Dupa cum am promis, mini review GPL pe focus 1.4:
Introducere: Mers la serviciu zilnic cu masina (dl Shine poate sa confirme

), drum extrem de aglomerat, trafic de Bucuresti (cei ce locuiesc aici stiu despre ce vorbesc). Deja se simtea la buzunar cand am schimbat locul de munca si mergeam spre o zona muuult mai aglomerata fata de locul unde munceam inainte. Ca sa va face o idee in prezent fac si 50 de minute pe un traseu de 3 km. Ma costa drumul pe saptamana cam 100 ron. Am zis ca trebuie sa fac ceva mai ales ca stim cu totii tendinta ascendenta a pretului benzinei. Drumurile zilnice adunate cu escapadele la parinti in afara bucurestiului si la socrii in slatina plus un concediu la mare/munte sau te-miri-ce plimbari dadeau "cu virgula". Bani de masina diesel sa strang si sa o vand pe a mea...greu. Mai ales ca mi-e tare greu sa ma despart de ea la felul in care o ingrijesc. Lasand povestile la o parte, am strans din...maini un pic si a rezultat asa:
Instalatie Tomasetto Stag 200 + REzervor toroidal 32-35 litri utili - 2300 lei
Acte la stat cu drumuri - 200 lei
Pret GPL ~ 2.7 lei
Pret benzina ~ 5.4 lei
Iarna in oras mare economie nu se face, la inceput m-am cam speriat sincer sa fiu. Un consum de 15 % GPL plus pornirea pe benzina duce la economie minima, aproape insesizabila. M-am gandit, la draq, mi-am luat teapa. Dar cand temperaturile trec de 0 grade deja se simte la gologani.
Consum iarna: Benzina 10-11 % in oras 7-8 % in afara
GPL 13-15% in oras 9 % afara
Consum Temperaturi peste 10 grade: Benzina 9-10 % in oras 6-7 % afara
GPL 12-14% in oras 7.5-8 afara
Consumul pe GPL e mai mare cu 1.5 pana la 2 l decat cel pe benzina.
Trecerea pe gaz se face cand motorul atinge temp de 30 de grade. Iarna asta se intampla cam in 5-7 minute, iar acum in 2 minute. La vara probabil ca va fi si mai rapid.
Economia la bani se simte cel mai bine la drumuri lungi. Am reusit sa fac un drum de 450-460 km cu 100 lei pe gpl. Nu are rost sa spun ca am mers normal (50-70 localitati, 90-110 in afara, 120-130 A1). Drumul asta in aceleasi conditii ma costa cam 160 lei pe benzina.
Ma rog, cred ca s-a inteles ideea. Comportamentul masinii a ramas neschimbat aproape. Parca la plecare de pe loc trebuie turata un pic mai mult. As vrea totusi sa mearga cineva cu acelasi motor ca al meu cu ea ca sa-si dea cu parerea. Daca se ofera voluntari...cu cea mai mare placere. Viteza maxima pe gpl a fost de 160 pe bord si tind sa cred ca mai vroia un pic, oricum cu acest motor nu e recomandat peste 130 kmph asa ca ma declar multumit.
Fosta masina, o dacie 1310 a fost tot pe gpl, dar se vede ca au evoluat foarte mult instalatiile.
Spre final concluzia: Merita sa pui GPL??? Eu sunt de parere ca DA. Daca nu ai bani de diesel este o alternativa de luat in considerare. Nu stiu cat am fost de explicit, daca sunt intrebari va astept.
PS: 4000 km mersi pe gpl, niciun beculet aprins, nu s-a poticnit, a pornit perfect si instalatia e platita jumatate deja