ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
$1 scrie:$2au daca le ai montate de anul trecut, ce faci ? Nu ai de unde sa ai certificat.. O porcarie, oricum !
Daca le ai de anul trecut politaiul se va uita dupa inscriptiile de pe cauciuc, adica m+s, fulg de zapada si chestia aialalta ce nu o tin eu minte.
Era scris deja
$1 scrie:$2Tot acolo mai scrie: De asemenea, oficialul a recunoscut că, în anumite cazuri, un astfel de certificat nu poate fi obținut. De exemplu, atunci când cumperi un cauciuc second-hand. În acest caz, este suficient ca anvelopa respectivă să aibă însemnele necesare și să corespundă din punct de vedere tehnic (profil, adâncime a profilului căii de rulare)
$1 scrie:$2au daca le ai montate de anul trecut, ce faci ? Nu ai de unde sa ai certificat.. O porcarie, oricum !
Daca le ai de anul trecut politaiul se va uita dupa inscriptiile de pe cauciuc, adica m+s, fulg de zapada si chestia aialalta ce nu o tin eu minte.
[/quote]
Pai si asta inseamna ca tu le poti monta acum fara certificat, iar daca te intreaba politaiul de el, ii spui ca le ai montate de anul trecut Asa merge treaba cu legea asta, numai pe vorbe ?
Nu e legea tarii, e o directiva UE. Directorul ARR, ca majoritatea celor din institutiile statului, vorbeste sa se afle in treaba. Nici simbolul fulg de nea nu va fi necesar.
Mie nu imi pare pe vorbe, cel putin nu la momentul asta ... e simplu: ai certificat esti boier, nu ai certificat, se uita militianul pe inscriptia de pe sidewall-ul anvelopei, clar ca buna ziua! Ideea acestei legi nu este sa te oblige sa le montezi in service ... ci sa te oblige sa ai anvelope de iarna!
Ultima oară modificat de adyamg pe 09 Oct 2011, 17:18, modificat 1 dată în total.
Mi se par complicatii inutile. Eu nu am vazut in viata mea un certificat din asta de care vorbeste - singurul lui scop e ca sa nu se mai uite politistul pe anvelopa?! De 'cartea de identitate a anvelopei', nici atat.
$1 scrie:$2unt sigur ca vor fi cu ochi pe noi- ar fi ideal sa nu ne oblige de la 1 noiembrie sa incaltam gumele de iarna ci in momentul in care vine iarna calumea- zapada, viscol, ger ....
Pentru tine o sa iti elibereze o "lege speciala" in privinta asta,cum sa spui asa ceva:)),adica daca mergi undeva iarna un drum mai lung mergi cu anveopele de iarna in portbagaj si daca da primu fulg de nea le pui repede sau tu cum vrei sa faci?,asta e legea si trebuie sa o respectam ca in tarile civilizate,doar ca la noi nu prea e civilizatie asta e adevarul,ce sa facem sa mergem fara anvelope de iarna,sa ne cumparam asta sa facem,eu am avut anvelope de iarna in fiecare an nu era nevoie de lege sa imi zicu ,este si de siguranta personala si a celorlalti!
nu ai bani de anvelope,nu circuli sau risti sa iei amenda,foarte simplu!
Ce nu spun astia este ca in textul de lege e specificat ca vor fi amendati soferii care circula pe zapada, gheata sau polei fara pneuri de iarna...alt aspect: la 1 Noiembrie intra in vigoare....dar nu se mentioneaza o perioada...asa ca poti fi prins si in martie si in octombrie....
Daca pe carosabil nu este zapada, gheata sau polei se poate si cu cele de vara...Eu am doua masini si numai una o echipez cu anvelope de iarna...cu cealalata circul cand este uscat...
Tocmai ce au difuzat la stirile de seara de la ProTv, ca trebuie nu stiu ce certificat de conformitate care se elibereaza numai la cumpararea anvelopelor noi si pe care trebuie sa le prezentam atunci cand vom fi opriti in trafic... Deci eu nu mai am ce sa fac cu anvelopele cumparate anul trecut si care nu au venit insotite de aceasta hartie... Trebuie sa cumpar altele noi... Astia sunt nebuni de-a binelea... sau vror sa faca profit de pe urma noastra...?! Cine nu crede poate sa urmareasca pe net stririle din aceasta seara de pe ProTv... daca nu este adevarat ar trebui dati in judecata pentru dezinformarea opiniei publice... Pfffffff... ce de nebunie si cu anvelopele astea...
