Re: C-Max vs Mondeo, ambele Ecoboost
- adyamg
- 1nsane Member
- Mesaje: 8305
- Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
- Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec
de adyamg » 27 Apr 2011, 11:50
de b85xix » 27 Apr 2011, 11:57
Acum revenind la turatia motorului la care intra turbina,am mai vazut pe aici cum se spunea ca turbina intra la atat.... in rest sta. Turbina se invarte tot timpul inclusiv la ralanti dar turatia este mica. In timp se produc fenomene ireversibile care pot afecta functionarea turbinei la parametri normali si pot sa spun aici despre coroziunea partilor componente mai exact corpul turbinei(din fonta) cu gazele de evacuare. Coroziunea duce la marirea tolerantei dintre paleti si corp ceea ce duce la ''scaparea'' gazelor pe langa acestia nemaiantrenand suficient. Chiar daca ecu obliga voletii sa stea inchisi pentru a crea presiune aceasta nu are cum sa se mai formeze decat la turatii ridicate. Un alt element esential pentru paletii turbinei este masa proprie cat mai mica. Cu cat este mai mica cu atat raspunde mai repede. Cand calamina se depune pe paleti acestia cresc in greutate ceea ce duce la intarzierea raspunsului. Deasemenea calamina depusa neuniform duce la dezechilibrarea ansamblului, rezultat fiind distrugerea lagarelor. Calculati cat fac 2 grame de funingina la o turatie de 100.000rot/min cat atinge turbina.
de tudoralex » 27 Apr 2011, 12:54
de Mihai R » 27 Apr 2011, 14:57
de razvann » 27 Apr 2011, 17:54
de Cornel001 » 27 Apr 2011, 18:45

de Mihai R » 28 Apr 2011, 08:24
Sper intr-adevar consumul sa nu te rupa.
de razvann » 28 Apr 2011, 10:09
de tudoralex » 28 Apr 2011, 10:18
). Eu cred ca o sa consume aproximativ cat benzinarul de 2.0.
de adyamg » 28 Apr 2011, 10:42
de DanielArdelian2 » 28 Apr 2011, 10:47
$1 scrie:$2unt convins ce efecte va avea mersul subturat asupra un benzinar turbo ...
de razvann » 28 Apr 2011, 11:09
. Nici macar de Focus-ul actual nu pot spune ca este un exemplu de economie de combustibil. Marefer la consum urban, ca la exterior este decent.
de razvann » 28 Apr 2011, 11:25
de DanielArdelian2 » 28 Apr 2011, 14:10
de Cornel001 » 28 Apr 2011, 14:23

de razvann » 28 Apr 2011, 15:27
$1 scrie:$2a vedeti cat e diferenta de greutate intre FF3 hatch si Mondeo Mk4 hatch.
de stevethegreat » 28 Apr 2011, 15:51
de razvanclinciu » 28 Apr 2011, 20:24
$1 scrie:$2u nu stii ce zici in ce priveste consumul cel putin. Daca intre 1.6 ecoboost si 2.0 tdci e diferenta de doar 1 litra eu iti dau masina mea gratis .
Sa-mi arati mie benzinar de 160 de cai care la 170 180 consuma sub 10.![]()
Iar in oras sa inteleg ca tu sustii ca 1.6 ecoboost consuma sub 10? Fii realist
de razvanclinciu » 28 Apr 2011, 20:38
Motorul EcoBoost are injectie directa. In plus, un motor mai mic nu inseamna un consum mai mic. Focus 1.4 consuma mai mult decat 1.6 benzina in conditii reale. Fara sa-ti dai seama de un motor mai slab tragi mai tare. Pe cand un motor mai puternic abia il calci si merge mai lejer. Evident ca daca mergi pe circuit (tot timpul cu acceleratia la podea) un EcoBoost o sa consume mai mult decat un 1.6 aspirat, dar o sa mearga si mult mai repede. Insa in conditii normale de trafic, la aceleasi viteze o sa consume mai putin. In plus motorul EcoBoost are si sistemul Auto Start-Stop. In datele tehnice motorul 1.6 105 CP si 1.6 125 CP au dat un consum urban de 8.1 %, iar 1.6 EcoBoost 150 CP are un consum urban de 7.7%. In realitate, diferenta e mai mare.$1 scrie:$2a faza cu economia am unele dubii. Adica daca 1.6 consuma sa zicem 10 intr-un traseu urban motorul cu turbina consuma 8? In general la alte marci consumul variantelor turbo pe benzina este echivalent cu cel al variantelor aspirat de putere echivalenta adica un 1.6 turbo va consuma aproximativ cat un 2.0 pe benzina.
Dupa cum vedeti in datele furnizate de producator, 1.6 EcoBoost consuma cu 2% mai putin decat 2.0 145. Si are performante inferioare. Asta apropo de discutiile de mai devreme!$1 scrie:$2n Germania se mai poate lua Mondeo cu 2.0 i 145 CP
am atasat un preview cu datele motoarelor 1.6 si 2.0
de b85xix » 29 Apr 2011, 07:51
de DanielArdelian2 » 29 Apr 2011, 08:56
de b85xix » 29 Apr 2011, 10:04
de razvanclinciu » 29 Apr 2011, 11:53
$1 scrie:$2i fi lucrand tu la Ford dar Ford nu a inventat roata. Injectia directa si distributia variabila e prezenta la alte marci de ani buni. Si masinile respective nu au un consum prea mic. ( vezi bmw,honda).
Inca nu s-a inventat motor cu multi cai care sa consume putin. Astea sunt gogosi . 1.6 de 150 de cai va consuma mai mult decat 1.6 de 100 de cai asta e realitatea lasand la o parte " tehnologiile de ultima generatie". Cat despre consumul declarat de fabricant , nici nu stiu de ce-l mai aduci in discutie.
de b85xix » 29 Apr 2011, 11:58
de razvann » 29 Apr 2011, 14:15
. Comanda a fost facuta astazi, termen de livrare 2-3 luni. De abia astept sa vina jucaria. 
de b85xix » 29 Apr 2011, 14:40

de tudoralex » 29 Apr 2011, 15:05
deci ai trecut on the dark side
serios acum sa o stapanesti sanatos
de Mihai R » 29 Apr 2011, 15:20
Ti-a luat ochii cu tot felul de "bonusuri" dup-aia ti-a aruncat "bomba" ca de fapt vine in 2-3 luni in loc de o luna din cauza ... scrumierei sa zicem.
de razvanclinciu » 29 Apr 2011, 18:12
$1 scrie:$2ai consuma mai putin la relanti si in sarcina partiala adica asta e deja subiectiv ca sarcina partiala inseamna si 1500 de ture de ex. Vezi tu , ce sustin eu e ca la 150 de cai in momentul actual nu are cum sa consume mai putin ca un 1.6 de 100 de cai.
Nu stiu ce va fi peste 15 ani , dar momentan cai putere multi inseamna consum mai mare.
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator