Versus

Noul Focus vs. Kia Cee'd

Care e mai buna? Comparatii intre diverse modele/marci de autoturisme.

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde Darth-Claudiu » 03 Mar 2009, 16:19

Hai sa lasam aspectele de design deoparte ca sunt multe masini frumoase in zilele de azi. Banii conteaza.
Eu am asa: 35.000 km cu un Hyundai Accent si 113.000 km cu un Hyundai Elantra. Hyundai si Kia sunt companii surori deci au foarte multe componente/elemente comune. In Romania, se prezinta cam la fel in materie de service, adica foarte slab. Sub Ford. La orice aspect legat de service.
Merita din plin sa-ti iei Hyundai sau Kia daca esti dintr-un oras mai putin agitat, unde nu-ti soliciti masina atat de mult precum in Bucuresti sau alte orase > 300.000 locuitori de ex. si unde riscul de accident este mai redus. O iei, te folosesti de ea 4-5 ani, faci sa zicem 60.000 km si o vinzi apoi (pe bani mai putini decat un Focus, de ex) catre un nou cumparator care va mai face si el inca vreo 40.000 km fara sa bage prea multi banuti in ea. Singura smecherie e sa nu calci pe la service-ul Hyundai/KIA cu ea, ca acolo te vor spolia (2 becuri proiectoare Hyundai=35 euro fara TVA)...Piesele de schimb la reprezentantele romanesti costa o avere, cred ca sunt peste Peugeot...
Hyundai nu exceleaza la nimic (poate doar CRDI-ul fara turbina) dar nici nu te dezamageste cand te gandesti ca ai dat mai putin pe ea. Cel mai probabil este acelasi lucru si la KIA. Vei avea mici dezamagiri (volan exfoliat, un fir iesit din tapiterie, un led ars prin bord, niste faruri care nu lumineaza atat de bine noaptea pe faza scurta ca cele de la Ford, nimicuri pe care le-am intampinat eu pe Hyundai) dar le vei inghiti cu apa plata ca atunci cand ai luat-o stii bine ca ai dat mai putin pe ea. Ah...era sa uit, singura dezamagire mai mare este sistemul de climatizare care la Hyundai cel putin este slabut rau. Cel mai slab pe care l-am intalnit vreodata.
Per total, coreeni pot spune ca se straduiesc sa faca masini corecte. Au si rateuri dar una peste alta cred ca raportul calitate-pret este corect. Ajunsi in acest punct, concluzionez ca pana la urma tot banii fac diferenta. Daca va fi sa faci totusi >30.000 km pe an cu un Hyundai/Kia, mai bine mai pui acum 2000 euro pentru un Ford ;) cu mai putine acareturi pe el.
FF1, 1.8 Zetec Ghia, Mazda 2 TE.
Regret nothing. Fear less.
Socialismul e carja capitalismului.
Buy Romanian! Save your job!
Avatar utilizator
Darth-Claudiu
1nsane Member
 
Mesaje: 1019
Membru din: 23 Iun 2007, 06:31
Localitate: Bucuresti
Maşina: FF1, 2002, berlina, ghia, argintie, Zetec 1.8l, 115CP

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde clubkia » 03 Mar 2009, 21:02

Kia ceed e o evolutie mare de tot de la Accent sau Elantra. Am si eu accenti 1.5 crdi la firma si sunt cam naspa, in afara de motor, care e excelent. tranzitia ca sofer de la un accent aproape full la kia mea semi-base e imensa, diferentele de confort , design interior si feeling general sunt prea mari ca sa le compari ca masini. daca vrei, i30 e foarte comparabila cu ceed, impart aceleasi motoarele si multe alte elemente.
Avatar utilizator
clubkia
Ford Freak
 
Mesaje: 120
Membru din: 03 Mar 2009, 01:19
Maşina: Kia Proceed 1.6 126cp

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde Darth-Claudiu » 03 Mar 2009, 21:31

i30 si ceed sunt pe aceeasi platforma...
Accentul e slabut rau. Elantra e fiabila :D si destul de grea...
Ceed e draguta si convenabila la pret. Hai sa le vedem totusi dupa 150.000 km. Focusuri sunt o droaie aduse de afara cu > 100.000 km (reali sau nu) si se tin foarte bine.
Service-ul KIA & Hyundai (marca mai de volum decat KIA) e groaznic. Poate nu-mi dai dreptate acum si sincer nici nu-ti doresc sa ajungi sa-mi dai dreptate.
Drumuri bune, indiferent ce masini alegeti!
FF1, 1.8 Zetec Ghia, Mazda 2 TE.
Regret nothing. Fear less.
Socialismul e carja capitalismului.
Buy Romanian! Save your job!
Avatar utilizator
Darth-Claudiu
1nsane Member
 
Mesaje: 1019
Membru din: 23 Iun 2007, 06:31
Localitate: Bucuresti
Maşina: FF1, 2002, berlina, ghia, argintie, Zetec 1.8l, 115CP

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde Gigistagiaru » 03 Mar 2009, 22:32

$1 scrie:$2Merita sa-ti iei Hyundai sau Kia daca esti dintr-un oras mai putin agitat, unde nu-ti soliciti masina atat de mult precum in Bucuresti sau alte orase > 300.000 locuitori de ex. si unde riscul de accident este mai redus. Singura smecherie e sa nu calci pe la service-ul Hyundai/KIA cu ea, ca acolo te vor spolia .........
Ajunsi in acest punct, concluzionez ca pana la urma tot banii fac diferenta. Daca va fi sa faci totusi >30.000 km pe an cu un Hyundai/Kia, mai bine mai pui acum 2000 euro pentru un Ford cu mai putine acareturi pe el.

Recitind de la inceput toate cele scrise pe acest subiect, cred ca se impune concluzia ta: Fordul Focus este o certitudine ca soliditate/fiabilitate, iar Cee'd-ul, (inca) doar o promisiune din punct de vedere al fiabilitatii.
Pentru o utilizare de "familist", de sub 10.000km/an, si nu in mari aglomerari ca Bucurestiul sau Constanta, parerea mea este ca diferentele de fiabilitate apar prea tarziu in timp ca sa fie foarte relevante/importante in alegerea initiala.
Ramane esential pretul de achizitie, raportat la dotarile (in special de siguranta) oferite, tinuta si dinamica masinii, precum si spatiul oferit de aceasta. Aici, fiecare model, Focus sau Cee'd, are atuurile si minusurile sale.
Ca sa poata fi luata o decizie cat mai obiectiva cred ca analiza ar trebui facuta alocand un numar diferit de puncte fiecarei caracteristici considerate de cumparator ca fiind impotanta pentru el. Aceasta apreciere ponderata reprezinta, in fapt, dorinta subiectiva a cumparatorului asupra ce crede ca ii este, sa nu, important.
Poti considera, de ex., ca pretul merita 50 pct. din totalul de 100, iar toate celelalte caracteristici la un loc, dar punctate diferit intre ele, restul de 50 pct. Vezi cate puncte aduna fiecare model, la caracteristicile ce ti le-ai propus sa le urmaresti, faci suma, vezi ce iese si asta e alegerea ta.
Totul este in a alege cu adevarat obiectiv ponderile caracteristicilor de interes, pentru ca punctele adunate de fiecare model cred ca pot fi apreciate destul de corect.
Ce ponderi/maxim de puncte, ati aloca voi pentru urmatoarele aspecte:
- pret;
- tinuta de drum (suspensie,directie, etc);
- performante motor/cutie;
- siguranta (ABS,ESP, airbag-uri, tetiere active sau nu, etc);
- spatiu interior (inclusiv portbagaj );
- confort (A/C, pozitie de condus, comenzi, lumini, etc)
Gigistagiaru
Incepator
 
Mesaje: 29
Membru din: 23 Feb 2009, 20:25
Maşina: Kia Cee'd Best, 1.4L, 109Hp, 2008

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde Mihai L » 03 Mar 2009, 22:56

Hmmm...
In cazul in care esti si limitat la bani ar trebui facuta o analiza serioasa:
- cati km faci, de ce maniera (daca faci 20.000 km/luna e clar ca devine important si confortul);
- siguranta: eu nu as socoti-o ca o suma de elemente (5 airbaguri + 2 tetiere + 5 centuri de siguranta =12 =)) ). Ne mai uitam si la teste de impact pentru ca pana la urma caroseria te protejeaza de accidente majore;
- spatiul necesar
Cred ca deocamdata pretul este foarte important, evident, asa ca poti lasa partea de lumini, etc pe ultimele locuri...
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde sheffieldmac » 03 Mar 2009, 23:37

@Gigistagiaru
Cred ca pana la urma fratele tau ar trebui sa hotarasca cu inima :), dupa ce in prealabil a facut drive test cu ambele modele (sa fie si motorizarile dorite de el), si stii cum se zice, in care se simte el mai bine si care i-a placut mai mult la condus aia sa fie. Sunt oameni carora le place o masina sa fie mai confortabila, altora sa fie rigida, directia sa fie putin asistata etc.Asta nu se vede din comparatii pe cataloage. Asa fiecare masina are plusuri si minusuri si eu de obicei cred ca piata auto e destul de bine asezata din punct de vedere al preturilor/performantelor (cu cateva exceptii) astfel incat cam cat dai aia face. Preturi mai mari implica solutii constructive mai scumpe (de obicei, dupa cum am zis exista si exceptii). E pacat ca mai incolo sa ii para rau cand se uita pe strada zicand ca "uite am dat mai mult/mai putin pe asta si totusi parca cealalta imi placea mai mult".

@clubkia
Daca faci comparatia dpdv monetar intre 1.6 100 cp de la Ford cu 1.6 120 cp de la Kia e ok, dar daca faci comparatia dpdv al performantelor nu mai e ok :). Aici ar trebui sa compari 1.6 120 cp Kia cu 1.6 Ti-VCT 115 cp (care e tot cu valve variabile), si ai sa vezi ca performantele sunt asemanatoare. ;) Motorul de 115cp e cam cu ~600 euro mai scump decat 1.6 100 cp.
Ford Focus 2008 Ti-VCT Avalon
Avatar utilizator
sheffieldmac
Ford Freak
 
Mesaje: 206
Membru din: 12 Oct 2007, 17:45
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 2008, 1.6 Ti-VCT, Trend

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde Gigistagiaru » 03 Mar 2009, 23:38

$1 scrie:$2mmm...
- siguranta: eu nu as socoti-o ca o suma de elemente (5 airbaguri + 2 tetiere + 5 centuri de siguranta =12 =)) ). Ne mai uitam si la teste de impact pentru ca pana la urma caroseria te protejeaza de accidente majore

Imi cer scuze daca nu am fost suficient de clar!
Nu ma refer la ponderea ce o acordati ca o suma ca cea de mai sus. In paranteze am subliniat doar aspectele ce cred eu ca ar putea fi luate in considerare la fiecare criteriu propus. Desigur ca la siguranta trebuia sa nominalizez si testele EuroNCAP, asa cum bine zici. Probabil voi fi uitat si alte aspecte pe care va rog sa le evidentiati ca fiind de interes.
Rugamintea mea este sa va exprimati opinia in raport cu aceste caracteristici globale ce mi s-au parut mie relevante, astfel incat suma lor sa fie 100 puncte, pentru simplitatea comparatiilor.
De exemplu:
- pret:40pct, siguranta:15pct, motor/cutie-10pct, tinuta de drum: 15pct, confort:10pct, etc. Sper sa nu fi iesit deja 110 pct!....
Ultima oară modificat de Gigistagiaru pe 03 Mar 2009, 23:41, modificat 1 dată în total.
Gigistagiaru
Incepator
 
Mesaje: 29
Membru din: 23 Feb 2009, 20:25
Maşina: Kia Cee'd Best, 1.4L, 109Hp, 2008

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde Mihai L » 03 Mar 2009, 23:40

Sincer, nu se prea poate... :-??
Fiecare isi cunoaste buzunarul si preferintele, asa ca testdrive, citeste pe forumuri si asta este.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde mondeo.ro » 05 Mar 2009, 01:45

Da,am stat si am citit tot subiectul.Concluzia?..->urmeaza,
Gigi,daca fratele tau are bani de Focus,sa-si ia Focus->chiar daca mai chel.
Daca un focus reprezinta un efort financiar prea mare,atunci sa ia Kia.
Raman la parerea ca Focus e la ani lumina de modelele Kia si Hyundai.Singurul argument serios care inclina balanta in favoarea Cee'd-ului este pretul.Daca fratele tau vrea Focus si are bani de un Trend,atunci cred ca discutia nu-si mai are rostul.Daca acei 2.000e reprezinta o problema serioasa,care nu prea poate fi rezolvata,atunci Kia si gata.DAR!!!...,eu garantez ca daca fratiorul tau va alege Cee'd,dupa scurt timp ii va parea rau ca n-a ales Fordul.Daca are bani de Focus si alege ce-i va spune inima,atunci nu cred ca exista posibilitatea sa alege Cee'd-ul.
Nu zic ca Ford e cea mai tare masina din lume,dar...fi serios,cine ar alege Kia daca are bani de Ford(sau Opel,Mazda,etc.).Daca banii sunt o problema foarte mare,atunci argumentele mele pica din start,ca degeaba vrei daca n-ai.Eu cred ca fratele tau are bani de Focus si n-ar fi pus-o pe lista de 'posibile achizitii' daca n-ar fi asa,dar nu e convins daca merita acea diferenta->ei bine,merita in mod sigur.

Destul :-t ,ma culc.Mai vorbim. ;) ....dupa ce isi cumpara Focus. :-" =D>
Mondeo MK3 2.0TDCI 116cp HB
16.10.2016 = 366.780km! Turbo original, pompa inalta original. Injectia schimbata la 305.000km(!) si revopsita partial in 2014. In medie 500e/an filtre, ulei,piese si manopera(3 revizii/an). Arata si merge aproape ca in 2008 cand am luat-o.
Consum minim, calculat la pompa=5.8l/100km(urban, extraurban, autostrada) Viteza 80-140km/h pe nationale si 140-210km/h pe autostrada.
Consum mixt in prezent=6.9-7.3l/100km
Consum record:202km cu 8l =>4l/100km!!
Avatar utilizator
mondeo.ro
Gold Member
 
Mesaje: 533
Membru din: 15 Noi 2008, 15:54
Localitate: Timisoara(de fapt aproape de)
Maşina: Mazda 6 Sport GT CD140, 2008 / Ford Mondeo 2.0TDCi 116hp Ghia 2004/Ford Ka 1.3i 2006
VIN: wfblabnustiusorry

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde KomandantuR » 05 Mar 2009, 14:10

"Beware the lollipop of mediocrity; lick it once and you'll suck forever." -Brian Wilson
Avatar utilizator
KomandantuR
 
Mesaje: 3727
Membru din: 14 Mai 2007, 14:24
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 2007, 1.6i 100 CP, Trend Collection
VIN: WF05XXGCD57L20779

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde mariusm » 05 Mar 2009, 16:15

...doar că top gear nu prea bagă în seamă motoarele 1,8tdci.... :( de ce?

