Totul despre membri

Un Cosworth se naste - jurnal

Prezentari cu masini, poze, biografii, liste

Moderator: Cornel001

Un Cosworth se naste - jurnal

Mesajde ionutz » 23 Aug 2016, 18:31

Si iata ca a venit vremea (a se citi "am timp sa postez despre") misteriosului proiect 4x4. Este vorba despre construirea unui Ford Sierra RS Cosworth 4x4 de la 0. Ideea mi-a suras citind cateva informatii de aici de pe forum, cum ca motoarele Cosworth folosesc blocurile Ford 205. Punand in balanta aspectele financiare (un RS Cosworth 4x4 in stare buna se vinde cu peste 10,000eur; unul in stare proasta, cu nevoie de reparatii capitale incepe de la 5,000eur) si dorinta de a avea un Cosworth, am ajuns la concluzia ca aceasta este cea mai buna varianta: sa il construiesc de la 0, asa cum vreau eu. Planul este ca, la sfarsit proiectului, sa am un Sierra RS Cosworth 4x4, in conditie de showroom (asa cum este si Escort-ul) cu aproximativ 6,000eur. Partea frumoasa este ca seria blocului de motor va coincide cu seria caroseriei :). Drept urmare, am facut lista de piese, am studiat piesele in Microcat ca sa vad ce compatibilitati sunt intre modelele Ford si Cosworth la nivel de piese si am pornit proiectul.

Prima tinta, masina. Am cautat un Ford Sierra sedan, 2.0 OHC. Aceste motoare au blocul comun cu variantele Cosworth 4x2, variantele Cosworth 4x4 avand un bloc motor (denumit 200) mai intarit. Eu voi construi un hibrid, avand transmisia 4x4, blocul 205 si componente interne si externe specifice 4x4 (carcasa termostat, pistoane si chiulasa). Ideal ar fi fost ca masina sa aiba culoarea Magenta Red si sa aiba trapa. Spre fericirea mea, am gasit masina ideala: un Ford Sierra 2.0i OHC, Magenta Red, cu trapa. Pretul? 1380lei :)

csw_ext_1.jpg

csw_ext_2.jpg


Apoi, au urmat piesele. Informatia este putere. Si, in cazul acesta, bani. A urmat un studiu de documentare in catalogul de piese Ford. Piesele pe care le-am gasit compatibile cu alte modele Ford sunt printre principalele modalidatati de economisire, intrucat absolut tot ce poarta amprenta Cosworth valoreaza greutatea in aur. Am cumparat, asadar, urmatoarele piese, la preturi mici:
  • cadru motor: identic la orice model Sierra/Scorpio/Granada 4x4
  • arbore cardanic fata: identic la orice model Sierra 4x4
  • arbore cardanic spate: identic la orice model Sierra 4x4
  • etriere punte spate: identice la Ford Scorpio mk2 Cosworth
  • fuzete punte spate si protectii discuri spate: identice la Ford Scorpio mk2 Cosworth
  • protectii discuri punte spate: identice la Ford Scorpio mk2 Cosworth
  • arbori planetari punte spate: identici la modele Ford cu prindere "Lobro" (cu surub)

Urmeaza lista speciala de piese pentru transmisie. Majoritatea au fost cumparate din tara sau pandite pe eBay:
  • fuzete punte fata
  • etriere punte fata
  • arbori planetari punte fata
  • arbore planetar intermediar
  • diferential punte fata
  • baie de ulei
  • pompa de ulei
  • extensie filtru ulei ("swan-neck")
  • brate bloc motor
  • carcasa termostat
  • chiulasa completa 4x4
  • galerie admisie 4x4
  • clapeta de acceleratie 4x4
  • galerie evacuare 4x4
  • biele
  • pistoane 4x4*
  • arbore cotit
  • disc volant
  • cutie de viteze MT75 4x4
  • diferential punte spate
  • turbosuflanta: Garrett T30 sau T34

Exterior si interior:
  • interior din piele
  • fete pentru usile din fata
  • fete pentru usile din spate
  • cotiera
  • bara fata
  • grila
  • capota
  • ornamente praguri
  • bara spate
  • eleron
  • jante
Parcul meu auto: Kuga 2.0 TDCi; Escort XR3i Cabrio 130cp; Consul 2300V6; Sierra RS Cosworth 4x4; Scorpio 24v Cosworth Ultima
Avatar utilizator
ionutz
 
Mesaje: 4500
Membru din: 18 Dec 2004, 20:44
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford
VIN: WF0EXXGBBEAA11103

Re: Un Cosworth se naste - jurnal

Mesajde antonio_ultras » 05 Sep 2016, 16:43

Te-ai pus pe treaba! Bravo!

