de klaus76ro » 14 Noi 2011, 21:48
Salut bibanu47,
fac intai o paranteza si dupa aia revin la ce ma doare.
1. comercialul omoara placerea unui lucru bine facut, banul conduce afacerea si afacerea conduce viata; de ce sa repare mecanicii cand e mai usor sa te puna sa cumperi iar ei sa inlocuiasca totul nou...
2. e mai avatajos pentru ei sa schimbe decat sa repare, iar cand schimbi, schimbi mai multe ...asa sa fie ei siguri...
Acuma,
motorul nu e dat jos complet, doar chiulasa si baia de ulei.
ti-am spus ca in momentul in care am dat jos chiulasa, pistonul 4 nu se ridica pana sus, asa cum faceau celelalte trei.
de asemenea, pistonul 4 prezenta urme de ulei ars, iar supapele aferente acestui piston nu au trecut de testul cu benzina, aveau scurgeri. pistonul prezenta depuneri de ulei ars si urme de ulei proaspat pe suprafata sa, dar nu foarte mult.
biela era indoita, de asemenea, cuzinetul respectiv prezinta zgarieturi si mici infundaturi, metal sarit.
celelalte 3 pistoane erau curate, aveau cursa pana la buza blocului motor iar supapele nu aveau scurgeri.
(din ce am vazut azi la service, celelalte 3 pistoanele nu erau scoase din bloc, dar probabil le va scoate sa monteze cuzinetii si segmentii ceruti)
concluzia mecanicului: a fost un soc hidraulic in acel piston, care a condus la indoirea bielei, deformarea supapelor si a cuzinetului.
eu cand am cumparat motorul, nu l-am desfacut in bucati, dar motorul a fost pornit si mergea bine; de altfel, am fost super multumit de el si de cum a fost instalat, motorul pornea la sfert de cheie, chiar si dupa o noapte geroasa, tragea bine, accelera ok, avea putere, se auzea bine. singura problema era acel fum alb imens care a aparut imediat dupa montare si nu reuseam sa scap de el.
bun, revin.
mecanicul zice ca din cauza supapelor de la piston 4, existau scurgeri de lichid (motorina probabil) care se manifestau prin acel fum alb, alb-gri. explicatia pare sa fie in concordanta cu faptul ca intr-o saptamana, a crescut nivelul din baia de ulei, arunca ulei pe joja, iar uleiul si-a schimbat culoarea si consitenta, verificat cu motorul rece.
el e mecanic, eu nu.
la inceput m-am suparat ca ma pune sa cumpar segmenti noi si prezoane de chiulasa noi, mai ales ca altii imi ziceau ca prezoanele se pot refolosi. citind posturile tale aici pe forum, realizez ca exista anumite operatiuni ce trebuie efectuate sau unele piese care trebuie schimbate, lucruri de care trebuie sa ti cont .... iar un mecanic trebuie sa ajute clientul sa inteleaga de ce asa si nu asa...
sar de la una la alta, dar incepand de joi de cand am dat jos chiuloasa, am inceput sa citesc tot acest topic, toate 139 de pagini si mi-am notat tot ce am prins despre reparatia motorului, despre diesel si probleme la Transit.
am fost incantat de lectiile tale de mecanica, am fost fascinat de povestile lui mihai/moartea, sarea inima din mine cand se termina o pagina cu afirmatia ta "gata, eu am terminat cu topicul asta, ma retrag" si zambeam cand te gasem 2-3 pagini mai incolo.
la tine apeleaza oameni/clienti din toata tara, semn ca nu e mecanicul meu de vina, ci situatia este la fel peste tot.
il apreciez pe mecanicul meu pentru faptul ca se trage dintr-o familie cu traditie de mecanici, il apreciez pentru faptul ca desi sunt 3 asociati, el e singurul care e tot timpul cu mainile pline de ulei, il apreciez pentru ca are rabdare si imi explica de ce e nevoie sa cumpar o piesa (prezoane de chiulasa noi) pe care eu as fi refolosit-o.
are si defecte, sa nu crezi ca tin cu ursul: nu mi-a recuperat nici antigel si nici ulei, desi ambele aveau mai putin de 1 saptamana, la un moment dat nu gasea toate prezoanele de la chiulasa, nu era foarte sigur daca trebuie piese (segmenti, cuzineti, garnitura) standard sau de reparatie (raspunsul final a fost "standard" sau "dupa codul de pe piese veche"), nu era foarte sigur de tipul de segmenti (trapezoidali sau dreptunghiulari), si chiar si eu am gasit extrem de putine informatii despre diferentele dintre ei si daca pot fi schimbati.
nu pot sa zic ca e perfect, poate nu are experienta ta, dar mi se pare mai bun decat altii despre care aud aici pe forum, de la colegii nostrii...
poate te intrebi de ce se duce lumea la ei, la acesti mecanici cu laptop, eu pot sa iti spun doar din experienta mea, am gasit acest forum si acest topic doar dupa ce am dus masina la mecanic si mi-a spus "nu o sa reusim sa scapam de fumul ala alb decat dupa ce schimbam aia, aia si aia"; atunci am luat pe google in brate si am inceput sa caut cauze, simptome, rezolvari si din putin in putin am ajuns aici.
stiu ca nu va curata supapele (nu stiu daca se pricepe el sau altcineva din bacau), nu stiu daca o sa regleze tachetii, dar macar o sa fiu acolo sa fac testul cu benzina, sa verific planeitatea chiulosei cu lumina, sa fiu atent sa curete bine chiulasa si blocul motor, sa dea cu aer comprimat in gaurile pentru prezoane, toate astea fiind lucruri invatate aici, pe acest topic.
tu esti aici sa ii inveti pe alti, sa ne indrumi; nu poti repara masinile miilor de persoane la care le-ai dat un sfat dar multora le-ai deschis ochii, pe multi i-ai indrumat cu ce sa inceapa verificarea, la multi le-ai dat raspunsul mura in gura; banuiesc ca nu esti sechestrat si obligat sa faci asta, deci o faci din placere si satisfactia ca faci ceea ce iti place.
revenind, pentru reparatii mecanicul a cerut sa schimb: set garnituri, segmenti, prezoane, cuzineti, 2 supape; ansamblul biela-bolt-piston a fost trimis cu totul la schimbat la dezmembrarile de unde am luat motorul.
separat de asta mecanicul mi-a recomndat, ca in limita finantelor sa caut o pompa combustibil deoarece cea pe care o am are o gaura in ea pe care a blocat-o/sudat-o/infundat-o ceva, o pompa servo deoarece aceasta de acum are joc in capatul ei pe unde pierde ulei si capacele retur injectoare deoarece scapa motorina printr-un brat de plastic rupt.
sper ca am demonstrat ca "mi-am facut temele" si nu vin la tine la pleasca, doar asa sa mai intreb un alt mecanic, dar crede-ma ca nu stiu despre ce piese de importanta capitala vorbesti ca trebuie schimbata si nici unde as mai putea taia din necesarul facut de mecanic...
ah, si .... iti MULTUMESC !