$1 scrie:$2alutare nenea Gabi!!
Va rog, explicati-mi cand se schimba lichidul de servodirectie, sau hai s-o luam altfel, se schimba? E vorba de masina mea, 1.6 benzen 2008. Sunt tare curios

Multumesc
Salut radu_v8,
Nu sunt in tema daca la modelul tau se inlocuieste uleiul sau nu si genul asta de exprimari am mai vazut asa in trece si pe forumul de la VW,de altfel cum se mai spune si pe la cutiile de viteze ca uleiul nu se schimba ci decat se completeaza dar o sa imi exprim acum propria mea parere in legatura cu aceasta problema si poate incerca oricine sa ma combata deoarece nu va reusi,tot imi voi pastra propia-mi parere.
Sa luam de exeplu cureau de distributie la un tip anume de motor la care fabricantul mentioneaza ca se inlocuieste la 160.000 km sau 10 ani si imi pun urmatoarea intrebare:
-Oare daca nu folosesc masina timp de 10 ani,de ce mai trebuie sa fac schimbul de curea daca motorul nu a functionat?
Raspunsul e simplu:
-In timp,cauciucul isi pierde proprietatile fizice si apar crapaturi in structura lui.
Un alt exemplu care altii ar spune ca e aberant,daca am varsta de 40 de ani si timp de 10 ani datorita faptului ca am o stare materiala buna si imi pot permite sa nu muncesc ci decat sa mananc si sa stau in pat,sa inteleg ca la 50 de ani nu voi avea niciun rid sau modificari fizice pentru simplul fapt ca m-am menajat?
Raspunsul meu e categoric la intrebarea ta,uleiul din servodirectie se schimba deoarece el asigura atat presiunea necesara asistarii directiei cat si racirea si lubrifierea ei si prin frecare acest ulei isi pierde proprietatile chimice si la un moment dat ne trezim ca directia incepe sa mearga mai greoi sau pompa incepe sa fie galagioasa si incercati cu toti sa intelegeti doua lucruri:
1-nu am voie sa tin caseta virata maxim mai mult de 15 secunde,presiunea la capete devine foarte mare,
2-nu trag de volan atunci cand motorul nu este pornit ca sa asiste caseta.
Uleiul se schimba atunci cand din culoarea rosie devine o culoare mult mai inchisa si uneori se vede in vasul de nivel ca si cum ar fi o vopsea metalizata adica exista niste particule fine care rezulta din frecare pieselor aflate in miscare.
Nu stiu la ce pagina am mai explicat cum se face schimbul de ulei la caseta si exista si poza unde se demonteaza conductele pentru golire.
