Versus

Noul Focus vs. Kia Cee'd

Care e mai buna? Comparatii intre diverse modele/marci de autoturisme.

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde Daning » 26 Feb 2009, 23:28

Off Topic: Mie mi s-a parut foarte corecta atitudinea colegului Gigistagiaru si cred ca unii dintre noi sunt prea orbiti de ceea ce au in curte. Om avea noi pe aici Forduri (Focus), dar sa fim putini obiectivi. Nu are rost sa jignim sau sa "privim" de sus, nu cred ca este spiritul acestui forum.
On topic: Cred ca in conditii normale de exploatare, diferentele nu mai sunt asa de mari, asa ca primeaza cred: pretul, dotari si sentimentul pe care il creeaza fiecare masina potentialului cumparator. Deci, asa cum s-a mai spus DRIVETEST. Si apropo, dupa drivetest iti asteptam fratiorul cu un cont aici la noi :D.
Always FOCUS-ed!I Love my car!

ORGANIZARE EVENIMENTE-NUNTI, BOTEZURI[/url]
Avatar utilizator
Daning
Member
 
Mesaje: 359
Membru din: 18 Mar 2008, 21:10
Localitate: Bucuresti
Maşina: FF 2 , 2007(04.2008), sedan, ocean blue,Trend Style B-98-EDC
VIN: WF04XXWPD47P23775

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde sheffieldmac » 27 Feb 2009, 01:05

Anul trecut in vara am testat diferite masini printre care si Kia Cee'd.
Vroiam motorul de 1.6 benzina de 120 cp si niste dotari care duceau Kia la 14500 cu toate taxele.
Deja ma hotarasam pe masina cu toate ca iubirea mea era Focus-ul.
Am testat Cee'd chiar varianta 1.6 benzina iar ca pareri ce pot spune:
+ Masina este silentioasa , nu simti viteza
+ Pozitia mai joasa la volan, un pic mai buna decat la focus din punctul de vedere al inaltimii
+ Ruliu minim, da impresia de stabilitate, nu ma pot pronunta mai mult pt ca nu am condus-o pe serpentine (totusi din ce am citit review-uri nu este la nivelul focus-ului)
+ AC eficient, luasem masina din parcare la ora 12 vara, era cuptor in ea, in 5 minute era deja bine
+ Sistem sunet bun, Siemens parca cu mp3 si mufa USB
+ Loc mult la picioare in spate
Asta e un plus sau minus depinde cum il priviti, scaunele la Cee'd sunt mai profilate decat la Focus, dar si mai late, asa ca pt persoane mai corpolente sunt mai confortabile, in schimb pt mine care sunt slab, inot in ele si ma prind mai bine cele din Focus
+Volanul din piele la Cee'd mi se pare mai calitativ decat la Focus, unde e mai spre vinilin,

- Motorul cu toate ca avea 120 cp, la turatii joase era cam "flasc" cand apasam pedala, iar de turat nu am facut-o peste 3-4000, oricum focus-ul de 1.6 100 cu care am facut test drive parea mai sprinten la turatii joase
- Suspensiile cam rigide pt drumurile noastre
-Garda la sol mai mica, cauciucul de sub bara fata nu il vad prea bine la borduri inalte, iar cand sunt 5 pers in masina se cam lasa de fund
-Bancheta spate cam tare
-Cutia de viteze un pic ciudata, sau poate nu eram eu obisnuit cu ea
-Cand am pornit AC-ul plasticele de pe bord au inceput toate sa pocneasca de la contractii, destul de neplacut. Am impresia ca cele de pe ford chiar daca unele par mai slabe calitativ la atingere, sunt mai putin predispuse la greierasi decat astea de pe Cee'd

Pana la urma mi-am luat Focus, am fost si in cumpana din cauza problemelor nerezolvate pe clubkia.ro, cu sunetele suspensiei spate, caseta directie (asta am inteles ca s-a rezolvat), luminile din bord, mai nou derapaje cu ESP activat, etc.
Cand m-am urcat in Focus am simtit ca fac parte din masina, nu doar ca stau pe un scaun cu toate ca profilarea este mai slaba ca la Cee'd. In schimb superioritatea fordului se datoreaza sasiului dezvoltat impreuna cu Volvo si Mazda, acelasi platforma fiind folosita si la Volvo S40 si la Mazda 3. (Din ce am citit Volvo s-a ocupat de rigiditatea sasiului, Mazda de sportivitate iar Ford de confort, sper sa imi aduc bine aminte)
Trenul de rulare este fiabil, confortabil si totodata dinamic (specialistii spuneau ca ar fi cel mai bun compromis de pe piata la confort/stabilitate)
Da, intradevar unele plastice sunt nasoale, lipsesc pe versiunile de baza textile pe fetele de usi, dar nu merg tot timpul cu mana pe ele, asa ca am preferat o masina care sa fie top class la functiile de baza ale unei masini (tren rulare, motor, cutie), decat niste plastice mai bune dar sa am sunete la suspensie sau sa fiu nemultumit de modul in care ruleaza masina.
Asa ca am facut un efort ca sa imi iau Focus, chiar daca motorul are 115 cp fata de 120 dar raspunde bine mai jos, care a fost 16.000 ddp, dar si mult mai bine dotat, chiar daca pare sa aiba si el minusurile lui, eu am descoperit sasiul bine echilibrat si directia ce ofera feedback excelent abia dupa cateva drumuri la munte.

