ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
15 Noi 2010, 11:20
exclusiv nu exclusivist ..

Si nu inteleg cine te-a trimis pe tine dupa cauciucuri de iarna SH.
Discutia este Anvelope de iarna - moft sau necesitate? si nu Anvelope de iarna SH - moft sau necesitate?
Masina este la randul ei un consumabil ... chiar daca la noi mai exista mentalitatea de pe vremuri cand o masina se lua pe viata.
Sa inteleg ca preferi un lucru nou si prost decat unul SH dar bun?
Un amortizor, un cauciuc poti sa le verifici stare ... verifici uzura, verifici vechimea si ... tragi concluzii. Iar daca nu vrei nu cumperi e simplu. Deci recomandarea pentru tine este simpla ... gume de iarna NOI!
15 Noi 2010, 11:25
Discutia lui peste. Legea e foarte buna asa cum e. Cine se trage pe c*r sau nu isi permite doua seturi de anvelope de sezon si merge mai mult prin oras, nu e nevoie sa isi puna gume speciale, merge cu ce vrea, dar daca face vreun accident o face pe barba lui, si plateste de ii iese pe nas.
Cine e responsabil si isi pune gume de iarna cand e frig, ca de-aia is de iarna, nu ca e zapada sau poate ninge, ci pentru ca sunt temperaturi scazute, nu are nevoie de lege sa isi echipeze cum trebuie masina.
15 Noi 2010, 13:22
Nu trebuie sa te dai batut , eu te aprob !

Mai importanta decit adincimea "santurilor" e elasticitatea cauciucului , degeaba sint adinci daca zapada nu e fortata sa iasa din ele .
15 Noi 2010, 14:23
Cam asa sta treaba dpdv al temperaturilor. Linia neagra e de 7 grade ptr Bucuresti (recomandarea la anvelope de iarna), linia albastra e o aproximare grosolana cam cat ar fi in Bucuresti cand media nationala e de 7 grade.
Legea ce intervale dadea?
- FiÅŸiere ataÅŸate
-
- temperatura.gif
- sursa : http://amfostacolo.ro/temperaturi.php?in=bucuresti-romania&sid=1174
- (8.88 KiB) Descărcat de 733 ori
18 Noi 2010, 19:25
pana la urma cum e cu legea asta cu cauciucurile de iarna? adica in ce categorie au pus ei all season ?
multumesc anticipat pt raspuns.
ps : un link unde e legea asta minune ar fi de ajutor
21 Noi 2010, 22:16
m-am uitat la prognoza, temperatura scade pentru "bocanci" abia peste vreo saptamana, asa ca mai stau in "slapi":)
22 Noi 2010, 02:33
Eh....la mine cand am venit de la Academie incepuse abs-ul sa se tina de glume

