Noutăţi din lumea automobilistică
Răspunde

06 Iul 2007, 12:12

ACUM Live la TV, deschiderea ofertei Ford!

06 Iul 2007, 12:16

Doamne da sa fie intr-un ceas bun!

06 Iul 2007, 12:22

Se continua Live pe Money Channel

06 Iul 2007, 12:42

Documentele de calificare depuse de Ford sunt in regula:
http://new.themoneychannel.ro/stiri/Eco ... regula.htm

06 Iul 2007, 13:16

Daewoo Craiova ar putea deveni fabrică Ford.
La sediul AVAS va fi deschisă astăzi oferta depusă de americani pentru cumpărarea pachetului majoritar de acţiuni al Uzinei din Craiova.
Compania americană Ford a rămas singura companie înscrisă în cursă.
Dacă va câştiga, va fi obligată să producă cel puţin 200 de mii de maşini anual, începând din al patrulea an de la preluare.
Potrivit unor analişti din piaţa auto, valoarea Automobile Craiova este de aproximativ 800 de milioane de euro dar e posibil ca preţul obţinut să fie mai mic.

06 Iul 2007, 13:18

Privatizarea Automobile Craiova ar putea fi încheiată până la 1 septembrie
BUCUREŞTI, 6 iul (MEDIAFAX) - (adaugă declaraţii, termenul de finalizare, modifică titlul şi leadul, background)
Comisia de privatizare a fostei uzine de automobile Daewoo Craiova a validat, vineri, documentele de participare depuse de singurul ofertant, producătorul american Ford, şi va începe, săptămâna viitoare, luni, negocierile cu investitorul selectat, urmând să finalizeze tranzacţia până la 1 septembrie.
Cutia cu documentele de participare a fost deschisă în prezenţa presei.
Preşedintele comisiei desemnate de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), secretarul de stat în Ministerul Economiei şi Finanţelor Sebastian Vlădescu, a declarat că, la o primă verificare, documentele de precalificare sunt conforme cu cele solicitate.
Documentele urmează să fie analizate în continuare de către avocaţi, pentru a certifica îndeplinirea cerinţelor.
După ce consilierii legali îşi vor da avizul, comisia va deschide oferta tehnică şi cea financiară, în prezenţa reprezentanţilor Ford, luni, 9 iulie, a spus Vlădescu. Tot luni, membrii comisiei vor începe negocierile cu Ford.
"Luni (9 iulie - n.r.) după amiaza, între orele 14.00-15.00, vom începe discuţia cu Ford şi vom deschide negocierile", a precizat Vlădescu.
El consideră că tranzacţia va fi încheiată până la 1 septembrie 2007.
"Peste 90% sunt sigur că oferta Ford va fi acceptată şi vom finaliza contractul de privatizare", a spus Vlădescu.
Întrebat de reprezentanţii presei despre procesul dintre ANAF şi Daewoo Craiova, în care autoritatea fiscală a cerut plata unor sume peste 700 de milioane de euro în contul unor facilităţi fiscale acrodate companiei, şeful comisiei a menţionat că în mod sigur rezultatul instanţei în acest proces va fi un factor care va fi luat în considerare în timpul negocierilor.
În ceea ce priveşte facilităţile, Vlădescu a precizat că Ford ar putea beneficia de facilităţi din partea statului doar conform legislaţiei europene şi dacă le va solicita.
"Nu vrem să fie nevoie de o lege specială pentru privatizarea Automobile Craiova", a spus şeful comisiei, referitor la posibilitatea ca Ford să primească facilităţi.
La rândul său, ministrul pentru Relaţia cu Parlamentul, Mihai Voicu, a spus că, prin această privatizare, zona Olteniei şi oraşul Craiova vor cunoaşte o dezvoltare importantă.
Vicepreşedintele AVAS Constantin Botez a menţionat că angajamentul autorităţii a fost respectat până în prezent şi speră că şi finalizarea tranzacţiei va avea loc până la termenul anunţat iniţial, adică luna septembrie.
El a adăugat că pentru finalizarea tranzacţiei va fi necesară încheierea unui acord social cu salariaţii Daewoo Craiova.
Automobile Craiova deţine 49% din fabrica Daewoo Craiova, restul titlurilor fiind deţinute chiar de către uzină.
Daewoo Automobile a răscumpărat anul trecut acţiunile deţinute de compania coreeană Daewoo Motor la uzina de automobile, pentru 60 de milioane de dolari. Contractul de transfer al participaţiei de 51% şi tranzacţia creanţelor, între Daewoo Motor Co şi Daewoo Automobile România, a fost semnat în luna august 2006.
Potrivit unor analişti din piaţa auto, valoarea companiei este de aproximativ 800 milioane euro, având în vedere investiţiile de câteva sute de milioane de dolari efectuate la Daewoo Craiova, astfel că statul poate primi peste 500 de milioane de euro pentru participaţia sa de 72,4%.

