Help/Troubleshooting

Blocul de diodele sau releul de tensiune?

Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Moderator: Huffy

Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.

Blocul de diodele sau releul de tensiune?

Mesajde O'neill » 10 Iun 2007, 23:28

Salut.
Asadar am si eu o problema.
Ieri mi s-a aprins martorul de la bord (cel rosu care are pe el ca pictograma o baterie) si nu se mai stinge cand merge motorul. Ieri dupa amiaza si dupa o zi foarte calduroasa s-a pus pe o ploaie torentiala si mi s-au aburit toate geamurile inclusiv parbrizul, asa ca am pornit degrivarea pe parbriz si luneta si am dat si clima pe dezaburire parbriz. La un moment dat am simtit un miros de ars si se auzea si un vajait parca si s-a aprins martorul din bord.
Tin sa specific, ca aveam aprinse si farurile + o lada frigorifica auto alimentata de la bricheta (48 w).
Intrebarea mea este: exista posibilitatea sa se fi ars blocul de diode, releul de incarcare sau altceva din cauza numarului mare de consumatori? Sau e vre-o siguranta, releu sau mai stiu eu ce?
Am fost aseara cu ea la un prieten si mi-a masurat tensiunea pe baterie cu aparatul de masura si fluctueaza intre aprox. 10,6 v - 11,8 v si a zis ca nu incarca alternatorul.
A mai patit cineva ceva asemanator?
M-am interesat la un dealer de piese local si mi-a zis ca imi poate aduce piesa (nu stiu cum e: sunt unite - o singura piesa - diodele cu releul sau sunt separate), dar sa ii dau codul de pe alternator. Ori eu nu am demontat alternatorul si nu stiu ce cod are. Am venit cu ea pe baterie (de la tara) vre-o 40 km pana in Rm. Valcea.
Asadar daca stie cineva ce cod are alternatorul sau celelalte piese (diodele si releul) va rog sa imi spuneti si mie ca sa dau comanda pentru ele si cam la ce preturi sa ma astept?

Ar mai fii o chestie... am lasat lada frigorifica peste noapte sa mearga pe baterie; sa o fi consumat-o asa rau? Nu stiu ce s-a mai cred. :(

Astept un raspuns cat mai repede de la voi, ca e tare aiurea sa stau cu masina parcata in fata blocului si am nevoie de ea la serviciu (munca de teren 80 %) :cry: !

L.E. Masina cum se vede si in semnatura este un Mondeo MK2 - 1,8 benzina, an fabricatie 1998, octombrie.
Cu respect,
Catalin
Avatar utilizator
O'neill
1nsane Member
 
Mesaje: 1544
Membru din: 17 Feb 2007, 11:36
Localitate: Valcea
VIN: BECIULDOMNESCROSU

Mesajde bravetoy » 10 Iun 2007, 23:52

prietene, lada ta de 48W trage 2Ah din baterie. daca "peste noapte" inseamna cam 10 ore, ti-a scazut capacitatea bateriei cu 20 Ah cel putin. zic cel putin pt ca mai avem si alarma, ceasul si alti consumatori. daca bateria este descarcata e normal ca incarcarea sa fie defectuoasa. pe scurt iti sugerez sa incarci bateria suficient timp, cel putin 24h adica. si apoi sa verifici incarcarea. daca se mai manifesta simptomul, atunci trebe sa verifici blocul de diode etc. in al doilea rand, daca ajungi la schimbarea unor piese, cel mai bine este sa te adresezi pe topicurile de la vanzari celor care vand piese si iti vor gasi ceea ce trebuie dupa VIN, si probabil la un pret mai bun decat dealerul tau local. succes!
Nicio fapta buna nu ramane nepedepsita!
Avatar utilizator
bravetoy
Gold Member
 
Mesaje: 717
Membru din: 04 Oct 2006, 21:35
Localitate: Bucharest
Maşina: Ex-Mondeo 2001 TDDI 115 hp, VW Passat 2006, 2.0T FSI, 200 HP Value Edition Granite Green

Mesajde DanielArdelian2 » 11 Iun 2007, 02:22

48 W / 12 V = 4 A

Deci daca e lasata sa mearga 1 ora, ea consuma 4 Ah.
In 10 ore, consuma 40 Ah, ceea ce e destul de mult...

Chiar daca bateria e descarcata, alternatorul tot ar trebui sa poata ridica tensiunea la cel putin 13 V la ralanti...

