Serviceuri ce nu tin de dealerii/reparatorii autorizati Ford

Reguli forum

Regulile sectiunii Comercial s-au schimbat. Va rugam sa consultati regulamentul sau acest topic.
Subiect închis

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

13 Mai 2011, 13:22

este cel japonez pt ca are acel calculator deasupra...multumesc pt raspuns.o zi buna

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

13 Mai 2011, 14:09

Pentru DavioForce.Acum vreo 2 luni unui prieten cu Opel ii facea la fel ba avea putere ba nu dar macar el pusese pe tester masina si ii ramaneau 2 erori care nu puteau fi sterse si e clar ca avea si beculetul la motor in bord aprins.I-am desfacut ECU la risc pe ''barba mea''dar ma documentasem inainte si inauntru erau fix 2 fire dezlipite care coincideau cu cele 2 erori.Nu recomand nimanui sa faca acelasi lucru ca sunt niste fire acolo cat firul de par si e aproape imposibil fara scule potrivite si in plus ca e acoperit totul cu un gel greu de indepartat dar in final a reusit ''operatia'' si dupa 3 ore de munca a mers fara probleme iar de atunci nici o eroare.Poate fi aceeasi problema si la tine,nu stim pana nu o bagi pe tester.Din pacate aceasta operatie o sa te coste la unii cam 400 roni si sunt maxim 3-4 in romania care se baga si care fac frecvent asta.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

13 Mai 2011, 15:08

si ce erori ii dadea?:(

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

13 Mai 2011, 15:25

Davio la tipul asta de motoare toate problemele vin din cele doua riglete ale ECU-lui care oxideaza la contacte sau chiar din interiorul lui si persoana care repara asa ceva este chiar la noi pe forum ,dar il gasesti pe si pe http://www.ecu.ro.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

13 Mai 2011, 15:43

deci ecu fiind acela despre care ma-ti intrebat daca il am pe capacul de la curbutori?o zi buna.,

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

13 Mai 2011, 18:28

Da,acela este,e fixat cu 4 suruburi M6.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

13 Mai 2011, 19:24

$1 scrie:$2omnule Gabi,la cate intrebari primiti mi-e si rusine sa mai vin si eu cu una dar nu am incotro :P
La un butuc de roata fata ford jumatate din distanta pe care intra rulmentul e mai roasa si acum ma vad obligat sa dau iarasi jos rulmentul si sa-l schimb dupa numai 3-4000 km ceea ce e strigator la cer dar macar cunosc defectiunea si imi huruie usor deja.
Intrebarea mea e urmatoarea:ca sa nu schimb butucul,se poate umple cu sudura partea mai uzata pe care intra rulmentul si sa-l dau la strung mai apoi sa-l aduc la cota?Vorbesc de o diferenta de 50 microni si pe o lungime de 12-13 mm care se umple foarte usor,cu sudura, si din cate am observat materialul din care este confectionat acest butuc este destul de moale ca a ramas urma foarte usor facuta cu un ciocanel cu care am lovit in butuc pentru a verifica daca este otel dur sau nu si nu este.
Rulmentul pe interior stiti ca e din 2 bucati iar una imi intra fest pe butuc dar la cealalta imi ramane jocul asta de 50 microni.
Sunt aproape sigur ca e ok pentru ca materialul care ramane in urma sudurii este destul de dur dar totusi am nevoie de o confirmare de la dumneavoastra.


Salut,
Daca nu respecti cu strictete ce iti spun vei avea probleme.
Incarci toata fuzeta nu jumatate pentru ca nu poate sa cada strugarul pe acelasi span,se incarca cu sudura electrica folosind electrod de metal,dupa care nu ai voie sa bagi piesa in apa ,ori in nisip ori deloc.
Se strunjeste neaparat intre varfuri,altfel daca o va prinde de flansa pierzi timpul si cheltui bani de pomana,o sa fuleze sa sara draci din ea.
Cam asta e totul:
1-se incarca toata si se face la cota de presare,
2-se foloseste eletrod de metal,
3-nu se baga in apa dupa incarcare,
4-se strujeste numai intre varfuri.
Nu stau sa iti explic ce e cu varfurile ,o sa vezi la strugar ce inseamna asta.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

13 Mai 2011, 19:36

Multumesc d-l Gabi.Am presupus eu ca se poate dar nu eram sigur pe solutie si asta pentru ca nu am auzit pe nimeni sa refaca un butuc de roata.
Chiar nu stiu ce inseamna intre varfuri si mi-ati bagat curiozitatea in casa acum,sper sa pot dormi la noapte incercand sa inteleg aspectul asta :D.
Macar asa pe scurt nu de alta dar poate dau de un strungar prost :D

De fapt cred ca imi imaginez asa usor.......

