popadetrefla,994021 scrie:DanielArdelian2, in primul rand, nu trebuie sa modifici nimic la sonda lambda pentru ca asta masoara cantitatea de oxigen la evacuare, iar vanzatorii de kit-uri HHO spun ca se modifica rezistenta la un senzor care masoara cantitatea de oxigen din admisie. Dar asta poate ca e mai putin important.
Ba este foarte important. Exact sonda lambda te pune sa o modifici (ex. sa o invelesti in staniol sau asa ceva - nu glumesc).
(1) Nu exista nici un senzor de oxigen in admisie. Exista unul sau doi senzori din care se determina masa de aer absorbita de motor (T-MAP, cu sau fara MAF), dar nu se masoara oxigenul.
(2) Orice motor cu injectie electronica ajusteaza cantitatea de benzina injectata in functie de cantitatea de oxigen din gazele arse, din evacuare. Daca ramane prea mult oxigen, inseamna ca i-a dat prea putina benzina, amestec sarac, la urmatorul ciclu o sa injecteze mai multa. Daca ramane prea putin oxigen, inseamna ca i-a dat prea multa benzina, la urmatorul ciclu o sa-i dea mai putina. Sonda lambda este traductorul de masura intr-o bucla de reglare cu reactie negativa. Marimea reglata este tocmai raportul aer:combustibil, valoarea prescrisa este, in functionare normala, 14.7 Kg aer la 1 Kg benzina, iar scopul acestui reglaj este functionarea optima a catalizatorului.
popadetrefla,994021 scrie:Ce nu inteleg eu, este afirmatia ta cum ca un amestec mai sarac arde la temperaturi mai ridicate
Pentru ca amestecul combustibil are, printre altele, efectul de a izola termic pistonul si peretele cilindrului de frontul de flacara si de a mai absorbi din caldura rezultata prin combustie. Daca amestecul este prea sarac, pistonul si cilindrul absorb multa caldura si se incalzesc, astfel ca la urmatorul ciclu de functionare creste riscul sa apara auto-aprinderea si arderea necontrolata ("bate avansul"). Daca ai norocul ca auto-aprinderea sa apara in timp ce pistonul mai are mult de urcat, in cilindru apar niste temperaturi si presiuni mai mari decat valorile uzuale.
popadetrefla,994021 scrie:si produce mai multe noxe?!
De asemenea, catalizatorul nu functioneaza la parametrii optimi daca raportul masic benzina:aer este diferit de cel stoichiometric (1 Kg benzina la fiecare 14.7 Kg aer).
popadetrefla,994021 scrie:Inainte sa fac eu calculele,
Nu schimba subiectul si n-o da la intors. Fa calculele.
popadetrefla,994021 scrie:explica-mi si mie dece un motor diesel consuma mult mai putin decat unul benzinar cu aceeasi capacitate cilindrica,
Pai cum, domnule, mai sus tu te ofereai sa-mi explici cum functioneaza un motor si acum tot eu sa-ti explic?
(1) Motorina este mult mai rezistenta la auto-aprindere decat benzina, ceea ce iti permite sa mergi cu motorul la un raport de compresie aproape dublu
(2) Motorina este mult mai rezistenta la auto-aprindere decat benzina, ceea ce iti permite sa mergi cu un amestec mai sarac (un diesel uzual pe un autoturism merge cu un raport masic motorina:aer de la 1:15 pana pe la 1:60, pe cand majoritatea masinilor pe benzina merg cu 1:14.7. Doar motoarele cu injectie directa mai recente - Ecoboost sau FSI - sunt proiectate sa mearga cu amestecuri mai sarace, de ordinul a 1:17)
(3) Nu au clapeta de acceleratie deci nu au pierderi de pompaj. La diesel, puterea motorului (pedala de acceleratie) se controleaza din raportul combustibil:aer, pe cand la Otto puterea se controleaza prin strangularea admisiei cu clapeta de acceleratie si limitand cantitatea de aer, pentru ca amestecul trebuie sa ramana 1:14.7. Iar strangularea admisiei are ca efect negativ faptul ca motorul trebuie "sa munceasca" mai din greu pentru a trage aer.
popadetrefla,994021 scrie:tinand cont si de faptul ca motorina are putere calorica mai mica decat benzina.
De pe wikipedia:
Gasoline: 46.4 MJ/Kg, 34.2 MJ/L, 0.740 Kg/L
Diesel fuel: 46.2 MJ/Kg, 37.3 MJ/L, 0.832 Kg/L
Deci ce sa vezi, 1 L de motorina contine mai multa energie decat 1 L de benzina.
popadetrefla,994021 scrie:Poate ca asa ne vom da seama de diferentele dintre diferite tipuri de combustibili si de motoare si vom putea concepe un model de motor (ceva similar, sau nu...) care sa functioneze optim cu HHO sau macar cu alt combustibil imbunatatit cu HHO.
Fa calculele despre care am discutat mai sus si mai vedem cat este de "imbunatatit". Deci, astept urmatoarele calcule:
(1) Ce debit de aer (volum si masa) suge un motor de 1.6 litri benzina la 3000 RPM
(2) Ce debit de HHO (volum si masa) produce instalatia si cu ce consum de energie
(3) Cata energie este necesara pentru a converti 1 Kg de apa in HHO
(4) Cata energie suplimentara se obtine din HHO-ul produs la pct (3)
PS: Ca sa poata merge cu amestecuri atat de sarace, motoarele cu injectie directa (Ecoboost, FSI, etc) au o forma special proiectata a capului pistonului, pozitia bujiei, pozitia injectorului, forma si numarul jeturilor injectorului, presiune de injectie de 100 bari care sa asigure pulverizarea mai buna a benzinei, etc.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]