06 Iul 2007, 13:38

FORD MOTOR COMPANY SUBMITS BID TO PURCHASE ROMANIAN AUTO ASSEMBLY PLANT

BUCHAREST, Romania, July 6, 2007 – Ford Motor Company's bid for the Automobile Craiova assembly plant in Romania has been handed over to the Romanian Authority for State Assets Recovery, meeting the July 5 deadline for bid submissions. The bid was formally opened by the Privatisation Commission at an event in Bucharest today.

"We are pleased to confirm that we have submitted our bid to purchase the Romanian auto plant in Craiova," said Ford of Europe President and CEO John Fleming. "Although it is too early to discuss specifics of our proposal, we believe it offers the best combination of financial, technological and environmental commitments under which Ford would turn the Craiova facility into a highly innovative world-class manufacturing complex with significant employment opportunities."

At today's bid opening event in Bucharest, Lyle Watters, Ford of Europe's Director for Business Strategy said: " For more than two years, we have maintained a strong level of interest in the Automobile Craiova facility. We have visited the plant on several occasions and met with management and Union leaders. Now, we are very excited to arrive at the point where we can share our long-term strategic plan with the Privatization Committee".

"Our goal is to provide the people of Romania with exciting, locally-produced and high quality Ford vehicles, as well as to develop a significant export market for those vehicles that will contribute positively to the Romanian economy," Watters added.

Ford believes the facility in Craiova is a strategically important site for the company's future growth. Ford of Europe produced 1.86 million units at seven assembly plants in 2006 and additional manufacturing space is needed to meet its ambitious new product and growth plans.

"If we are successful in our bid, we would expect to expand and improve the Craiova manufacturing operations, increase employment and attract additional suppliers to the area," said Fleming.

Success for Ford would also allow the company to become an integral member of the Romanian community.

"We see it as our corporate responsibility to make a positive contribution to life in the communities where we operate," said Fleming. "We have demonstrated this already in countries as diverse as Germany, Britain, Belgium, Turkey, Russia and Spain, proving that Ford not only builds great vehicles but also is a good neighbour and committed corporate citizen."

###

Ford of Europe is responsible for producing, selling and servicing Ford brand vehicles in 47 individual markets. The first Ford cars were shipped to Europe in 1903 -- the same year Ford Motor Company was founded. Ford of Europe now employs approximately 66,000 people. In addition to Ford Motor Credit Company, Ford of Europe operations include Ford Customer Service Division and 22 manufacturing facilities, including joint ventures.

Ford Motor Company, a global automotive industry leader based in Dearborn, Mich., manufactures or distributes automobiles in 200 markets across six continents. With about 260,000 employees and about 100 plants worldwide, the company’s core and affiliated automotive brands include Ford, Jaguar, Land Rover, Lincoln, Mercury, Volvo and Mazda. The company provides financial services through Ford Motor Credit Company. For more information regarding Ford’s products, please visit http://www.fordvehicles.com

Sursa: Ford Media Site

06 Iul 2007, 16:37

off topic :

nu mai mergem la nemti dupa forduri , mergem doar pana la craiova
economie bani si timp !

