Noutăţi din lumea automobilistică
Răspunde

Ford lanseaza motorul 1.0 Ecoboost

09 Noi 2011, 18:33

1.0 EcoBoost - 125CP se va face la Craiova
http://www.realitatea.net/cel-mai-puter ... 85425.html

Re: Noul Ford B-Max va moşteni din 2012 Ford Fusion

09 Noi 2011, 19:51

da, dar se pare ca nu va fi numai pe B-Max
http://media.ford.com/news/fordsmulally ... dfocus.htm

Re: Noul Ford B-Max va moşteni din 2012 Ford Fusion

09 Noi 2011, 22:49

$1 scrie:$2.0 EcoBoost - 125CP se va face la Craiova
http://www.realitatea.net/cel-mai-puter ... 85425.html

Corect este: se face deja la Craiova :). Deja am echipat vreo 20 de B-max-uri cu Fox-uri produse aici. Nu numai cel de 125 de cai ci si cel de 100, fiind acelasi motor echipat cu o alta turbina. Productia de serie va incepe insa decalat de Germania (politica, de).
Noutatea este insa, ca pe langa Fox vom mai produce un al 2-lea tip de motor, tot un Ecoboost ;)

Consum 1.6 EcoBoost

09 Noi 2011, 23:02

Oarecum offtopic, dar... s-a lansat EcoBoost-ul de 1l: http://1l-ecoboost.fordmedia.eu/

Re: Consum 1.6 EcoBoost

10 Noi 2011, 01:04

Allan Mulally, CEO Ford, lansează în producţie motorul high-tech EcoBoost de 1,0 l, lider de clasă în ceea ce priveşte emisiile de dioxid de carbon, pe modelul Ford Focus

• Preşedintele şi directorul executiv al companiei Ford, Alan Mulally, lansează producţia noului motor EcoBoost de 1,0 l la Köln, Germania. Acest motor puternic, deşi de dimensiuni reduse, va fi disponibil în întreaga lume.

• Ford investeşte 134 de milioane euro (200 milioane dolari americani) în noua linie de producţie a fabricii de motoare din Köln, echipată cu tehnologie de producţie de ultimă oră.

• Motorul îşi va face debutul pe versiunea europeană a modelului Ford Focus în prima parte a anului 2012, conferind modelului Focus atribuţii de lider de clasă în ceea ce priveşte emisiile de CO2 şi reducerea consumului de combustibil. Ulterior, va echipa modelul Ford C-MAX şi noul model B-MAX în Europa, dar şi alte vehicule Ford din întreaga lume.

• Noul motor EcoBoost de 1,0 l este cel mai mic motor Ford pe benzină. Motorul cu turbocompresor şi injecţie directă conferă modelului Ford Focus combinaţii de 125 CP la 114g/km CO2 şi 100 CP la 109g/km CO2.

• Motorul proiectat în Europa va fi fabricat, de asemenea, la Craiova, România, începând cu prima parte a anului 2012, ridicând capacitatea totală de producţie în Europa la un nivel potenţial de 700.000 unităţi pe an în următorii ani, cu o producţie anuală globală anticipată de până la 1,3 milioane motoare


KÖLN, Germania, 9 noiembrie, 2011 – Preşedintele şi directorul executiv al companiei Ford, Alan Mulally, a lansat astăzi producţia de serie a celui mai mic motor Ford - un motor EcoBoost de 1,0 l, cu turbocompresor şi injecţie directă care îşi va face debutul în Europa în prima parte a anului 2012 şi care va fi disponibil ulterior la nivel mondial.

Ford a anunţat că, în momentul în care motorul EcoBoost de 1.0 l, cu 3 cilindri îşi va face debutul pe versiunea europeană a modelului Ford Focus, va produce 125 CP, furnizând, în acelaşi timp, o peformanţă de 114g/km emisii de CO2 , – adică, un nivel extrem de scăzut al emisiilor, neegalat de concurenţă. Versiunea de 100 CP a acestui motor va demonstra performanţe clare de lider de clasă din punctul de vedere al emisiilor de CO2 (109g/km).

“Noul motor EcoBoost de 1,0 litri – şi întreaga noastră familie de motoare EcoBoost – reprezintă progrese tehnologice care oferă putere, consum redus şi emisii de CO2 reduse prin intermediul supraalimentării şi injecţiei directe,” a declarat Mulally. “Aceste motoare oferă clienţilor Ford vehiculele economice din punct de vedere al consumului pe care aceştia şi le doresc şi le preţuiesc, în acelaşi timp contribuind la reducerea emisiilor de CO2 şi a consumului de combustibil”.

