Un mondeo norocos
Inainte de a incepe sa imi prezint masina, vreau sa va salut pe toti si sa va urez cat mai multi kilometri fara probleme cu masinile voastre, indiferent ca poarta sigla ovalul albastru sau nu. Suntem o comunitate foarte stransa cu membri amabili, responsabili si uniti intre ei, un lucru la care nu ma asteptam. Mi-am facut multi prieteni pe aici, ii mentionez doar pe cativa, Edy, Bobby, Heaton, or mai fi si altii, imi cer scuze ca nu va tin minte, mi-as dori sa ne putem intalni cu totii pe viitor, la mai mare baieti

Iar acum, ca am trecut de introducerile oficiale, o sa trec la povestea masinii mele. E o istorie destul de interesanta, cum se cuvine atunci cand dai de prima masina si nu stii multe lucruri. Asadar, sa incepem cu anul 2008 in primavara, cand la 22 de ani luasem permisul de conducere, si la momentul respectiv ma orientam catre o masina.
Fiind tanar, fara experienta si cu un buget redus, ma orientam catre orice rabla, in capul meu daca avea 4 roti si un motor functional, era o masina. Imi aduc aminte cu cata vehementa bateam strazile cartierului si targul de duminica, in cautare de chilipiruri motorizate. Printre candidate la prima masina se numarau o Dacie la care ii bagai mana prin tabla, un Citroen BX revopsit prost si recarosat dupa ureche, o alta Dacie cu cutia de viteze demontata si tot asa. Mai apoi, determinat sa urc ceva mai sus calitativ, am tot negociat pentru un Peugeot 405 acceptabil din punct de vedere tehnic, nu prea stralucit estetic, dar fara defecte majore. Intamplarea a facut ca intre timp guvernul sa adopte o noua forma de taxa auto, care sa imi permita sa ma orientez catre masini mult mai noi, de dupa '92 ca an de fabricatie.
Primul lucru care l-am facut a fost sa caut masini in Ungaria, fiind mai aproape de mine fata de Austria sau Germania. Dupa o serie de tentative fara succes, m-am decis sa ma duc in piata din Timisoara cu banii pregatiti, avand alaturi de mine doi vecini-prieteni buni, unul dintre ei fiind mecanic de meserie. Dupa ce am batut toate parcarile si mini-targurile de masini cautand ceva acceptabil, am plecat aproape deziluzionat, nu inainte de a mai incerca la un samsar local, sa vedem daca nu are ceva interesant.
Dintre multe masini mi s-a pus pata pe un Mondeo negru, cu geamuri electrice, interior frumos, stare mecanica foarte buna, si un pret imbatabil de 1350 de euro! La acel moment, masina avea un singur defect ce nu suferea amanare, si anume discurile de frana complet distruse.
Multumit ca mi-am gasit masina, am facut un contract de mana, am platit suma ceruta, si am venit acasa la volanul unei limuzine. O alegere foarte reusita de altfel, tin minte ca toata familia si toti prietenii mei au ramas placut surprinsi de starea masinii si binenteles de pretul ei, in perioada aceea cursul euro fiind mult mai mic, am platit doar 5000 de lei pe toata masina!
In primele 3 saptamani am inceput cu schimbarea consumabilelor si a pieselor ce nu puteau suporta amanare, iar apoi incet-incet au urmat imbunatatirile, de ordin mai mult estetic:
- cumparat piese lipsa la bord
- inlocuit stop si oglinda exterioara crapate
- inlocuit leduri arse in bord
- montat casetofon cu mp3 si 4 boxe noi in fiecare usa
- reparat spoiler spate si fata, cel din fata fiind crapat de mine, primul meu incident, din fericire in parcare, fara alte parti implicate
Cam asta e prima parte a povestii mele, acopera perioada iulie-decembrie 2008, in ultima luna a anului m-am ocupat si de achitarea taxei auto.
O sa incerc sa relatez pe etape tot ce s-a intamplat cu masina mea, vreau sa fac un log cat mai complet, ideea e ca vreau sa o mai tin mult si bine, si pe viitor am planuri sa o imbunatatesc serios. Veti vedea in urmatoarele zile prin ce aventuri am mai trecut, ce modificari am reusit sa ii aduc, ce probleme i-am rezolvat si cam ce ar mai ramane de facut. Masina circula si acum bine mersi, a adunat pe ceas de cand e la mine peste 30000 de kilometri, circul in medie zilnic cu ea minim 10 km.
Mai jos va atasez poze cu masina cum arata cand a ajuns pentru prima data la mine, veti vedea pe parcursul jurnalului diferite stadii ale masinii.
Binenteles, astept cu interes comentariile si parerile voastre!
Ford Focus mk3 2.0 tdci 163 bhp
My first Youtube channel:
https://youtu.be/v2GhMlEi8u0
...and my second effort:
https://www.youtube.com/channel/UCTRiseGNdK2R2xUtXuojocg
- todhiere
- 1nsane Member
- Mesaje: 1286
- Membru din: 23 Iun 2008, 23:02
- Maşina: Focus mk2 + Focus mk3 + Mazda MX-5 nb