Apropo de o oferta,am vazut una parca sapt trecuta la Focus sedan, motor 1.6 100 cp echipare trend cu 13.000 euro ddp, sau pe acolo, masina era expusa in Brico baneasa, asa ca du-te pe la dealeri, vezi cum mai scoti un discount.

Uite si un comparativ Focus / Cee'd daca te intereseaza mai multe detalii:
1.jpg

2.jpg

3.jpg
Ford Focus 2008 Ti-VCT Avalon
Avatar utilizator
sheffieldmac
Ford Freak
 
Mesaje: 206
Membru din: 12 Oct 2007, 17:45
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 2008, 1.6 Ti-VCT, Trend

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde concaten1 » 27 Feb 2009, 08:55

Pentru sfert: topul respectiv e o clasificare a tuturor masinilor sport produse de Ford. ST mi se pare ca ocupa o pozitie mai mult decat meritorie (locul 14). Sa nu uitam ca RS costa cel putin dublu. Ceea ce spun reviewerii acolo este exact ceea ce spune si Clarkson:

"But there’s more to this ST than just a great engine. Meaty steering, sensational body control and strong grip on all types of road mean the Focus is as entertaining as it is rapid. It’s surprisingly comfortable, too, thanks to the supple suspension, and superb brakes round the remarkable chassis off. Better still, as with all fast Fords, the Focus offers plenty of performance per pound – entry-level models start at £18,845."

Ceea ce voiam sa subliniez este ca Ford are o oferta mult mai variata (hatchback, sedan, wagon) fata de alti competitori incluzand si variante sportive (functie de bugetul si interesul de utilizare al fiecaruia). Daca si Focus ST este o masina de duzina nu stiu ce sa mai cred despre obiectivitatea pe care vreti sa o afisam.

pentru leutz: "nu inteleg ce legatura are faptul ca ford are o istorie si kia nu
cam absurde afirmatiile, hai sa ne luam ford ca fordul a fost prima masina din lumea, aiurea"

Te rog sa nu mai fii asa pasionat ("absurde"). E usor sa copiezi (cazul Kia sau Hyundai) mai greu sa fii vizionar (cazul Ford - kinetic design). Veti vedea cati producatori se vor inspira de la Ford din acest concept. Istoria inseamna experienta, trebuie sa recunosti.

Iti propun vizionarea filmului urmator: Original versus copii

Avatar utilizator
concaten1
Gold Member
 
Mesaje: 937
Membru din: 14 Dec 2008, 21:46
Localitate: Targoviste
Maşina: Ford Fiesta 1.25 75 CP 2007 Silver

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde leut27 » 27 Feb 2009, 12:35

pentru leutz: "nu inteleg ce legatura are faptul ca ford are o istorie si kia nu
cam absurde afirmatiile, hai sa ne luam ford ca fordul a fost prima masina din lumea, aiurea"

pai tocmai asta incercam sa subliniez ca nu are nici o legatura ai inteles gresit
If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus” – "the Orangutan" Jeremy Clarkson
leut27
1nsane Member
 
Mesaje: 1507
Membru din: 12 Oct 2007, 20:11
Maşina: ST stealth grey 2.0 ecoB Estate

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde Gigistagiaru » 27 Feb 2009, 19:58

$1 scrie:$2Am testat Cee'd chiar varianta 1.6 benzina iar ca pareri ce pot spune:
- Motorul cu toate ca avea 120 cp, la turatii joase era cam "flasc" cand apasam pedala, iar de turat nu am facut-o peste 3-4000, oricum focus-ul de 1.6 100 cu care am facut test drive parea mai sprinten la turatii joase
- Suspensiile cam rigide pt drumurile noastre
-Garda la sol mai mica, cauciucul de sub bara fata nu il vad prea bine la borduri inalte, iar cand sunt 5 pers in masina se cam lasa de fund
-Cutia de viteze un pic ciudata, sau poate nu eram eu obisnuit cu ea
-Cand am pornit AC-ul plasticele de pe bord au inceput toate sa pocneasca de la contractii, destul de neplacut. Am impresia ca cele de pe ford chiar daca unele par mai slabe calitativ la atingere, sunt mai putin predispuse la greierasi decat astea de pe Cee'd
.........In schimb superioritatea fordului se datoreaza sasiului dezvoltat impreuna cu Volvo si Mazda,....trenul de rulare fiind fiabil, confortabil si totodata dinamic.
.......am preferat o masina care sa fie top class la functiile de baza ale unei masini (tren rulare, motor, cutie), decat niste plastice mai bune dar sa am sunete la suspensie sau sa fiu nemultumit de modul in care ruleaza masina.