PS Komandante, e gata focosu?
The owls are not what they seem...
Cadouri pentru fete... http://sheepshine.blogspot.com/
Avatar utilizator
mariusm
1nsane Member
 
Mesaje: 1095
Membru din: 15 Oct 2007, 23:50
Localitate: Calarasi
Maşina: Ford Focus Combi Futura 2002 90CP TDDI Polar Silver Metalic

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde KomandantuR » 05 Mar 2009, 17:07

Nu, ma suna maine la 10, si cica in proportie de 90% o iau maine.
Scuze tuturor de off :D
"Beware the lollipop of mediocrity; lick it once and you'll suck forever." -Brian Wilson
Avatar utilizator
KomandantuR
 
Mesaje: 3727
Membru din: 14 Mai 2007, 14:24
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 2007, 1.6i 100 CP, Trend Collection
VIN: WF05XXGCD57L20779

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde inu » 05 Mar 2009, 19:18

inca iun off ... astia de la topgear mai dau si rateuri :)

http://www.topgear.ro/masini/verdict/ford-c-max
la cmax zic la performante:

Ultimele motoare TDCi sunt greu de batut. Cel de 2 litri este silentios si are cuplu mare, adica exact ce vrei de la o masina de familie.

si dau nota 4/20
Focus C-max 2004, 1.6 TDCI 110 CP - Ghia
Focus Hatchback 2002, 1,8 TDCi 115 CP - Trend
inu
Gold Member
 
Mesaje: 593
Membru din: 30 Ian 2006, 13:08
Localitate: Iasi
Maşina: Focus C-max 1,6 TDCi 110 CP - Ghia

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde Gigistagiaru » 11 Mar 2009, 21:27

Datorita unor mici diferente de opinii cu mesterul Bill Gates, o perioada nu a fost posibil sa revad acest subiect...
Cred ca fiecare ce a citit ce s-a scris aici si-a putut deja forma o impresie destul de corecta despre fiecare din modelele in discutie.
As vrea sa va propun sa va exprimati trei pareri pozitive si trei negative asupra masinii pe care o aveti. Aceste plusuri si minusuri este preferabil sa se refere la acele lucruri pe care le apreciati mai mult la masina Dvs., respectiv la cele ce credeti ca pot fi imbunatite, lucruri ce nu depind de dotarea variantei conduse ci de aspectele majore ale modelului.
Incep cu cele neplacute, pentru gustul meu cel putin, fata de Cee'd:
1. - suspensia un pic cam prea ferma;
2. - motorul cu un cuplu maxim foarte sus: acesta necesita sa ai o turatie ceva mai mare pentru ca masina sa aiba un cuplu bun;
3. - garda la sol putin prea mica pentru drumurile noastre.
Tin sa remarc faptul ca sunt foarte multumit de Cee'd-ul meu, iar parerile negative de mai sus tin, in buna masura, de un stil de conducere si de subiectivismul meu,
Cele trei lucruri de apreciat la Cee'd:
1. + consum mediu foarte bun si silentiozitatea masinii;
2. + stabilitatea foarte buna;
3. + garantia peste medie ce-ti da, orice s-ar zice, un sentiment de confort
Cred ca am mentionat 4 calitati, dar nu-mi vine sa renunt la vreuna...
Gigistagiaru
Incepator
 
Mesaje: 29
Membru din: 23 Feb 2009, 20:25
Maşina: Kia Cee'd Best, 1.4L, 109Hp, 2008

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde bogda1313 » 12 Mar 2009, 08:07

Hai sa incep eu.

Plusuri:
1. Feeling la volan si stabilitate de neegalat inca in clasa compacta (excludem aici A3 si Seria1)
2. Piese originale ieftine (nu la reprezentanta :D)
2. Fiabilitate (cel putin la benzinare rar vezi o problema comuna)

Minusuri:
1. Asamblarea si calitatea unor materiale
2. Insuficient antifonata
3. Asta e relativa, sa nu-mi sariti in cap: lipsa unor motoare pe benzina mai puternice, precum si a unor transmisii in 6 trepte sau automate moderne (asta o zic dupa experienta foarte placuta cu motoare TSI si transmisia DSG de la VAG, care sunt la ani lumina de Ford si Kia)
Ford Focus MK4 Wagon 2019 Titanium, 1.0 EcoBoost 125 M6
Ford Focus MK2 2007, 1.6 Duratec, Trend Collection + multe chestii montate din pasiune
My site: Auto TestDrive
Avatar utilizator
bogda1313
 
Mesaje: 2569
Membru din: 18 Aug 2007, 12:44
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus MK2, 2007

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde Maxy » 12 Mar 2009, 13:41

Are si Ford DSG-ul lui. Si anume Powershift care se gaseste in combinatie cu 2.0 TDCi si am inteles ca e tare fun de condus :)
I Felt The Difference
Avatar utilizator
Maxy
Gold Member
 
Mesaje: 610
Membru din: 23 Iun 2006, 14:22
Localitate: Capitala
Maşina: ex Ford Focus Titanium fl 2.0 TDCi 2008

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde Cornel001 » 12 Mar 2009, 13:51

Lasati DSG-ul, nu face obiectul discutiei de fata. La vs Golf daca vreti sa-l aprofundati.
Imagine
Mandru cetatean al republicii bananiere romania.
Silvio Berlusconi: Nu am nimic impotriva homosexualilor. Cu cat sunt mai multi in jurul meu, cu atat e concurenta mai mica.
Avatar utilizator
Cornel001
Membru Belit
 
Mesaje: 6779
Membru din: 16 Aug 2005, 16:40
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus2 sedan 1.6 100 28.12.2005
VIN: dealadecotnarisec

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde sheffieldmac » 12 Mar 2009, 16:02

Plusuri:
1. Compromis excelent stabilitate-confort (Stabilitate foarte buna, de top, si confort bun pe drumuri de categ B)
2. Motor ce suna demential si trage bine, cutie de viteze bine etajata, directia cu feedback foarte bun, consum bun mixt
3. Pozitia la volan, banchete confortabile, volan si comenzi ergonomice; spatiu interior (cea mai lata din clasa ei)

Minusuri:
1. Lipsa celei de-a 6 trepte (nu neaparat pentru zgomot cat pentru consum la viteze mari)
2. Scaune fata cu suport lateral insuficient (varianta echipare Sport are niste scaune ceva mai bune din acest punct de vedere)
3. Unele plastice prin spate si prin partea inferioara a habitaclului (dar vorba unui coleg, nu merg cu mana pe ele, volanul sa fie calitativ)
Ford Focus 2008 Ti-VCT Avalon
Avatar utilizator
sheffieldmac
Ford Freak
 
Mesaje: 206
Membru din: 12 Oct 2007, 17:45
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 2008, 1.6 Ti-VCT, Trend

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde Gigistagiaru » 13 Mar 2009, 19:13

$1 scrie:$2Ford Focus
Plusuri:
2. Piese originale ieftine (nu la reprezentanta :D)
Minusuri:
1. Asamblarea si calitatea unor materiale
2. Insuficient antifonata


Referitor la:
+ plusuri- crezi ca noul la noul FF se va mai putea vorbi de piese ieftine cat timp inca nu e fabricat "in masa"?
- minusuri:
- la ce anume te gandesti ca fiind perfectibil dpdv al asamblarii, respectiv ce furnitura iti pare mai modesta calitativ?
La Cee'd, de exemplu, acoperirea bordului si a plasticelor de pe consola audio nu mi se pare prea rezistenta.
-sincer, mie mi s-a parut bine antifonat noul FF . E vorba de zgomot doar la viteze mari sau in timp motorul devine mai zgomotos?
Gigistagiaru
Incepator
 
Mesaje: 29
Membru din: 23 Feb 2009, 20:25
Maşina: Kia Cee'd Best, 1.4L, 109Hp, 2008

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde Gigistagiaru » 13 Mar 2009, 19:21

Cred ca, tacit, ne-am referit cu totii la variantele hatch ale FF si Cee'd.
Ce puteti spune despre noul Focus sedan, ca tinuta de drum, consum, fiabilitate? Chiar daca, personal, nu sunt adeptul sedan-urilor, fratele meu, avand 2 copii, are o slabiciune pentru acest gen de masini.
In contrapartida la Focus sedan, ar fi Cee'd-ul SW. Desi mai scump si cam lung la cei peste 4500 mm (dupa gustul meu), Cee'd SW in dotarea City, vine foarte bine dotat (A/C automat, faruri ceata, ESP, tetiere fata active, etc) pentru pretul sau de 14.200 Euro cu TVA.
Gigistagiaru
Incepator
 
Mesaje: 29
Membru din: 23 Feb 2009, 20:25
Maşina: Kia Cee'd Best, 1.4L, 109Hp, 2008

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde bogda1313 » 13 Mar 2009, 19:30

Nu inteleg la ce te referi cand zici de noul FF. Eu vrbesc de actuala generatie de Focus (2005-prezent).
Referitor la zgomot: ma deranjeaza de la 120 in sus si in treapta I de viteza.
Asamblarea plasticelor de pe usi, cu destul de multe lufturi, la fel si imbinarea dintre plasticul de pe usa fata si cel de pe bord (poti sa bagi degetul p-acolo :P). Ca sa nu mai zic de capacul din jurul CD-playerului, care scartzaie in draci cand il apesi.
Oricum, astea sunt lucruri neglijabile, care se estompeaza din obisnuinta.
Ford Focus MK4 Wagon 2019 Titanium, 1.0 EcoBoost 125 M6
Ford Focus MK2 2007, 1.6 Duratec, Trend Collection + multe chestii montate din pasiune
My site: Auto TestDrive
Avatar utilizator
bogda1313
 
Mesaje: 2569
Membru din: 18 Aug 2007, 12:44
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus MK2, 2007

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde Gigistagiaru » 13 Mar 2009, 19:40

$1 scrie:$2u inteleg la ce te referi cand zici de noul FF. Eu vorbesc de actuala generatie de Focus (2005-prezent).