Bateria descarcata trage curent mare din alternator. Dezaburirea si lada frigorifica la fel...E posibil sa se fi ars ceva pe la alternator (speram ca e puntea de diode, ca aia e usor de inlocuit si nu cred sa fie foarte scumpa).

Prima chestiune ar fi sa verifici toate sigurantele, atat cele din interior cat si cele de sub capota, daca are.
Cand umbli la sigurante, scoate mai intai borna de la baterie.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Mesajde bravetoy » 11 Iun 2007, 02:42

este f corecta remarca colegului DanielArdelian2, am gresit la socoteala din cauza batranetii :oops:. masina fiind pe benzina cred ca alternatorul ei debiteaza 60 A. pe deasupra mai exista si alti consumatori importanti in timpul functionarii motorului - bujiile, cca 30 A toate. bateria trage cam 10 % din capacitate (deci se incarca cu 5-7 A). daca mai intra si alti consumatori este normal ca alternatorul sa nu poata sustine o tensiune generala la bornele bateriei de 13,5-13,8 V. nu trebuie sa uitam nici faptul ca daca bateria a mai fost in stare sa porneasca motorul in dimineata respectiva, demarorul a descarcat semnificativ ce mai era prin ea (curentul de sarcina e f mare, electromotorul are cca 1kw). in consecinta contrazic parerea ca alternatorul ridica la relanti la 13 V, orice ar fi. ia o dacie, scoate-i bateria dupa ce o pornesti si masoara tensiunea la borne cu motorul la 1800 rpm si cu toti consumatorii porniti. eu am patit chestia asta tot cu un ford, cu sierra. dupa ce am incarcat bateria care se descarcase din motive de prostie a mers f bine.
Nicio fapta buna nu ramane nepedepsita!
Avatar utilizator
bravetoy
Gold Member
 
Mesaje: 717
Membru din: 04 Oct 2006, 21:35
Localitate: Bucharest
Maşina: Ex-Mondeo 2001 TDDI 115 hp, VW Passat 2006, 2.0T FSI, 200 HP Value Edition Granite Green

Mesajde DanielArdelian2 » 11 Iun 2007, 03:07

Mai, ce sa zic...sa verifice sigurantele si sa incarce bateria, daca voi asa ziceti...

Eu spun din experienta cu un Renault: bateria moarta de tot, abia invartea electromotorul, dar nu reusea sa porneasca masina. Am pornit-o cu cabluri de la alta masina si am masurat tensiunea la ralanti (1000 - 1200 rpm, motorul era rece, zapada, sub 0 grade C): 13 V imediat dupa pornire (dupa ce am deconectat cablurile), iar in 10 - 20 de minute a ajuns pe la 13.8 V. In tot acest timp, dinspre alternator se auzea un suierat usor, care ulterior a disparut.

Daca el spune 10.6 - 11.8 V cu motorul functionand, eu zic in continuare ca alternatorul nu mai incarca de loc - ori vreo siguranta, ori vreo dioda, ori chiar vreo bobina de pe el. Bateria nu s-a terminat, dar a fost destul de profund descarcata.

Ma rog, eu nu am Ford, deci nu stiu exact care sunt sistemele la ele, poate sunt altfel decat la francezi.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Mesajde O'neill » 11 Iun 2007, 04:27

Multumesc pentru raspunsuri domnilor!
In primul rand da am cutie de sigurante si sub capota si in interior sub volan, iar din cate am inteles eu alternatorul are 105 A si nu 60 A. :wink:
Sigurantele le-am verificat si par a fi in ordine. La relee nu ma pricep.
Am uitat sa spun ca aseara am pus redresorul pe baterie (m-am gandit ca astazi trebuie sa fac vre-o 40 km pana acasa si voi merge doar pe baterie).
Cred ca o sa merg totusi maine cu ea la mecanic sa vad ce are.
Si eu banuiesc, ca ceva la alternator ar fi: diodele sau releul. Dupa cum am spus, la un moment dat am simtit si miros de ceva ars, deci ceva sa dus.

Va tin la curent.