06 Iul 2007, 19:48

A auzit cineva ce linie de productie ar vrea sa puna aici?

Intrebarea care se pune: care dintre voi ar fi dispusi sa cumpere Ford-uri facute in RO? :)

Daca fac Mustang-uri, eu ma ofer voluntar sa testez unu :D

06 Iul 2007, 21:12

Din cate stiu Ford nu face fata la Fiesta si Fusion. Deci toate sanse ar fi ca aceste doua modele (sau numai unul) sa fie Made in Romania.

06 Iul 2007, 22:23

Mie imi e sa nu faca o strutzocamila gen Fiesta berlina..nu cred ca mi-ar placea :D

06 Iul 2007, 23:19

macar ai vazut-o ? p-aia de india ?

06 Iul 2007, 23:29

ai ceva poze sau link-uri, cornel ?

07 Iul 2007, 07:08

Mie imi este frica daca se va fabrica ford la craiova va scadea calitatea,multi spun ca cielo corean este mai bun decat cele facute la noi.Sincer daca ar fi sa cumpar masina noua si ar fi facuta la craiova m-as gandi de doua ori inainte de cumparare.Un coleg a cumparat astra dupa ce a aflat ca renaulturile sunt facute in turcia.

07 Iul 2007, 07:16

oricum, toate astea sunt doar presupuneri, ca sa nu zic speculatii...
negocierile cu Ford incep luni, se spera semnarea contractului de privatizare in luna septembrie;
pana la inceperea efectiva a fabricatiei in conditii de serie vor trece minim 18 luni (varianta optimista), asa ca probabil abia dupa anul 2009 vor iesi Fordurile de pe poarta fabricii;
e prematur sa anticipam azi ce modele se vor fabrica atunci

12 Iul 2007, 10:22

asa arata o fiesta sedan . Eu zic ca e acceptabila :

http://www.emol.com/modulos/salon2004/a ... _sedan.jpg

12 Iul 2007, 10:47

$1 scrie:$2sa arata o fiesta sedan . Eu zic ca e acceptabila :

http://www.emol.com/modulos/salon2004/a ... _sedan.jpg


Si mie mi-ar placea un asemenea model.

1. Sunt convins ca peste cativa ani voi avea nevoie de o masina cu ceva mai mult spatiu in portbagaj (nevasta, copii, etc...).
2. Nu cred ca voi avea suficienti bani pentru ceva gen Focus Sedan, Skoda Octavia, etc... cu dotari si motorizare decenta, odata ce am familie.
3. Dupa unele peripetii si experiente neplacute, nu cred ca voi mai fi vreodata tentat sa-mi cumpar masina second-hand.

12 Iul 2007, 11:52

mie nu!! asta deja nu mai e fiesta.....fiesta e fesela....e o masina care te inveseleste....aia....nimic.....

12 Iul 2007, 12:53

$1 scrie:$2sa arata o fiesta sedan . Eu zic ca e acceptabila :

http://www.emol.com/modulos/salon2004/a ... _sedan.jpg


Foarte frumoasa.... aduce si cu Focus putin.. dar e reusita...

Fata de Logan - Logan MCV ... :x .. cah...

12 Iul 2007, 16:30

"Autoritatile au amanat pentru a doua oara deschiderea ofertei tehnice depuse de Ford in cazul privatizarii Automobile Craiova. Oferta tehnica ar putea fi deschisa in cursul acestei dupa-amieze, in loc de miercuri, cum se stabilise la inceputul acestei saptamani, au declarat surse oficiale citate de Mediafax. Initial, procedura trebuia sa demareze luni, dar a fost amanata, Comisia de privatizare a Automobile Craiova solicitand Ford completarea documentelor de precalificare. Mai multe detalii despre oferta tehnica urmeaza sa fie prezentate saptamana viitoare, in cadrul intalnirii dintre John Fleming - presedintele Ford Europa - si premierul Calin Popescu Tariceanu, impreuna cu membrii Comisiei de privatizare."

