ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
09 Ian 2011, 23:03
de vre-o doua zile primesc mesajul asta pe messenger "
pe 17,18,19 ianuarie nu se cumpara benzina Protestul de la benzinarii trebuie sa CONTINUE! Asa ca romani, haideti sa nu ne mai lasam calcati in picioare de patronii multimiliardari ai industriei petroliere si sa-i facem sa vada ce inseamna sa PIARDA BANI! Fiti solidari cu noi si in zilele de 17, 18 si 19 Ianuarie 2011 NU ALIMENTATI , NU INTRATI IN NICIO BENZINARIE! Mergem cu mijloacele de transport in comun,cu bicicltele sau pe jos dar NU MAI ALIMENTATI MASINILE pt a nu le mai umple buzunarele! Dtati va rog mai departe acest mesaj pt ca nu esti singurul sofer care il citeste, mai sunt si altii ca tine,ca mine! Va multumim pt suport..." suna interesant
09 Ian 2011, 23:38
$1 scrie:$2^ Asta daca s-au aliniat preturile produselor cu inflatia. Daca presupunem ca pretul ramane acelasi si vanzarile raman aceleasi, si cifra de afaceri o sa ramana cam tot aceeasi, nu? Proftul scade, evident.
M-am incurcat mai devreme, am crezut ca andreylungu a pus sub semnul intrebarii cresterea cifrei de afaceri, nu cresterea cererii de combustibil. Volumul de combustbil evident ca a scazut fata de 2009, dovada fiind cifra de afaceri care a crescut cu 5% in conditiile in care pretul a crescut cu 30%. Dar, avand in vedere natura produsului, si ce zicea Vasilescu de mentalitate, si la 7RON/L o sa aibe o patura de clienti fideli, care nu ar renunta la masina, pe langa cei a caror job depinde de benzina. Nimeni nu a zis ca pretul a crescut ca a crescut cererea, ci ca petrolistii stiu ca romanii renunta greu la masina si nu le e rusine sa ceara mai multi bani la pompa - si asta e tot o regula de piata.
Intr-adevar si daca ar fi 7 lei/litru romanii tot ar alimenta... De ce ? Pentru ca sunt convins ca si la 4 lei/litru putini sunt cei care se plimba si ard motorina degeaba... Tind sa cred ca 95% din cei care alimentam, mergem cu masina de nevoie si nu in plimbare

. In concluzie nu prea putem renunta la a alimenta. Veti spune probabil ca daca nu iti permiti sa alimentezi atunci sa mergi cu mijloacele de transport in comun, insa si tarifele acestora se maresc o data cu scumpirea carburantilor si in unele cazuri este chiar mai scump sau in cel mai bun caz foarte putin mai ieftin sa mergi cu un astfel de mijloc decat cu masina personala (vezi tarifele CFR )... Deci, chiar daca renunti la masina, vei avea costuri cu transportul in comun comparabile cu cele ale transportului cu propriul automobil... In concluzie, imi mentin parerea ca "marele specialist" Vasilescu vinde gogosi... Sunt convins ca motivul scumpirilor este de fapt lacomia marilor companii petroliere si ce e cel mai rau este ca in aceasta piata nu exista concurenta reala intrucat aceste companii s-au inteles tacit sa mareasca la unison preturile, creand o piata monopolista
Sa ne amintim ca in anul 2007, in perioada cu cea mai mare crestere economica a Romaniei preturile erau putin
mai mici decat acum cand suntem in criza pana la gat... Sunt sigur 100% ca in 2007 cererea ptr combustibili era mult mai mare decat acum in 2010-2011, deci nu putem pune scumpirile exagerate din perioada curenta pe seama cresterii cerereii asa cum sugera Vasilescu in articol: "
Piata are regulile ei si in cazul de fata exista o cerere foarte mare"(e chiar in subtitlu din articolul citat de colegul "Clash")
10 Ian 2011, 00:23
Atentie, a zis "exista o cerere foarte mare" nu ca "exista o crestere a cererii". Nu pot fi comparate preturile de acum cu cele din 2007 doar din perspectiva cererii.
10 Ian 2011, 00:37
Exact, ai zis bine... pe langa faptul ca acum cererea este cu siguranta mai mica decat in 2007 si pretul international al barilului de petrol este mult mai mic decat in perioada mentionata... La fel probabil si alte cheltuieli cum ar fi constructia si intretinerea benzinariilor(care sunt si ele mai ieftine acum din cauza crizei), ch de functionare posibil mai mici (ex: salarii), etc. De aici rezulta clar faptul ca in momentul de fata intr-o piata normala pretul ar fi trebuit sa fie sensibil mai mic decat era in 2007 pe cand in realitate a ajuns sa fie chiar mai mare.
10 Ian 2011, 09:44
mie-mi plac cei care se duc cu maruntis, nu vad nici o problema inafara de pierdere de timp, intradevar ii afecteaza pe cei de la benzinarii (patroni ma refer) DAR nu ar fi mai bine sa ma duc cu bancnota de 200lei sa cumpar de 3,5 lei si sa-mi dea rest? dupa 5 clienti nu or sa mai aiba rest si atunci chiar ca ii blochez, ia reganditi schema