În cadrul evenimentului amintit, lui Mulally i s-au alăturat Hannelore Kraft, primul ministru al landului Rinul de Nord-Westphalia, Germania, şi Elfi Scho-Antwerpes, primarul oraşului Köln. Ford a declarat că a investit 134 de milioane de euro (200 milioane dolari americani) în dezvoltarea unei linii de producţie high-tech specială la Fabrica de motoare din Köln, pentru a produce acest motor. Cei 870 de angajaţi ai fabricii vor produce până la 350.000 de motoare EcoBoost pe an.

Capacitatea de producţie la nivel european ar putea creşte până la 700.000 unităţi pe an, având în vedere faptul că, în ceea ce priveşte fabricarea noului motor EcoBoost de dimensiuni mici, noua fabrică de motoare din Craiova, România, se va alătura fabricii din Köln, în producţia noului motor EcoBoost de 1,0 l, în prima parte a anului 2012. În următorii ani, Ford anticipează o extindere a producţiei în afara Europei, pentru a putea furniza motoare EcoBoost clienţilor din întreaga lume, dar şi o producţie globală de până la 1,3 milioane de motoare EcoBoost de 1,0 litri pe an.

Noul motor pe benzină EcoBoost de dimensiuni reduse

Acest nou motor EcoBoost furnizează o performanţă demnă de a rivaliza cu un motor tradiţional de 1,6 l, dar şi o reducere semnificativă a consumului de combustibil şi a emisiilor de CO2. Blocul motor al unităţii EcoBoost de 1,0 l, deşi de dimensiuni reduse, furnizează până la 125 CP şi o valoare maximă a cuplului de 170Nm (cu suprasarcină de 200Nm), ceea ce îi conferă cel mai ridicat nivel de putere întâlnit până în prezent la un motor de serie Ford.

“Angajamentul Ford pentru producţie high-tech din Germania, este semnificativ” a declarat Mulally. „În afara Statelor Unite, Germania este singura ţară, în care avem o prezenţă foarte puternică în ceea ce priveşte proiectarea şi fabricarea motoarelor."

Noul motor EcoBoost de înaltă performanţă şi dimensiuni reduse îşi va face debutul pe versiunea europeană a modelului Ford Focus în prima parte a anului 2012. Acesta furnizează o reducere a consumului de combustibil de neegalat de 5,0 l/100km şi emisii de numai 114g/km CO2 în versiunea de 125 CP, având şi o versiune de 100 CP, care furnizează un nivel de lider de clasă în ceea ce priveşte emisiile de CO2 de 109g/km. Motorul va fi instalat şi pe modelul de mare succes Ford C-MAX, dar şi pe noul Ford B-MAX, care va fi lansat în producţie în 2012. Alte aplicări globale atât pentru versiunea de 125 CP, cât şi pentru versiunea de 100 CP vor fi anunţate ulterior de către compania Ford.

Motorul EcoBoost de 1,0 l a fost dezvoltat de experţi Ford din întreaga Europă, incluzând inginerii din cadrul Centrului de Cercetare şi Inginerie Avansată Ford Europa, din Aachen, Germania, dar şi ai Centrului tehnic Dunton, din Marea Britanie.

“Noul motor EcoBoost de 1,0 l reprezintă o colaborare autentică de la început şi până la sfârşit între specialiştii Ford din întreaga Europă, care şi-au canalizat expertiza în scopul de a proiecta atât motorul, cât şi unitatea ultramodernă în care acesta va fi produs,” a declarat Stephen Odell, preşedintele şi directorul executiv al Ford Europa.

“Acest lucru se va reflecta asupra atribuţiilor de lider de clasă, la nivel european, în ceea ce priveşte emisiile de CO2 ale noului motor EcoBoost de 1,0 l, la debutul său pe un Ford Focus în prima parte a anului 2012; este vorba despre atingerea unui nivel scăzut al emisiilor, dar şi de performanţa rafinată şi de înaltă ţinută pe care clienţii o aşteaptă din partea Ford.”

Producţia motoarelor high-tech EcoBoost

Unitatea de producţie avansată a motoarelor EcoBoost din cadrul Fabricii de motoare Ford din Köln a fost proiectată de echipa Ford de inginerie de producţie din Dunton, Marea Britanie, în laboratorul Ford de producţie virtuală, pentru a atinge nivelul cel mai ridicat de flexibilitate şi eficienţă. S-au instalat aproape 100 unităţi noi de prelucrare şi o linie de asamblare de 580 metri, construită special în acest scop.