Iti multumesc pentru informatiile foarte utile! Desi e mai greu cu limba germana, si acele informatii atasate, chiar putin "filtrate" spre Europa (mi-e cam greu sa cred ca Mazda3 ar fi o masina inferioara Opel Astra....), sunt de un real folos.
In ceea ce priveste opiniile tale despre minusurile Cee'd, subscriu fara rezerva la cele privind motorul (ce are un cuplu max. prea sus pentru a raspunde prompt la necesitatile cotidiene), setarea suspensiilor (just, prea ferme si pentru mine) respectiv garda la sol (cam mica, trebuie sa fii totdeauna cu grija...).
Si celelalte observatii mi se par indreptatite cu nuanta ca, totusi, cutia de viteze a Cee'd e precisa dar necesita un pic de obisnuinta. Plasticele, ce sa zic: eu (inca) nu am greierasi, dar mi-au placut mai mult la atingere cele de la Focus.
Cred ca criteriile de alegere d.p.d.v. tehnic ce le-ai avut in vedere sunt cam aceleasi cu cele la care ne gandim si noi.
Ceea ce e mai putin placut la Ford este ca astazi exista niste oferte/reduceri de pret la Focus, doar pentru niste configuratii standard/"batute in cuie". Daca doresti, ca fratele meu, ESP si niste airbag-uri in plus, spre exemplu, pierzi automat reducerea acordata la configuratia standard. Asta face ca Focus-ul sa depaseasca o Kia, cu motor de 1.4L/109Hp, la aceleasi dotari, cu peste 2.000 Euro. Ceea ce nu-i chiar putin!
Este, pe undeva aceeasi politica comerciala ca la Kia: ori iei variantele "prefabricate" la un pret corect, ori platesti ce-ti doresti tu, dar cat nu face. De aceea, desi Focus-ul ni se pare ambilor (sper sa nu vada cineva de la Kia "tradarea" mea....), o solutie mai potrivita, s-ar putea totusi ca Ford sa piarda lupta "comerciala".
Stiti sa fie alti dealeri in tara, la care, spre deosebire de cel din Bacau, sa poti comanda un Focus pornind de la o varianta standard si adaugand niste optionale, fara a pierde reducerea acordata variantei de start?
Gigistagiaru
Incepator
 
Mesaje: 29
Membru din: 23 Feb 2009, 20:25
Maşina: Kia Cee'd Best, 1.4L, 109Hp, 2008

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde bogda1313 » 27 Feb 2009, 20:05

Gigi incearca la mai multe reprezentante Ford din tara. E posibil ca una din ele sa aiba pe stoc o masina cu ESP, si care sa aiba si discount. Da mail la cat mai multe, nu se stie niciodata.
Ford Focus MK4 Wagon 2019 Titanium, 1.0 EcoBoost 125 M6
Ford Focus MK2 2007, 1.6 Duratec, Trend Collection + multe chestii montate din pasiune
My site: Auto TestDrive
Avatar utilizator
bogda1313
 
Mesaje: 2569
Membru din: 18 Aug 2007, 12:44
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus MK2, 2007

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde biruk » 27 Feb 2009, 20:18

Da un mail la Neste ca aveau una in stoc o bucata la oferta, si daca te faci membru beneficiezi si de cateva chestii :).
"Fără Dumnezeu, omul rămâne un biet animal raţional şi vorbitor, care vine de nicăieri şi merge spre nicăieri."
Petre Tutea
biruk
Ford Freak
 
Mesaje: 175
Membru din: 06 Iun 2007, 11:56
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus 2 Facelift 1.8 TDci, Trend+, Avalon
VIN: WF0PXXGCDP8L05556

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde DanielArdelian2 » 27 Feb 2009, 21:36

Gigi, fara suparare dar as dori sa-mi exprim si eu o parere:

Inainte de actualul Mondeo, am avut o Fiesta super-dotata, cu motor de 1.6/100 CP benzina. Evident, aveam si ESP+TCS+EBA+EBD+ABS.
In aproximativ 2 ani cat am avut masina, nu am intalnit nici o situatie in trafic in care sa zic ca ESP-ul ar fi facut diferenta dintre viata si moarte. Condusul preventiv, fara exces de viteza, ramane de baza.
Evident, masina aceea a fost facuta la comanda, am pierdut reducerea specifica acelui moment pentru masinile de pe stoc si am si asteptat vreo 3 luni dupa masina (am comandat-o in primavara si mi-a venit in toamna, deci am stat in sezonul de concedii fara masina). Iar cand a venit vremea sa o vand, toate accesoriile si briz-briz-urile nu au avut nici o importanta in valoarea de revanzare. Ce a contat a fost anul fabricatiei, starea caroseriei (nelovita), starea tapiseriei (virgina ca am folosit huse) si cartea de service la zi.

Si acum, daca inca ma mai urmaresti, urmeaza concluzia: nu mai cred ca se merita sa astepti 3 luni si sa dai bani in plus pentru o masina facuta pe comanda. Eu cel putin n-as mai face asa ceva.

In plus, dotarile standard pentru un Focus Trend Collection 1.6i/100 CP mi se par de bun simt si arhisuficiente pentru o masina de clasa compacta, pentru un utilizator mediu, pentru un buget mediu.

Referitor la comparatia Cee'd vs. Focus, am fost numai pasager in Kia. Masina avea sub 10.000 Km. La gropi scartaia haionul. La denivelari scartaia usa pe cheder. Suspensia nu era nici rigida-sport nici de confort deosebit, nici foarte bine amortizata. Nu mi-a placut nici ergonomia comenzilor (forma si amplasarea butoanelor mici si apropiate) si nici aspectul aglomerat al bordului in zona centrala. Astea-s gusturi subiective, dar crede-ma ca stiu ca Focus nu are un interior tocmai stralucit, insa tot l-as alege in defavoarea Kia. Antifonarea la Kia mi s-a parut mai buna pana la 50 Km/h, dupa care devine cam egalitate. Sezutul scaunului mi s-a parut cam scurt, dar asta poate sa fie si din cauza ca o fi fost reglat spatarul prea pe verticala.

Daca as avea de ales o masina noua in jurul a 12000 EUR, clar as alege Cee'd in defavoarea unei Fiesta sau orice alta masina europeana de clasa mica.

Dar daca mi-as permite sa iau in calcul si Focus, as merge pe Focus fara nici o ezitare. Garantat se conduce mai placut, trage mai bine, are directia mai bine setata ca si feedback, si, dupa parerea mea, are niste suspensii foarte reusite in ce priveste raportul confort/stabilitate, as spune chiar comparabile cu Mondeo 3 (Focus lansat in 2008, Mondeo lansat in 2001, progresul se simte).

