ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
11 Oct 2011, 20:01
va salut,
anvelopele de iarna sunt esentiale pentru a circula in conditii de siguranta pe drumuri acoperite cu zapada si noroi, iar acestea se recomanda a se monta pe autovehicul in momentul in care temperatura exterioara scade sub 7 grade celsius, chiar daca nu ninge.
ca o paranteza, acum un 2 ani am fost singurul care a putut iesi din parcare desi zapada depusa pe stradutele din cartier depasea lejer 15 cm.; iar rularea pe drumul acoperit cu zapada nu mi-a creat niciun fel de probleme.
de asemenea, anvelopele de iarna nu sunt facute pentru vara, fiind mult mai moi decat cele de vara si de aici rezulta distanta de franare mai mare precum si uzarea excesiva a acestora .
in legatura cu marcajele de pe anvelope, va atasez o imagine cu ceea ce ar trebui sa fie trecut pe acestea chiar daca sunt all season.
personal nu recomand all season, deoarece nu sunt nici de vara si nici de iarna...deci mai pe scurt asa cum spunem noi cei din domeniul auto nu se recomanda in niciun sezon.
numai bine va doresc si o iarna fara incidente!
- Fişiere ataşate
-

11 Oct 2011, 20:16
dupa prima iarna am ramas cu anvelopele de iarna pana in aprilie. deja erau aprox 20 grade si ma miram de ce imi intra ABS-ul la 40 Km/h pe asfalt uscat - de la cauciucurile de iarna, care erau precum guma de sters la temperatura aia.
11 Oct 2011, 21:57
foarte bine punctat!
12 Oct 2011, 07:22
Un articol foarte bun trimis de un prieten, sper ca nu a mai fost pus:
http://www.anvelopeweb.ro/legea-anvelop ... in-romania
12 Oct 2011, 08:50
Asa cum tot zic de vreun an incoace ... Am gasit anvelope pe exista inscriptia M+S dar sunt fara fulg fara munte iar producatorul le da ca anvelope de vara.
Continental 4x4 contact.
http://shinaukrprod.com.ua/media/upload ... ontact.jpgLe-am avut pe Kuga si iarna nu in totalitate OK. A compensat foarte mult sistemul 4x4 ca altfel nu faceau fata la prima zapada.
In concluzie ... s-ar putea sa gasim anvelope de vara M+S fara fulg sau varf de munte la preturi de anvelope de vara, sa ne bucuram ca sunt "intermediare" si sa ne miram de ce am facut accident ca ne-am dus saniuta peste cel din fata.
12 Oct 2011, 09:39
Probabil ca se descruca rau din cauza faptului ca sunt catalogate ca invelope de vara si prin urmare cauciucul este mai tare si la temperaturi scazute se face ca plasticul. Deasta anvelopele allseason sunt cum sunt ... adica nepotrivite si iarna si vara!
12 Oct 2011, 10:03
@martini este lamuritor articolul. Asa l-as fi scris si eu
12 Oct 2011, 10:03
Eu am de iarna pe fata. M-am gandit sa le mut pe spate si pe fata sa pun anvelope de iarna noi. Conform legii este ok treaba asta?
La cumpararea anvelopelor de iarna noi trebuie sa-mi dea ceva certificat?
Multumesc.
12 Oct 2011, 10:07
@GrigoreS:
reformuleaza... din cate spui ai de iarna si pe fata si pe spate, corect ?
nu iti foloseste la nimic acel certificat...nu te intreaba nimeni; doar verifica marcajele de pe anvelope!
numai bine.
12 Oct 2011, 10:38
Îmi cer scuze dacă formularea mea nu a putut fi descifrată