respect
10 Ian 2011, 09:46
Pai iti da tot maruntisu' incasat inainte. Ia regandeste un pic schema...
respect
10 Ian 2011, 10:48

ar fi prea tare, dar nu il accepti sau na cat de ghinionist poti fi sa te duci cu bani mari dupa ce au fost baietii cu maruntis inainte

si asta e la cat pun ei 3-4 lei

faci pusculita
stima
10 Ian 2011, 11:58
$1 scrie:$2e aici rezulta clar faptul ca in momentul de fata intr-o piata normala pretul ar fi trebuit sa fie sensibil mai mic decat era in 2007 pe cand in realitate a ajuns sa fie chiar mai mare.
Nu poti compara direct pretul in LEI pe o perioada asa de mare, si doar pe baza acestei valori sa decizi daca e sau nu mai scump. De exemplu, in 90 o paine era 4 lei, acum e (echivalentul a) 12000. O scumpire de 3000 de ori, nu poti spune ca diferenta s-a dus in buzunarele firmelor de panificatie.
Revenind la petrol, anul 2007 e destul de similiar cu 2010 la pretul barilului in dolari : ian.2007-$60, ian.2010-$70, dec.2007-$93, dec.2010-$90. Dolarul s-a marit cu 30% in aceeasi perioada.
10 Ian 2011, 12:14
Ai dreptate la faza cu preturile, numai ca atunci cand era o paine 4lei (in 90) si salariile erau la nivelul preturilor de atunci(mai mici decat acum in valori NOMINALE), pe cand acum in 2011 salariile sunt mai mici decat in 2007, iar pretul benzinei mai mare... Aici este dezechilibrul, sariile nu cresc in ritm cu preturile... Si oricum din 90 pana acum au crescut preturile in valori nominale atat de mult in principal din cauza inflatiei care in unele perioade trecute a fost foarte mare si a cresterii si dezvoltarii economice , ceea ce nu e cazul in perioada 2007-2011 .
As fi fost de acord cu cresterea pretului combustibililor cu 30 % in 2010 daca aceasta ar fi avut o baza economica reala (crestere si DEZVOLTARE economica puternice concretizate pe langa altele si in cresterea salarilor), altfel mi se pare total nejustificata si chiar un abuz din partea companiilor petroliere
Discutia poate fi mult mai ampla decat o dezbatem noi acum pe forum...
10 Ian 2011, 13:38
Eu zic ca undeva pe la 20-25 de bani (inainte de taxe) ar fi "in plus" fata de cat ar trebui sa coste dupa alinierea preturilor la variatiile dolarului si ale barilului de petrol. Si pretentia ca pretul trebuie sa fie nominal mai mic decat in 2007 mi se pare nerealista.
10 Ian 2011, 14:47
$1 scrie:$2u zic ca undeva pe la 20-25 de bani (inainte de taxe) ar fi "in plus" fata de cat ar trebui sa coste dupa alinierea preturilor la variatiile dolarului si ale barilului de petrol. Si pretentia ca pretul trebuie sa fie nominal mai mic decat in 2007 mi se pare nerealista.
Dacă în calculul de mai sus nu ai luat în considerare inflaţia, înseamnă că preţul este "real negativ", cu vreo 15% faţă de 2008. Dar sunt şi eu curios cum ai făcut.
10 Ian 2011, 14:56
De ce nu exprimam atunci pretul in euro ??? Acum 1 litru de benzina de 95 este 5.06/4.26 = 1.18 euro. In Austria la JET 1 litru de benzina de 95 este 1.1 euro, iar in Germania tot la JET este 1.36 euro. Pe de alta parte in Germania nu exista taxe de autostrada ca sunt incluse in pretul combustibilului.
Asa ca e foarte clara strategia guvernului. Preturi mari la carburanti vor conduce la incasari bugetare mai mari, direct prin accize si impozitarea profitului OMV si indirect prin TVA deoarece TOATE preturile vor creste in economie. Trebuie luati de undeva banii pentru pensii si salarii. Asta e daca in tara lui peste prajit majoritatea nu se duc la munca, trebuie luat de la cei care sunt fraieri si muncesc aici in loc sa plece din tara.
10 Ian 2011, 15:23
$1 scrie:$2..Trebuie luati de undeva banii pentru pensii si salarii. Asta e daca in tara lui peste prajit majoritatea nu se duc la munca, trebuie luat de la cei care sunt fraieri si muncesc aici in loc sa plece din tara.

corect, prea putini muncesc si trebuie sa ii duca in spate pe restul, de aia ar trebui pensii private, cat dai atat iei, de aia imi opreste din salariu CAS ca sa paltesc TOT la medic+spitale...cum a spus BASE "nu va convine plecati" chiar as vrea sa pelcam toti astia muncitori si vedem atunci si cum am mai spsu patronii sa taie si ei 25 % si sa dea la negru sa si-o ia statul in manuta (sper ca nu este considerata injuratura) *si nu vreau sa incurajez munca la negru, dar STATUL este din ce in ce mai nesimtit cu toti.
10 Ian 2011, 15:56
$1 scrie:$2
$1 scrie:$2u zic ca undeva pe la 20-25 de bani (inainte de taxe) ar fi "in plus" fata de cat ar trebui sa coste dupa alinierea preturilor la variatiile dolarului si ale barilului de petrol. Si pretentia ca pretul trebuie sa fie nominal mai mic decat in 2007 mi se pare nerealista.
Dacă în calculul de mai sus nu ai luat în considerare inflaţia, înseamnă că preţul este "real negativ", cu vreo 15% faţă de 2008. Dar sunt şi eu curios cum ai făcut.
Cu suma aia ma refeream strict la scumpirile din ultimele 12 luni, tocmai ca diferentele din cheltuieli sa fie minime :
$1 scrie:$2a NY, petrolul in ultimul an s-a scumpit cam cu ~35 de bani per litru (cam de la 1.4 la 1.75RON/L, cu tot cu diferenta de curs), in timp ce benzina (inainte de taxe) cu ~60 de bani pe litru (cam de la 1.8 la 2.4RON/L).
10 Ian 2011, 17:37
$1 scrie:$2a NY, petrolul in ultimul an s-a scumpit cam cu ~35 de bani per litru (cam de la 1.4 la 1.75RON/L, cu tot cu diferenta de curs), in timp ce benzina (inainte de taxe) cu ~60 de bani pe litru (cam de la 1.8 la 2.4RON/L).
OK, atunci vine aşa: 1,8*1,08=1,94 (preţul benzinei actualizat cu inflaţia). 1,94+0,35=2,29 - preţul "corect" al benzinei. Deci, practic, vorbim de 10 bani "nejustificaţi", dar care economic poate fi justificat prin deteriorarea mediului economic şi creşterea riscului.
10 Ian 2011, 18:14
Cred ca este o suprapunere/dublare de efecte sa pui inflatia peste variatia cursului valutar, inflatia se resfrange asupra variatiei cursului pe care eu l-am folosit in calcul.
10 Ian 2011, 19:39
Aş zice că influenţa cursului leu/dolar asupra inflaţiei locale este mai degrabă minimală. Poate evoluţia euro să inducă pusee inflaţioniste.
10 Ian 2011, 19:54
Cand am luat eu masina actuala tin minte ca cea mai scumpa benzina era 3.7 RON iar euro era 3.3, deci ar iesi cam 1.12 euro pe litru (adica 4.8 RON la cursul de azi). Diferenta pana la 5.8-ul de acum o regasim in nesimtirea celor pe care i-am votat