deci cred ca e vremea de bocanci ( 5-6 grade+ ud pe jos ).
22 Noi 2010, 07:53
Avand in vedere cum au scazut temperaturile zilele trecute ... saptamana asta merg sa o incalt de iarna ca nu vreau sa am vreo surpriza sa nu se opresca la semafor cand "arde" vreun alt participant in trafic frana, dimineata in drum spre munca.
22 Noi 2010, 19:23
Surpriza asta poti sa o ai oricand, si cu atat mai mult daca ai cauciucuri de iarna.
Ce poti evita este doar sa-l pupi pe cel din fata.
23 Noi 2010, 08:40
problema nu trebuie pusa radical, zeci de ani s-a mers cu cauciucuri all-season si nu s-a panicat nimeni.
in bucuresti se circula incet, la mine cel putin viteza medie pe bord e de 12 km/h. daca mergi pe autostrada in germanica cu 100 iarna, vei avea probabil probleme de aderenta; la noi nu e cazul. cu gume de iarna sau fara, am stat 22h la un blocaj langa focsani, intr-un an de pasti.
am pus pe mondeo gume de iarna acum cateva saptamani si sunt deja tocite jumatate. pana da zapada, mai avem putin...
astia vor sa justifice lipsa contractelor de dezapezire cu neadaptarea la conditiile de drum!
daca vorbim de siguranta, sa spuna cineva cum franezi vara la 130km/h cu gume de iarna?
pana la urma fiecare face cum poate, dupa cat are disponibil in buzunar sau spatiu in balcon!
23 Noi 2010, 09:36
Am mers ~10.000km anul trecut cu gumele de iarna si nu s-au tocit jumatate. Si am prins si temeperaturi ridicate pentru ca nu am avut timp sa le schimb exact cand trebuia.
Poate ca in Bucuresti (si in alte orase) se circula incet. Dar si eu am avut ghinionul iarna trecuta (inca nu venisera jantele) sa prind prima zapada cu gumele de vara si oricat chiar la viteze de 10 - 20 km/h avea emotii foarte mari la franare.
Daca toate masinile ar fi avut gume de iarna, sanse unor blocaje de 22h ar fi fost mult mai mici.
23 Noi 2010, 09:54
Cred ca singura sansa ca sa scapam de blocaje e actiunea mai hotarita a politiei ,nu numai in verificarea "incaltarilor " masinilor grele ci si la inchiderea din timp a portiunilor de drum inzapezite .
23 Noi 2010, 11:15
E clar ca anvelopele de iarna au aderenta mai buna pe zapada si gheata decit cele de vara. Insa asta nu inseamna ca masina se va comporta ca si cum ar avea senile sau ventuze. Tot trebuie sa mergi cu grija. Este ceva diferenta, insa nu poti sa mergi ca si cum ai fi pe uscat. Am gasit niste masuratori la frinare cu cele doua categorii de anvelope:
Frinare pe uscat 100km/h - 0 km/h la +20 grd C
anvelope de iarna : 46m
anvelope de vara: 41m - mai bun cu 10.86%
Frinare pe uscat 100km/h - 0 km/h la +5 grd C
anvelope de iarna : 41.5m
anvelope de vara: 39.5m - mai bun cu 4.81%
Frinare pe ploaie 100km/h - 0 km/h la +20 grd C
anvelope de iarna : 67m
anvelope de vara: 65.3m - mai bun cu 2.53%
Frinare pe ploaie 100km/h - 0 km/h la +5 grd C
anvelope de iarna : 65.7m - mai bun cu 6.80%
anvelope de vara: 70.5m
Frinare pe gheata 30km/h - 0 km/h
anvelope de iarna : 57m - mai bun cu 16.17%
anvelope de vara: 68m
Frinare pe zapada 50km/h - 0 km/h
anvelope de iarna : 35m - mai bun cu 18.60%
anvelope de vara: 43m
http://www.tyres-online.co.uk/techinfo/winter.asphttps://www.conti-online.com/generator/ ... on_en.html
23 Noi 2010, 13:03
Buni termenii de comparatie... Niste termeni de comparatie cu derapajul in curbe si plecarea de pe loc exista...?!
Eu iarna trecuta am mers cu anvelope de vara si pot sa spun ca ma chinuiam nitzel sa plec de pe loc cu ea... asta pe teren perfect drept si cauciucuri noi... daca dadea de o mica panta...

nici vorba...

In curbe... nu mai vorbesc...

daca era polei sau putina gheata sau zapada pe jos o simteam cum fuge de spate...
Asa ca... m-am saturat sa tot conduc pe timp de iarna cu morcov, iepure si vanator la fund cu teama de a nu lovi pe cineva sau de a deveni ingeras... si mi-am cumparat 4 anvelope SH de iarna...

macar sa pot pleca de pe loc cu ea...
26 Noi 2010, 22:07
Acum ca a venit vremea sa pun anvelopele de iarna si dat fiind faptul ca acestea au stat din primavara pana acum pe jantele de tabla, depozitarea acestora fiind in pozitie normala, pe verticala, ce ziceti - o mai fi necesar sa le fac echilibrarea? Merci!
26 Noi 2010, 23:11
eu nu le-am reechilibrat anul asta si nu am simtit nici o problema, masina merge corect
26 Noi 2010, 23:41
Eu le-am echilibrat ... just in case.

