Un Cosworth se naste - jurnal
Si iata ca a venit vremea (a se citi "am timp sa postez despre") misteriosului proiect 4x4. Este vorba despre construirea unui Ford Sierra RS Cosworth 4x4 de la 0. Ideea mi-a suras citind cateva informatii de aici de pe forum, cum ca motoarele Cosworth folosesc blocurile Ford 205. Punand in balanta aspectele financiare (un RS Cosworth 4x4 in stare buna se vinde cu peste 10,000eur; unul in stare proasta, cu nevoie de reparatii capitale incepe de la 5,000eur) si dorinta de a avea un Cosworth, am ajuns la concluzia ca aceasta este cea mai buna varianta: sa il construiesc de la 0, asa cum vreau eu. Planul este ca, la sfarsit proiectului, sa am un Sierra RS Cosworth 4x4, in conditie de showroom (asa cum este si Escort-ul) cu aproximativ 6,000eur. Partea frumoasa este ca seria blocului de motor va coincide cu seria caroseriei  . Drept urmare, am facut lista de piese, am studiat piesele in Microcat ca sa vad ce compatibilitati sunt intre modelele Ford si Cosworth la nivel de piese si am pornit proiectul.
. Drept urmare, am facut lista de piese, am studiat piesele in Microcat ca sa vad ce compatibilitati sunt intre modelele Ford si Cosworth la nivel de piese si am pornit proiectul.
Prima tinta, masina. Am cautat un Ford Sierra sedan, 2.0 OHC. Aceste motoare au blocul comun cu variantele Cosworth 4x2, variantele Cosworth 4x4 avand un bloc motor (denumit 200) mai intarit. Eu voi construi un hibrid, avand transmisia 4x4, blocul 205 si componente interne si externe specifice 4x4 (carcasa termostat, pistoane si chiulasa). Ideal ar fi fost ca masina sa aiba culoarea Magenta Red si sa aiba trapa. Spre fericirea mea, am gasit masina ideala: un Ford Sierra 2.0i OHC, Magenta Red, cu trapa. Pretul? 1380lei
Apoi, au urmat piesele. Informatia este putere. Si, in cazul acesta, bani. A urmat un studiu de documentare in catalogul de piese Ford. Piesele pe care le-am gasit compatibile cu alte modele Ford sunt printre principalele modalidatati de economisire, intrucat absolut tot ce poarta amprenta Cosworth valoreaza greutatea in aur. Am cumparat, asadar, urmatoarele piese, la preturi mici:
Urmeaza lista speciala de piese pentru transmisie. Majoritatea au fost cumparate din tara sau pandite pe eBay:
Exterior si interior:
			 . Drept urmare, am facut lista de piese, am studiat piesele in Microcat ca sa vad ce compatibilitati sunt intre modelele Ford si Cosworth la nivel de piese si am pornit proiectul.
. Drept urmare, am facut lista de piese, am studiat piesele in Microcat ca sa vad ce compatibilitati sunt intre modelele Ford si Cosworth la nivel de piese si am pornit proiectul.Prima tinta, masina. Am cautat un Ford Sierra sedan, 2.0 OHC. Aceste motoare au blocul comun cu variantele Cosworth 4x2, variantele Cosworth 4x4 avand un bloc motor (denumit 200) mai intarit. Eu voi construi un hibrid, avand transmisia 4x4, blocul 205 si componente interne si externe specifice 4x4 (carcasa termostat, pistoane si chiulasa). Ideal ar fi fost ca masina sa aiba culoarea Magenta Red si sa aiba trapa. Spre fericirea mea, am gasit masina ideala: un Ford Sierra 2.0i OHC, Magenta Red, cu trapa. Pretul? 1380lei

Apoi, au urmat piesele. Informatia este putere. Si, in cazul acesta, bani. A urmat un studiu de documentare in catalogul de piese Ford. Piesele pe care le-am gasit compatibile cu alte modele Ford sunt printre principalele modalidatati de economisire, intrucat absolut tot ce poarta amprenta Cosworth valoreaza greutatea in aur. Am cumparat, asadar, urmatoarele piese, la preturi mici:
- cadru motor: identic la orice model Sierra/Scorpio/Granada 4x4
- arbore cardanic fata: identic la orice model Sierra 4x4
- arbore cardanic spate: identic la orice model Sierra 4x4
- etriere punte spate: identice la Ford Scorpio mk2 Cosworth
- fuzete punte spate si protectii discuri spate: identice la Ford Scorpio mk2 Cosworth
- protectii discuri punte spate: identice la Ford Scorpio mk2 Cosworth
- arbori planetari punte spate: identici la modele Ford cu prindere "Lobro" (cu surub)
Urmeaza lista speciala de piese pentru transmisie. Majoritatea au fost cumparate din tara sau pandite pe eBay:
- fuzete punte fata
- etriere punte fata
- arbori planetari punte fata
- arbore planetar intermediar
- diferential punte fata
- baie de ulei
- pompa de ulei
- extensie filtru ulei ("swan-neck")
- brate bloc motor
- carcasa termostat
- chiulasa completa 4x4
- galerie admisie 4x4
- clapeta de acceleratie 4x4
- galerie evacuare 4x4
- biele
- pistoane 4x4*
- arbore cotit
- disc volant
- cutie de viteze MT75 4x4
- diferential punte spate
- turbosuflanta: Garrett T30 sau T34
Exterior si interior:
- interior din piele
- fete pentru usile din fata
- fete pentru usile din spate
- cotiera
- bara fata
- grila
- capota
- ornamente praguri
- bara spate
- eleron
- jante
Parcul meu auto: Mondeo mk5 2.0 TDCi AWD; Escort XR3i Cabrio 130cp; Consul 2300V6; Sierra RS Cosworth 4x4; Scorpio 24v Cosworth Ultima; Fiesta RS1800; Escort RSturbo; Puma 1.7 VCT; Fiesta mk1 0.9 - Albalux
		- 
				 
 ionutz
- Membru al Asociaţiei ClubFord
- Mesaje: 4528
- Membru din: 18 Dec 2004, 20:44
- Localitate: Bucuresti
- Maşina: Ford
- VIN: WF0EXXGBBEAA11103