Catalin
Avatar utilizator
O'neill
1nsane Member
 
Mesaje: 1544
Membru din: 17 Feb 2007, 11:36
Localitate: Valcea
VIN: BECIULDOMNESCROSU

Mesajde bravetoy » 11 Iun 2007, 12:06

da, alternatorul debiteaza mult mai mult de 60A. la cielo este de 80A... era duminica atunci cand am scris.
pentru masina ta sunt doua modele, unul de 90 si unul de 110. m-am uitat in microcat insa fara VIN nu-ti pot spune clar. succes la reparatie si sper totusi sa fie ceva care sa nu te rupa la bani!
Nicio fapta buna nu ramane nepedepsita!
Avatar utilizator
bravetoy
Gold Member
 
Mesaje: 717
Membru din: 04 Oct 2006, 21:35
Localitate: Bucharest
Maşina: Ex-Mondeo 2001 TDDI 115 hp, VW Passat 2006, 2.0T FSI, 200 HP Value Edition Granite Green

Mesajde O'neill » 11 Iun 2007, 12:28

'neatza Bravetoy! Iata si VIN-ul WF0FXXGBBFWR59922. Sper sa fie corect. L-am copiat de pe un alt topic deschis mai in urma de mine. Daca poti sa ma ajuti cu o serie ceva...
Ca bani am inteles ca o sa ajunga doar piesa (diodele) vre-o 200 ron.

Merci anticipat!

Cu respect,
Catalin
Avatar utilizator
O'neill
1nsane Member
 
Mesaje: 1544
Membru din: 17 Feb 2007, 11:36
Localitate: Valcea
VIN: BECIULDOMNESCROSU

Mesajde bravetoy » 11 Iun 2007, 13:23

pt VIN-ul tau apar probabile codurile FINIS 1087335 si 1085875. spor la treaba si sa ne spui si noua ce a fost.
Nicio fapta buna nu ramane nepedepsita!
Avatar utilizator
bravetoy
Gold Member
 
Mesaje: 717
Membru din: 04 Oct 2006, 21:35
Localitate: Bucharest
Maşina: Ex-Mondeo 2001 TDDI 115 hp, VW Passat 2006, 2.0T FSI, 200 HP Value Edition Granite Green

Mesajde O'neill » 14 Iun 2007, 00:06

Salut.
Revin cu noutati ... daca pot spune asa. :(
Am dat intr-un final alternatorul jos si cum banuiam diodele sunt duse. Nu stiu daca si releul de tensiune. Dar ca sa fie treaba completa am descoperit ca am si intinzatorul curelei si rola fixa terminate! Joaca intr-o veselie! :roll:
Frate cand pica parca pica toate nu alta.
Asadar am dat search si am gasit un post al lui Zanga privitor la Forcar (e persoana cunoscuta in zona :wink: ), am pus mana pe telefon am sunat, am luat legatura cu dl. Dan B. si problema urmeaza sa se rezolve in cursul zilei de maine pentru rola si intinzator la un pret mai mult decat convenabil - comparabil cu ce mi s-a oferit la nivel local, iar pentru diode si releu tot prin amabilitatea d-lui. Dan incerc sa o rezolv, desii dupa cate am inteles se gasesc destul de greu.
Astept sa vina piesele si dupa aia mai vedem ce-o fi.

Noapte buna.
Catalin
Avatar utilizator
O'neill
1nsane Member
 
Mesaje: 1544
Membru din: 17 Feb 2007, 11:36
Localitate: Valcea
VIN: BECIULDOMNESCROSU

Mesajde DanielArdelian2 » 14 Iun 2007, 12:17

Releul de incarcare nu prea are de ce sa fie stricat. El monitorizeaza tensiunea si comanda alternatorul sa incarce mai mult sau mai putin.

Dar daca tot ai dat jos alternatorul, poate ar fi bine sa te interesezi si de schimbarea periilor si curatarea colectorului, nu strica !
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Mesajde bravetoy » 14 Iun 2007, 13:37

deci a fost cum era mai nasol... spor la treaba cu remedierea!
Nicio fapta buna nu ramane nepedepsita!
Avatar utilizator
bravetoy
Gold Member
 
Mesaje: 717
Membru din: 04 Oct 2006, 21:35
Localitate: Bucharest
Maşina: Ex-Mondeo 2001 TDDI 115 hp, VW Passat 2006, 2.0T FSI, 200 HP Value Edition Granite Green

Mesajde soryn » 14 Iun 2007, 16:12

off topic:
cat te costa intinzatorul si rola?
mondeo combi MK3 2.0 TDDI 90 cp/an 2001
Avatar utilizator
soryn
Member
 
