Help/Troubleshooting

sa fie de la aditiv? rog propuneri sugestii...

Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Moderator: Huffy

Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.

sa fie de la aditiv? rog propuneri sugestii...

Mesajde liviu68 » 02 Iun 2007, 04:26

Aveam aproximativ 10 litri de motorina in rezervor si, din greseala (neatentie, prostie), am alimentat 1,5 litri benzina după care, la sugestia celor de la statia de distributie carburanti, am in completat cu un tub intreg de aditiv si inca 20 litri de motorina; m-au asigurat mai multe persoane ca nu ar trebui sa fie nici o problema si ca pot merge linistit mai departe intrucat cantitatea de benzina este foarte mica.
Dupa evenimentul acesta mi s-a oprit masina in mers la aproximativ 60-70km de statia de carburanti. Incepand cu a doua zi masina s-a oprit la intervale mai scurte (3-4 km), aparent cand temperatura ajungea la primul sfert al cadranului.
Intrucat opririle au continuat iar eu aveam nevoie de masina am facut plinul rezervorului cu motorina Euro4.
Si dupa aceasta operatiune, motorul s-a oprit, de fiecare data in mers, atunci cand temperatura ajungea la primul sfert al cadranului.
Motorul se oprea cu un soc usor iar inainte de oprire martorul sub forma spirala clipea putin. Ca sa pot porni din nou masina trebuia sa astept intervale de 2-5 min, dupa care motorul pornea si funcţiona aparent normal. Daca nu asteptam suficient timp motorul nu pornea iar martorul din bord sub forma de spirala clipea in continuu.
Fortat de imprejurari si in speranta ca lucrurile situatia o sa se corecteze de la sine (odata ce am facut plinul rezervorului), am plecat la drum intins pe autostrada. Dupa ce motorul a ajuns la temperatura de regim, a inceput sa se opreasca la intervale din ce in ce mai scurte (5,3,1 km). In aceste conditii am abandonat autovehiculul si dupa cateva zile cand am avut timp am ajunt cu el la un service autorizat Ford.
Au curatat rezervorul, au inlocuit filtrul de motorina si un senzor de aproximativ 1,2 mil.
Si dupa aceste operatiuni motorul a continuat sa se opreasca, de data aceasta numai la ralanti fara ca martorul sub forma de spirala sa dea semnale si numai dupa ce ajungea la temperature de regim (jumatatea cadranului).
Ocazional am observat sincope in functionare (caderi de putere sau variatii bruste in sus ale turatiei).
Am revenit la acelasi service, au verificat din nou autovehiculul si m-au anuntat senini ca trebuie inlocuita pompa de injectie (de inalta presiune). Cred ca m-as fi impacat cu verdictul, dar atunci cand i-am intrebat daca sigur aceasta este defectiunea mi-au spus ca dupa ce vor inlocui pompa de injectie vor retesta autovehiculul iar lista poate sa continue…
Ma astept sa platesc pentru greseala pe care am facut-o, dar modul in care inteleg cei de la service sa repare autovehiculul este bizar si foarte costisitor.
In aceste conditii intrebarile care ma framanta sunt urmatoarele:
-cum pot repara autovehiculul la un pret corect;
-cum a fost posibila o asemenea modificare in functionare, in conditiile in care inainte de inlocuirea filtrului si curatarea rezervorului autovehiculul se oprea numai in mers iar după aceea numai la ralanti si putea fi pornit imediat fara un interval de asteptare;
-ce fenomen ar fi putut sa conduca la defectarea pompei de injectie şi daca am motive sa ma indoiesc de concluziile service-ului.
Va multumesc anticipat pentru sprijin, propuneri, solutii.
Ford Mondeo Ghia Tournier 2.0 TDCI 131CP
an 2003
liviu68
 
Mesaje: 143
Membru din: 28 Mai 2007, 14:22
Localitate: Bucuresti

Mesajde levis » 02 Iun 2007, 05:13

Da de ce trebuia sa te iei dupa destepti de la benzinarie :?:
Tdci-urile sunt pretentioase la motorina,eu in orice caz n-as fi bagat nici un aditiv.(un prieten a bagat 7 litri benzina in golf4 nu prea tragea masina,dupa 2 zile si-a dat seama de gresala,facut plinul si mers fara probleme)Eu zic ca daca faceai plinul cu motorina atunci nu aveai asa mari probleme(desi era cel mai bine golit rezervorul).
Cei de la service au masurat ce presiune baga pompa?Au bagato pe tester,afiseaza ceva?Eu zic sa incerci si alt service,si vezi ce zic si ei
MONDEO 2001 tddi 90cp 4usi,gri metalizat
Avatar utilizator
levis
Gold Member
 
Mesaje: 785
Membru din: 19 Feb 2007, 06:24
Localitate: ORADEA

Mesajde Maximilian » 02 Iun 2007, 05:23

Daca in afara de opririle alea masina functioneaza bine(ma refer la reprize, demaraje...vei cu motorul mai rece daca moare direct, galgaie-da in nas)...mi s-ar parea ciudat sa schimbi pompa de injectie...oricum, mai vezi ceva "specialisti" si vezi si ce presiune baga pompa aia.