Insa nu contest, 2000 EUR sunt bani destul de multi. Gandeste-te ca urmeaza si CASCO si RCA si impozit si un set de anvelope de vara daca masina vine cu anvelope de iarna (sau invers) si taxa de prima inmatriculare si niste covorase si cheltuieli mari cu spalatoria cat masina e noua samd. In total, sigur se aduna inca vreo 2000 EUR de cheltuieli ulterioare. In aceste conditii, s-ar putea ca raportul pret-calitate oferit de Kia (bang for the buck, cum se spune) sa o faca invingatoare.

Fara suparare, dar intrebarea pe care trebuie sa ti-o pui este daca iti permiti Focus, nu daca Focus e mai bun decat Kia.

Daca ajungi sa te indatorezi la banci/rude/prieteni ca sa-ti iei masina, atunci trebuie sa fii cu foarte mare bagare de seama.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde Gigistagiaru » 27 Feb 2009, 23:38

$1 scrie:$2..am avut o Fiesta super-dotata, cu motor de 1.6/100 CP benzina. Evident, aveam si ESP+TCS+EBA+EBD+ABS.
In aproximativ 2 ani cat am avut masina, nu am intalnit nici o situatie in trafic in care sa zic ca ESP-ul ar fi facut diferenta dintre viata si moarte. Condusul preventiv, fara exces de viteza, ramane de baza.

Multumesc pentru parerea franca, inclusiv pentru sugestia prudentei financiare!
Dorinta de a avea ESP si, in general, mai multe masuri de siguranta ce ar putea incape in bugetul alocat, vine dintr-o istorie trista si veche, cu un Oltcit ce, din fericire la doar 70km/h, a rupt un copacel si s-a rasturnat...
Nimeni n-a patit ceva, dar putea fi urat! Cine blestema inca Oltcit-ul, sa stie ca a fost totusi o masina tare, ca structura....
Desi nu vorbim nici pe de parte de un vitezoman, fratele meu are doi copii in jur de 10 ani si este si destul de ghinionist.
Crede sincer ca poti avea nevoie de ESP....doar odata. Dar va merita atunci fiecare banut ! Si eu cred la fel, ca daca poti, renunta la niste brizbriz-uri si pune-ti, de poti, un ESP cinstit.
Eu nu am pe Cee'd-ul meu decat ABS cu cele 6 airbag-uri precum si autocontrolul si prudenta mea. Si poate ca am fost, pana acum, si ceva mai norocos...
Gigistagiaru
Incepator
 
Mesaje: 29
Membru din: 23 Feb 2009, 20:25
Maşina: Kia Cee'd Best, 1.4L, 109Hp, 2008

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde sheffieldmac » 27 Feb 2009, 23:49

De aceeasi problema m-am lovit si eu cu pierderea discount-ului la o masina comandata. Eu de exemplu am interceptat o comanda deja data de masina cu ESP care venea in 3-4 saptamani cu reducere cu tot, asa ca trimite mail-uri la cati mai multi dealeri Ford: Colina, Romcar, BDT, Roadhill, Neste, etc.
Si inca o chestie m-a surprins. Diferite sedii de la acelasi dealer au comenzi separate. Nu imi dau seama de ce, dar cand mi-am luat eu la dealerul din Baneasa nu aveau nimic cu ESP, in schimb la acelasi dealer in Popesti-Leordeni venea in o luna exact ce cautam eu.
Cu ESP mai gasesti in standard la echiparea Sport, dar acum nu stiu cu bugetul cum te incadrezi la aceasta echipare.
Sunt situatii in care te scoate din situatii dificile dar depinde si in ce fel o conduci. Daca fortezi curbele si mergi sportiv atunci merita, daca esti mai linistit nu o sa intre prea des, poate doar iarna daca mergi cu cauciucuri de vara.
Daca deja v-ati hotarat ca Focus e o solutie mai buna, poate e mai bine sa nu faceti compromisuri, si sa aveti putina rabdare ca dealerii mai aduc si echipari cu ESP, dar nu atat de des.
Succes in continuare.
Ford Focus 2008 Ti-VCT Avalon
Avatar utilizator
sheffieldmac
Ford Freak
 
Mesaje: 206
Membru din: 12 Oct 2007, 17:45
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 2008, 1.6 Ti-VCT, Trend

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde thecage » 28 Feb 2009, 09:14

$1 scrie:$2Dorinta de a avea ESP si, in general, mai multe masuri de siguranta ce ar putea incape in bugetul alocat, vine dintr-o istorie trista si veche, cu un Oltcit ce, din fericire la doar 70km/h, a rupt un copacel si s-a rasturnat...


Am patit si eu chestia asta cu multi ani in urma. Ne-a taiat cineva calea, manevra de evitare, ud pe jos, intoarcere la 360 de grade si buf in copac. Oricat de prudent ai fi, nu stii niciodata cand trebuie sa eviti o situatie de urgenta, sau cand gasesti un petic de apa sau gheata intr-o curba.

Cand am luat Focusul eram deschis si la varianta Ceed, insa n-am vazut-o decat in poze, asa ca nu pot face o comparatie directa.

Insa parerea mea e ca suspensia la Focus face toti banii. Este destul de moale pe denivelari, insa tine bine rotile lipite de sosea. La nivel de comfort nu simt nici o diferenta dupa trecerea de la Logan la Focus. M-am urcat recent intr-un A4 al unui prieten si simteam in coloana denivelarile de pe sosea. Intr-un comparativ Focus-Corolla ziceau ca suspensia de la Focus e mai zgomotoasa pe sosele proaste, din cauza ca are amortizoare mai scurte.