Se utilizează cincizeci şi cinci de procese automate şi 14 procese semi-automate, împreună cu 90 de staţii de lucru pentru muncitorii calificaţi. Toate acestea ajută la asigurarea celor mai înalte standarde calitative şi a continuităţii în producţie. Tehnologia este capabilă de prelucrare cu o precizie de 10 microni, 10 – 20% din lăţimea unui fir de păr uman.

Ford a introdus noi tehnici de producţie care duc la reducerea volumului de lichid de răcire necesar pentru prelucrarea părţilor din aluminiu ale motorului la doar patru sau cinci mililitri per componentă, dintr-un necesar anterior de până la doi litri, o reducere de peste 99% care contribuie la reducerea poluării mediului rezultată din procesul de fabricaţie.

Noua tehnologie de testare „la rece” permite testarea motoarelor finalizate fără ca acestea să fie puse efectiv în funcţiune – reducând, astfel, utilizarea de combustibil şi emisiile de CO2 din cadrul procesului cu 66% – în timp ce 100% din energia rămasă necesară pentru funcţionarea fabricii provine din surse regenerabile de energie. Necesarul total de electricitate a fost redus cu 66%, prin comparaţie cu producţia motorului Ford V6 de 4 litri, care se încheie astăzi la Fabrica de motoare din Köln.


sursa http://1l-ecoboost.fordmedia.eu/documen ... ost_RO.pdf
http://1l-ecoboost.fordmedia.eu/documen ... ine_EU.pdf

Re: Consum 1.6 EcoBoost

10 Noi 2011, 08:05

Daca 1,6 ecoboost e cu aproximativ 1250 euro mai scump decat ti-vct de 125 ,cred ca asta de 1l o sa fie cu maxim 500 euro mai scump si o sa rupa la vanzari.

Re: Consum 1.6 EcoBoost

10 Noi 2011, 09:32

Eu imi faci griji legate de fiabilitatea pe termen MEDIU. Da, stiu, cu tehnologia de azi scoti lejer 122, 140 chiar si 160 CP din 1.4 l, dar sa scoti 125 cp (cu 200 Nm overboost) din 1 litru, e cam prea prea din punctul meu de vedere. Si ca sa mai dau inca o parere de roman care n-are habar de prea multe da-i place sa-si bata gura, probabil acest motor va avea si turbo-lag (din cauza unei turbine de dimensiuni mai mari decat de ex. pe tsi)

Re: Consum 1.6 EcoBoost

10 Noi 2011, 10:48

Dar motoarele de motocicleta cum rezista la 18,000 de ture, cum scot 200 CP/L din ele si totusi sunt super fiabile? Motoarele Turbo din Formula 1, anii 80, aveam aproape de 1,000 CP / L !!! Magie? Nu. Tehnologie exista de mult timp, problema e de costuri, nu de fiabilitate. Degeaba scoti un motor super performant si super fiabil daca costa dublu, va fii un rasunator esec. Ma refer aici la producatorii de masa, nu la Ferrari, sau mai stiu eu ce avion. Adevarata provocarea e sa scoti o tehologie performanta si fiabila, dar la costuri mici.

Re: Consum 1.6 EcoBoost

10 Noi 2011, 10:49

Dap, atat un motor de motocicleta cat "MAI ALES" unul de F1 tin linistit 100-150-200k KM FARA INTERVENTII MAJORE :).

Re: Ford lanseaza motorul 1.0 Ecoboost

10 Noi 2011, 20:37

Un motor de motocicleta, ingrijit bine sare de 100,000 Km fara probleme, motoarele de F1 tin cateva sute de Km e drept, dar vorbim de motoare cu performante extreme, fortate la maxim cateva sute de Km. In plus proiectantii vor performante bune si greutate mica, nu ii intereseaza sa tina foarte multi Km.

Re: Ford lanseaza motorul 1.0 Ecoboost

11 Noi 2011, 10:21

oricum va fi tare: Focus 1.0 :) . a mai pus Ford motor asa mic pe vreo masina?

Re: Ford lanseaza motorul 1.0 Ecoboost

11 Noi 2011, 11:45

Multi isi faceau griji si pt fiabilitatea motoarelor de 1.4, si 1.6 tdci care scot pana la 109 cp si uite ca trec de 400 k, si consum de ulei mult mai mic decat un 1.9 TDI nou, ... sa reziste restul componentelor atat. De unde stiti ca EcoBoost de 1,0 l v-a fi un motor de mare turatie?

