1) RCA-ul nu are treaba cu taxele si impozitele, banii merg la asiguratori
2) nivelul RCA are legatura cu numarul de accidente/valoarea daunelor. Daca nu ar fi deloc accidente intr-o tara (presupunem

), nivelul RCA ar trebui sa fie foarte mic. Valoarea asigurarii depinde de costurile cu daunele, nu de nivelul salariului.
3) nu uitati ca lucrarile de service facute pe asigurari costa mult mai mult, prin urmare cand sunteti indiferenti pe principiul "las' ca platesc asigurarile" ganditi-va ca tot la noi ajunge, pentru ca asiguratorii se uita la nivelul de daune si cresc in consecinta asigurarile.
@bobutza: ai reusit o varza completa in primul post (multe le-am explicat mai sus). Suplimentar: inmatricularea o platesti o singura data, asigurarea ani de zile. De ce ti-ar conveni sa fie mai mult asigurarea???
In final, asigurarea este strict legata de valoarea bunului asigurat. Nu are treaba cu salariul individului, cu guvernul, cu presedentia, etc.
In final: o asigurare ridicata ar trebui sa sensibilizeze soferii (desi nu raspundem corect intotdeauna la stimuli). Prin urmare blonda care face 10 accidente pe an s-ar putea sa se lase de condus pentru ca asigurarile o vor costa foarte mult.
Partea proasta este ca nu cred ca daca scade in viitor valoarea daunelor va scadea RCA-ul... tot ca la noi.