Mesaje: 262
Membru din: 06 Sep 2006, 17:59
Localitate: timisoara
Maşina: MONDEO MKIII-2001,TDDI
VIN: WFOWXXGBBW1B66963

Mesajde O'neill » 14 Iun 2007, 22:52

Salut.
In sfarsit am reusit sa ajung si eu acasa!
DanielArdelian2@: Da, iti dai seama ca daca tot e dat jos alternatorul l-am curatat. L-am lasat la electrician (un prieten si e de incredere) si m-a sunat acum pe seara ca e gata. A schimbat diodele, si periile colectoare. Ca si pret ... maine aflu. Dar cred ca e ca pentru mine asa. Imi era dator. Vad eu.
Soryn@: Le-am comandat de la Forcar. Maine imi vin. Ca pret:
- intinzatorul - 252 RON,
- rola fixa - 85 RON
- transport - 30 RON.
Preturile contin TVA.
Bravetoy@: Asa e. Tare aiurea. Am mai zis eu: o belea nu vine niciodata singura. In orice caz bine ca le-am vazut la timp ca cine stie cand ma lasau de tot. Macar asa stiu ca sant noi si sper sa nu mai am probleme pe viitor.
Avatar utilizator
O'neill
1nsane Member
 
Mesaje: 1544
Membru din: 17 Feb 2007, 11:36
Localitate: Valcea
VIN: BECIULDOMNESCROSU

Mesajde O'neill » 16 Iun 2007, 02:38

Am luat masina de la mecanic! :lol: Si mai si merge pe desupra! Am avut noroc daca pot spune asa, pentru ca a fost numai blocul de diode ars, releul nu a avut probleme.
Astazi mi-au venit intinzatorul si rola fixa, gratie d-lui Dan B. :D (Forcar) - tot respectul - care m-a servit foarte repede, adica aseara pe la ora 18.00 am dat comanda si astazi la ora 11.30 aveam deja piesele, iar pe la 15 m-a sunat mecanicul sa ma duc sa iau masina ca e gata.
Acum am si eu o intrebare: masina a stat cu borna deconectata vre-o trei zile, deci fara curent in calculator si mai stiu eu ce. Am inteles ca e necesar ca masina sa merga cel putin 80 km sau cel mult doua saptamani (ca timp), deoarece calculatorul isi face niste reglaje (invatarea sistemului de management al motorului, parca ii spune).
E foarte posibil sa spun prostii, ca nu stiu exact despre ce e vorba de aceea va intreb cam ce trebuie sa fac eu in perioada asta, trebuie sa merg cu motorul in anumite praguri de turatie sau viteze sau alte d'astea ori nu conteaza.
Repet, poate spun aberatii dar asa am auzit si eu si de aceea va intreb.
Cu cd-ul nu sant probleme, a fost nevoie doar sa rememorez din nou posturile radio si atat. Mai e alteceva care trebuie reprogramat si eu nu stiu?

Cu respect,
Catalin
Avatar utilizator
O'neill
1nsane Member
 
Mesaje: 1544
Membru din: 17 Feb 2007, 11:36
Localitate: Valcea
VIN: BECIULDOMNESCROSU

Mesajde ciocrosu » 16 Iun 2007, 12:51

Da, in manual scrie ca are nevoie de aproximativ 8 km. pentru " readaptarea automata a sistemului de management al motorului la motorul efectiv "
In conluzie nu trebuie sa faci nimic decat sa-i dai talpa.
Bafta :D
Avatar utilizator
ciocrosu
Member
 
Mesaje: 469
Membru din: 23 Noi 2006, 20:38
Localitate: Sf. Gheorghe

Mesajde O'neill » 19 Iun 2007, 16:34

$1 scrie:$2n conluzie nu trebuie sa faci nimic decat sa-i dai talpa.
Bafta :D


Asta am facut !! :twisted: Doar am stat o saptamana fara masina, nu? :wink:
Ms de raspunsuri la toata lumea!

Cu respect,
Catalin.
Avatar utilizator
O'neill
1nsane Member
 
Mesaje: 1544
Membru din: 17 Feb 2007, 11:36
Localitate: Valcea
VIN: BECIULDOMNESCROSU


Înapoi la Help/Troubleshooting

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 9 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 9 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 9 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 9 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login