă/pasivă.......
O masina de marimea Fiestei se va deforma mai mult sa ofere acelasi nivel de protectie ocupantilor fata de un Passat sau Vectra care sunt cu 2 clase si mai bine peste mititica ta. Deasemenea tre sa intelegi ca intr-un fel actioneaza inertia intr-o masina de 2 tone si una de 1 tona si putin. Ce ziceai daca ti se juleau putin barile in rest masina sa fie intacta ... dar tu sa iti fi rupt gatul? EuroNCAP face testele alea la 65 de km/h ... uitate cum arata dupa impact. Omasina ce se comporta ca un tanc in accident transfera toti cei 65 km/h asupra corpului ocupantului si crede-ma chiar si numai la 50km/h nu ai prea multe sanse de supravietuire in contact cu airbagu su bordul. As mai putea zice ca ... am mai franat si eu la limita cateodata si pe cuvant daca te cred ca te-ai uitat pe ceasuri in momentele alea! Probabil atat aproximezi tu ca aveai. Deasemenea una e sa lovesti o masina cu 50km/h si alta sai ai 50km/h in momentul impactului venind pe frane de la 100km/h sau mai mult.
Stelele se dau dupa impactul cu bariera, deci nu cred ca se va deforma mai mult decat Passat, care, intradevar, dispune de o zona de mototolire mai mare, dar are si o inertie mai mare. Plus ca poti sa te astepti ca daca busesti o clasa mica de 5 stele de o clasa mare/SUV de 5 stele, cei din clasa mica sa iasa mult sifonati (adica cele 5 stele nu sunt chiar identice).