Re: Ford lanseaza motorul 1.0 Ecoboost

11 Noi 2011, 23:32

Nu o sa fie de turatie. Motoarele turbo rar au puterea la peste 6,000 de ture. Puterea o obtine prin supraalimentare, nu prin turatii mari.

Re: Ford lanseaza motorul 1.0 Ecoboost

11 Noi 2011, 23:58

degeaba avem putere,daca raman la cutia cu 5 rapoarte!

Re: Ford lanseaza motorul 1.0 Ecoboost

12 Noi 2011, 00:29

aici sunt si eu de aceeasi parere. ptr a scoate un consum mic ar fi buna si o cutie cu sase rapoarte.
la drum lung un motor de 1000 cmc cuplat la o cutie cu sase trepte egal consum mic.
dar cred ca-si pune toti petrolistii in cap Ford daca monteaza si asemenea cutie. trebuie sa fie ceva consum acolo, nu se poate sa mearga degeaba masina aceea.
ca intotdeauna; daca are aia nu are cealalta si invers.

Re: Ford lanseaza motorul 1.0 Ecoboost

12 Noi 2011, 14:20

Eu cred ca reducerea semnificativa o sa fie tocmai in oras, unde mergi cu viteze mici, si nu ai nevoie de putere mare, precum si la viteze de croaziera reduse, sub 120 Km/h. Cred ca la viteze mari, de peste 150 Km/h o sa consume mai mult decat 1.6 EcoBoost.
Eu am un Focus 1.6 TDCi 90 CP si am facut n test in paralel cu un prieten care are un A3 2.0 TDI 140 CP. La 90 Km/h a mea consuma cu 1L/100 mai putin, pe la 130 consumul era identic la ambele masini, iar pe 160 Km/h Focusul consuma cu 1L/100 km mai mult. In schimb, in oras Focusul consuma cu 2 L/100 Km mai putin.

Re: Ford lanseaza motorul 1.0 Ecoboost

14 Noi 2011, 16:47

$1 scrie:$2ricum va fi tare: Focus 1.0 :) . a mai pus Ford motor asa mic pe vreo masina?

Iti dai seama ce fata am facut eu cand l-am vazut montat pe un Mondeo de testare! Probabil ca nu a dat rezultatele si s-au limitat la Focus. Am auzit 2 persoane care au condus deja Focusul cu Fox: una nu a fost multumita si voia sa vada cum se comporta pe B-max, iar cealalta a fost foarte incantata. A participat la o sesiune de incercari in care nu li s-a spus cu ce motor e dotata masina - nu a simtit nicio clipa ca este un motor in 3 pistoane.
Vedem ce ne spun clientii in urmatoarele luni.

Re: Noul Ford B-Max va moşteni din 2012 Ford Fusion

14 Noi 2011, 21:24

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2.0 EcoBoost - 125CP se va face la Craiova
http://www.realitatea.net/cel-mai-puter ... 85425.html

Corect este: se face deja la Craiova :). Deja am echipat vreo 20 de B-max-uri cu Fox-uri produse aici. Nu numai cel de 125 de cai ci si cel de 100, fiind acelasi motor echipat cu o alta turbina. Productia de serie va incepe insa decalat de Germania (politica, de).
Noutatea este insa, ca pe langa Fox vom mai produce un al 2-lea tip de motor, tot un Ecoboost ;)


te-ai referit aici la un al doilea tip de motor. vad ca nici un user nu a fost destul de atent la aceasta fraza si nu a intrebat nimic, sau nu sunt curiosi. eu sunt curios asa ca am sa te intreb daca este vorba de alt motor nou produs de ford? poti sa ne dai mai multe detalii?
capacitate,putere, etc..de combustibil nu te intreb ca ai spus ca este ecoboost.
merci.

Re: Noul Ford B-Max va moşteni din 2012 Ford Fusion

10 Dec 2011, 19:51

Tocmai s-a anuntat oficial (cel putin intern :) ): din 2013 Fabrica de motoare va produce, pe langa Fox, un al doilea motor tot benzinar ecoboost.
Ultima oară modificat de DanielArdelian2 pe 10 Dec 2011, 20:36, modificat 1 dată în total.
Motiv: Nu mai da Quote / Citeaza daca raspunzi la ultimul mesaj!