Cu dieselul, nu tebuia sa te iei dupa astia din benzinarii...chiar majoritatea nu au habar nimic(multi sunt tineri care au vazut masini numai in trafic sau autobuz... - nu ma comentati, eu circul pentru mine numai cu transport in comun prin Bucuresti...dar sunt si pasionat de masinute). Cu aditivul, nu era cazul..stiu pe cineva care are Bora si a bagat benzina(ceva mai multa decat 1.5 litri..si tot ce a facut a fost ca a pornit mai greu si ii varia un pic am inteles relantiul), a mers asa vreo zi(peste 100 km), dupa care a ajuns cu ea in service, au golit-o, au curatat-o si a plecat la drum.
Avatar utilizator
Maximilian
Petrol Head
 
Mesaje: 1938
Membru din: 03 Apr 2006, 23:04
Localitate: Bucharest
Maşina: Ford Granada mk II 2,3 V6 GL 1982

Mesajde Cosmin. » 02 Iun 2007, 13:31

Un tub intreg de aditiv pentru motorina, daca e din ala 2+2... Inseamna sigur ars injectoare. Un tub d-ala e pentru 500 litri de motorina, tu nici macar nu ai citit ce scrie pe el?

Eu sunt 90% sigur ca injectoarele sunt duse, si nu pompa de injectie, mai ales prin corelatia cu temperatura. Daca ar fi fost pompa de injectie de vina... Pompa de injectie e dupa legea tot sau nimic. Ori merge (si poate si curge, dar merge), ori nu merge deloc.
Parerea mea sincera este sa mergi la un alt service. Injectoarele sunt pentru pompa de injectie ca potcoavele pentru cal. Nu schimbi calul daca ti se pare ca merge prost, ci schimbi intai potcoavele ;)
Guns make the news. Science doesn't.
2015 Mondeo mk5, Christine mk2
Avatar utilizator
Cosmin.
Gold Member
 
Mesaje: 780
Membru din: 03 Apr 2007, 12:48
Localitate: UK
Maşina: 2015 Ford Mondeo mkV Titanium X 2.0D 210PS [240BHP@Superchips Bluefin]

Mesajde liviu68 » 02 Iun 2007, 13:49

in afara de faza cu opririle motorul merge absolut normal, trage si nu are zgomote ciudate; in aceste conditii se poate presupune ca injectoarele nu sunt defecte? variatii mici de turatie mai avea si inainte si scotea si fum la demaraje puternice.
eu tot mai trag sperante sa fie ceva simplu (vreun senzor de temperatura) sau ceva soft deoarece ambele varainte adica pompa de injectie sau injectoarele sunt foarte costisitoare. A reparat cineva injectoare sau pompa de injectie? Am intrebat la un service si mi-au spus ca se pot face reparatii dar am rezerve.
Ford Mondeo Ghia Tournier 2.0 TDCI 131CP
an 2003
liviu68
 
Mesaje: 143
Membru din: 28 Mai 2007, 14:22
Localitate: Bucuresti

Mesajde Cosmin. » 02 Iun 2007, 13:54

Injectoare < pompa de injectie ca pret...
Guns make the news. Science doesn't.
2015 Mondeo mk5, Christine mk2
Avatar utilizator
Cosmin.
Gold Member
 
Mesaje: 780
Membru din: 03 Apr 2007, 12:48
Localitate: UK
Maşina: 2015 Ford Mondeo mkV Titanium X 2.0D 210PS [240BHP@Superchips Bluefin]

Mesajde verga_Cip » 02 Iun 2007, 13:58

Poti incerca schimbul filtrului de motorina, pe care oricum ai sa-l schimbi daca repari injectoarele sau pompa.
Insa nu prea se pot repara injectoarele! Pompa da, dar e scump.

Daca ai completat cu motorina, nu era o problema, mai ales ca raportul motorina benzina era unul mare (20 litri la 1,5).


PS: Stiu pe cineva care a UMPLUT rezervorul cu benzina (mai avea ceva motorina in rezervor) si a mers vreo 2 km cu masina. Dupa ce si-a dat seama, a chemat FORD-ul (masina pe firma) si aia au luat-o, demontat rezervor, curatat si schimb filtre si masina merge si acum.
Fordul era un turneo connect tdci.