Reformulez: am anvelope de iarnă pe față și de vară pe spate. Cele de pe spate (de vară) le dau jos, cele de pe față (de iarnă) le mut pe spate și pe față pun de iarnă noi. Deci pe spate o să fie de iarnă SH și pe față tot de iarnă dar noi. E ok dacă fac așa? Sau trebuie OBLIGATORIU să fie noi toate 4?
Mulțumesc.
12 Oct 2011, 10:42
e ok
pe ei ii intereseaza doar sa fie masina echipata cu anvelope de iarna.
nu este obligatoriu sa fie identice (dar de preferat este sa fie acelasi tip de anvelope pe o punte!)
12 Oct 2011, 11:08
si sa respecte limita de uzura bineinteles... parca era 2 mm la masina mica, 3 mm la gip si 4 mm la autobuze si camioane.
12 Oct 2011, 11:16
limita de uzura cred ca e data de markerul de uzura!
12 Oct 2011, 12:16
@mihaiR : nu iei amenda pentru ca pe site-ul producatorului sunt trecute la anvelope de vara
Si ca sa fac un pic de trolling, anvelopa de iarna este tot una cu cea pentru zapada?
12 Oct 2011, 12:20
@toxicristi :
eu asa cred...mai exista unele pentru gheata in care se fixeaza niste tinte, dar din cate stiu bu sunt admise.
12 Oct 2011, 12:28
M-am uitat si in Regulamentele UN/ECE 30 si 54 (
http://www.etrma.org/public/activitiestyregun.asp), la fel ca in Directiva 92/23/EEC, nici pomeneala de simbolul 'fulg de nea in creasta montana'.
Sunt curios daca poti castiga o contestatie pe motivul ca 'anvelopa de iarna' nu e definita in textele enuntate.
12 Oct 2011, 13:34
e definita... in directiva Anexa II
DEFINITII
2.2. „pneuri pentru zăpadă”: pneuri al căror desen al benzii de rulare și structură sunt proiectate înainte de toate pentru a asigura un comportament mai bun decât al pneurilor normale în noroi și în zăpadă proaspătă sau în curs de topire. Desenul benzii de rulare al pneurilor de zăpadă este în general caracterizat de elemente de crestătură și de matriță masive, mai distanțate unul de celălalt decât la pneurile normale;
Ceea ce nu am vazut eu e acel simbol cu fulgul de nea. De unde l-au scos astia?
LE olmaiti goagal
http://www.snowtyres.com.au/severe-service-emblem
12 Oct 2011, 15:40
am pus o imagine reala cu marcajele despre care se tot vorbeste...si culmea e ca se afla pe anvelope all season!!!
- Fişiere ataşate
-

12 Oct 2011, 15:58
mihaizzz din definitia anvelopelor de iarna din lege reiese ca e suficient ca acestea sa aiba marcajul M+S, cel cu fulgul de zapada nefiind obligatoriu.
Fulgul de zapada indica faptul ca anvelopa este destinata folosirii in conditii extreme de iarna si ca are performante mai bune decat anvelopele M+S.
12 Oct 2011, 16:06
da.
dar uite ce s-a scris mai devreme : "Anvelopele all-season sau mixte nu sunt asimilate anvelopelor de iarnă. "
12 Oct 2011, 16:40
Vin si eu cu o alta problema!
Ce se va intampla cu husele speciale pt anvelope sau lanturile pt zapada? Daca le pui peste un all-season tot iti iei amenda?
12 Oct 2011, 16:40
Spune in primul rand ca nu exista terminologia de anvelope all-season in lege ci doar aceea de anvelope de iarna. De asemenea, mai spune ca anvelopele de iarna sunt cele care au inscriptia M+S. Prin urmare daca anvelopele au inscriptia M+S sunt considerate a fi de iarna. Exista doua feluri de anvelope mixte - unele au inscriptia M+S si unele nu. Ei bine, cele care o au sunt considerate anvelope de iarna de lege.
Articolul ala din zf contine informatii eronate inca din titlu. Scrie ca cine merge cu all season dupa 1 noiembrie ia amenda, ceea ce nu este adevarat. Corect era sa spuna ca cine merge fara caucicuri de iarna pe drumuri cu polei, zapada sau gheata dupa 1 noiembrie poate lua amenda.
12 Oct 2011, 16:44
Foarte bine punctat Officer!
12 Oct 2011, 16:52
DA
acum cred ca s-a lamurit toata lumea.
12 Oct 2011, 21:51
deci fix cel din imaginile postate de mine

...
ma refer la semnul care trebuie să fie pe cauciucurile de iarnă, ca să nu fii amendat!
13 Oct 2011, 08:03
Stiti ce nu inteleg eu? CUm dracu au facut astia legea, de le-a trebuit cateva sapatamani unor aparate ale statului (Politie, RAR, etc) ca sa isi dea seama ce-a vrut sa spuna legiutorul...INCREDIBIL?! Pana si pe legiuitor daca il intrebai nu stia care erau conditiile
13 Oct 2011, 08:06
ai dreptate... a fost o lege lansata la nervi de Boagiu...
13 Oct 2011, 08:32
Eu mi-am luat ieri 2 anvelope noi Semperit pe care le-am pus pe fata. Au costat 190 lei buc si apare pe ele semnul acela cu fulgul de zapada si mai scrie si alte chestii din care iti dai seama ca sunt de iarna clar. Singura chestie ce nu apare e M+S sau M&S. Sper sa nu se lege de asta organul.
Certificat de conformitate, de unde ar reiesi ca sunt de iarna, nu mi-au dat si nici nu am cerut. Mi se parea penibil sa cer daca oricum pe anvelopa este semnul de iarna.
De amu cu Dumnezeu inainte.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.