ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
24 Sep 2009, 17:32
Bun articolul prezentat de danim, multi soferi din Romania nici nu stiu ce e regula fermoarului...
24 Sep 2009, 18:00
Trebuie sa recunosc ca nici eu nu aveam habar ca se numeste regula fermoarului, insa o aplic atunci cand este nevoie si ma bucur cand vad ca se aplica in mod civilizat. Evident, mai sunt si exceptii...
Cat despre regula celor doua secunde, habar n-am la ce se refera.
As institui legea lui Ohm in trafic, mai exact legea lu' Om: faci partenerilor de trafic ceea ce ti-ar place tie sa-ti faca el, daca ar fi locurile inversate.
24 Sep 2009, 18:17
Banuiesc ca regula celor 2sec se refara la acea regula care spune ca indiferent de viteza cu care merge masina din fata ta, tu sa nu fii la mai aproape de 2sec de el.
Adicalea, daca iei un punct fix de pe marginea soselei, dupa ce a trecut cel din fata ta, numeri 2sec si abia atunci sau dupa sa ajungi si tu in dreptul punctului respectiv.
Banuiesc ca la regula asta se refera.
De fapt nu este o regula. Este o lege nescrisa in soferie. La fel ca si cea cu vizibilitatea.
24 Sep 2009, 19:28
In Viena, cand din 3 benzi se faceau 2, am vazut pentru prima oara un indicator prin care ii ruga pe cei din banda care se continua si era langa cea care se termina sa permita intrepatrunderea celor a caror banda se termina, adica treceau, consecutiv si alternant, unul de pe banda ce se termina cu unul de pe banda ce continua (arata cam ca afisul de pe autobuze, ptr iesirea din alveola). La noi, secretul e sa nu ajungi pe banda aia, daca mai vrei sa treci...puteau sa puna un indicator "tzeapa, fraiere, acum stai!".
Asta se si aplica la intersectii cu drumuri secundare, etc.
La un search pe google.com , primul rezultat a fost a lui herr bogdanv
http://sfinxstone.blogspot.com/2008/10/ ... rului.html 
Ca si o completare, in giratorii nu ar fi o idee foarte buna, decat daca e complet blocat.
19 Apr 2011, 08:08
Da' si sa semnalizezi ca vita ca faci dreapta intr-o intersectie, sa incetinesti si apoi sa mergi totusi inainte... Eu trebuind sa-i acord prioritate, noroc ca am mers o portiune pe sina de tramvai.

LE Atasez si un desen, pt a fi mai clar. Cu masina rosie ea, cu cealalta eu.
- FiÅŸiere ataÅŸate
-

19 Apr 2011, 12:09
Cand cineva de pe contrasens vrea sa faca stanga prin fata mea, de multe ori opresc si ii fac semn. Dar am vazut tot mai multi care vin de pe contrasens sa ia stanga, si nu semnalizeaza (de obicei masini mai scumpe); ei bine, la aia nu le fac loc nici de-a dracu.
Si multe am patit cu femei, care vor sa intre undeva unde trebuie sa le fac eu loc - ma opresc si le fac semn din faruri sa treaca, ele nimic. Mai fac un semn, nimic. Ei bine, in acest moment de multe ori am pornit eu, si dupa ce au vazut ca pornesc, au intrat si ele. De atunci m-am lecuit, nu le mai fac loc.
Ieri dimineata mi-am incalcat "cuvantul" si am oprit sa iasa una din fata mea cu spatele pe drum. Am facut flash, nimic (era cu becul de marsarier pornit, si se uita spre mine daca are loc); inca un flash, nimic. Am claxonat, si abia atunci s-a dezmeticit, a iesit si s-a tot dus, fara sa zica un multumesc (avarii). Exceptia confirma regula - imi pare rau, la femei nu le mai fac loc sa treaca, decat poate daca vreau sa ajung intentionat mai tarziu.
19 Apr 2011, 14:27
"De ce sa semnalizez cand schimb directia de mers, banda de mers, sau ies din sens giratoriu? Eu stiu unde merg, nu trebuie sa-mi spuna masina, iar pe ceilalti chiar nu are de ce sa-i intereseze unde ma duc eu!" Concluzia asta am tras-o eu legat de cei care nu semnalizeaza
19 Apr 2011, 21:05
$1 scrie:$2
$1 scrie:$2uly_007: ai dreptate cu cei care nu semnalizeaza ca ies din sensul giratoriu; ce ne facem insa cu cei care schimba banda in giratoriu fara sa se asigure (trec razant, fara sa se asigure daca pe banda interioara e cineva). Astia sunt criminali, sunt printre primii candidati la pauza aia de 3 ani cand o aparea noua lege...
Dar in Bucuresti, asta face parte din farmecul autohton!