La nivelul finisajelor interioare, unde nu sta foarte bine Focusul, nu cred ca e mai rau decat la Ceed.

Un alt avantaj pentru Focus ar fi service-urile, in numar mare in Bucuresti. La Kia parca sunt 2? La Ford erau vreo 7, plus ca cica si Roadhill vroiau sa-si deschida service.

Garantia la Ford este de 4 ani, 2 ani standard si 2 ani partiala oferita de Romcar. E adevarat ca nu sunt 7 ca la Kia, dar e mult comparativ cu altii.

In plus exista importatori de piese de origine la preturi mult mai mici decat in service (vezi Forcar). Nu toate service-urile te primesc cu piesele tale, dar sunt si unele care accepta asta.

Se mai zice despre Focus ca scartie plasticele atunci cand e frig, pana se incalzeste in masina. E adevarat, insa la fel se intampla si la multe alte masini (de ex., Octavia 2 pe care o are o ruda).

Mie mi se pare ca arata foarte bine Focusul cu facelift cand vad masinile pe strada. Mi-ar fi parut rau daca nu-mi luam Focus.
Imagine
Imagine
Avatar utilizator
thecage
Member
 
Mesaje: 267
Membru din: 03 Apr 2008, 10:51
Maşina: Ford Focus 2, 2008, 1.6 Ti-VCT 115CP, Trend

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde Cornel001 » 28 Feb 2009, 11:04

si la focus mai sunt plangeri ca scartaie haionul sa nu stiu ce usa. exista un subict separat pe forum incluisv cu cauzele concrete + rezolvari.

inteleg ca e diferenta de 2000 euro intre doua variante asemanator echipate, adica de ex. ambele cu ESP ?
Imagine
Mandru cetatean al republicii bananiere romania.
Silvio Berlusconi: Nu am nimic impotriva homosexualilor. Cu cat sunt mai multi in jurul meu, cu atat e concurenta mai mica.
Avatar utilizator
Cornel001
Membru Belit
 
Mesaje: 6779
Membru din: 16 Aug 2005, 16:40
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus2 sedan 1.6 100 28.12.2005
VIN: dealadecotnarisec

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde dragomir » 28 Feb 2009, 14:12

Mie personal,ambele masini mi se par mai mult decat corecte privind raportul calitate/pret.
Dar daca as mai avea o diferenta de 2000 E as alege Ford :) :)
VALENTINO ROSSI........................................THE DOCTOR OF MOTOGP
Avatar utilizator
dragomir
HAOS Crew
 
Mesaje: 1026
Membru din: 31 Mar 2008, 19:59
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford focus 2 facelift 2008 trend+optionale 1.6 100 cp

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde Gigistagiaru » 01 Mar 2009, 11:30

$1 scrie:$2..inteleg ca e diferenta de 2000 euro intre doua variante asemanator echipate, adica de ex. ambele cu ESP ?

Cee'd-ul de 1.4L/109Hp, in varianta City, are la un pret de 13.570Euro (cu taxe), ca principale dotari: proiectoare de ceata, ABS/EBD si ESP, 6 airbag-uri, tetiere frontale active, suport lombar sofer (briz/briz pentru multi, dar eu, de ex., am probleme cu spatele...), climatizare automata, jante aliaj si cauciuciuri de 205.
Un Focus Trend, pentru a-l dota similar cu optionale, ocazie cu care se pierde si oferta la masina de baza (Trend), necesita peste 15.500Euro. Mi se pare cam mult, pentru aceste vremuri de criza.
Tineti cont, doar ca teremen de comparatie, ca o Toyota Corrola sedan, pe benzina, la 97Hp, intr-o varianta de echipare bunisoara Luna (fara ESP, e drept, dar cu 8 airbag-uri), este ofertata cam la 15.000 Euro(cu taxe). Dar Corolla este insa un sedan cu mult mai spatios (stiu pentru ca am facut un drive-test si cu ea...) atat decat Focus cat si fata de Cee'd.
De acord, nu-i totuna un sedan cu un hatchback, dar ganditi-va ca Toyota este penalizata la pret cu 10%, nefiind produsa in Europa.
Gigistagiaru
Incepator
 
Mesaje: 29
Membru din: 23 Feb 2009, 20:25
Maşina: Kia Cee'd Best, 1.4L, 109Hp, 2008

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde Cornel001 » 01 Mar 2009, 13:40

motorul de 97 de cai e tot 1.4 . Te-ai convins si singur ca practica nu-i ca teoria, adica chiar daca sunt aceeiasi cai, conteaza si clinidreea cand ai o masina nu tocmai usoara. Alea 8 airbaguri sunt de fapt tot 6 daca nu ma insel.
De acord ca diferenta de pret dintre ceed si focus te face sa-ti pui niste intrebari daca merita. Si pentru ca aceasta diferenta va creste daca nu are toti banii jos (adica fara rate), basca poate diferenta la prima de asigurare etc.
Poate dai un e-mail la dealeri ford din tara, le spui de oferta de la ceed, le spui ca diferenta de pret ti se pare totusi cam mare, si ai fi interesat de un focus daca ti-ar face oferta mai buna decat cea pe care o ai, la dotarile dorite de tine.
Imagine
Mandru cetatean al republicii bananiere romania.
Silvio Berlusconi: Nu am nimic impotriva homosexualilor. Cu cat sunt mai multi in jurul meu, cu atat e concurenta mai mica.
Avatar utilizator
Cornel001
Membru Belit
 
Mesaje: 6779
Membru din: 16 Aug 2005, 16:40
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus2 sedan 1.6 100 28.12.2005
VIN: dealadecotnarisec

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde Mihai L » 01 Mar 2009, 22:04

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2..inteleg ca e diferenta de 2000 euro intre doua variante asemanator echipate, adica de ex. ambele cu ESP ?