O sa dureze ceva proiectul, ai nevoie de rabdare. Succes!
Avatar utilizator
antonio_ultras
1nsane Member
 
Mesaje: 1141
Membru din: 17 Oct 2008, 16:39
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Escort mk6 '95 2.0 16V Ford Mondeo 2.0 TDCI
VIN: WF0BXXGCABSS00519

Re: Un Cosworth se naste - jurnal

Mesajde ionutz » 05 Sep 2016, 21:27

Multumesc! Intre timp, am mai facut facut rost de cateva piese. Mai taiem de pe liste:
Piese comune:
  • cadru motor: identic la orice model Sierra/Scorpio/Granada 4x4
  • arbore cardanic fata: identic la orice model Sierra 4x4
  • arbore cardanic spate: identic la orice model Sierra 4x4
  • etriere punte spate: identice la Ford Scorpio mk2 Cosworth
  • fuzete punte spate si protectii discuri spate: identice la Ford Scorpio mk2 Cosworth
  • protectii discuri punte spate: identice la Ford Scorpio mk2 Cosworth
  • arbori planetari punte spate: identici la modele Ford cu prindere "Lobro" (cu surub)

Piese specifice:
  • fuzete punte fata
  • etriere punte fata
  • arbori planetari punte fata
  • arbore planetar intermediar
  • diferential punte fata
  • baie de ulei
  • pompa de ulei
  • extensie filtru ulei ("swan-neck")
  • brate bloc motor
  • carcasa termostat
  • chiulasa completa 4x4
  • galerie admisie 4x4
  • clapeta de acceleratie 4x4
  • galerie evacuare 4x4
  • biele
  • pistoane 4x4*
  • arbore cotit
  • disc volant
  • cutie de viteze MT75 4x4
  • diferential punte spate 3.62 LSD
  • turbosuflanta: Garrett T30

Exterior si interior:
  • interior din piele
  • fete pentru usile din fata
  • fete pentru usile din spate
  • cotiera
  • bara fata
  • grila
  • capota
  • ornamente praguri
  • bara spate
  • eleron
  • jante

Pret: 3,602 euro
Parcul meu auto: Kuga 2.0 TDCi; Escort XR3i Cabrio 130cp; Consul 2300V6; Sierra RS Cosworth 4x4; Scorpio 24v Cosworth Ultima
Avatar utilizator
ionutz
 
Mesaje: 4500
Membru din: 18 Dec 2004, 20:44
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford
VIN: WF0EXXGBBEAA11103

Re: Un Cosworth se naste - jurnal

Mesajde ionutz » 19 Oct 2016, 22:10

Sa incepem cu pozele, de la interior spre exterior:
arborele cotit la cota 0:
Eng5.png

IMG_0147.JPG

IMG_0148.JPG

pistoanele si bielele (pentru AWD) - ele au fost alese astfel incat motorul sa fie cat mai echilibrat, toate bielele avand marcajul "S" iar diferenta dintre cel mai greu ansamblu biela + piston si cel mai usor fiind de sub 6grame:
Eng3.png

Eng4.png

IMG_2450.JPG

pompa de ulei si sorbul (pentru AWD):
IMG_1902.JPG

IMG_1903.JPG

chiulasa (pentru AWD):
IMG_0204.JPG

baia de ulei, extensia pentru filtrul de ulei si suportul motorului/puntea de AWD:
IMG_0002.JPG
Parcul meu auto: Kuga 2.0 TDCi; Escort XR3i Cabrio 130cp; Consul 2300V6; Sierra RS Cosworth 4x4; Scorpio 24v Cosworth Ultima
Avatar utilizator
ionutz
 