Si le-am umflat cu azot.
27 Noi 2010, 02:09
La sfatul vulcanizatorului, nici eu nu le-am echilibrat si masina se prezinta foarte bine. Ca incheiere de sezon, am reglat directia si am lasat cele 4 jante de vara la roluit.
27 Noi 2010, 19:58
Din cate am citit si eu prin n-spe articole, cele all seasons, cu Mud & Snow inscriptional, sunt incadrate in cauciucurile de iarna (inclin foarte tare sa dau dreptate, pentru ca pe cauciucuri nu va scrie niciodata 'cauciuc de iarna' special pentru romanica)

Am auzit chestiile astea de la diversi oameni:
- imi cumpar cauciucuri de iarna "sa pot pleca de pe loc cu ea".
- imi cumpar cauciucuri de iarna "sa nu primesc amenda".
- nu-mi cumpar cauciucuri de iarna "pentru ca merg cu atentie daca e zapada" (asta e 'piss' of the art)
- nu-mi cumpar cauciucuri de iarna "pentru ca nu merg la munte sa dau de zapada"
Din pacate am auzit foarte rar (aproape deloc): daca am cauciucuri de vara si afara ninge sau e zapada, iau autobusul/tramvaiul/trenul sau merg pe jos.
Din contra, daca ninge, apar pe drum toti soferii de zapada (cam aceiasi cu soferii de ploaie)
In legatura cu echilibratul la schimbarea cauciucurilor - astazi am pus si eu cauciucurile de iarna si echilibratul e primul lucru pe care il vreau. Asta pentru nu exista an in care sa nu iau o groapa sau doua si la 125-130 aparuse o vibratie usoara. S-a dovedit ca una dintre jante era putin indoita.
Drum bun ... cu antiderapant unde e cazul
27 Noi 2010, 21:24
Done! am montat astazi anvelopele la Autosoft, era ceva coada dar a mers repede. Costul pentu schimbat a fost de doar 19 lei, caci nu am mai facut reechilibrarea. Nu pot sa zic decat ca masina merge impecabil, chiar mi se pare ca servo-directia merge mai usor. Probabil ca acesta este efectul jantelor de tabla, mai usoare.
In schimb, ma gandesc sa fac geometria..hmm, ori acum, ori la primavara. Eu am luat masina acum 2 ani jumate, nu am facut asa ceva pana acum si mai mult ca sigur primul proprietar nu a facut asta in primii 2 ani de la fabricatie si pana sa o cumpar eu. Uzura neregulata pe anvelope nu am sesizat, deci inca ma mai gandesc daca merita sau nu cheltuiala.
Bafta la o iarna usoara fara incidente!
27 Noi 2010, 21:41
Pentru ca v-am auzit pe unii dintre voi de umflat anvelopele cu azot si de depozitat anvelopele de vara pe timp de iarna... va intreb si eu 2 lucruri:
1. Cat costa umflatul pentru toate 4 anvelopele cu azot...?!
2. Care este cea mai buna si mai indicata modalitate/pozitie de a depozita 4 anvelope de vara in conditiile in care nu am jante de tabla si ma vad nevoit sa le folosesc tot pe cele de aliaj...?!
Va multumesc si astept cu interes sfaturile si sugestiile voastre...
27 Noi 2010, 23:04
Eu am platit 5 lei/roata deci total 20 lei.Preturile pot diferite/oras.
28 Noi 2010, 09:13
5lei am dat si eu pe azot
@CristianIP: Kuga a venit cu Conti 4X4 Contact pe care scrie clar M+S ... e ... ghici ghicitoarea mea ... SUNT DE VARA 100%
http://www.conti-online.com/generator/w ... ntact.html
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.