Poate gresesc, dar intelesesem de la dealer ca anul trecut Focus-ul a avut un facelift. De aceea il denumesc ca "noul" FF.
De acord ca un facelift nu prea inseamna o noua generatie, dar asa il pot diferentia mai bine.
Oricum, faceliftul si-a facut datoria; azi Focusul arata mai bine.
Sa fi rezolvat oare Ford si mica problema a plasticelor ce nu se imbinau prea fericit pana atunci? Mie mi s-au parut impecabile, dar ma voi uita ceva mai atent.
Gigistagiaru
Incepator
 
Mesaje: 29
Membru din: 23 Feb 2009, 20:25
Maşina: Kia Cee'd Best, 1.4L, 109Hp, 2008

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde Mihai L » 13 Mar 2009, 19:41

Incep sa nu te mai inteleg, Gigistagiaru...
Mai devreme spuneai de cateva "amanunte" care te deranjeaza la Kia:
$1 scrie:$2ncep cu cele neplacute, pentru gustul meu cel putin, fata de Cee'd:
1. - suspensia un pic cam prea ferma;
2. - motorul cu un cuplu maxim foarte sus: acesta necesita sa ai o turatie ceva mai mare pentru ca masina sa aiba un cuplu bun;
3. - garda la sol putin prea mica pentru drumurile noastre.

Pentru mine acestea s-ar incadra in zona "vitala", ca nu-mi iau masina sa stau la rece, sa consume putin sau sa aiba ESP.
Dupa care revii cu argumente de vanzator in showroom:
Cee'd SW in dotarea City, vine foarte bine dotat (A/C automat, faruri ceata, ESP, tetiere fata active, etc) pentru pretul sau de 14.200 Euro cu TVA.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde bogda1313 » 13 Mar 2009, 19:46

Ca o noutate, am vazut ca Romcar dubleaza prima de casare pentru Focus. Asa ca daca gasiti o rabla pe la rude economisiti 7600 de RON :D.
Ford Focus MK4 Wagon 2019 Titanium, 1.0 EcoBoost 125 M6
Ford Focus MK2 2007, 1.6 Duratec, Trend Collection + multe chestii montate din pasiune
My site: Auto TestDrive
Avatar utilizator
bogda1313
 
Mesaje: 2569
Membru din: 18 Aug 2007, 12:44
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus MK2, 2007

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde Gigistagiaru » 14 Mar 2009, 21:35

$1 scrie:$2ncep sa nu te mai inteleg, Gigistagiaru...
Mai devreme spuneai de cateva "amanunte" care te deranjeaza la Kia:
$1 scrie:$2ncep cu cele neplacute, pentru gustul meu cel putin, fata de Cee'd:
1. - suspensia un pic cam prea ferma;
2. - motorul cu un cuplu maxim foarte sus: acesta necesita sa ai o turatie ceva mai mare pentru ca masina sa aiba un cuplu bun;
3. - garda la sol putin prea mica pentru drumurile noastre.

Pentru mine acestea s-ar incadra in zona "vitala", ca nu-mi iau masina sa stau la rece, sa consume putin sau sa aiba ESP.
Dupa care revii cu argumente de vanzator in showroom:
Cee'd SW in dotarea City, vine foarte bine dotat (A/C automat, faruri ceata, ESP, tetiere fata active, etc) pentru pretul sau de 14.200 Euro cu TVA.

Daca ati remarcat, am spus ca e vorba de gustul meu, ce probabil ca este acelasi cu al Dvs., si nu de niste aspecte ce ar putea fi considerate de toata lumea ca niste minusuri.
Spun aceasta pentru ca am avut ocazia sa cunosc persoane foarte incantate de comportamentul Cee'd. Lor le place sa conduca "sportiv", turat, incisiv in curbe. Mie, nu, pentru ca la varsta mea, nu mai am acest stil...
Deci o suspensie ferma, combinata cu o garda la sol joasa si cuplu maxim mai sus sunt apreciate de foarte multi , ce vad in acestea o calitate si nu un minus.
Dealtfel dorinta mea, ca si a Dvs. din cate inteleg, ca masina sa consume putin in conditii normale de utilizare, este indeplinita de Cee'd, chiar daca acesta are un motor mai turat. Astfel incat, intr-una din zonele vitale de care pomeneati, cea a consumului, puteti fi linistit cu Cee'd: nu veti fi nevoit niciodata sa stati la rece.
In ce priveste cele spuse de mine despre varianta de Cee'd SW, am inteles ca s-a dublat prima de casare la Focus (pacat ca nu si in orasul meu...). Iata, deci, ca pretul bun al Cee'd-ului SW poate fi cu atat mai usor de depasit de o masina foarte buna cum este Focus.
Sunteti, sper, de acord , ca informatiile mele despre SW au fost absolut corecte, chiar daca, personal, nu sunt adeptul conceptului SW sau al sedanului. Eu consider ca este firesc sa pomenesti de raportul dotari/pret intr-o discutie gen "versus". Imi cer scuze daca vi s-a parut ca am avut vreo intentie cu iz comercial!
As ruga pe colegii de forum ce au FF sedan sa ne spuna cateva cuvinte despre acesta precum si despre diferentele sesizate fata de varianta hatchback.
Gigistagiaru
Incepator
 