.
10 Ian 2011, 20:09
Nu numai.
Desi subscriu la faza cu "nesimtirea celor pe care i-am votat", mai e vorba si de accizele care au crescut in EUR si si de cursul la care se calculeaza accizele care si el a crescut.
10 Ian 2011, 20:50
Totusi, fata de anul trecut cursul la care se calculeaza accizele
a ramas neschimbat.
Daca si asta se marea, vedeam noi scumpiri, nu doar la carburanti. Asta pe langa scumpirile uzuale, cu motivatii gen "bate vantul afara".
10 Ian 2011, 23:32
$1 scrie:$2ş zice că influenţa cursului leu/dolar asupra inflaţiei locale este mai degrabă minimală. Poate evoluţia euro să inducă pusee inflaţioniste.
Eu foloseam inflatia sa dovedesc faptul ca daca a crescut pretul unui produs, nu inseamna ca e neaparat mai putin accesibil. In cazul in care stim exact cu cat s-a marit pretul, sau cat s-a devalorizat leul strict fata de produsul nostru, nu cred ca are logica sa mai aplicam peste aceasta si cresterea preturilor generalizata. Iar cresterea pretului la combustibil ar putea duce la o crestere generalizata a preturilor (adica majorarea pretului benzinei este o componenta a inflatiei, atat prin majorarea pretului produsului ca bun de consum, cat si prin determinarea majorarii preturilor produselor ce depind ce transport sau benzina).
Cat despre acciza, scumpirea din ultimele 12 luni nu poate fi pusa pe spatele acestora - este cea mai mica crestere de acciza din ultimii 5 ani, de 0.05RON/L . Am mai scris asta in posturi anterioare.
11 Ian 2011, 00:39
Sa vedem cum se concretizeaza:
$1 scrie:$2b]Premierul Emil Boc a declarat, luni seara, in cadrul emisiunii "Tema zilei" de pe TVR1 ca Guvernul nu are un rol direct in a stabili pretul combustibilului, insa poate sa intervina, pe cai indirecte, si sa-i traga la raspundere pe cei care il majoreaza nejustificat, primul-ministru adaugand ca asteapta, in acest caz, analizele cerute Consiliului Concurentei si ANAF, potrivit Agerpres. Una din solutiile avansate de Emil Boc ar fi cresterea impozitelor in care pretul s-ar dovedi nejustificat.
* "Guvernul nu are are un rol direct in a stabili pretul combustibilului, nu poate sa intervina, dar poate, pe cai indirecte, sa-i traga la raspundere pe cei care majoreaza nejustificat intr-o economie de piata preturile, fie ca este vorba de monopol, fie ca este vorba de profit. Statul roman poate sa impuna si el anumite impozite", a explicat seful Executivului, la postul public de televiziune.
El a adaugat ca, in prezent, Executivul analizeaza posibilitatile pe care le are la dispozitie in cazul pretului combustibilului, dar asteapta si rezultatele unor analize realizate de ANAF si de Consiliul Concurentei.
* "Eu am dat dispozitie pentru doua verificari paralele, una la Consiliul Concurentei, pentru a vedea daca nu este vorba de practici de monopol si doi, la ANAF, sa verifice practic gradul de profit pe care-l au cei care maresc foarte rapid pretul la benzina. Daca exista profituri care cresc foarte mult si nejustificat intr-o asemenea perioada dificila, statul roman poate avea cateva contra-masuri specifice economiei de piata. Nu le mentionez inca, le intuiti, dar astept analizele date de catre autoritatile despre care am vorbit", a spus premierul.
11 Ian 2011, 10:35
Se vezi cum o sa iasa analizele in regula dupa ce "fac o cheta" companiile petroliere si dau cateva milioane de euro spaga Consiliului Concurentei si Anafului sau chiar "autoritatilor guvernamentale"... Doar suntem in Romania
11 Ian 2011, 10:55
In mod realist, nu prea au ce sa faca. Dar e bine ca macar mimeaza un interes.
11 Ian 2011, 11:56
pai cum adica sa nu aiba ce sa faca? solutie (care tinde spre tipic) boacănistică: sa ingore pe pagubiti si sa traga foloasele spre buget:
$1 scrie:$2na din solutiile avansate de Emil Boc ar fi cresterea impozitelor in care pretul s-ar dovedi nejustificat.
11 Ian 2011, 12:03
Solutia de supraimpozitare sau marire a accizelor o propun si altii, UNTTR si unii analisti economici.
$1 scrie:$2entru stat, cea mai înţeleaptă abordare ar fi să alinieze acciza la nivelul UE şi să mai scadă, de exemplu, din taxarea muncii.
$1 scrie:$2NTRR atenţionează asupra falsului avantaj al unor accize mai mici decât cele minime reglementate în Uniunea Europeană, în condiţii de preţ la pompă aproape egal, diferenţa transformându-se în profitul petroliştilor.
11 Ian 2011, 12:27
$1 scrie:$2olutia de supraimpozitare sau marire a accizelor o propun si altii, UNTTR si unii analisti economici.
Insusi Arhanghelul din cer (sau Garda, sau Capitanul) daca ar propune-o, pe noi cu ce ne avantajeaza, daca tot nu scade pretul la pompa? ca pe mine ma intereseaza mai putin cine si cum isi imparte banii, pe mine ma intereseaza cat de mult platesc eu!
(Bine, daca e sa discutam strict on topic, raspunsul tau este bun, preocuparea mea este pe-alaturi. Nu?)
11 Ian 2011, 12:37
Tocmai de asta ziceam ca "In mod realist, [Guvernul] nu prea are ce sa faca" ca sa impuna scaderea pretului la pompa.
Dar eu prefer, daca sunt pus sa dau 5RON/L de motorina, ca o parte mai mare sa mearga la bugetul de stat decat in buzunarele firmelor petroliere.
11 Ian 2011, 12:58
Eronat. Se va mari acciza, se va mari si pretul carburantilor. NIMENI nu se atinge de profitul firmelor petroliere. Asa merge treaba.
11 Ian 2011, 15:28
Nu stiu unde am scris ca marirea accizei nu e o miscare riscanta si ca nu se va resimti asupra pretului de la pompa. Dar daca se va aduce acciza la media UE, cresterea pretului va exercita o presiune mult mai mare asupra distribuitorilor.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.