Anul trecut in vara am testat diferite masini printre care si Kia Cee'd.
Vroiam motorul de 1.6 benzina de 120 cp si niste dotari care duceau Kia la 14500 cu toate taxele.
Deja ma hotarasam pe masina cu toate ca iubirea mea era Focus-ul.
Am testat Cee'd chiar varianta 1.6 benzina iar ca pareri ce pot spune:
+ Masina este silentioasa , nu simti viteza
+ Pozitia mai joasa la volan, un pic mai buna decat la focus din punctul de vedere al inaltimii
+ Ruliu minim, da impresia de stabilitate, nu ma pot pronunta mai mult pt ca nu am condus-o pe serpentine (totusi din ce am citit review-uri nu este la nivelul focus-ului)
+ AC eficient, luasem masina din parcare la ora 12 vara, era cuptor in ea, in 5 minute era deja bine
+ Sistem sunet bun, Siemens parca cu mp3 si mufa USB
+ Loc mult la picioare in spate
Asta e un plus sau minus depinde cum il priviti, scaunele la Cee'd sunt mai profilate decat la Focus, dar si mai late, asa ca pt persoane mai corpolente sunt mai confortabile, in schimb pt mine care sunt slab, inot in ele si ma prind mai bine cele din Focus
+Volanul din piele la Cee'd mi se pare mai calitativ decat la Focus, unde e mai spre vinilin,
- Motorul cu toate ca avea 120 cp, la turatii joase era cam "flasc" cand apasam pedala, iar de turat nu am facut-o peste 3-4000, oricum focus-ul de 1.6 100 cu care am facut test drive parea mai sprinten la turatii joase
- Suspensiile cam rigide pt drumurile noastre
-Garda la sol mai mica, cauciucul de sub bara fata nu il vad prea bine la borduri inalte, iar cand sunt 5 pers in masina se cam lasa de fund
-Bancheta spate cam tare
-Cutia de viteze un pic ciudata, sau poate nu eram eu obisnuit cu ea
-Cand am pornit AC-ul plasticele de pe bord au inceput toate sa pocneasca de la contractii, destul de neplacut. Am impresia ca cele de pe ford chiar daca unele par mai slabe calitativ la atingere, sunt mai putin predispuse la greierasi decat astea de pe Cee'd
Pana la urma mi-am luat Focus, am fost si in cumpana din cauza problemelor nerezolvate pe clubkia.ro, cu sunetele suspensiei spate, caseta directie (asta am inteles ca s-a rezolvat), luminile din bord, mai nou derapaje cu ESP activat, etc.
Cand m-am urcat in Focus am simtit ca fac parte din masina, nu doar ca stau pe un scaun cu toate ca profilarea este mai slaba ca la Cee'd. In schimb superioritatea fordului se datoreaza sasiului dezvoltat impreuna cu Volvo si Mazda, acelasi platforma fiind folosita si la Volvo S40 si la Mazda 3. (Din ce am citit Volvo s-a ocupat de rigiditatea sasiului, Mazda de sportivitate iar Ford de confort, sper sa imi aduc bine aminte)
Trenul de rulare este fiabil, confortabil si totodata dinamic (specialistii spuneau ca ar fi cel mai bun compromis de pe piata la confort/stabilitate)
Da, intradevar unele plastice sunt nasoale, lipsesc pe versiunile de baza textile pe fetele de usi, dar nu merg tot timpul cu mana pe ele, asa ca am preferat o masina care sa fie top class la functiile de baza ale unei masini (tren rulare, motor, cutie), decat niste plastice mai bune dar sa am sunete la suspensie sau sa fiu nemultumit de modul in care ruleaza masina.
Asa ca am facut un efort ca sa imi iau Focus, chiar daca motorul are 115 cp fata de 120 dar raspunde bine mai jos, care a fost 16.000 ddp, dar si mult mai bine dotat, chiar daca pare sa aiba si el minusurile lui, eu am descoperit sasiul bine echilibrat si directia ce ofera feedback excelent abia dupa cateva drumuri la munte.
Apropo de o oferta,am vazut una parca sapt trecuta la Focus sedan, motor 1.6 100 cp echipare trend cu 13.000 euro ddp, sau pe acolo, masina era expusa in Brico baneasa, asa ca du-te pe la dealeri, vezi cum mai scoti un discount.
Uite si un comparativ Focus / Cee'd daca te intereseaza mai multe detalii:


