Salutare
bibanu47. Am un Ford Focus C-max din 2004, motor 2.0 tdci, 136 cai, dar pe langa asta mai am si doua probleme:
1) De ceva timp masina nu mai trage cum tragea odata, am martorul aprins in bord cu probleme la motor si simt ca nu mai fuge.Am pus masina pe un tester si mi-a dat doua erori, cum ar fi presiunea prea mica sau prea mare la turbo. Mi sa spus ca de la turbo ar fi o problema, ori ca axul turbinei e dus, ori ca vreun senzor e defect, idei de genul, nimic concret. M-am pus sa demontez turbina sa vad daca are joc in ax, am demontat (are o pozitie ca dracu) si acolo e totul in regula, axul nu are joc, paletii sunt ok, ungerea este perfecta. Dar..... Pe turbina e o piesa care seamana cu un clanxon, ceva de genul asta, din ce am inteles acea piesa ii da comanda turbinei cand si cat sa se deschida, cat aer sa bage, in acea piesa mai intra un furtunas negru care vine de la un electromotoras care am inteles ca face vid. Pe acea piesa care zic eu ca seamana cu "clanxonul"

mai are un senzor in forma de triunghi l-am desfacut si in loc sa gasesc vreo piesa electronica ca la majoritatea senzorilor, gasesc o tija cam marimea unui bat de chibrit si ca lungime si ca grosime, am apasat un pic pe acel betisor de plastic de la senzorul respectiv si mi sa parut ca se cam blocheaza (da se blocheaza asa putin,adica nu intepeneste acolo) , acel betisor de la senzor culiseaza. M-am gandit ca are un arc acolo si e posibil ca din cauza condensului, vaporilor de apa, etc, sa fi ruginit acel arc si sa nu-i mai dea voie sa culiseze cum trebuie, am luat un spray cu care se da la suruburi pentru a manca rugina si un spray cu vaselina lichida, si am curatat cat sa putut, am montat la loc si nici un semn. Aceeasi chestie....

Ala de la tester mi-a zis ca pe galeria de admisie sunt doi senzori, unul langa altul, unul care citeste presiunea aerului care intra in admisie si unul care citeste temperatura aerului care intra in admisie, si mi la aratat pe cel cu presiunea. M-am dus la un prieten care are magazin de piese auto, am facut comanda de acel senzor de pe galeria de admisie, am zis ca e ala defect si ca nu mai citeste presiunea bine si ca da erori, l-am schimbat si NIMIC.

Stau si ma gandesc ca e posibil ca tot de la senzorul in forma de triunghi sa fie, cel de langa turbina, ca ala citeste vreo comanda aiurea si turbina nu isi face treaba asa cum trebuie. Am momente cand merg cu ea si dintr-o data revine la viata, fuge pentru 1-2 km de zici ca e noua, se stinge martorul din bord, dupa care revine la vechea problema, se aprinde iar martorul....

Oare acel senzor de langa turbina, ce rol o avea? e posibil sa fie ala?
2) De curand pornesc masina, dimineata la prima ora si se aude o bataie la motor, ca un tzacanit de supapa. Opresc motorul si pornesc iar, acelasi zgomot, opresc iar motorul, dar zgomotul se auzea totusi si motorul parca mergea intr-un piston, pun contactul fara sa dau la automat si porneste motorul auzindu-se in continuare acelasi zgomot. Dau sa opresc iar aceeasu chestie, pun iar contactul, motorul porneste, accelerez putin si iau contactul, opresc motorul si de data asta se opreste normal. Pun contactul, dau la automat si porneste normal. Asa patesc dimineatza de dimineata dar fara treaba cu oprit motorul si el totusi sa mearga, doar cu gromotul, il las 1 minut, il opresc si pornesc iar si nu se mai aude. Daca merg cu ea 100 de km si o opresc, stau 2 ore cu ea nepornita si trebuie sa plec pe undeva nu se intampla nimik, porneste fara nici un zgomot. Daca o pornesc dimineata, merg cu ea 100 km si o opresc, dupa care o pornesc tocmai seara la 7-8, patesc aceeasi treaba. Am verificat uleiul, e la nivel, am 5000km de la revizie ca le fac la 10-15 mii de km reviziile,cum stau cu banii si eu...Dar nu depasesc niciodata 15000 de km...

Astept raspuns de la un mecanic pe cinste !!!