Cee'd-ul de 1.4L/109Hp, in varianta City, are la un pret de 13.570Euro (cu taxe), ca principale dotari: proiectoare de ceata, ABS/EBD si ESP, 6 airbag-uri, tetiere frontale active, suport lombar sofer (briz/briz pentru multi, dar eu, de ex., am probleme cu spatele...), climatizare automata, jante aliaj si cauciuciuri de 205.
Un Focus Trend, pentru a-l dota similar cu optionale, ocazie cu care se pierde si oferta la masina de baza (Trend), necesita peste 15.500Euro. Mi se pare cam mult, pentru aceste vremuri de criza.
Tineti cont, doar ca teremen de comparatie, ca o Toyota Corrola sedan, pe benzina, la 97Hp, intr-o varianta de echipare bunisoara Luna (fara ESP, e drept, dar cu 8 airbag-uri), este ofertata cam la 15.000 Euro(cu taxe). Dar Corolla este insa un sedan cu mult mai spatios (stiu pentru ca am facut un drive-test si cu ea...) atat decat Focus cat si fata de Cee'd.
De acord, nu-i totuna un sedan cu un hatchback, dar ganditi-va ca Toyota este penalizata la pret cu 10%, nefiind produsa in Europa.

Nu esti deloc consecvent...
Iei Kia drept unitate de masura, FF2 vrei sa-l faci dupa chipul si asemanarea Kia si iese scump, ca o Corolla cu o alta echipare... =))
Dar daca iei FF2 in varianta Trend la cat te scoate? Nu de alta, dar si eu ma gandeam la ESP initial si nu am avut nevoie pana acum.
Daca te gandesti sa insisti sa-l folosesti, Doamne ajuta, pentru ca sunt cazuri in care nici mama ESP nu te mai ajuta... :-S
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde Gigistagiaru » 01 Mar 2009, 22:51

Nu cred ca e vorba de o inconsecventa: am raspuns doar intrebarii lui Cornel, focalizand pe ceea ce consider eu ca merita avut in vedere la o noua achizitie, din punct de vedere al dotarii, admintand ca, tehnic, Focus-ul este o solutie mai potrivita noua.
Daca as fi pornit invers, de la FF-Trend, acesta e ofertat la 14.000 Euro, dar ar fi, ca echipare, aproape cat Cee'd varianta Best (fara optionalele de mai jos) ce este, insa, la 12.000 Euro.
Practic ar fi fost de dorit ca la varianta Trend sa poti adauga 2 airbag-uri, climatizare, faruri ceata si ESP si configuratia ar fi fost OK. Se poate aceasta, dar pierzi discountul aplicat Trend-ului. Aceasta face ca ecartul in bani Focus-Cee'd sa creasca simtitor, desi dotarile sunt simtitor egale.
Ford considera ca adaugarea acestor optionale inseamna masina la comanda si de aceea esti "indreptatit" sa pierzi oferta/discountul. In esenta, aceeasi politica comerciala o duce si Kia, la care de vrei altceva decat variantele standard propuse de ei, ajungi sa platesti exagerat toate aceste optionale.
Sunt insa si producatori ce sunt mai flexibili, precum Skoda, unde discountul se aplica la valoarea masinii cu optionalele dorite suplimentar de client. In acest caz, singura problema este ca vei astepta ceva vreme (nu f. multa), pana vei primi ce ti-ai dorit.
Sugestia cea mai constructiva ramane a contacta mai multi distributori Ford, in speranta existentei pe stoc a unei variante apropiata de cea dorita, la care s-ar putea aplica un discount decent. Odata ce acesta ar depasi 1.000 Euro, Focus-ul ar fi, in opinia mea, un castigator corect in fata Kia, chiar daca costul Focusului ar ramane peste Cee'd cu vreo 1.000 de euro.
Gigistagiaru
Incepator
 
Mesaje: 29
Membru din: 23 Feb 2009, 20:25
Maşina: Kia Cee'd Best, 1.4L, 109Hp, 2008

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde Mihai L » 01 Mar 2009, 23:28

1) din 14.000 eur cred ca mai poti scadea pe seceta din zilele astea; :D
2) pretul mai mic la Trend (ca si la orice configuratie predefinita a unui producator auto) se obtine in conditiile unui numar mare de masini identice. Cum este de fapt si la Kia. Totusi, ce optionale poti pune la o varianta Kia??? :D
Tot ce trebuie pus in fabrica pe linia de fabricatie este normal sa scoata masina din standarde; un CD cu mp3 sau niste jante model mai deosebit de ex. nu afecteaza configuratia.
3) eu m-as gandi si ce vreau mai mult: optionale pe masina sau masina pe care sa pun optionale...
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde concaten1 » 02 Mar 2009, 07:31

C'eed deja este depasita ca design si arata anacronic comparativ cu noile modele din clasa compacta: Focus FF2, Golf 6, Peugeot 308. Si nu numai despre design este vorba: fiecare producator aduce noutati tehnice - nu este doar o schimbare de design. Parerea mea este ca ar trebui sa compari C'eed cu variantele existente la vremea lansarii lui. Probabil daca mai astepti, va arunca si Kia pe piata un C'eed facelift in concordanta cu scaderea vanzarilor.
Avatar utilizator
concaten1
Gold Member
 
Mesaje: 937
Membru din: 14 Dec 2008, 21:46
Localitate: Targoviste
Maşina: Ford Fiesta 1.25 75 CP 2007 Silver

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde Gigistagiaru » 02 Mar 2009, 18:52

$1 scrie:$2'eed deja este depasita ca design si arata anacronic comparativ cu noile modele din clasa compacta: Focus FF2, Golf 6, Peugeot 308. Si nu numai despre design este vorba: fiecare producator aduce noutati tehnice - nu este doar o schimbare de design.