Sa vezi ce se inbarliga astia prin giratoriilea alea mari care au cate 3-4 benzi....
Aia de pe banda cea mai apropiata de axul giratoriului, fac dreapta si ies din giratoriu, ceilalti de pe banda exterioara giratoriului continua sa faca sensul, e o brambureala totala pe acolo, dar culmea e ca nu prea am vazut accidente. Cel mult niscaiva claxoane si ceva frane urmate de niste injuraturi

am impresia ca acolo stau cu ochii-n 4 de frica (daca se busesc = neacordare prioritate = suspendare permis)
20 Apr 2011, 21:19
pana la urma la ce se refera regula de doua secunde si cea a fermoarului?
la fermoar presupun ca e cea de intrepatrundere de pe o banda pe alta, atunci cand se ingusteaza drumul ( un exemplu) si o regula ar fi cea de multumire cu avarii.
am gasit pe un alt forum explicatia regulii celor 2 secunde.
Banc: cat dureaza o secunda in Bucuresti? R: din momentul in care se pune verde si primul claxon
20 Apr 2011, 21:29

Eu cred ca in Bucuresti in sensul giratoriu, mai degraba se aplica regula
impletitului in trei, de cat cea a fermoarului.
20 Apr 2011, 23:36
@chefdejoaca Varianta originala a bancului era cu o nanosecunda, nu cu o secunda
26 Apr 2011, 21:14
Mai corect ar fi sa se recunoasca faptul ca romanii au inventat calatoria in timp, eu am primit claxoane inainte sa se faca verde ...
Evident, nu va spun cum am reactionat, dar va puteti imagina.
28 Apr 2011, 17:30
ai dat cu spatele, nu ?
28 Apr 2011, 18:13
nu, a plecat de la semafor si a pus imediat frana

PS: eu iarasi (pentru a nu stiu cata oara) am fost scos de pe sosea, cu tot cu semnalizare pusa ... un passat aflat paralel cu mine, a pus semnalizarea si a tras de volan...ce conta ca eram eu pe banda 1 ...
29 Apr 2011, 10:36
Pe la mine prin Cehia SUV-urile si Audi-urile nu semnalizeaza. Punct. Ma gandesc ca, din cauza crizei, producatorii acestor masini nu au mai pus semnalizare, pentru a scadea costurile.
Restul semnalizeaza atunci cand deja sunt in plina manevra de schimbat sensul de mers. Adica cronologic lucrurile stau asa: masina merge, pune frana, incepe sa vireze, semnalizeaza, ia curba. Nu se semnalizeaza intentia ci faptul deja implinit.
29 Apr 2011, 15:24
mihai, exact asta vroiam sa intreb si eu, cumva anumite marci, din diverse ratiuni, nu mai monteaza maneta de semnalizare?
02 Mai 2011, 21:03
$1 scrie:$2a' si sa semnalizezi ca vita ca faci dreapta intr-o intersectie, sa incetinesti si apoi sa mergi totusi inainte... Eu trebuind sa-i acord prioritate, noroc ca am mers o portiune pe sina de tramvai.

LE Atasez si un desen, pt a fi mai clar. Cu masina rosie ea, cu cealalta eu.
cu scuzele de rigoare, dar din acel unghi cum ai reusit sa vezi ca aia semnalizeaza dreapta?
02 Mai 2011, 23:25
A, deci tu erai?

PS. Gluma!!
03 Mai 2011, 00:12
$1 scrie:$2ihai, exact asta vroiam sa intreb si eu, cumva anumite marci, din diverse ratiuni, nu mai monteaza maneta de semnalizare?
pacat ca nu este voie cu un "buldozer" pe strada ca din ala imi cumparam, si sa vezi dupa aceea ce grija aveau baietii "buni" sa comunice la proiectantii de masini "sa puna si o maneta de semnalizare".
cred ca este singura modalitate de a-i aduce cu picioarele pe pamant pe nesimtitii care nu folosesc semnalizarea.
03 Mai 2011, 08:15
$1 scrie:$2
$1 scrie:$2a' si sa semnalizezi ca vita ca faci dreapta intr-o intersectie, sa incetinesti si apoi sa mergi totusi inainte... Eu trebuind sa-i acord prioritate, noroc ca am mers o portiune pe sina de tramvai.