Mesaje: 4500
Membru din: 18 Dec 2004, 20:44
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford
VIN: WF0EXXGBBEAA11103

Re: Un Cosworth se naste - jurnal

Mesajde ionutz » 19 Oct 2016, 22:16

arborele intermediar al puntii din fata:
IMG_0151.JPG

diferentialul din fata:
IMG_2373.JPG

volantul si protectia anti-praf:
Eng2.png

IMG_2448.JPG

IMG_2449.JPG

galeria de evacuare:
IMG_1904.JPG

galeria de admisie cu toate componentele (rampa injectoare, clapeta acceleratie, ISCV) AWD:
IMG_0713.JPG

IMG_0709.JPG

IMG_0710.JPG

IMG_0712.JPG

IMG_1726.JPG
Parcul meu auto: Kuga 2.0 TDCi; Escort XR3i Cabrio 130cp; Consul 2300V6; Sierra RS Cosworth 4x4; Scorpio 24v Cosworth Ultima
Avatar utilizator
ionutz
 
Mesaje: 4500
Membru din: 18 Dec 2004, 20:44
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford
VIN: WF0EXXGBBEAA11103

Re: Un Cosworth se naste - jurnal

Mesajde ionutz » 19 Oct 2016, 22:27

Carcasa termostat (4x4):
IMG_0715.JPG

Brate bloc motor (4x4):
IMG_0717.JPG

Interior:
IMG_0703.JPG

IMG_0700.JPG

IMG_0707.JPG

IMG_1728.JPG

Turbina Garrett T30:
14212028_10207103837134453_1415008453216773639_n.jpg

Diferential punte spate (raport de transmitere 3.62; cu alunecare limitata):
14095862_10207103837614465_633848384888416866_n.jpg

Arbore cardanic spate:
14212557_10207103837534463_5176626117143305764_n.jpg

Capota RS Cosworth 4x4 (cu gauri de ventilatie):
14212033_10207103836854446_798800715589688119_n.jpg

Bara fata:
14212032_10207103837214455_1935660303630479259_n.jpg
Parcul meu auto: Kuga 2.0 TDCi; Escort XR3i Cabrio 130cp; Consul 2300V6; Sierra RS Cosworth 4x4; Scorpio 24v Cosworth Ultima
Avatar utilizator
ionutz
 
Mesaje: 4500
Membru din: 18 Dec 2004, 20:44
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford
VIN: WF0EXXGBBEAA11103

Re: Un Cosworth se naste - jurnal

Mesajde ionutz » 08 Dec 2016, 21:44

Sierra avanseaza si ea incet dar sigur. Am avut noroc si am gasit un rezervor NOU pentru RS Cosworth cu doar 49lire si un set de arbori planetari spate, second-hand, cu 90lire.
IMG_5169.jpg

IMG_5166.JPG

IMG_5164.JPG
Parcul meu auto: Kuga 2.0 TDCi; Escort XR3i Cabrio 130cp; Consul 2300V6; Sierra RS Cosworth 4x4; Scorpio 24v Cosworth Ultima
Avatar utilizator
ionutz
 
Mesaje: 4500
Membru din: 18 Dec 2004, 20:44
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford
VIN: WF0EXXGBBEAA11103

Re: Un Cosworth se naste - jurnal

Mesajde ionutz » 08 Dec 2016, 21:53

In plus, am inceput sa cumpar si "bunatati": intercooler model RS500 si radiator, ambele din aluminiu, XS-Power si ventilatoare OEM:
15107202_10207672529551408_4995859872540630134_n.jpg

15079001_10207672528871391_4600708128221868872_n.jpg

14993379_10207672529031395_7583130094615805643_n.jpg


Suporturi uprated de motor:
15036279_10207672530031420_2452568223035623779_n.jpg


Cireasa de pe tort, capacul curelei de distributie:
15193485_10207796191002867_9199879305923065883_n.jpg


Pana acum proiectul a costat 4022eur.
Parcul meu auto: Kuga 2.0 TDCi; Escort XR3i Cabrio 130cp; Consul 2300V6; Sierra RS Cosworth 4x4; Scorpio 24v Cosworth Ultima
Avatar utilizator
ionutz
 
Mesaje: 4500
Membru din: 18 Dec 2004, 20:44
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford
VIN: WF0EXXGBBEAA11103

Re: Un Cosworth se naste - jurnal

Mesajde Carmelo » 09 Dec 2016, 09:13

Imi place maxim, ceea ce vad.
Nu sunt adeptul acestei "caroserii" dar motorul este unul genial.

