uite, daca vreti sa va distrati... ____________ OUG 118/2010 Modificarea si completarea OUG 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule
ART. II
(1) Pentru autovehiculele achizitionate in vederea inmatricularii in Romania inainte de data de 31 decembrie 2010 si care nu au fost inmatriculate in Romania pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se aplica nivelul taxei pe poluare pentru autovehicule prevazut in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, in vigoare pana la data de 1 ianuarie 2011.
(2) Prin autovehicule achizitionate in vederea inmatricularii in Romania inainte de data de 31 decembrie 2010 si care nu au fost inmatriculate in Romania pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, in sensul prevederilor alin. (1), se intelege: a) autovehiculele pentru care a fost lansata comanda ferma anterior datei de 31 decembrie 2010 si pentru care se face dovada platii integrale sau a unui avans; b) autovehiculele ce au fost introduse in tara si pentru care se face dovada cu carnet de TIR/CMR/CIM si/sau dovada radierii din tara de provenienta, documente emise inainte de 31 decembrie 2010; c) autovehiculele pentru care s-a eliberat dovada de inmatriculare provizorie de catre autoritatile din tara de provenienta a autovehiculului, emisa inainte de 31 decembrie 2010.
(3) Pentru a beneficia de prevederile alin. (1), persoana fizica sau juridica pe numele careia urmeaza a se inmatricula autovehiculul trebuie sa fi efectuat achizitia acestuia in vederea inmatricularii si prezinta autoritatii fiscale competente pentru calculul taxei pe poluare, in vederea luarii in evidenta, pana la data de 31 ianuarie 2011, o cerere insotita de documentele prevazute la alin. (2) si de declaratia pe propria raspundere, in forma autentica, din care sa reiasa ca autovehiculul a fost achizitionat anterior datei de 31 decembrie 2010 in vederea inmatricularii in Romania si nu a fost inmatriculat in Romania pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
@razzz: Eu tind sa cred ca tu ai suparat rau de tot pe cineva acolo la Sectorul 4 Altfel nu-mi pot explica de unde toate actele astea cerute. Unele imposibil de adus.
deci - azi dimineata am luat hartia aia de la ANAF sector 4, care zice ca sunt scutit de taxa de poluare, si cum asta era singura hartie care imi lipsea, ma prezint boboc la politie sa inmatriculez masina.
wrong.
ford (sau RAR, poate...), in intelepciunea lor, mi-au inregistrat masina la omologare individuala in cartea de identitate, in loc sa fie trecuta la aia generala. explicatia e, pare-se, ca masina mea a facut parte dintr-un lot venit pe comanda speciala, si nu dintr-unul clasic, care vin in numar de peste 10. asa ca, pe langa toate blestematele de acte dupa care am umblat, a trebuit sa mai produc dupa cum urmeaza: - CMR (o scrisoare de transport vamal, sau asa ceva) - factura externa (ce dracu o mai fi si aia) - COC (certificatul de conformitate)
sun la dealer sa-mi trimita pronto documentele. pe primele doua le-au gasit si trimis in cam 1 ora jumatate (!!!), dar certificatul ala de conformitate era la ford romania, si oamenii nu-l gaseau, dom'le. am plecat la servici, ca ma saturasem sa fac misto in telefon de operativitatea lor, si spre seara in sfarsit l-am primit.
acu sa vad maine la politie cum continua circul. sper sa se termine de data asta.
Da, din cauza motorului ai patit asa..sunt foarte putine 1.6 si de aia. Nu e vina lui Ford si nici a RAR-ului pentru asta..acelasi lucru se intampla daca vrei sa inscrii un model proaspat aparut si la RAR-ul de care apartii nu s-a mai inscris niciodata tipul acela de masina, sau de motor. COC am si eu in dosarul care l-am primit cu masina, tradus din Germana in Romana, cu el mi-am omologat fara nici o problema jantele de 18" in carte..n-au comentat nimic. Eu zic ca maine o scapi de probleme, si cand o sa iti aduci aminte o sa razi de patania asta
update consum - reset CB la zero acum 2 saptamani. mers numai in oras, in regim usor la rece si in trafic aglomerat, sportiv atunci cand s-a putut. consum mediu CB - 10.7%
@all - apropos de comparatia cu toyota de care s-a vorbit mai sus: cam asa conduceam si corolla si ea lua peste 14% (motor distributie variabila, 1.6l, 124CP, curbe cuplu/putere comparabile).
@djxme - fireste ca este - si in clasa mai mare si mai grea cu vreo 300kg. pe corolla aveam jante de 17 si anvelope de 215/55. mai sus in thread se discuta despre comparatia dintre cele 2 si de faptul ca la prea mare economie nu trebuie sa ma astept.