Mesaje: 29
Membru din: 23 Feb 2009, 20:25
Maşina: Kia Cee'd Best, 1.4L, 109Hp, 2008

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde Mihai L » 14 Mar 2009, 22:59

Nu esti deloc consecvent, asta incercam sa subliniez si tocmai ai demonstrat-o din nou...
Inca din primul post ai cerut opinii subiective, pe care la randul tau cam refuzi sa le accepti (de genul mie nu-mi place uleiul de peste, dar stiu niste persoane foarte incantate de el... :D ).
Cat despre "stat la rece", ma refeream ca nu iei o masina care nu-ti place cum merge doar pentru ca are clima, MP3, ESP, tetiere active, 50 airbaguri si consuma putin.
Parerea mea.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde DanielArdelian2 » 15 Mar 2009, 11:50

Nu este suficient ca o suspensie sa fie rigida ca sa poata fi considerata "sportiva". Iti trebuie si un sasiu si directie care sa te ajute. Aici Focus depaseste Kia.

De asemenea, nu e suficient sa fie cuplul maxim cat mai sus, motorul trebuie optimizat din admisie si evacuare, ungere, si aprindere si multe altele, ca sa functioneze la turatii ridicate.

Faptul ca o masina de categoria Kia are cuplul la turaii ridicate nu inseamna ca si merge bine la acele turatii ci inseamna ca (,) constructorul a facut un compromis in favoarea marketingului in dezavantajul placerii de a conduce, pentru a scoate mai multi cai-putere dintr-o capacitate cilindrica mai mica. Pentru ca in conditii normale de sofat, in traficul de Romania, nu prea te ajuta.

Cu parere de rau ca va dezamagesc, dar nici Duratec-ul de pe Ford si nici benzinarul de pe Kia nu sunt facute sa fie conduse sportiv, la linia rosie.

Am avut Fiesta 1.6i / 100 CP si recent am facut drive-test cu New Fiesta 1.4i / 96 CP. Cea veche cu motorul de 1.6 era mult mult mai placut de condus dpdv al motorului. Prin oras foloseam treapta III de zici ca aveam cutie automata. Tragea fara sa se inece de la 1800 - 2000 RPM. Asta noua, cu motorul de 1.4 si aproximativ aceeasi putere, parca este cam lesinata pana la 3000 RPM.

Cea veche avea 146 Nm la 4000 RPM, cea noua are 121 Nm la 4200 RPM. Intrucat Putere = Cuplu * Turatie, inseamna ca cea noua la 4200 RPM baga doar vreo 85% din cata putere baga cea veche la 4000 RPM. Si asta se simte.

Din cate vad eu insa, tu tot dai inainte cu numarul de gadget-uri si dotari, la aproape fiecare mesaj. Pai aici clar Kia castiga. Daca tu esti de parere ca asta iti va aduce cea mai mare placere la masina, atunci nu inteleg de ce te mai framanti.

Eu insa am patit-o odata: La prima mea masina, am preferat o Fiesta super-dotata in defavoarea unui Focus mai chel. Si mi-a parut rau dupa aceea. Acum m-am invatat minte.

Din cate vad eu recititind mesajele acelea cu punctaje si clasamente, acest topic se transforma intr-unul de genul:
"More Gadgets VS. Better Driving Experience".

Tu esti de partea stanga a ecuatiei, eu si Mihai suntem de partea dreapta. Chiar daca vom continua discutiile 5 ani de acum incolo, tot nu vom ajunge la un consens, e ca si diesel vs. benzina sau tractiune vs. propulsie. Oamenii au idei diferite, preferinte diferite, si au si de unde alege.

O sa-ti iei Kia cu gadget-uri multe si o sa-ti para rau dupa suspensia independenta spate si directia precisa de la Focus. Sau o sa-ti iei Focus si o sa-ti para rau ca nu ai MP3. Sau o sa fii multumit de ce o sa-ti iei.

Noi ti-am prezentat argumentele noastre, tu ai prezentat argumentele tale, dar ar cam fi timpul sa iei o decizie. Asta nu putem face noi pentru tine, oricat ai vrea. Ia-ti masina care iti place ca trece criza si pierzi reducerile! :)
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde clubkia » 16 Mar 2009, 18:35

