Pozele vor veni si ele, dar deocamdata nu prea am ce sa arat, motivul fiind ca am circulat cu masina destul de mult pe vremea recenta, numai ploaie, balti si noroi, si nu prea e curata la exterior. Joi plec la Arieseni pt. revelion asa ca pana la Anu' nu o mai spal. Stiu ca nu suna frumos

, dar vremea asta din ultimele zile nu prea m-a motivat sa o duc la spalatorie. Precizez insa ca la interior o tin intotdeauna luna si bec, la mine cand consider eu ca e murdara, altii zic ca e curata. Inca cotet nu a fost la interior, cum am vazut in alte masini de varsta asta.
Si ca sa revin la povestile mele, dupa cum precizam mai sus, chiar de Sarbatori in 2009 decembrie, mi-am ars electromotorul, si din cauza unui mester cam nesimtit, a fost schimbat de doua ori. Era prieten de la bloc, de asta am si avut incredere in el, ceea ce nu trebuia sa fac. Stiu ca tot in 2010 am facut tot posibilul sa imi ridic suspensia pe rotile din spate: pe scurt, am facut la strung cate o bucsa de prelungire pe fiecare telescop spate, rezultatul a fost ca masina s-a ridicat cu 3 cm. de fiecare parte. Tot in acea perioada am reusit sa imi achizitionez si un set de jante de tabla pe 15, originale Ford, pe care sa le folosesc cu pneuri de iarna in sezonul rece.
In rest, in continuare o medie de 10000 km. pe an, mai mult drumuri urbane, dar si 4-5 excursii la munte pe sezon. Avand in vedere ca si anul 2011 a ajuns la final, o sa fac si o mica trecere in revista a imbunatatirilor ce i le-am adus masinii in acest an. In primul rand a fost o baterie Rombat Premier de 70 de amperi, m-a costat aproximativ 270 lei. Mai apoi, in vara, am fost nevoit sa iau o decizie destul de grea, din punct de vedere al bugetului, adica sa refac complet tablaria masinii unde era afectata de rugina, mai exact praguri, aripi spate, si cateva portiuni sub caroserie. Initial am cochetat cu schimbarea masinii sau carpirea ei provizorie, idei care le-am exclus mai apoi.
A urmat asa: taiat si inlocuit tabla, praguri si aripi spate cu piese originale, dat cu ceara de protectie pe interior, vopsit piesele respective, montat eleron pe hayon, vopsit spoiler fata, inlocuit galerie evacuare. Costul total pt. munca si toate piesele de mai sus a fost in jur de 1650-1700 lei. Deocamdata totul arata fara probleme, sper sa tina cam 4-5 ani macar fara rugina. Investitia am facut-o cand am realizat ca nu am bani de o masina mult mai noua, gen 3-4 ani vechime maxim, si nu sunt dispus sa renunt usor la Fordul meu, sa il las in paragina si sa ma uit la el cum se distruge. Au fost ceva cheltuieli, dar numai ca sa ii pot da o noua viata, cum s-ar zice. Nu mi s-a parut o idee buna sa o vand, si sa iau o masina aproximativ de aceiasi varsta, dar cu alt set de probleme si aventuri, numai ca sa ma pot lauda ca mi-am schimbat si eu masina. Tot din acest motiv nu am renuntat in acesti ani sa imi refuz mici placeri cum ar fi drumuri la munte ( cam 30 de excursii cu masina mea ), trei sejururi la mare in Grecia, si alte aventuri, mai mult prin Romania si Ungaria.
Astfel ca raman la filosofia ca deocamdata nu am bugetul pentru alta masina, si primul proiect va fi o casa proprie impreuna cu viitoarea sotie, iar masina va mai astepta doi sau trei ani. De fapt concluzia povestii mele e ca pentru aceasta masina intotdeauna o sa am resursele necesare sa o tin in stare optima de functionare. Probleme cu functionarea motorului nu mai am demult, i-am schimbat fisele si bujiile pt. performante cat mai bune, iar pe viitor urmeaza imbunatatiri estetice si ce tin de confortul din interior, dar asta in masura bugetului disponibil. Pe viitor voi mai fi nevoit sa schimb telescoapele, dar deocamdata mai trag de ele. Ma mai sperie si gandul unui ambreiaj defect, dar inca nu pare sa fie problema.
In ce priveste domeniul estetic, aici intra urmatoarele modificari, mai mult sau mai putin importante:
- stopuri fumurii fata spate, folii usi spate
- jante aliaj 16 toli in 5 spite
- eleron hayon original Ford Escort RS
- casetofon cu mp3 si fata detasabila
- clante interioare cromate de la mondeo mk2
- cotiera originala cu capac plusat, provenita de la un mondeo mai dotat
- volan mai nou de mk2 imbracat in piele ( proiect in desfasurare, maine ridic produsul )
Pe viitor mi-as dori un interior negru sau albastru inchis cu scaune recaro originale, o revopsire totala si multe altele, dar deja ma intind.
Mai jos va pun o poza mai veche cu masina polishata sa va spalati putin ochii

, poza aia oricum o gasiti in albumul meu. Mai am pus poza cu micile modificari din interior. Cand primesc volanul o sa postez niste imagini cu el nemontat, si apoi voi face un mic tutorial despre montare, asta in masura in care reusesc eu sa il montez

. In rest, astept orice feedback si parere, si Sarbatori Fericite in continuare!
P.S. s-a schimbat formatul site-ului, momentan nu-mi dau seama cum sa atasez poze, priviti albumul meu pt. imagini.