LE Atasez si un desen, pt a fi mai clar. Cu masina rosie ea, cu cealalta eu.
cu scuzele de rigoare, dar din acel unghi cum ai reusit sa vezi ca aia semnalizeaza dreapta?
Pt ca a semnalizat "ca la carte" cu vreo 30-40 m inainte de intersectie, dar "nu s-a tinut de cuvant".
03 Mai 2011, 10:15
Problema este in felul urmator :cand se cumpara masina , vanzatorul uita sa explice ce intrebuintare are maneta aceea micuta din stanga volanului ( sau poate nu stie nici el ) , atunci noul utilizator nu are de unde sa stie ca se foloseste la semnalizare sau la schimbarea fazei lungi cand pe contrasens se apropie alt participant la trafic.
Noi romanii ne-am nascut mediumi , trebuie sa citim gandurile la colegii din trafic sa stim ce manevre vor sa faca.
Experienta traita pe propria piele :anul trecut inainte de 1 Mai ma intorceam acasa de la munca , mergeam ca omul pe banda 1 in Mamaia (Constanta ) cand o pipita , din Craiova , venita la tocat banii lu tata pe litoral face dreapta de pe banda 2 , ca vroia sa intre la o terasa sa se apuce de treaba , necontand ca pe banda 1 eram eu si mia tras una de am facuto pe fosta (un focus) dauna totala , culmea a fost ca dupa ce a tras masina de pe sosea si-a adus aminte la ce foloseste maneta din stanga volanului si a aprins semnalizarea.
Bine ca eram singur in masina si nu era nimeni pe trotuar in acel moment , airbegurile sa traiasca ca nu am patit nimic.
Unii inca nu sunt constienti de importanta semnalizarii.
03 Mai 2011, 10:20
Mai trebuie trecuti aici, daca nu e rubrica separata, cei cu stopuri "afumate" sa fie tuning-ul complet, si care au becuri de cand lumea. Ziua daca e soare nici o sansa sa vezi ca pun frana.
Duminica am oprit la juma' de metru in spate la o blonda cu Golf 3 cabrio, tunarit, cu stopuri negre, la care nu se vedea daca pune frana sau nu. Si am mai mers in spatele ei cativa km, asa ca am putut confirma ca nu iti dai seama cand se aprind becurile de frana, nemaivorbind cele de pozitie. Bine ca in fata avea xenoane.
Neavand al treilea stop de frana, poti sa o pupi din spate fara sa iti dai seama. Pentru fazele astea ar merita luat talonul urgent.
03 Mai 2011, 11:11
Si eu am patit ieri la o intersectie unde aveam cedeaza trecerea, si-mi venea un Logan rosu din stanga. Binenteles am oprit sa-i dau prioritate si el vireaza dreapta pe langa mine fara sa semnalizeze... I-am si facut semn, pune semnalizarea omule, ca pierd timp si e pretios... Pe urma m-am lamurit ca mosu' nici nu stia ca are semnalizare asa era de concentrat si lipit cu fata de parbriz.
Iar doamnele stiu cand sunt la volan si cand circul in spate, fara sa le vad. Sa nu se supere doamnele, nu sunt misogin si nici nu vreau sa generalizez, dar au cel mai imprevizibil stil de condus (apropo de accidentul de mai sus a lui "nisda").
Cu stopurile negre cred ca e o exceptie ce-ai patit, chiar se vad bine si port si ochelari.
03 Mai 2011, 11:13
Depinde ce stopuri si ce becuri au in ele. Eu eram si cu prietena in masina, soarele nu batea pe masina din fata, si niciunul din noi nu ne-am dat seama cand se aprindeau stopurile alea, cand oprea masina.
Cat despre recunoscutul femeilor la volan, si mie mi se intampla
28 Mai 2011, 21:39
Cred ca am mai spus-o si o repet..... lucrurile astea se intampla NUMAI din cauza faptului ca nu se mai sanctioneaza soferii care nu semnalizeaza in trafic, si ca nu se inaspreste obtinerea permisului de conducere.
Cei care nu dau semnal ar trebui sanctionati grav (amenda+3 luni fara permis), pentru ca este clar ca ei nici macar nu urmeaza cei 3 pasi la schimbarea directiei de mers sau a benzilor (1. dai semnal. 2. te asiguri/ 3. executi manevra).
Lipsa semnalizarii in trafic vad ca este sport national la taximetristi....... cu toate ca semnalizarea devine un gest reflex dupa cateva luni de sofat.
Din pacate, la noi, politia prefera sa stea la panda cu radarul in loc sa se plimbe prin oras si sa educe soferii.
Bafta
28 Mai 2011, 22:55
Pasii sunt gresiti stimate coleg, prima data te asiguri, apoi semnalizezi intentia si executi manevra
28 Mai 2011, 23:01
Nu vad logica.
Daca te asiguri, in 99% din cazuri poti face manevra (exceptie ar fi cazurile in care o masina este chiar in unghiul mort)
Prin urmare semnalizezi intentia (nu are niciun efect in trafic), te asiguri ca poti executa manevra si continui miscarea.
28 Mai 2011, 23:41
Mda, pareri impartite, de aia nu se inteleg participantii la trafic, fiecare cu ideea si conceptiile lui, LEGEA zice asa, si trebuie respectata!
"Prin urmare semnalizezi intentia (nu are niciun efect in trafic), te asiguri ca poti executa manevra si continui miscarea"
si daca nu poti executa manevra? si tu semnalizezi aiurea? cel din spate anticipeaza miscarea si POC! (exemplu) cum poti sa spui ca nu are nici un efect in trafic daca semnalizezi aiurea?
ON: probabil fiecare dintre noi mai uitam sa semnalizam in trafic, cum uitam multe altele, probabil din graba, probabil din neglijenta sau prostie (40000E +)
Acum vis-avis de taximetristi, sa sti ca e foarte greu si la ei sa lucreze in conditii de stres oferite de clienti, 99% sunt clienti care nu stiu unde trebuie sa ajunga se uita ca prostii la drum si numa striga AICI AICI dreapta, ce faci? normal executi virajul fara sa mai apuci sa semnalizezi, un exemplu numa, plus multe multe altele, statia comenzi. Sa vad eu un participant la trafic care cauta o stada sau un numar la bloc cum incurca circulatia, nu are rost sa vorbim, plus ca masinile sun insemnate, si toti TAXI TAXI ia TAXI, ia autobuz ia distribuitor... toti gresim asa ca ciocu mic