Cred ca topicul trebuie mutat la Troubleshooting!
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Mesajde Daddy » 02 Iun 2007, 14:16

Eu stiu pe cineva care a bagat in octavia tdi , benzina full.. si nu si`a dat seama... si i`au schimbat pompa de motorina , injectoarele si instalatia... nu mai tin exact cat a costat`o toata distractia.. dar... destul de mult parca peste 5000 de euro :D
[img]http://clubford.ro/files/cfor2_116.gif[/img]
New:Ford Focus 1.6 TDCI 109 HP 2006
EX:Ford Focus 1.8 TDCI 115 HP 2001
Daddy
Member
 
Mesaje: 407
Membru din: 06 Mai 2007, 13:30
Localitate: Oradea

Mesajde liviu68 » 02 Iun 2007, 14:20

$1 scrie:$2njectoare < pompa de injectie ca pret...


Presupun ca 1buc injector < pompa de injectie ca pret
Ford Mondeo Ghia Tournier 2.0 TDCI 131CP
an 2003
liviu68
 
Mesaje: 143
Membru din: 28 Mai 2007, 14:22
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanielArdelian2 » 02 Iun 2007, 14:22

Hmm...si eu zic ca ar fi bine sa mai faci un diagnostic si la un alt service, daca se poate masura presiunea pompei de injectie ar fi un indiciu destul de bun despre ce se intampla...

Cat despre diagnosticul actual - pompa de injectie - n-ar fi chiar imposibil, din cate am mai citit pe forum, motorina ar avea si rol de lubrefiant in pompa. Daca o fi fost prea diluata din cauza benzinei si a aditivului, s-ar putea sa se fi stricat si ceva pilitura metalica sa fi ajuns in injectoare.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Mesajde ciocrosu » 02 Iun 2007, 14:38

Cei 1.5 l de benzina in afara ca au ridicat putin calitatea, indoielnica dealtfel, a motorinei din tara n-au facut nimic, in schimb aditivul miraculos s-ar putea sa-ti fi dat totul peste cap.
Parerea mea inainte sa cheltui o avere sa mergi sa-ti faci o curatare la pompa si injectoare cu un aparat care se leaga direct la motor fara sa desfaci nimic si costa putin ( la masina din semnatura a fost 70 lei ).
Avatar utilizator
ciocrosu
Member
 
Mesaje: 469
Membru din: 23 Noi 2006, 20:38
Localitate: Sf. Gheorghe

Mesajde Cosmin. » 02 Iun 2007, 16:07

De acord cu ciocrosu, dacă e posibil aşa ceva.
Ai idee cat costa o pompa de injectie? Presupun ca ai in-line 4, deci nu ar fi decat 4 injectoare. Pe mine m-au costat 4 injectoare noi 300-400 EU, o pompa noua de injectie (reconditionata) m-ar costa 1000 EU. Raporturile se pastreaza, sa stii ;)
Benzina nu cred ca a avut mare influenta, dar aditivul ala e facut sa pui cam 34 ml la un plin de 45 de litri, sesizeaza diferenta. 1 tub full de aditiv e foarte posibil sa iti fi busit (partial) injectoarele, iar in momentul cand temperatura creste, incep sa dea rateuri. Parerea mea.
Guns make the news. Science doesn't.
2015 Mondeo mk5, Christine mk2
Avatar utilizator
Cosmin.
Gold Member
 
Mesaje: 780
Membru din: 03 Apr 2007, 12:48
Localitate: UK
Maşina: 2015 Ford Mondeo mkV Titanium X 2.0D 210PS [240BHP@Superchips Bluefin]

Mesajde ciocrosu » 02 Iun 2007, 16:22

Avatar utilizator
ciocrosu
Member
 
Mesaje: 469
Membru din: 23 Noi 2006, 20:38
Localitate: Sf. Gheorghe

Mesajde danmatyas » 02 Iun 2007, 20:43

trebuia sa faci plinu de motorina , nu sa bagi un aditiv si 20 litri de motorina.
VW Passat Sportline 2.0 tdi
Avatar utilizator
danmatyas
1nsane Member
 
Mesaje: 2736
Membru din: 28 Oct 2005, 01:26
Localitate: cluj-napoca
Maşina: VW Passat 2.0 TDI-140 CP Sportline Variant

Mesajde Zanga » 04 Iun 2007, 13:25

Atentie unde postati !
Scorpio II 2.0 16V Ultima // Scorpio II 2.3 16V Ghia // Scorpio II 2.9 24V Ghia Cosworth
Avatar utilizator
Zanga
Gas Guzzler
 
Mesaje: 2871
Membru din: 11 Iun 2005, 18:41
Localitate: Printre gropile si craterele Bucurestiului

Mesajde liviu68 » 05 Iun 2007, 03:44

Scuze.
Cred ca am rezolvat problema masina. Era un senzor.
Acum nu se mai opreste dar parca functioneaza ciudat motorul.
Ford Mondeo Ghia Tournier 2.0 TDCI 131CP
an 2003
liviu68
 