Iti las aici un topic al unuia care a montat astfel de motor pe un KA.
http://passionford.com/forum/restoratio ... to-do.html

Mult succes in continuare.

P.s. Am doar o curiozitate, ce bani ai dat pe radiator? Ma intereseaza si pe mine. Am o problema de spatiu si racire la Ka-ul meu.
Avatar utilizator
Carmelo
Incepator
 
Mesaje: 21
Membru din: 29 Apr 2014, 13:01
Maşina: Ford KA

Re: Un Cosworth se naste - jurnal

Mesajde ionutz » 09 Dec 2016, 14:00

Salut. La inceputul proiectului am avut de ales intre 3door sau Sapphire. Cred ca 3door este putin mai simplu de construit dpdv al pieselor (fiind cu tractiune spate), dar gasesti caroserie putin mai greu si elementele exterioare costa o avere. In final, am tinut cont de faptul ca imi place mai mult Sapphire culoarea magenta (80%) si putin de aspectul financiar (20%).

Nu mai stiu cat am dat pe radiator intrucat l-am luat in acelasi timp cu mai multe piese.
Parcul meu auto: Kuga 2.0 TDCi; Escort XR3i Cabrio 130cp; Consul 2300V6; Sierra RS Cosworth 4x4; Scorpio 24v Cosworth Ultima
Avatar utilizator
ionutz
 
Mesaje: 4500
Membru din: 18 Dec 2004, 20:44
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford
VIN: WF0EXXGBBEAA11103

Re: Un Cosworth se naste - jurnal

Mesajde ionutz » 11 Feb 2017, 23:17

Incet-incet se apropie momentul in care piesele de Sierra ma vor da afara din casa. Am mai cumparat un modul ABS (voi face de la 0 instalatia de ABS), barele stabilizatoare (cea din fata, pentru versiunea 4x4 Cosworth si cea din spate), puntea spate completa (avand prinderile pentru bara stabilizatoare si circuitele ABS), un rezervor NOU (50lire) si 2 plastice NewOldStock care din in grila de sub faruri, de jur-imprejurul stergatoarelor pentru faruri.
Rezervorul:
IMG_5164.JPG

Modulul ABS ATE:
IMG_5026.JPG


IMG_5775.JPG

Puntea din spate. Am avut nevoie doar de brate, pentru ca Sierra standard nu prea avea bara stabilizatoare spate si nici ABS. Avand toata puntea la dispozitie, o pot sabla si vopsi pe toata, ceea ce va face schimbul mult mai rapid (dau jos puntea veche si o pun pe cea noua, sablata si vopsita electrostatic):
IMG_5816.JPG

IMG_5817.JPG

IMG_5818.JPG

IMG_5819.JPG

Si,in mod oficial, am inceput sa lucrez la Sierra, trimitand cateva piese la sablat si vopsit electrosatic (barele stabilizatoare, suportul cutiei de viteze si protectia antipraf a ambreiajului):
IMG_5370.JPG
Parcul meu auto: Kuga 2.0 TDCi; Escort XR3i Cabrio 130cp; Consul 2300V6; Sierra RS Cosworth 4x4; Scorpio 24v Cosworth Ultima
Avatar utilizator
ionutz
 
Mesaje: 4500
Membru din: 18 Dec 2004, 20:44
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford
VIN: WF0EXXGBBEAA11103

Re: Un Cosworth se naste - jurnal

Mesajde Carmelo » 14 Feb 2017, 13:16

Cam la ce preturi se invarte sablarea si vopsirea acestor elemente si unde le faci ? (daca poti sa dai cateva exepmle)