diferentele de confort si placere a condusului nu sunt insemnate. cine se simte bine intr-un focus se va simti bine si intr-un ceed, asta pot s-o spun cu mana pe inima. daca as avea mai multi ani decat astia 23 care ii am acum m-as fii gandit neaparat la o masina in 5 usi, nu in 3 si cu un design cat mai frumos. am urmarit designul , focusul e foarte fain, dar nu atat de interesant precum proceedul (aportului domnului schreyer de la audi e vizibil).
proceedul imi ofera foarte multe la banutzii care i-am dat pe el, in rest e destul de clar atat in vanzari cat si in opinii, ca focusul e o masina mai buna.
proceedul are garda mai joasa decat ceed'ul normal si totusi nu mi s-a parut prea jos pt drumurile romanesti si pot sa spun ca nu ma tem deloc cu el. ca stabilitate as spune ca proceedul si focusul sunt la acelasi nivel, insa in focus ai un feedback din partea volanului mai folositor decat la proceed si asta te poate ajuta sa intuiesti ce va face masina. cu proceedul trebuie sa mai exersezi umpic ca sa obtii aceleasi rezultate pe viraje.
ca motorizare, intr-adevar , dinamica celui de 115 e similara celui de 126 de pe proceed, ambele au nevoie oricum de ture inalte pentru a da totul :P nu ambele au motoare cvvt , cu controlul valvelor? precum honda Vtec sau mai stiu eu ce? sunt motoare ce pot fii turate fara temeri, atata vreme cat un motor iti da in nas la 6300 inseamna ca pana acolo il poti urca in conditii de siguranta, nu? :P
inchei prin a spune ca sunt masini f bune amandoua, dar traditia si renumele e de partea ford, pe buna dreptate :P
Avatar utilizator
clubkia
Ford Freak
 
Mesaje: 120
Membru din: 03 Mar 2009, 01:19
Maşina: Kia Proceed 1.6 126cp

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde laurentiu7 » 16 Mar 2009, 18:57

Inainte de a alege , lupta a fost f stransa intre ceed, i30 si Focus. In ecuatie au intrat multe , de la dotari si motorizare pana la imaginea marcii si o servisare cat mai facila ( am tinut f mult la ESP si pilot automat,la Ceed nu se putea decat la anumite motorizari, cat despre navigatie , bluetooth si sirocou...nu s-au inventa inca la Kia ). Iar stergatoarele incalzite sant o gluma nereusita fata de parbrizul incalzit de la focos. Am facut mai multe drive-teste , cu toate motorizarile ceed diesel si benzina. Daca eram fan bezina sigur as fi inclinat balanta pt 1.4 de la Ceed , nu trage extraordinar la turatii joase , dar eu il consider cel mai reusit aspirat 1.4 de pe piata in prezent ( ne uitam si la pret , da ...altfel 1,4 TSI e de departe cel mai reusit ).

L.E.1 La momentul respectiv plateam TPI mai mare pt o masina 1.6 zero km decat pt un 2.0 din 2005 . Nu spun ca 100 euro au facut diferenta , dar numai cand te gandesti ce situatie aberanta :-S
L.E.2 Nu inteleg cum vrea Kia sa depaseasca concurenta cand varianta de baza nu are scaun reglabil in inaltime la sofer. Pun USB , vopsea metalizata standard si alte gadgeturi, dar scaunul nu-l pot regla cum vreau eu .

$1 scrie:$2proceedul imi ofera foarte multe la banutzii care i-am dat pe el, in rest e destul de clar atat in vanzari cat si in opinii, ca focusul e o masina mai buna.

Nici ca se putea mai succint si corect , un post obiectiv , nota 10 pt @clubkia =D>
Si eu am sesizat ca feedback-ul la volanul Ceed e un pic anemic , dar nu de criticat . Insonorizarea benzinarului la Ceed este peste Focus , la diesel sunt cam egale (1.6CRDI Ceed o idee mai silentios decat 1.6TDCI , la motoarele diesel de 2.o exact pe dos . Si o mica vibratie in bord care apare la CRDI ....nu sunt lucruri f importante , doar cateva detalii care pt mine au contat )
Ultima oară modificat de laurentiu7 pe 16 Mar 2009, 19:10, modificat 1 dată în total.
1. MK2 Focus 2.0 TDCI 136 HP Ghia, Hydronic Heater. FF2_Black_Panther
2. MK3.5 Focus 1.5 Ecoboost 150 HP Titanium, 6F35 Auto Gearbox.
.........................................
Stergatoare Ford Focus 3
viewtopic.php?f=213&t=130794
laurentiu7
Gold Member
 
Mesaje: 969
Membru din: 15 Dec 2007, 22:57
Localitate: Bucuresti

Re: Noul Focus vs. Kia Cee'd

Mesajde DanielArdelian2 » 16 Mar 2009, 19:09

$1 scrie:$2iferentele de confort si placere a condusului nu sunt insemnate.

Imi pare rau, dar cu asta nu pot fi de acord. Din pacate, Focus a fost considerat de multe reviste si clasamente ca fiind referinta in clasa compacta la acest capitol.

Diferentele sunt neinsemnate daca acest capitol nu are foarte mare importanta pentru tine in evaluarea unei masini.

$1 scrie:$2sunt motoare ce pot fii turate fara temeri, atata vreme cat un motor iti da in nas la 6300 inseamna ca pana acolo il poti urca in conditii de siguranta, nu? :P


De putut sigur ca poti, intrebarea este "de cate ori?" si apoi "cat timp le poti tine la peste 4500 RPM?"


$1 scrie:$2inchei prin a spune ca sunt masini f bune amandoua, dar traditia si renumele e de partea ford, pe buna dreptate


Adica masinile nu se diferentiaza prin alte calitati decat renumele? :))
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Versus

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

cron

Cine este conectat

În total sunt 2 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 2 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login