14 Iul 2007, 16:57

fiesta sedan....e frumoasa, dar nu mai e fiesta, chiar asa...s-a cam dus personalitatea masinii data de caroseria ei deosebita...fiestei nu-i sta bine decat hatch, dupa parerea mea...

15 Iul 2007, 09:19

Sau Ford Ikon :?
FiÅŸiere ataÅŸate
ford-ikon.jpg
ford-ikon.jpg (20.74 KiB) Vizualizat de 5268 ori
ford-ikon2.jpg
ford-ikon2.jpg (27.85 KiB) Vizualizat de 5268 ori
186192287_3c9ca59d73.jpg
(128.21 KiB) Descărcat de 409 ori

15 Iul 2007, 09:49

cah arata rau sedanul ala.....
in legatura cu topicul, ford in caz ca nu stiati, au vrut sa cumpere si dacia.... dar de' ca sa intram in UE s-au oferit avantaje francezilor... dar acum cumpara uzinele de la craiova si vom avea forduri made in romania :D

16 Iul 2007, 09:17

Preluare din ZF de astazi

Ford va investi peste 675 mil. euro la Craiova
Autor: Bogdan Alecu Data: 16-07-2007

Uzina avea la sfarsitul lui 2006 aproximativ 4.000 de angajati, in crestere de la 3.500 cati avea in 2005. Potrivit reprezentantilor Comisiei de privatizare, productia de autovehicule va fi majorata la 300.000 de unitati anual, incepand cu 2011, cand vor fi finalizate investitiile de extindere a capacitatii de productie.

"Angajamentele firmei Ford pentru fabrica de la Craiova cuprind cresterea productiei din 2011 la 300.000 de autovehicule si 300.000 de motoare pe an dupa 2011 si investitii directe de 675 de milioane de euro, ceea ce duce la cheltuieli directe in Romania de peste un miliard de euro. Compania Ford este de acord sa ajunga la un grad de integrare de 60% si la fabrica de la Craiova se va dubla numarul angajatilor, pana la 7.000-9.000", a declarat, la sfarsitul saptamanii trecute pentru Mediafax, ministrul pentru relatia cu Parlamentul, Mihai Voicu, care a precizat ca este mandatat de presedintele Comisiei de privatizare. Pe de alta parte, Teodor Atanasiu, presedintele Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), a spus ca Ford Europa a facut o oferta tehnica pentru societatea Automobile Craiova mai mare decat criteriile impuse in caietul de sarcini de catre statul roman.

"Aceasta ne duce la premisele nu numai ale unei privatizari de succes, ci si ale unei constructii industriale de mare anvergura in Craiova si crearea celui de-al doilea mare producator de autoturisme din Romania. Nu pot sa va spun foarte multe date pentru ca cei de la Ford ne-au cerut confidentialitate pana luni, cand presedintele lor pe Europa va veni sa prezinte oficial premierului Tariceanu si comisiei de privatizare aceasta oferta", a spus Teodor Atanasiu.

Comisia de privatizare a Automobile Craiova a deschis pe data de 12 iulie oferta tehnica depusa de Ford Motor Company, dupa care au demarat negocierile pe marginea acesteia. Deschiderea ofertei s-a realizat dupa ce comisia de privatizare a analizat si a luat hotararea ca modificarile si completarile la documentele de participare solicitate si depuse de compania americana respecta legislatia din domeniu.

John Fleming, presedintele si directorul executiv al Ford in Europa, se va afla astazi in Romania. El se va intalni cu premierul Calin Popescu-Tariceanu si apoi va prezenta comisiei de privatizare a Automobile Craiova mai multe detalii despre oferta tehnica depusa, saptamana trecuta, pentru preluarea companiei.

Daewoo Automobile a rascumparat anul trecut actiunile detinute de compania sud-coreeana Daewoo Motor la uzina de automobile, pentru 60 de milioane de dolari. Contractul de transfer al participatiei de 51% si tranzactia creantelor, intre Daewoo Motor Co si Daewoo Automobile Romania, a fost semnat in luna august 2006.