nu mai stiu cine mi-a trimis PM acum o vreme, si am uitat scuze... oricum, iata configuratia completa -
Ford Fiesta 2010 Echipare Titanium 5 usi
motor Duratec 1.6 Ti-VCT Euro5 120CP/6,000RPM 152Nm/4,050RPM
dotari ABS (include MBA - sistem de asistare la franarea de urgenta) Airbag-uri sofer si pasager, laterale, genunchi sofer Faruri de ceata Imobilizator electronic motor Geamuri cu tenta verde Tetiere fata/spate reglabile Suport dublu de pahare in consola fata Siguranta copii pentru usa spate Inchidere centralizata cu telecomanda (doua chei pliabile) Scaune fata reglabile pe 2 directii, scaun sofer reglabil pe inaltime si cu suport lombar Volan in 3 spite imbracat in piele, reglabil axial si vertical Schimbator de viteze din aluminiu/piele Servodirectie Sistem pornire (-25C°) Ceas digital Geamuri fata actionate electric Computer de bord Oglinzi reglabile electric si incalzite cu lumini de semnalizare integrate Iluminare ambientala Manere exterioare usi si carcase oglinzi in culoarea caroseriei Spoiler fata in culoarea caroseriei cu insertie cromata Usa porbagaj cu insertie cromata Buzunare plasate pe spatarele scaunelor din fata Covorase fata/spate velurate
optionale Jante aliaj 16" cu 7 spite Vopsea metalizata Blue Vision IVD Pachet Titanium Plus - aer conditionat automat - unitate audio ICE Pack 4 *) - geamuri fumurii spate Pachet City MFP 1 - senzori de parcare spate - oglinzi laterale pliabile electric Pachet Comfort MFP 2 - senzori de ploaie - parbriz incalzit - pilot automat Extras - senzori de lumina - oglinda retrovizoare heliomata
*) ICE Pack 4radio CD player cu compatibilitate MP3 display matrix comenzi audio pe volan 6 difuzoare conector AUX-IN conector USB interfata Bluetooth interfata Voice Control SYNC - modul limba engleza
tocmai mi-am reincaltat masina cu anvelopele de vara. am avut surpriza (cam asteptata, de altfel...) sa vad ca 3 din 4 jante erau strambe. nu rau, ce e drept, dar erau. deh, blestemul jantelor de 16/17 la fiesta... le-am indreptat pe tambur la sama. sa vedem ce gropi imi mai apar in cale de acum incolo.
consumul s-a stabilizat la 10.3%. e mult, dar n-am incotro - merg numai in bucuresti, numai la ore de varf, si numai taind artere de la sud la nord. si ii mai dau si pedala unde am loc...
saptamana trecuta am fost service sa rezolv 2 pb: 1. reconfigurare/update la softul unitatii audio din cand in cand, atunci cand ieseam dintr-o convorbire pe bluetooth-ul masinii, cand sa-mi intre inapoi in aux, imi baga un huruit sinistru si constant de-mi spargea boxele. treaba asta se intampla numai cand intram in phone din aux, in speta din USB. cand reveneam, huruitul se auzea numai la aux, nu si la radio sau CD. de asemenea, voice controlul era inoperabil. sa vedem daca mai face pe viitor... 2. gresat clapete acces aer in habitaclu in ultima vreme, cand porneam/inchideam motorul sau ventilatia, clapetele care deschid/inchid accesul aerului imi scartaiu penal, si din in ce mai rau. mi-au dat jos jumatate de bord ca sa ajunga la ele, mi le-au gresat, si mi-au zis sa nu ma culc pe o ureche, ca scartaitul o sa revina. stiti replica celebra deja "dom'le, toate face asa..."
in rest, motorul pare sa-si fi dat drumul de tot, e destul de sprinten (in comparatie cu corolla 1.6 VVT-i si qashqai 1.6), si merge rotund, nu-mi da oscilatii nici cu aer conditionat pornit.
vopseaua sucks, am deja urme de la insecte, pasari si (cred) niste gheare de pisica. sper sa le scot la un polish superficial cand se apropie ttoamna. la iarna ma gandesc serios sa pun o folie de protectie pe caroserie, macar prin zonele mai expuse.
Mergi pe varianta folie de protectie, dar acum cat inca mai ai ce proteja ca altfel o sa ajungi ca mine ... sa nu mai ai motiv sa pui folia aia de protectie. Eu neavand timp sa o vopsesc am imbracat-o in folie negru mat desi as fi preferat revopsirea.
lunea viitoare am intrare in service pentru urmatoarele:
1. problema cu huruitul din iulie se mentine. resoftarea unitatii audio n-a rezolvat problema. 2. a aparut intre timp un cloncanit in partea din spate, ca si cum s-a desprins o piulita si se plimba libera prin haion (asta e evaluarea mea primara, nu stiu ce poate genera sunetul ala) 3. unul din plasticele de la imbinarea dintre stalp fata stanga si plansa de bord s-a curbat si s-a creat in felul asta o distanta intre el si plansa, in care cu putin succes poti strecura un deget
fost in service. 1. unitatea audio e la zi dpdv software. hururitul nu se poate rezolva pana cand nu se constata in direct. o sa incerc ca atunci cand mis e intampla sa merg la ei imediat - daca sunt prin zona. oricum, HU-ul se reseteaza la opritul motorului, asa ca trebuie sa o tin pornita. 2. cloncanitul pare-se era de la un element negresat suficient. mi-au gresat toata partile mobile pe spate, inclusiv telescoapele de la haion (ziceau ca se pare ca de acolo venea zgomotul), si acum nu se mai aude...cred. o sa stau cu ochii/urechea pe ea zilele urmatoare. 3. ornamentul din plastic se va inlocui, astept un semn in 2 saptamani, cand asteapta sa le vina din germania.
de asemenea, azi am trecut pe anvelopele de iarna. jantele, spre surprinderea mea, n-au avut nevoie sa fie indreptate de data asta
masina are 9000 km si un pic, dar se facea anul. au schimbat uleiul, filtrele (mai putin cel de polen), plus verificarile de rutina vizuale si IDS. nicio problema semnalata.
revizia a durat un pic peste 1 ora, si m-a costat 590 lei, cu manopera si consumabile de la ei.