Daca nu poti raspunde aici, astept un PM.
Ms
Avatar utilizator
Carmelo
Incepator
 
Mesaje: 21
Membru din: 29 Apr 2014, 13:01
Maşina: Ford KA

Re: Un Cosworth se naste - jurnal

Mesajde antonio74 » 14 Feb 2017, 20:48

Interesant proiect :)...mult succes si rabdare
Momo ,Finichi , Textar , Goodridge , Apex ,K&N , Sparco , Castrol , NGK Iridium , Remus ,Blaupunkt ... .....ST 160+
Avatar utilizator
antonio74
Gold Member
 
Mesaje: 690
Membru din: 06 Ian 2009, 15:38
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Fiesta ST B74RAZ
VIN: WF0DXXGAJD6Y69114

Re: Un Cosworth se naste - jurnal

Mesajde ionutz » 07 Mar 2017, 15:04

@Antonio74: Salut! Nu ne-am mai vazut de ceva vreme. Multumesc!
@Carmelo: nu stiu sa iti spun pe bucata intrucat duc mai multe piese la sablat si vopsit in acelasi timp (de la Fiesta, Granada si Sierra). Ca exemplu: 2 bare antiruliu, 1 suport cutie viteze, 1 dustplate, 1 servofrana (doar sablat) si inca 7 repere mici ( cam 5x5cm dimensiune fiecare) au fost 300lei. Eu le duc la https://www.facebook.com/SRZPowdercoatingCustoms/
Parcul meu auto: Kuga 2.0 TDCi; Escort XR3i Cabrio 130cp; Consul 2300V6; Sierra RS Cosworth 4x4; Scorpio 24v Cosworth Ultima
Avatar utilizator
ionutz
 
Mesaje: 4500
Membru din: 18 Dec 2004, 20:44
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford
VIN: WF0EXXGBBEAA11103

Re: Un Cosworth se naste - jurnal

Mesajde ionutz » 24 Apr 2017, 21:33

Sierra Cosworth are acum un "creier" și un senzor MAP de 3bari. Creierul este un ECU original Magneti Marelli L8 pentru Sierra Cosworth 4x4. Am decis ca voi merge pe varianta standard de ECU datorita fiabilității crescute (si din cauza ca nu cred ca in tara este cineva capabil sa softeze
de la 0 un ECU universal astfel incat sa atinga nivelul de fiabilitate al unuia OEM). ECU-ul standard va primi Stage2 de la MotorSport Developments (UK) și 2 upgrade-uri esențiale: conversie la aprindere cu distribuitor la aprindere electronica wasted-spark și control în bucla închisă (sonda lambda).
image087.png

image086.png


Motorul ar trebui sa ajunga la aproximativ 320cp cu urmatorul pachet:
  • injectoare Bosch 803 (verde inchis)
  • senzor MAP 3 bar
  • actuator -31
  • turbina Garrett T3
Parcul meu auto: Kuga 2.0 TDCi; Escort XR3i Cabrio 130cp; Consul 2300V6; Sierra RS Cosworth 4x4; Scorpio 24v Cosworth Ultima
Avatar utilizator
ionutz
 
Mesaje: 4500
Membru din: 18 Dec 2004, 20:44
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford
VIN: WF0EXXGBBEAA11103

Re: Un Cosworth se naste - jurnal

Mesajde florin_cars » 19 Aug 2017, 11:04

Foarte faina ideea și ceea ce faci. Nu am mai văzut ce face nici fosta mea Granada, trec și pe topicul ei s-o văd. Aici, îmi omoară urechile englezii cu ale lor Cossie de 3-400+ CP, am mai văzut și P100 Cossie bănuiesc că rwd doar.
Spor la meșterit.

P.S. ce fiesta meșterești?
Avatar utilizator
florin_cars
Gold Member
 
Mesaje: 673
Membru din: 09 Sep 2005, 06:03
Localitate: ~Timisoara
Maşina: Ford 2 usi Custom

Re: Un Cosworth se naste - jurnal

Mesajde LOW_SIERRA » 05 Sep 2017, 20:06

Ceva noutati?
Avatar utilizator
LOW_SIERRA
Member
 
Mesaje: 293
Membru din: 19 Iun 2013, 16:00
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Sierra


Înapoi la Totul despre membri

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 4 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 4 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1197 pe 04 Aug 2014, 15:23

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login