de narcisiulian » 22 Iul 2011, 00:42
Doresc sa reiau partial caracteristicile cu completarile si adaugirile de rigoare dupa vanzarea unui numar insemnat de interfete, testate atat de catre membrii forumului cat si de alte persoane fizice si service-uri auto:
Interfata mobydick 3210 are conexiune USB, este OBD 2 ca standard de comunicatie, functioneaza pe windows xp, vista, 7 atat de 32 cat si de 64 biti, impreuna cu software-ul formidable 2.03.
Cu aceasta se poate accesa modulul motor (PCM) vizualizandu-se datele live emise de senzorii de pe acesta, precum si citirea si stergerea erorilor (DTC). Se pot vizualiza si sterge erorile de ABS, AIRBAG si Cutie automata Durashift (TCM) la unele modele (foarte putin testat) se pot vizualiza si sterge erorile din bord (CLUSTER), precum si indicatorul de combustibil in procent din total rezervor si nr de kilometri mai putin cifra sutelor de mii (am mai explicat si anterior sunt kilometrii din bord, la Ford doar in bord se stocheaza km). Se pot citi si rescrie codurile de injectoare la modelele 1,8 si 2.0 TDCI incepand cu 2003.
Interfata functioneaza pe modelele dupa 1999: KA, FIESTA, FOCUS, MONDEO, TRANSIT SI TRANSIT CONECT, atat benzina cat si diesel TDDI sau TDCI. Daca modelul autoturismului are un motor care nu este prezent in meniul programului, se selecteaza modelul care contine acea motorizare, practic selectia se face in principal dupa motorizare nu dupa model pentru conectarea la modulul autoturismului.
La unele autoturisme interfata se va conecta doar pe modulul motor, daca celelate sisteme nu sunt prezente sau autoturismul este ca si data de fabricatie sub 2000, insa nu este regula, acest aspect depinde de foarte multi factori si nu este determinat de interfata ci de autoturismul in sine.
Erorile care nu pot fi sterse semnaleaza o problema permanenta care trebuie remediata si nicidecum o defectiune a interfetei. De asemenea, un acces limitat la modulele autoturismului in afara datei de fabricatie mai vechi, poate semnifica o problema de comunicatie interna a masinii sau o interventie neautorizata asupra acestuia la un moment dat (la Focus dupa 2005 sunt renumite erorile de airbag, motiv pentru care se dezactiveaza din reprezentata linia de comunicare cu modulul de diagnostic pentru a elimina erorile din bord).
Pretul interfetei ramane 130 lei, am stoc permanent, in Bucuresti putem efectua proba si test la vanzare, pretul de 130 lei fiind practic echivalentul unui servciu de diagnostic la reprezentanta, diagnostic care va ajuta sa va monitorizati starea autoturismului in orice moment, bineinteles la capitolele mentionate, aceasta nu va scuteste de revizii mecanice periodice, inspectii ale caroseriei etc.
Pentru cei interesati de Interfata de reprezentanta VCM - IDS, aceasta se poate comercializa la pretul de 3000 lei (posibil si mai putin - depinde de cursul valutar) putand fi utilizata pe FORD SUA si EUROPA ,MAZDA,JAGUAR,LAND ROVER. Aceasta este disponibila numai la comanda in 7 zile. Este recomandata service-urilor care isi doresc un serviciu de diagnostic profesional, cu care se pot testa individual modulele, se pot efectua output teste, se pot activa diverse functii, updatari oficiale de soft ale autoturismului, etc.
La lista de modele am uitat sa mentionez si FUSION (pe aceeasi platforma cu FIESTA).