Salut, si bine ai venit!
Cand am luat decizia sa cumpar o masina, am avut destule oferte printre care(toate break, ca na, spatiu mai mult etc.):
1. Astra H Break motor 1.3 diesel. Prea mic motorul pentru o masina de 1.2 tone.
2. Ford Focus 2, 2007, motor 1.8 115CP, aratoasa, visinie, foarte intretinuta, si negociasem cu omu aproape 400 euro, era disperat sa o dea ca se sfarsise luna ianuarie si nu mai beneficia de vechea taxa la inmatriculare. Dar slab dotata, plus asigurare/impozit mai mare decat 1.6.
3. Ford Focus 2, 2006, motor 1.6 90CP, arata binisor, cam putini km si era si suspect tare samsaru.
4. Ford Focus 2, 11.2007, motor 1.6 109CP, foarte bine intretinuta, tinuta de drum buna, motorul mai mult decat ok pentru masina de ~1.3t.
Ce am ales in final o fost focusul de 109CP, nu doar din pricina motorului, dar si a celorlalti factori gen:
1. Ce incredere iti imprima vanzatorul; sinceritatea cu care discuta cu tine.
2. Nivelul de echipare mult mai bun decat toate celelalte 3 la un loc. Conteaza mult zic eu, clima pe 2 zone in loc de AC simplu, incalziera in scaune, navigatie, chiar daca e ea monocroma, senzori de parcare, plus alte facilitati etc.
3. Cartea de service de Germania unde mi-a aratat toate operatiunile facute masinii.
4. Verificare minutioasa la reprezentanta Ford a masinii. Totul a iesit bine.
Acum, avand in vedere ca pretul motorinei e mai mare decat cel a benzinei, incepe sa incline balanta catre masini pe benzina. Daca faci un calcul simplu, cat consuma o benzinara de 1.6 la 100km si cat consuma un diesel de 1.6 la 100km si inmultesti cu pretul actual a carburantului, cred ca ajungi la aceleasi sume.
De ce benzina si nu diesel: daca mergi mai mult 70-80% din timp in oras, cred ca benzina are un atuu. Fie iarna, fie vara, benzina se descurca mai bine, se incalzeste mai repede, nu ai prb cu pornirea la temp sub 15-20 grade. Cu toate ca nici un diesel nu te-ar dezamagi, dar na. Costurile de intretinere mai mici la benzinare. Problemele carburantului prost nu prea influenteaza foarte mult masina. Diferentele intre cele 2 motorizari pe benzina de la ford nu stiu, dar presupun ca e doar de software. Cred ca e acelasi motor cu alta palarie.
De ce diesel si nu benzina: Daca este un echilibru intre km condusi in oras si cei parcusi inafara, cred ca dieselu ar fi mai facil. consum mic, chiar si pt oras. De ce 90 si nu 109: acelasi motiv care l-ai zis si tu, cu filtru de particule, dar daca tin bine minte, zicea cineva intr-un post pe forum, ca era o oarece prb la cele cu filtru de particule fabricatie 2005, ca era nevoie sa ai un aditiv special, care trebuia completat la o anumita perioada; la modelele mai noi, 2006-2008 nu ar mai fi nevoie de asa ceva, regenerarea filtrului facunduse cand simte masina nevoie. Plusul de aprox 20 cai, se simte semnificativ, nu faceam diferenta intre 1.8 115cp si 1.6 109cp. Diferenta de consum intre 1.6 90cp si 109cp nici nu se sesizeaza. e cu 0.2-0.3 L mai mult la 109cp pentru urban, dar cum am zis deloc semnificativ.
Cu toate ca am condus in majoriatea timpului benzinare, mio trebuit ceva timp sa ma adaptez la un diesel, gen nu are aceasi accelerare pe toata plaja de turatii, cuplu mult mai mare, plecand foarte lejer din ambreaj de pe loc si alte chestii care diferentiaza orice diesel de benzinara.
Nu stiu cu cat te-am putut ajuta in ce am scris aici, dar ca posesor de FF2, nu pot sa iti zic decat ca masina mea e cea mai buna,

, adica as opta tot pentru aceasi motorizare.
Poate o sa isi faca timp si colegii mai experimentati sa iti dea si ei o parere. Eu am focusul de 2 luni, si nu pot sa zic mai mult de ce am scris aici.
Spor la achizitie, si sa ne tii la curent!
Don't drive faster than your angel can fly.
Ford Focus 2, 2008, 1.6 TDCi, 109 cp