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

13 Mai 2011, 20:03

multumesc ptr raspuns. intr-o luna trebuie sa ajung in alexandria, am putina treaba la primarie si cu ocazia aceasta as vrea sa trec pe la dv poate rezolvam si necazul masinii, bineinteles contra cost si cu un telefon inainte ptr o programare (sa nu va prind ocupat). asta numai daca aveti placerea de a ma ajuta.
o seara buna!

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

13 Mai 2011, 21:05

ok,multumesc dl gabi!

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

16 Mai 2011, 11:05

Buna domnul Gabi!
Revin cu inca o intrebare legat de motorul 1.8 diesel, ford.
Daca tolerantele acelea dintre pastile si axul cu came nu sunt in parametri optimi, cum influenteaza acest lucru puterea motorului la turatii mari? Deci sa zic peste 3200-3500 RPM ...
Va multumesc!

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

16 Mai 2011, 13:37

Nu cred ca are legatura cu turatiile ci cu compresia ''boppzoli''.Ca turezi sau nu un motor ,compresia tot trebuie sa o ai altfel pierzi ''caiutii''.Na iar m-am bagat in seama dar nu am ce sa fac,urmaresc topicul asta mai mult decat documentatiile de la cursurile mele de mecanica auto.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

16 Mai 2011, 14:39

Salut,

Are mare influenta pentru ca nu are timp sa mai faca adimisie si evacuare la capacitatea necesara.
Avand tolerante mici si timpul de dechidere-inchidere al supapei e scurt.
E ca si cum eu ti-as pune mana la gura si iti obturez si o nara si tu ramane sa respiri decat pe una si alveolele pulmonare nu se incarca la capacitate,hai na ca am dat-o in medicina. :D
Iulica cred ca iau un bat si vin dupa tine,numai tu esti de vina. :))

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

16 Mai 2011, 16:59

Am inteles d-l Gabi.Nu vreau sa iau bataie,am auzit ca doare.Am sa incerc doar sa citesc. :D

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

16 Mai 2011, 19:53

Tot respectul meu pentru ajutorul pe care ni-l dai aici , "bibanu47" . Sincer , esti ceva rar de gasit in zilele noastre !
Deci , problema de care m-am lovit azi : de vreo doua zile Scorpia mea mergea mai "indecis" asa , mai alene , trebuia sa apas pedala de acceleratie mai mult pentru a obtine efectul de forta pe care inainte il consideram firesc. Mi-am luat inima in dinti si am desfacut capacul la delco , fiind convins ca acolo e problema . Intr-adevar , dupa ce am vazut acolo , acum sunt uimit ca ma mai puteam misca ! Distribuitorul , "pipa" , "luleaua" - de ! , este intr-o stare JALNICA . Adica este mancata de molii , nu mai exista nimic care sa "arunce scanteia pe cele sase ploturi ale capacului delco .
Pentru a o putea repara (trebuie in prima instanta sa o repar , miscandu-ma cu masina pot procura una noua) , e necesar sa scot fie distribuitorul de pe axul delco , fie sa scot delco-ul de acolo , sa-l am pe masa . Nu reusesc insa nici una , nici alta .
Am motor de 2.4L , V6 , masina este fabricata in 1989 . Te rog mult , explica-mi cum sa fac sa scot chestiile alea de acolo ...
Imagine085.jpg
Imagine086.jpg
Fişiere ataşate
Imagine041.jpg

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

17 Mai 2011, 05:31

Salut MATTRIXTHEFT,

Este asa cum am prevazut,atat distribuitorul cat si corpul delcoului sunt gripate si nu iese decat prin bataie cu un ciocan de plastic sau pana de lemn.
Acolo unde am facut desenul exista o rezistentata turnata care sigur e arsa.
Daca vei baga surubelnita sau o scula ascutita sub distribuitor vei stramba platanele care dau scanteia,parerea mea este sa spargi distribuitorul pentru ca oricum trebuie schimbat.
E situatia cea mai plauzibila decat sa descentrezi axul sau platanele.
Folosesti un ciocan mare care il tii sprijinit de distribuitor ca sa nu se indoaie axul iar cu unul mai mic ii dai una central ca sa il spargi.
Dupa acesta freci bine cu smirgher cota de presare si dai un strat subtire de vasilina.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

17 Mai 2011, 07:41

$1 scrie:$2alut,

Are mare influenta pentru ca nu are timp sa mai faca adimisie si evacuare la capacitatea necesara.
Avand tolerante mici si timpul de dechidere-inchidere al supapei e scurt.
E ca si cum eu ti-as pune mana la gura si iti obturez si o nara si tu ramane sa respiri decat pe una si alveolele pulmonare nu se incarca la capacitate,hai na ca am dat-o in medicina.
Iulica cred ca iau un bat si vin dupa tine,numai tu esti de vina.