Design-ul, strict ca forma a masinii si impresie afectiva ce o produce privitorului, este o chestie foarte subiectiva.
Pentru mine, face-liftul de la Focus nu ajunge inca la eleganta si echilibrul formei Cee'd, ce nu vad cum poate fi "anacronica" la doar 2 ani de la lansare. In opinia mea, noul Focus reprezenta o restilizare (in directia buna, dealtfel) a formei vechiului Focus. Crede-ma, nu o spun ca proprietar de Cee'd ci din punct de vede pur estetic, ca opinie personala.
Analog, in ciuda reclamelor agresive, eu n-am reusit sa vad in Golf6 vreun progres substantial de design, ca forma exterioara, fata de Golf4.
Golf 4/5/6= pentru mine, aceeasi forma plictisitoare ce arata ca nemtii nu au fantezie.
Peugeot 308 cu ce difera ca impresie produsa de forma, cand il privesti in fuga, de un 307, iar acesta, in esenta sa, de un 206?
Priveste un Fiat Bravo sau un Peugeot 407 si vei vedea niste forme fluente, indraznete, deosebite, ce sunt "altceva" decat masa "celorlalti".
Sigur, toate aceste impresii sunt teribil de personale, deci nu ma criticati prea sever...
Cat priveste noutatile tehnice, imaginea mea este ca acestea apar la producatori, cam odata la 10 ani, cand se fac "rupturile" de substanta fata de generatiile mai vechi ce ies din fabricatie. Intre modelele aparute in ultimii 2-3 ani, in clasa si gama de preturi de care vorbim, nu vad sa existe diferente tehnice notabile intre concurentii de pe piata.
Gigistagiaru
Incepator
 
Mesaje: 29
Membru din: 23 Feb 2009, 20:25
Maşina: Kia Cee'd Best, 1.4L, 109Hp, 2008

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde Gigistagiaru » 02 Mar 2009, 19:03

$1 scrie:$22) pretul mai mic la Trend (ca si la orice configuratie predefinita a unui producator auto) se obtine in conditiile unui numar mare de masini identice. Cum este de fapt si la Kia. Totusi, ce optionale poti pune la o varianta Kia??? :D
3) eu m-as gandi si ce vreau mai mult: optionale pe masina sau masina pe care sa pun optionale...

Suntem de acord intru totul la pct.2. Cum spuneam si eu, si la Kia, ca si la Ford, poti sa-ti configurezi modelul, dar asta costa simtitor peste variantele de echipare "standard". Skoda ramane o firma cu o politica mai flexibila in aceasta privinta; ei oare cum pot si Kia sau Ford, nu?
La pct.3: dilema e reala. Daca esti un tip extrem de pragmatic, te uiti intai la masina si apoi la optionale, ce nu ar trebui sa conteze prea tare.
Totusi, daca te gandesti ca unele optionale tin de siguranta ta, le-ai putea vedea mai mult ca facand parte din masina si mai putin din optionale sau "brizbriz-uri".
Cand mai pui in cumpana si garantia si renumele marcii, si faptul ca 2.000 de euro sunt bani grei in vremuri tulburi, decizia nu mai e asa usor de luat.
Intrebare pentru cunoscatori: poti prelua un leasing si sa-l platesti imediat, integral, pentru a-l stinge?
Gigistagiaru
Incepator
 
Mesaje: 29
Membru din: 23 Feb 2009, 20:25
Maşina: Kia Cee'd Best, 1.4L, 109Hp, 2008

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde DanielArdelian2 » 02 Mar 2009, 21:55

Cu leasingul: Da.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde Mihai L » 02 Mar 2009, 21:59

$1 scrie:$2La pct.3: dilema e reala. Daca esti un tip extrem de pragmatic, te uiti intai la masina si apoi la optionale, ce nu ar trebui sa conteze prea tare.
Totusi, daca te gandesti ca unele optionale tin de siguranta ta, le-ai putea vedea mai mult ca facand parte din masina si mai putin din optionale sau "brizbriz-uri".
Cand mai pui in cumpana si garantia si renumele marcii, si faptul ca 2.000 de euro sunt bani grei in vremuri tulburi, decizia nu mai e asa usor de luat.