Potrivit unor analisti din piata auto, valoarea companiei este de aproximativ 800 mil. euro, avand in vedere investitiile de cateva sute de milioane de dolari efectuate la Daewoo Craiova, astfel ca statul poate primi peste 500 mil. euro pentru participatia sa de 72,4% la Automobile Craiova.

Pentru a compensa scaderea vanzarilor din America de Nord, cea mai importanta piata pentru Ford, constructorul american doreste sa profite de expansiunea pietelor emergente.

"Planurile de crestere ale Ford of Europe include expansiunea pe pietele emergente din Europa de Est", a declarat anterior pentru ZF Fleming.

Fabricile Ford din Europa au asamblat in 2006 aproximativ 1,85 milioane de autovehicule, cu pana la 10% mai mult decat capacitatea maxima instalata de 1,8 milioane prin introducerea de schimburi suplimentare. Preluarea uzinei de la Craiova ar putea creste productia Ford in Europa la peste 2 milioane de unitati. Cel mai bine vandut model Ford in Romania este Fiesta, cu 2.514 unitati in primele cinci luni ale anului, in crestere cu peste 100% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Fleming nu a precizat ce model va fi asamblat la Craiova, insa cel mai probabil va fi Fiesta, avand in vedere cresterea vanzarilor modelelor de clasa mica in primele cinci luni ale anului cu 66,1% in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut.

Daewoo versus Ford, la Craiova

Ce a facut Daewoo


Productie totala de peste 250.000 de autoturisme din 1994 pana in prezent


Capacitate anuala de 100.000 de vehicule si 240.000 de motoare


Investitii totale de 850 mil. $ (616 mil. euro)


In 2006 numarul angajatilor a fost majorat cu 400, la un total de 4.000

Ce va face Ford


Productie de 300.000 de autovehicule anual incepand cu 2011


Productie de 300.000 de motoare anual incepand cu 2011


Investitii directe de 675 de milioane

de euro


Dublarea angajatilor, pana la 7.000-9.000

19 Iul 2007, 09:06

sa ne asteptam oare si la imbunatatirea serviciilor oferite detinatorilor de autovehicule ford?
vor umbla si la dezvoltarea retelei de service-uri - modul cum esti privit ca si client, sau, dimpotriva?
de asemenea, dealerii vor practica preturi "speciale" pentru piata romaneasca?
teoretic un autoturism fabricat (asamblat) aici, ne-ar costa mai putin daca am lua unul - tot nou - de-afara, nu?

19 Iul 2007, 10:30

ce o sa imi para cel mai bine ca o sa isi cam iasa din drepturi romcar =))... si o sa fie fordul mai aproape, sa putem sa facem reclamatii...

19 Iul 2007, 11:06

AUTO Ford proiecteaza un model de automobil pe care il va fabrica exclusiv la uzina din Craiova, a carei achizitie o negociaza, in momentul de fata, cu statul roman. "Va fi un model fabricat in Romania, care va fi produs numai in Romania", a declarat, intr-o emisiune a TVR, John Fleming, presedintele Ford Europa. Masina va fi proiectata, insa, in Germania si Marea Britanie.

din ziarul Compact de azi.
Oare ce model va fi?

19 Iul 2007, 11:49

Se pare ca noul Fiesta:

http://www.themoneychannel.ro/articol_1 ... mania.html

19 Iul 2007, 15:56

astea`s deja speculatii......prea multe vor sa faca astia intr`o singura fabrica.... :)

19 Iul 2007, 20:55

vis-a-vis de accidentul ala din Ungaria (autocar cu romani izbit de un TIR), la stiri mi s-a parut ca masinile pe care le transporta TIR-ul erau Ford Fiesta...s-ar putea ca unii dintre colegii de forum care asteptau masinile sa fie amanati din aceasta cauza...masinile veneau in Romania...asta daca am vazut eu bine...

mai tragic e ca au murit 7 oameni si mai sunt cativa in stare foarte grava prin spitale... :(
Răspunde