Cand ati inceput partea cu tachetii si cu tolerantele m-am gandit eu ca are ceva influenta, dar nu mi-am dat inca seama de ce ... am observat de ceva timp ca in turatii de peste 3200 nu trage asa de fain motorasul meu cum tragea inainte. Inainte tragea aproape in mod constant pana la 4300-4400 si cand ajungea aproape de rosu atunci simteam ca nu mai trage tare ... acuma am inteles si fenomenul asta ... =D>
Incet incet voi ajunge sa-mi repar singur masina ... :-?? :))
Va multumesc si spor la treaba! ;)

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

17 Mai 2011, 15:37

D-l Gabi,o intrebare scurta,daca nu va e cu suparare:
-ce se intampla daca slabesc axul cu came(cat sa ridic axul,mai sus dinspre volant si sa scot pastilele) fara sa mai dau jos cureaua de distributie?
Nu reusesc sa scot pastilele de la tacheti sa le masor si sa le schimb.Am apucat abia sa masor distantele dintre tacheti si came si am 6 care nu sunt deloc in parametri si pana nu scot si pastilele nu stiu daca mai pot inversa intre ele vreo 2 macar sa nu le cumpar pe toate.Am incercat sa apas pe tachet dar e dificil,ar trebui sa-mi confectionez o scula pentru asta dar ma gandeam totusi sa slabesc axul cu came ca nu-mi imaginez sa pot face vreo belea.
Singura problema care o vad eu ar fi sa nu-mi stric simeringul axului cu came ca in rest nu cred ca se poate intampla ceva(zic si eu nu dau cu parul)cureaua daca ramane la locul ei imi si pastreaza pozitia axului.Vreau doar sa-l desfac practic din suruburi si sa-l ridic usor dinspre volant cat sa am acces la pastile.
Multumesc anticipat pentru raspuns si pentru rabdarea de care dati dovada citind uneori aberatii de genul asta.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

17 Mai 2011, 16:28

Salut,

Nu e vorba de aberatie dar ceea ce doresti nu este posibil doarece axul cu came are centrare axiala ca sa nu permita deplasarea lui in fata si in spate si din acest motiv nu se poate ridica de cat perfect uniform,este exclusa ridicarea lui numai dintr-un capat,deci fara demontare de curea nu scapi.
ATENTIE daca ai de gand sa presezi tachetul ca sa scoti pastilele cu axa montata,trebuie sa ai grija ca vilbrochenul sa fie la cursa de jumatate deoarece indoi supapele.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

17 Mai 2011, 17:24

Salut am si eu o intrebare de cateva saptamani cam 4,5 se aude un suerat cand accelerezi si am observat ca mi-a crescut si consumul la 7,8 in buc.care eu deobicei mai mult de 6 ,5 nu am avut nici asta iarna nu a sarit de 6,8 tin sa mentionez ca am un ford c-max de 18.cm si 115 cp, banui cam ce ar fi?

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

17 Mai 2011, 17:28

Salut,

Trebuie verificata tubulatura care pleaca din turbina,ori e fisurata undeva ,ori e scapata putin dintr-o etansare,dar din tubulatura e sigur,trage aer fals.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

17 Mai 2011, 19:14

$1 scrie:$2alut,

Trebuie verificata tubulatura care pleaca din turbina,ori e fisurata undeva ,ori e scapata putin dintr-o etansare,dar din tubulatura e sigur,trage aer fals.

Din cauza asta a crescu si consumul?

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

17 Mai 2011, 19:22

Da,pentru ca turbina nu mai are randamentul necesar,scade puterea si creste consumul.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

17 Mai 2011, 22:15

Multumesc pentru raspuns.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

18 Mai 2011, 12:37

merci pentru raspuns

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

19 Mai 2011, 22:04

;) Si eu iti multumesc pentru sfat maestre , abia azi am executat problema , caci astazi mi-a venit rotorul cel nou , facusem comanda la magazin . Ti-am urmat sfatul , ocazie cu care m-am convins ca nu as fi avut nici o sansa sa induplec rotorul cel vechi sa iasa de bunavoie , l-am spart cu o mica daltita si un ciocan mediu , din trei lovituri plasate exact pe centrul axului delco .
Fapt interesant insa : pina sa imi vina piesa cea noua , facusem o "improvizatie" pe rotorul defect , am sapat un sant fin si precis in locul acelei rezistente incapsulate in rotor , iar in acel sant am introdus un conductor de cupru (cablu pentru instalatie electrica de apartament) cu diametrul de 2.5 - conectat sub talpa pe care calca carbunele capacului delco (cu fludor) ... dupa care i-am dat o forma similara originalului la capatul dinspre ploturile capacului delco.
Timp de trei zile tin sa spun ca motorul mi-a functionat cum de mult nu l-am mai simtit , adica bine ! =D>
Ei , dupa ce i-am pus rotorul cel nou , se pare ca motorul a revenit la meteahna veche , respectiv cand decelerez dupa o turatie mai mare (cca 3000 rot/min) , da mici "rateuri" , tuseste ca masinile din filmele americane :| . Cu piesa "reparata" de mine rateurile disparusera complet . De ce oare face asa ? Masina face chestia asta de cand o am , adica de peste un an . Am umblat si la avans incercand sa scap de rateuri , acum va trebui sa gasesc obligatoriu un meserias care sa imi puna avansul "dupa carte" ... Ceva sfaturi , cu privire la "defectul" acesta ? 8->

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

19 Mai 2011, 23:13

Salutare.
Am și eu o problemă de motor la un Ford Scorpio II 2,5 TDI din '96 și vă rog să mă ajutați să-mi fac o idee cam despre ce ar putea fi vorba și ce ar trebui să fac.
Datele problemei sunt următoarele: într-o bună zi m-a mâncat talpa și am ieșit dintr-o curbă de viteza a doua cu derapaj (tracțiune spate), iar după câteva secunde de accelerare motorul a pierdut brusc din forță și a început să meargă prost, ca în trei pistoane, și să scoată fum (alb? albastru? nu-mi dau seama) și miros de motorină nearsă.
Nu s-a oprit, a continuat să meargă, pornește la fel de ușor ca înainte dar trepidează puternic, atât la ralenti cât și accelerat.
Am fost la un service Ford, mi-au spus că nu am compresie în cilindrul 1 (deloc!), că nu își pot da seama care e problema fără să-l demonteze și mi-au recomandat să caut alt motor la dezmembrări, pentru că e costisitor să mă apuc să-l desfac pe al meu și să fie nevoie de ceva piese care e posibil să nu se mai fabrice/găsească.
Dat fiind că nici nu mi-au dat cifre pentru valorile de compresie, doar că „asta are, asta n-are”, bănuiesc că n-au vrut să-și bată capul cu mașina mea veche, așa că momentan sunt în aer, în 10 zile trebuie să mă mut la 250 km distanță și nu știu ce să fac cu mașina, deci orice sfat e mai mult decât binevenit.
Vă mulțumesc anticipat.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

20 Mai 2011, 06:32

Salut benius,

Prima data demontezi capacul la culbutori si vezi daca nu cumva observi ceva sarit de la locul lui sau arc se supapa rupt.
Daca aici in rampa totul e ok presupun ca sunt coxati segmemti pe pistonul respectiv.
Nu iti face probleme,poti demonta motorul linistit pentru ca gasim piese,nu te mai lua dupa toti parazitii care nu stiu decat sa schimbe motoare ca sa nu isi asume raspunderea deoarece habar nu au pe ce lume traiesc.