Re: Ford lanseaza motorul 1.0 Ecoboost

05 Ian 2012, 19:13

ford romania tocmai ne anunta pe pagina lor de fâsbuk lansarea noului eco-sport,un fel de mini-kuga,in brazilia,cu motorul asta!asteptam lansarea si in romania a eco-sport-ului!
http://www.automarket.ro/stiri/ford-eco ... 42488.html

Re: Ford lanseaza motorul 1.0 Ecoboost

31 Ian 2012, 20:14

Pe 21.02 se lanseaza in Romania noul 1.0 EcoBoost 125 CP pe Focus. Inlocuieste 1.6 Ti-VCT 125 CP. Are 6 trepte si e cu 800 Euro mai scump decat 1.6 Ti-VCT 105 CP. Are 170 Nm constant intre 1,400 si 4,500 rpm. Abia astept sa-l conduc.

Re: Ford lanseaza motorul 1.0 Ecoboost

01 Feb 2012, 11:26

da, suna bine de tot pe hartie.
in UK am vazut ca au pastrat 1.6 aspirat 125 CP doar in combinatie cu Powershift.
ar fi interesanta combinatia 1.0 Ecoboost 125CP cu Powershift.

Re: Ford lanseaza motorul 1.0 Ecoboost

01 Feb 2012, 13:22

Si la noi mai e disponibil 1.6 Ti-VCT in combinatie ci PowerShift.

Re: Ford lanseaza motorul 1.0 Ecoboost

02 Feb 2012, 11:54

Am gasit si datele tehnice pentru cele 2 versiuni ale motorului de 1 litru ecoboost:
- versiunea de 100 CP are vit max 185 km/h si 0-100 in 12.5 sec (consum mediu 4.8 l/100) - modelul in 5 usi
- versiunea de 125 CP are vit max 193 km/h si 0-100 in 11.3 sec (consum mediu 5.0 l/100).
Cica ambele beneficiaza si de sistemul Stop&Start.
Actualul 1.6 aspirat are urmatoarele date:
- versiunea de 100 CP are vit max 187 km/h si 0-100 in 12.3 sec (consum mediu 5.9 l/100) - modelul in 5 usi
- versiunea de 125 CP are vit max 196 km/h si 0-100 in 10.9 sec (consum mediu 5.9 l/100).
Deci performante ceva mai slabe, dar cuplul mult mai mare si consum mai mic cu aproape 1 l.

Golful 1.2 TSI 105 CP in 5 usi are vit max 190 km/h si 0-100 in 10.6 sec (consum mediu 5.7 l/100 sau 5.2 BMT).

http://es.autoblog.com/2012/02/01/espana-precios-del-nuevo-ford-focus-1-0-ecoboost/

Re: Ford lanseaza motorul 1.0 Ecoboost

03 Feb 2012, 11:27

am avut o experiență cu o toyota corolla nouă de 1,33 l de 100 cp.consum cu 1l/100 km mai puţin ca focusul de 1,6/100cp al meu,dar demaraj mult mai greoi.un plus major, ptr toyota ,cutia cu 6 +1 trepte!mă aștept ca motorul de 1l să aibă același neajuns, adică demaraj greoi(am simțit mai ales în depășiri,chiar cu retrogradarea în treaptă inferioară,dura parcă o veșnicie sa depășesc!). într-o țară nebananieră,n-ar fi o dramă,dar la noi,obligat să mergi pe același drum cu "căruțe" e nasol. poate pe fiesta/b-max să fie o alegere mai bună,raportat la greutatea mașinii!

Re: Ford lanseaza motorul 1.0 Ecoboost

04 Feb 2012, 23:35

Diferanta e ca motorul de pe Toyota e aspirat si are 128 NM la 3,800 de ture, iar Ecoboost-ul de 1.0 are 170 NM constant intre 1,400 si 4,500 de ture. Cu siguranta EcoBoost-ul e mult mai nervos. In general motoarele turbo iti dau senzatia de "nerv".

Re: Ford lanseaza motorul 1.0 Ecoboost

10 Feb 2012, 22:47

http://www.autocar.co.uk/CarReviews/Fir ... ec/261245/

Re: Ford lanseaza motorul 1.0 Ecoboost

11 Feb 2012, 15:52

Grozav se prezinta motorasdul asta :) Daca in timp va fi ajutat si de fiabilitate ...ptiuh, mai trebuie doar sa trec peste bariera psihlogica legata de a avea masina de marimea focusului cu motor de pistol cu apa.

Re: Ford lanseaza motorul 1.0 Ecoboost

11 Feb 2012, 15:57

Eu as fi tare curios sa-l incerc la un test drive. Sa ii vad consumul real. :)
Răspunde