$1 scrie:$2ocmai ce au difuzat la stirile de seara de la ProTv, ca trebuie nu stiu ce certificat de conformitate care se elibereaza numai la cumpararea anvelopelor noi si pe care trebuie sa le prezentam atunci cand vom fi opriti in trafic... Deci eu nu mai am ce sa fac cu anvelopele cumparate anul trecut si care nu au venit insotite de aceasta hartie... Trebuie sa cumpar altele noi... Astia sunt nebuni de-a binelea... sau vror sa faca profit de pe urma noastra...?! Cine nu crede poate sa urmareasca pe net stririle din aceasta seara de pe ProTv... daca nu este adevarat ar trebui dati in judecata pentru dezinformarea opiniei publice... Pfffffff... ce de nebunie si cu anvelopele astea...
Nu cred ca e asa nebunie cat e "nuanta" ce o capata orice este difuzat la stiri.
In directiva aceea europeana nu zice de nici un munte, fulg de nea sau alt insemn. Scrie doar de M+S, M-S, MS. Certificat de conformitate? Get real ! Nu vreti sa mergeti si la RAR sa va omologheze anvelopele ca-s compatibile cu masina? Oricum cei mai nefericiti vor fi transportatorii care blocau mereu drumurile si oricum au de unde sa puna asa ceva pe camioane la ce profituri grase au.
@sanderoalex - de undeva de pe net - e posibil sa nu fie la zi informatia dar oricum... dintre toate tarile enumerate si unde lumea cam are cascaval s-au gasit rapciugosii astia din Romania sa impuna reguli mai dure decat acolo. Parerea mea este ca RO nu avea ce sa caute in UE pana nu atingeam si noi un nivel de civilizatie adecvat. Degeaba suntem cu numele acolo daca la fata locului suntem cu 50 de ani in urma din toate punctele de vedere, mai putin al preturilor la combustibili si in curand, la utilitati. Sa vedeti ce va fi dupa liberalizarea preturilor la energie electrica si gaze cu salariul mediu de 350 eur
Da, dar daca nu ne lua UE sub aripa, chiar si asa, rapciugosi si necivilizati cum suntem, ne lua "mother Russia", iar asta ar fi fost dezavantajos pentru UE.
Asa ca UE probabil au avut de ales dintre doua rele, si au ales ce au considerat ei a fi raul mai mic.
Ca suntem o tara acceptata in UE doar ca si consumatori e bine stiut, dar dupa mine masura asta este buna. Normal ar fi fost sa putem si sa fim si noi lasati sa producem un cauciuc, o gulie, un mar un ceva orice.
1. am cauciucuri noi all-season pirelli p400, pe care scrie M+S dar nu am fulgul sau creasta muntelui. sunt legale conform noii legi sau nu? (Officer sau cineva in cunostinta de cauza, raspuns bazat pe lege, nu pareri)
2. stiu ca ideal ar fi cauciucuri de iarna - iarna si de vara - vara, insa la 500-700km cat fac intr-un "sezon rece" si 90% in oras, nu imi permit sa blochez atatia bani pe un set nou de anvelope. de vara am un set totusi.
3. cred ca pe celalalt topic de anvelope scria un coleg ca cele de iarna sunt bune si vara doar ca se tocesc mai repede. tin sa il contrazic, uitati-va cum se comporta niste cauciucuri de iarna pe caldura la o franare brusca. da, fumul e de la ele.
Conform directivei daca au inscriptia M+S sunt pentru zapada. In legatura cu certificatul de conformitate, am vazut si eu stirea de la protv si va spun ca este o aberatie. Daca va uitati pe lateralul anvelopei veti gasi si inscriptia E1, E3, E4 etc Acesta este marcajul care arata ca anvelopele respective au fost omologate in conformitate cu directiva respectiva iar cifra este codul tarii in care s-a facut omologarea. Producatorul sau importatorul este obligat sa obtina omologarea ca sa poata comercializa anvelopele in spatiul UE. Ce treaba are consumatorul final sa probeze el conformitatea in fata autoritatilor? Pai autoritatile sa ia masuri ca in UE sa nu se vanda gume neconforme nu sa stau eu sa verific omologarile ca eu nu sunt OPC. Atat ziaristii protevelului cat si luminatii de la ARR sau BPR care au raspandit aceste zvonuri sunt la nivel de biologie. Ca niste amibe din alea care traiesc pe canalul principal de la statia de epurare de la Glina.