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

20 Mai 2011, 14:28

$1 scrie:$2) Si eu iti multumesc pentru sfat maestre , abia azi am executat problema , caci astazi mi-a venit rotorul cel nou , facusem comanda la magazin . Ti-am urmat sfatul , ocazie cu care m-am convins ca nu as fi avut nici o sansa sa induplec rotorul cel vechi sa iasa de bunavoie , l-am spart cu o mica daltita si un ciocan mediu , din trei lovituri plasate exact pe centrul axului delco .
Fapt interesant insa : pina sa imi vina piesa cea noua , facusem o "improvizatie" pe rotorul defect , am sapat un sant fin si precis in locul acelei rezistente incapsulate in rotor , iar in acel sant am introdus un conductor de cupru (cablu pentru instalatie electrica de apartament) cu diametrul de 2.5 - conectat sub talpa pe care calca carbunele capacului delco (cu fludor) ... dupa care i-am dat o forma similara originalului la capatul dinspre ploturile capacului delco.
Timp de trei zile tin sa spun ca motorul mi-a functionat cum de mult nu l-am mai simtit , adica bine ! =D>
Ei , dupa ce i-am pus rotorul cel nou , se pare ca motorul a revenit la meteahna veche , respectiv cand decelerez dupa o turatie mai mare (cca 3000 rot/min) , da mici "rateuri" , tuseste ca masinile din filmele americane :| . Cu piesa "reparata" de mine rateurile disparusera complet . De ce oare face asa ? Masina face chestia asta de cand o am , adica de peste un an . Am umblat si la avans incercand sa scap de rateuri , acum va trebui sa gasesc obligatoriu un meserias care sa imi puna avansul "dupa carte" ... Ceva sfaturi , cu privire la "defectul" acesta ? 8->


Salut,

Bobina de inductie are probleme,nu mai asigura scanteia necesara si in momentul in care curentul trece prin rezistenta de cadere din distribuitor isi pierde randamentul.
Atentie ca sunt doua tipuri de bobine,unele de 14.000 V pentru platina si altele de 27.000 V pentru aprindere electronica,tie iti trebuie cea de 27.000 V scrie pe ea daca mai are eticheta "High Voltage".

Re: bibanu47: service, reparatii, reconditionari si modificari

21 Mai 2011, 16:24

$1 scrie:$2una dimineata,
Din pacate mi-a venit si mie randul sa postez in cadrul acestui topic.
Ieri, venind de la Bucuresti catre Constanta, la iesirea din Cernavoda mi-a "dat in nas" Focusul meu.
Imediat am pus avarii, am tras cat mai pe dreapata si am lasat-o sa curga pe marginea strazii in speranta gasirii unui refugiu sa o scot de pe sosea. Dupa ce am scos-o pe liber am observat ca tine relantiul, dar cum ii dadeam acceleratie se sufoca.
Mentionez ca nivelul benzinei era aproape de minim.
Am scos-o din strada, am oprit, ridicat capota, nimic.
Prima banuiala a fost filtrul de benzina infundat, din cauza ca se ineca doar cand o acceleram.
Dupa 2-3minute am pornit-o si am plecat usurel incercand sa merg lin, intre 1800-2200 de ture. Dupa 5-6 km se repeta povestea, stau 2 minute, plec mai departe si reusesc sa ajung la Medgidia unde trag la primul Petrom si ii bag 20 litri de benzina 99+, dupa care imi contiunui drumul spre casa usurel inca cativa kilometri pana ies de pe drumul superaglomerat pe care m-a cam blestemat toata lumea si am zis sa verfic daca mai face urat.
Inca 30 de km pana acasa i-am dat urcari in ture la 5000 de rpm, viteze de 140 km/h, dar nu a mai zis nimic focusul.
Mentionez ca intotdeauna merg cu rezervorul plin-gol, adica fac plinul, merg pana se aprinde becul apoi plinul, filtrul a fost schimbat acum vreo trei mii de km, si benzina nu bag decat de la vreo doua benzinarii de cativa ani incoace (exceptie fac doar plecarile in concedii, bineinteles).
Si acum, dupa ce am scis de mi-au amortit degetele, va rog frumos sa imi spuneti parerea dumneavoastra si eventual ce am de facut.
Multumesc anticipat,
Vali


Buna ziua,
Scuze daca deranjez cu aceeasi problema, dar s-a repetat acum trei zile, s-a incapatanat sa faca ca ea, dupa ce am oprit motorul si am asteptat 2 minute a plecat normal.
Am facut o diagnoza la care nu apare nici o eroare, iar valorile citite pe cilindri sunt normale (presiune, avans, tensiune). Mecanicul a zis ca, dupa parerea lui 80% este pomapa de benzina, dar mai pot fi: pedala acceleratie, bobina inductie (nu ar trebui ca am schimbat-o acum vreo 20 k km), sonda lambda.
Va rog frumos daca puteti sa imi dati sidumneavoastra o opinie ca ma cam doare imina sa dau niste milioane bune pe pompa si sa constat apoi ca am aruncat banii pe geam.
Multumesc anticipat,
Vali
Subiect închis