soferii astia cere se dau perfecti. Eu unul since chiar nu-mi bat capul ca ala nu semnalizeaza, ala merge ca si melcu si se uita aiurea, daca m-as enerva pt fiecare pampalau as ajunge la balamuc... ma mai amuz can pusc un claxon de nu stie unde sa se uite, da in nici un caz sa ma dau eu jos sa ma iau de gat cu omu "BA DE CE NU SEMNALIZEZI" si dealea... chiar trec linistit si la revedere, merita sa ma enervez? ce rost are daca un sofer nu a invatat in N timp ca trebuie sa semnalizeze orice schimbare a directiei de mers sau depasire oprire? uai m-am certat cu ala in trafic de acum o sa fiu sofer model .... Pacat ca din aceste greseli pot rezulta pierderi de vieti omenesti, daune, etc.. care oricum sunt posibile din momentul in care te-ai urcat la volan
Urmati un sfat bun, si incercati sa-i ignorati!!!
29 Mai 2011, 01:05
$1 scrie:$2da, pareri impartite, de aia nu se inteleg participantii la trafic, fiecare cu ideea si conceptiile lui, LEGEA zice asa, si trebuie respectata!
"Prin urmare semnalizezi intentia (nu are niciun efect in trafic), te asiguri ca poti executa manevra si continui miscarea"
si daca nu poti executa manevra? si tu semnalizezi aiurea? cel din spate anticipeaza miscarea si POC! (exemplu) cum poti sa spui ca nu are nici un efect in trafic daca semnalizezi aiurea?
In timp ce semnalizarea merge, analizezi daca se poate face schimbarea directiei... Pur si simplu cel din stanga/dreapta trebuie sa afle ca mataluta vrei sa schimbi directia; prin urmare, daca vrea sa te lase e OK, daca nu, semnalizarea ta nu are niciun efect. Corect?

Putina logica este suficienta.
Pe principiul tau fac pariu ca in Bucuresti nu apuci sa schimbi banda.
$1 scrie:$2Acum vis-avis de taximetristi, sa sti ca e foarte greu si la ei sa lucreze in conditii de stres oferite de clienti...
1) Esti cumva taximetrist???
2) Pana mea, tot ce trebuie sa faca este sa stie sa conduca regulamentar si sa cunoasca orasul in care lucreaza.
La cat a ajuns un GPS nu-i trebuie mai multa inteligenta decat unui cimpanzeu. Daca ia comanda si ii da buna ziua clientului este suficient.
29 Mai 2011, 05:55
Aha, vorbim degeaba, eu vb de Baia Mare tu de Bucuresti, clar se circula altfel. Sa-ti mai spun o chestie, umblam foarte des in Italia, in Nord (Venetia Milano ) se circula foarte corect, respect participantilor la trafic tot ca la carte, in schimb in Napoli (sud) se circula fara nici cea mai elementara regula de circulatie, zici ca esti la camera ascunsa , te opresti la semafor si mai trec 3 4 masini pe langa tine pe rosu si vreu sa spun ca dupa ce au trecut toti "grabitii" pornesc si cei care au verde, de cedeaza trecerea sa nu mai vorbim. Ce vreau sa zic e ca acolo soferii nu se uita la semne se uita la sofer daca ai ezitat sa treci o fractiune de secunda ai ramas cu ochii in soare... da nu sunt asa agresivi si tupeisti ca
UNII Din bucuresti.
Ultima oară modificat de
DGAlexandru pe 29 Mai 2011, 13:23, modificat 1 dată în total.
Motiv: sa nu generalizam ...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.