Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.
Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în
Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru
generalităţi.
20 Noi 2010, 14:20
Salut, am si eu o problema cu alternatorul, nu incarca mai mult de 14 V la relanti si 14,1 turata la 2000 ture, fara consumatori.
cu faruri aprinse scade la 13.8 la relanti iar daca dau drumul la proiectoare am 13.6; iar daca dau decat degrivare parbriz 13.3. ioar cu motoruk turat cresc cu 0,1V valorile de mai sus
pana si dacia cu alternator de 54 amperi poate sa tina farurile fara sa scada tensiunea (iar fordul are de 90 amperi si nu tine).
am inteles ca am alternator cu ambreiaj, pentru ca atunci cand pornesc am 12,5 volti si in 3-5 secunde creste spre 14 V.
regulatorul daca este intern, se poate schimba si cum este cu ambreiajul acela ?
daca poate cineva masura nivelul de incarcare, sau a masurat si imi poate zice daca este normal asa, sau trebuie sa schimb ceva
masina este o fiesta 2001 1.8 TDDI
multumesc
22 Noi 2010, 12:06
Salut,
Inainte sa te apuci sa schimbi alternatorul sau regulatorul de tensiune din el, incearca sa verifici starea curelei si a intinzatorului deoarece este posibil ca din cauza cresterii consumului sa inceapa sa patineze.
Referitor la "ambreiaj", nu stiu sigur la ce te referi, dar din cite stiu, la alternatoare se foloseste ceva care lucreaza exact pe invers (adica la scaderea turatiei nu la crestere). "Ambreiajul" respectiv tine alternatorul cuplat la cresterea turatiei, iar la scaderea turatiei, alternatorul este decuplat pentru a evita frinarea acestuia de catre motor.
Bafta...
16 Dec 2010, 10:15
cureau este schimbata acum un an si jumatate si are cam 15000 km, intinzatorul este cel original, sper sa il schimb in primavara insa este 7 milioane
bateria din ce arata ochiu magic era descarcata (era negru), am pus o pe redresor cam 2-3 ore la un curent de 0.5 amperi (mai mult nu se putea pentru ca trecea de 15V, daca saream la 1A), s a inverzit la loc, iar dupa ce pornesc masina incarca 14,1 si treptat dupa 2-3 km nu conteaza ce consumatori folosesc ajunge la 13,9-14 fara consumatori si cu faruri 13,8; nu inteleg de ce face asa insa atat timp cat merge si nu ma lasa in drum o las asa
17 Dec 2010, 14:52
nu mi se par anormale valorile date de tine. tis zice ca nu e bine numa' cand incarcarea scade sub 12,8 V sau sare de 15 V.
bateria ce varsta are? poate e momentul sa piarda mai repede curentul. eu, de exemplu, am bateria cu o varsta considerabila (10 ani) si cateodata ochiul e negru, cateodata e colorat. self testu' imi arata cateodata eroare de baterie slaba, caeodata nu. si ma zis exact ca tine: astept sa moara... nu o schimb pana atunci.
nu stiu cum e la fiesta, dar stiu ca focusu' are ceea ce se cheama incarcare inteligenta. cica ii da bateriei cat curent ii trebuie in functie de starea ei pt. a o tine in viata cat mai mult...
19 Dec 2010, 21:51
bateria doar ce a iesit din garantie de cateva luni insa fac si drumuri scurte de 1 km in care nu se incarca chiar cat ii trebuie, momentan asa face si la mine ochiul ori maro, ori negru, pana cand nu ma lasa in drum nu o schimb

, sper sa nu se ajunga totusi la asta
20 Dec 2010, 09:28
Drumurile de 1 km sunt o buba. Totusi, nu e normal ca bateria sa se incarce la valorile alea..
20 Dec 2010, 09:46
la ultima revizie, cand era masina pe rampa am intrat sa ma uit pe sub ea si am vazut carcasa alternatorului putin crapata, probabil de pe la o piatra, cam de 1cm; posibil sa aiba vreo legatura cu incarcarea sub 14 V ?
27 Dec 2010, 08:50
Sarbatori fericite tuturor!
dar,pt.a fi fericite trebuie sa ne rezolvam problemele:a mea de exemplu e legata de pornirea masinii in general,nu numai dimineata cand e frig.
Mai nou de catva timp chiar daca merg cu ea o ora,opresc si vreau sa repornesc dupa 10 minute,sa spunem,porneste greu dupa cateva chei si cu piciorul bagat puternic in acceleratie.
Initial am zis ca e bateria si eram hotarata sa cumpar una,dar mi se pare ciudat comportamentul ei si inainte de a a da banii pe o baterie as incerca o verificare a instalatiei electrice.Unde sa ma duc sa stiu sigur ca ca mi se pune un diagnostic bun?
27 Dec 2010, 11:16
Nu cred ca este de la baterie, problema de mai sus, daca trebuie pornita cu pedala apasata, daca nu mai era buna bateria nu puteati da "cateva chei"
La mine este de la baterie, deoarece dupa un drum de 100km cu o singura oprire, s-a inverzit ochiul magic si incarca 14,2 in ture cu farurile aprinse si ventilatorul pe treapta 1, iar la relanti 14,1; fara consumatori 14,3, sper sa scap din iarna aceasta cu ea, ca la vara nu ar trebui sa fie probleme, mai cald, porniri mai usoare
Sarbatori Fericite
28 Iul 2016, 18:28
Salut este normal sa încarce literatorul la ford focus 18.benzina cu tot cu consumatori porniți aer/faruri/radio valoarea de 14.6 . De scazut scade un pic de crescut nu. Precizez ca bateria este noua luata de o saptamana. Multumesc
28 Iul 2016, 18:29
Salut este normal sa încarce alternatorul la ford focus 18.benzina cu tot cu consumatori porniți aer/faruri/radio valoarea de 14.6 . De scazut scade un pic de crescut nu. Precizez ca bateria este noua luata de o saptamana. Multumesc
09 Sep 2016, 09:51
e ok. iti faci probleme daca ajunge la 15 sau sare peste.
29 Iun 2019, 23:23
Buna seră am si eu o intrebare,am un ford focus din 2014 si e a doua oara cand pățesc sa nu imi mai încarce alternatorul si nu ma atenționează becul in bord,sti cumva din ce cauza ?
29 Iun 2019, 23:24
Buna seră am si eu o intrebare,am un ford focus din 2014 si e a doua oara cand pățesc sa nu imi mai încarce alternatorul si nu ma atenționează becul in bord,sti cumva din ce cauza ?
02 Mar 2021, 16:47
Buna ziua, am o problema cu un Ford Mondeo din anul 2000, referitor la încărcarea bateriei. Acum un an am achitionat o baterie Varta Black 52 Ah, care m-a lăsat după un an. Am fost să verific încărcarea mașinii și era în jur de 14.44, deci ok. Am crezut că bateria a cedat și am cumpărat o baterie Varta Silver 62 Ah, doar că la montarea celei noi mașina nu a mai încărcat 14.44 ci 13.69 iar vânzătorul mi-a sugerat sa fac o verificare la alternator altfel bateria se va descărca, lucru și patit. Am înlocuit releul de încărcare și cărbunii dar încărcarea a rămas la 13.70. Menționat că dacă decuplez mufa mașinii de la alternator, acesta incarca 14.40. Consumul de curent al mașinii în staționare este de 0.02 Ah (in parametri). Dacă mă poate ajuta cineva cu vreun sfat? Am fost și la Ford crezând că mașina are PCM și trebuie resetat la înlocuirea bateriei dar au zis că mașina nu are și că necesită investigații amănunțite.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.