Eu sincer ma simt mai bine in FF2 decat m-as simti intr-un Matiz cu ESP si cu toate optionalele posibile... Think about. :D
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde clubkia » 03 Mar 2009, 01:41

o sa ma stradui sa fiu cat mai obiectiv.
lucrez in domeniul auto si conduc foarte des forduri focus, echiparea trend, motor 1.6 100 cai, atat varianta sedan cat si hatch. masina imi place, sa fiu sincer, imi place mai mult decat ceed'ul hatch. interiorul, ca si materiale, e mai interesant la ceed, insa pe partea de culoare castiga in mod cert fordul. scaunele sunt mai confortabile la ford, multi zic altceva, dar avand ocazia sa schimb des de la kia la focus imi dau seama destul de clar cum stau lucrurile. mi-am luat masina personala in toamna si am optat pentru kia proceed datorita aspectului foarte frumos si datorita pretului. inca o data, focus mai frumos ca ceed, dar nu ca proceed, care are niste linii superbe. mi-am putut configura proceedul (base) destul de bine, ajungand la 13.700. din pacate focusul nu ofera prea multe in echiparea trend, spre exemplu mi-ar fii placut tare mult un volan in piele sau un port usb ... dar totusi ofera suficient incat sa poti fii multumit. daca ar fii fost in jur de 12.500, 13.000 m-as fi gandit serios la el, i-as mai fi pus decat jante de 16 si basta.
per total ma simt o idee mai bine in proceed, m-am obisnuit cu scaunele mai tari, dar tanjesc cateodata dupa moliciunea celor de focus :))
totusi, diferenta o face motorul... cei 26 de cai in plus la proceed sunt sesizabili bine de tot...
consumul e cam acelasi, aprox 10l/100 in oras la un mers normal si aglomeratia obisnuita de bucuresti, aprox 7l/100 in afara cu v = ~110kmh.
Avatar utilizator
clubkia
Ford Freak
 
Mesaje: 120
Membru din: 03 Mar 2009, 01:19
Maşina: Kia Proceed 1.6 126cp

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde concaten1 » 03 Mar 2009, 07:28

Salut interesul colegilor de la Kia de a deveni membrii clubford :) . Cam cand va schimbati si masinile cu unele cu oval albastru ;) ?
Avatar utilizator
concaten1
Gold Member
 
Mesaje: 937
Membru din: 14 Dec 2008, 21:46
Localitate: Targoviste
Maşina: Ford Fiesta 1.25 75 CP 2007 Silver

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde clubkia » 03 Mar 2009, 08:29

eee nu prea curand, vorbind la modul general :P le-am luat, acum le tinem :d dar cred ca pentru multi focusul a fost o varianta, peste buget pentru unii, sau nesatisfacatoare ca dotari pentru altii... dar ca succes inca nu se compara, cel putin la nivel mondial, pentru ca focusul e o masina cu super traditie si foarte ceruta , dovada faptul ca firma la care lucrez a luat in leasing in ultimii doi ani cateva sute de focusi, fieste si mondei :P
Avatar utilizator
clubkia
Ford Freak
 
Mesaje: 120
Membru din: 03 Mar 2009, 01:19
Maşina: Kia Proceed 1.6 126cp

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde DanielArdelian2 » 03 Mar 2009, 09:47

$1 scrie:$2pre exemplu mi-ar fii placut tare mult un volan in piele sau un port usb ... dar totusi ofera suficient incat sa poti fii multumit. daca ar fii fost in jur de 12.500, 13.000 m-as fi gandit serios la el, i-as mai fi pus decat jante de 16 si basta.


clubkia,

Echiparea de pe stoc, asta cu reducerea, vine cu urmatoarele dotari incluse in pret, pe langa cele standard de pe Trend:
- volan si schimbator in piele
- exista intrare AUX in sistemul audio la care poti conecta orice MP3 player
- jante de aliaj de 16" si anvelope 205/55 R16

- clima automata bizonica
- senzor de ploaie
- senzor de lumini

Acest nivel de echipare a fost disponibil cam in permanenta pe stoc, chiar si inainte de facelift.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde alexandrusavu » 03 Mar 2009, 11:06

Între un focus hatchback și un pro'ceed strict dpdv vizual kia arată mai bine. (mai puțin eșapamentul pe dreapta care e aiurea și oglinzile).
Imagine
<photo-blog actualizat bianual>
Cars :
Ford Focus Trend CL '07 Hatch 1.6 TDCi ~115cp, 275Nm [90cp, 215Nm stock]
Avatar utilizator
alexandrusavu
 
Mesaje: 4750
Membru din: 23 Aug 2007, 02:11
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus Trend CL '07 Hatch 1.6 TDCi 90CP
VIN: WF05XXWPD57U35570

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde Cornel001 » 03 Mar 2009, 11:40

nu crezi ca fiecare e capabil si singur sa stie care arata mai bine pt el, fara sa-i dai indicatii ?
Imagine
Mandru cetatean al republicii bananiere romania.
Silvio Berlusconi: Nu am nimic impotriva homosexualilor. Cu cat sunt mai multi in jurul meu, cu atat e concurenta mai mica.
Avatar utilizator
Cornel001
Membru Belit
 
Mesaje: 6779
Membru din: 16 Aug 2005, 16:40
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus2 sedan 1.6 100 28.12.2005
VIN: dealadecotnarisec

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde alexandrusavu » 03 Mar 2009, 11:48

Să înțeleg că ai o zi proastă ?

Probabil trebuie să scriu "după părerea mea", "în viziunea mea", "eu cred că" ca să fiu acoperit.
Ultima oară modificat de Cornel001 pe 03 Mar 2009, 12:12, modificat 1 dată în total.
Motiv: vezi ca stii ?
Imagine
<photo-blog actualizat bianual>
Cars :
Ford Focus Trend CL '07 Hatch 1.6 TDCi ~115cp, 275Nm [90cp, 215Nm stock]
Avatar utilizator
alexandrusavu
 
Mesaje: 4750
Membru din: 23 Aug 2007, 02:11
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus Trend CL '07 Hatch 1.6 TDCi 90CP
VIN: WF05XXWPD57U35570

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Versus

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

cron

Cine este conectat

În total sunt 2 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 2 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login