Re: Anvelope de iarna - moft sau necesitate?
http://www.ziare.com/emil-boc/premier/c ... iu-1069976
-

kronosro - 1nsane Member
- Mesaje: 1103
- Membru din: 02 Mar 2010, 22:26
- Localitate: Bucuresti
- Maşina: Kuga MK3.5 facelift Active X 2.5L FHEV AWD
Moderator: Automatistul
de kronosro » 22 Ian 2011, 22:06
de toxicristi » 22 Ian 2011, 22:19
de chefdejoaca » 22 Ian 2011, 22:22
de toxicristi » 22 Ian 2011, 22:51
Ca sa faceti o paralela, asta e definitia data anvelopelor (in general) cu care trebuie sa fie echipat un autovehicul pentru a fi omologat$1 scrie:$2„61. anvelope de iarnă - anvelope omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor si ale remorcilor acestora, precum si montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite CEE-ONU nr. 54, după caz.”
$1 scrie:$21.11. Anvelopele utilizate pe vehicule trebuie sa fie omologate in conformitate cu Directiva 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor si ale remorcilor acestora, precum si montarea lor, Regulamentul CEE-ONU nr. 30 sau Regulamentul CEE-ONU nr. 54, dupa caz.
$1 scrie:$2rt.102. - (1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice:
28. conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheată sau polei, fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă, iar în cazul autovehiculului de transport marfă cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone si al autovehiculului de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducătorului auto, fără ca acestea să fie echipate cu anvelope de iarnă pe rotile axei/axelor de tracţiune si/sau fără a avea montate pe aceste roţi lanturi sau alte echipamente antiderapante omologate
de 4focus » 23 Ian 2011, 01:57
de temir » 23 Ian 2011, 07:56
$1 scrie:$2e este asa greu de crezut un test facut de cineva specializat?
...
deci mai inteligentilor [...] voi cei care au descoperit roata [...] ea mare doamna [...] si i-a mecanicii la bataie [...]
Romania nu te mai vindeci.
de ionutzzpiciu » 23 Ian 2011, 08:32
de toxicristi » 26 Ian 2011, 19:17
de andreylungu » 26 Ian 2011, 19:34

de Mihai L » 26 Ian 2011, 23:24

de DON GYOVANY » 27 Ian 2011, 03:52

de Mihai R » 27 Ian 2011, 08:03
de toxicristi » 27 Ian 2011, 09:15
Si daca era perioada fixa, procentul cam tot ala era. Doar ca la noi nu e iarna asa de aspra, cu interval fix merge in tarile nordice.$1 scrie:$2ampenie sau nu, cu siguranta ar fi fost mai putini berbeci in sandale daca era pe o perioada stabilita. Ai cumva impresia ca vor renunta multi la circulat cu masina daca este "doar" ceva gheata pe jos in decembrie?
de andreylungu » 27 Ian 2011, 09:22
$1 scrie:$2andreylungu:
Acum am si eu o intrebare: Saptamana trecuta sau cand au fost 15 grade ... ti-ai pus repejor anvelopele de vara ca sa iesi pe strada si a doua zi cand au fost zero le-ai pus pe cele de iarna?
Alta intrebare: Ce faci daca dimineata sunt 0 grade si dup-amiaza sare de 7 cand tre' sa treci la cele de vara? Si daca noaptea iar scade spre zero si ar trebui sa mergi iar cu cele de iarna?
de Mihai L » 27 Ian 2011, 09:29
$1 scrie:$2Raspunsul meu este : am anvelope all-season M+S care cred ca au fost proiectate tocmai ptr astfel de situatii si climat.
de andreylungu » 27 Ian 2011, 09:35
Sunt destul de multi nebuni in tara si lumea asta incat trebuie sa fi constient ca atunci cand te sui in masina si ai covrigul in mana, iti asumi un risc. Daca nu poti sa il accepti, mai bine ia metroul...
Si nu era nici iarna si nici polei. Asa ca se poate intampla oricand daca e sa se intample, nu poti controla tu asta
de Mihai L » 27 Ian 2011, 09:42
$1 scrie:$2..Asa ca se poate intampla oricand daca e sa se intample, nu poti controla tu asta
de zvony » 27 Ian 2011, 11:16
de toxicristi » 27 Ian 2011, 11:33
de Mihai L » 27 Ian 2011, 12:34
de andreylungu » 27 Ian 2011, 13:39
de daemon » 27 Ian 2011, 13:46
de mariusm » 27 Ian 2011, 14:45
$1 scrie:$2unt de acord ca all-season sunt mai bune ca alea de vara, dar in RO pentru o masina care circula in fiecare zi, nu sunt suficiente.
de Tiry213 » 28 Ian 2011, 10:24
de kronosro » 28 Ian 2011, 20:24
de andreivoicu » 03 Feb 2011, 10:30
$1 scrie:$2e scurt .
care sunteti din bucuresti ati vazut ca este f putina zapada pe jos si nici macar nu a inghetat.
smecherii care o tin sus si tare cu all-season sa iasa acum afara si sa faca un drum de test, dupa care sa vina sa impartaseasca parerea lor.
ps: am avut optiunea sa aleg masina cu cauciucuri de iarna sau all-season, si eu desteapta foarte la vremea aia, am zis : eee, aleg all-season, ca de-aia ii zice all-season, nu? merge si vara si iarna.
iata ca nu, si experienta proprie m-a facut sa inteleg cea ce altii incearca sa explice demult pe aici.
CAUCIUCURILE DE IARNA NU SUNT UN MOFT!
de bezart » 03 Feb 2011, 10:49
de andreylungu » 14 Feb 2011, 21:19

de daemon » 14 Feb 2011, 21:43
$1 scrie:$2e fapt, dotarea unei maşini cu cauciucuri de iarnă reduce distanţa de frânare pe drum acoperit cu zăpadă de la 60m la 50m, la o viteză de 50km la oră. Unii ar spune că e importantă această distanţă de 10m. Dar dacă eu, ştiind că am cauciucuri de vară şi că nu pot opri în 50m, mă decid să merg mai prudent şi mai încet?
de andreylungu » 14 Feb 2011, 22:05
Înapoi la Discutii libere/forum
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 6 vizitatori