Mesaje: 143
Membru din: 28 Mai 2007, 14:22
Localitate: Bucuresti

Mesajde KaSp3r » 05 Iun 2007, 03:59

aditivul este de vina..normal benzina este mai usoara ca motorina si s`a ridicat la suprafata motorinei...daca faceai plinul crek era ok..nu trebuia sa te iei dupa aia de la benzinarie....
Avatar utilizator
KaSp3r
Ford Freak
 
Mesaje: 151
Membru din: 01 Iun 2007, 22:21
Localitate: Pitesti , Arges
Maşina: Ford Focus Turnnier 1.8 TDDI 2003

Mesajde gigi1983 » 05 Iun 2007, 18:18

DIN CAUZA LIPSEI DE INFORMATII TREBUIE SA FII ATENT CE BAGI IN MASINA. MECANIC AUTO SA FII CA SA INTELEGI CE SA FACI INTR-O BENZINARIE DE LA NOI. MAI MULTA ATENTIE DATA VIITOARE SI CAUTA SA BAGI DOAR MOTORINA EURO 5 CA SA NU AI PROBLEME.
DRUM BUN!
gigi1983
Incepator
 
Mesaje: 2
Membru din: 04 Iun 2007, 14:40

Mesajde ddexter » 05 Iun 2007, 18:39

Gigi, ma dor ochii nu mai scrie cu majuscule. Citeste regulamentul forumului...
Liviu, ai chimbat senzorul de la axul cu came? (nu stiu de ce dar deja devin obsedat de senzorul asta)
Imagine
Mondeo 2002 TDDI 115,6 CP :))
Avatar utilizator
ddexter
1nsane Member
 
Mesaje: 1436
Membru din: 09 Mar 2006, 17:35
Localitate: Baia Mare
Maşina: Ford, Mondeo, 2002, TDDI 1998cm3, 85 kw, 16"

Mesajde DanielArdelian2 » 05 Iun 2007, 18:39

$1 scrie:$2IN CAUZA LIPSEI DE INFORMATII TREBUIE SA FII ATENT CE BAGI IN MASINA. MECANIC AUTO SA FII CA SA INTELEGI CE SA FACI INTR-O BENZINARIE DE LA NOI. MAI MULTA ATENTIE DATA VIITOARE SI CAUTA SA BAGI DOAR MOTORINA EURO 5 CA SA NU AI PROBLEME.
DRUM BUN!


DOMNU GIGI ! Scuze ca va deranjez DAR noi nu suntem surzi...putem citi si cu litere mici, la fel de bine !

In caz ca nu stiai, daca scrii numai cu litere mari se presupune ca strigi in gura mare (yelling) si nu e tocmai placut de citit.

:D
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Mesajde Mihai L » 05 Iun 2007, 20:41

"DIN CAUZA LIPSEI DE INFORMATII TREBUIE SA FII ATENT CE BAGI IN MASINA"????

Nici google saracu' nu s-a descurcat sa-mi traduca... Domnu' gigi, se poate? Am inteles ca VW Passat este la noi ca vacile la indieni, dar cu combustibilul si cu mecanicul nu m-ati lamurit... :( Nu am gasit nici un service unde sa-mi faca mecanicii plinul...
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Mesajde liviu68 » 06 Iun 2007, 04:17

Am schimbat senzorul de la axul cu came si filtrul de motorina imediat ce am curatat rezervorul. operatiunile le-am facur la BDT. Cred ca m-au pus degeaba sa schimb senzorul ala. Dupa aceea masina a continuat sa se opreasca dar in ralanti. Am revenit la BDT si mi-au spus ca trebuie ca schimb pompa de injectie (52 mil.)
Disperat m-am dus la RUNE. Si ei ma cam invitau sa schim pompa de injectie. Le-am explicat ca oricum nu vreau sa cumpar pompa de la ei si atunci au "constatat" ca era un sensor de la pompa de injectie. L-au schimbat si acum nu se mai opreste motorul dar merge mai neregulat si parca mai zgomotos. Ma cam oftic dar cel putin pot sa merg cu masina.
Ford Mondeo Ghia Tournier 2.0 TDCI 131CP
an 2003
liviu68
 
Mesaje: 143
Membru din: 28 Mai 2007, 14:22
Localitate: Bucuresti

Mesajde liviu68 » 06 Iun 2007, 04:21

foarte multi au au spus ca efectual aditivului poate fi catastrofal. OK am inteles nu mai pun aditiv, dar care este de fapt fenomenul?
Ford Mondeo Ghia Tournier 2.0 TDCI 131CP
an 2003
liviu68
 
Mesaje: 143
Membru din: 28 Mai 2007, 14:22
Localitate: Bucuresti


Înapoi la Help/Troubleshooting

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori

cron

Cine este conectat

În total sunt 4 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 4 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login